het marktplaats frusstraties topic

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier iemand aan de deur gehad die iets kwam ophalen en waar we tegen hadden gezegd of voor 18.00 uur ophalen of na 19.30.... die kwam na 21.30 op z´n gemakkie aankakken en reageerde heel vreemd toen wij zeiden dat dit toch geen tijd was om langs te komen....

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Tijd terug hadden wij onze beide auto's op marktplaats. Auto 1 zou een handelaar voor komen voor export. Wij hadden in advertentie geschreven dat autodeur roestplekken vertoonde. Met foto's erbij van die plekken. Handelaar deed een rieel bod waar wij mij akkoord gingen. Beste mannen zijn gekomen. Zeggen ze "ja maar hij is verroest op de deur". Euh dat wist je. Man volhouden van niet. Advertentie erbij gepakt en onder zijn neus gedrukt. "O ja" was antwoord. Toen wouden ze €300 minder ineens geven! Vanwege die plekjes. Hebben ze weg gestuurd. Die mannen kwamen van ver en we moesten akkoord gaan, want ze kwamen van ver. Ho zei ik, we hadden duidelijk vermeld over de staat van de auto. Jullie gingen akkoord met €600. Nu willen jullie daar €300 van de prijs af. Dat was niet de afspraak! Auto dus niet aan hen verkocht, konden ze weer terug rijden. Jammer dan.

Andere auto... Wordt ik gebeld "ik auto nu mee willen nemen. Ik op fiets komen. Jij mij alle papieren geven. Ik morgen of overmorgen naar postkantoor gaan voor oversgrijving. Jij morgen of overmorgen jouw geld krijgen". Nou meneer, wat denk je zelf?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pff hier vorige week mijn tomtom verkocht aan iemand die hier ook woont. Dus een afspraak maken om dat ding te komen ophalen, via de mail. Veel heen en weer gemail, veel gedoe, uiteindelijk stelde hij donderdagavond voor om zaterdagochtend tussen 9.30 en 10.00 af te spreken. Prima, dus ik mail hem vrijdag overdag terug; is goed laten we dan 9.30 afspreken. Niets meer gehoord, tot ik vrijdagavond tegen middernacht ineens een mailtje van Marktplaats krijg:

Bieder <<die vent dus>> heeft het bod van 35,00 euro op uw advertentie 'Garmin Nuvi 255 Europa in prima staat' ingetrokken.

Bieder heeft hiervoor de volgende reden opgegeven:
    Ik heb geen interesse meer in uw product.

:$:$:x:x:x:x:x

Echt, wat een L*L zeg! Kun je dat niet eerder bedenken en vooral, niet even een normaal mailtje naar mij sturen om te laten weten dat je er toch vanaf ziet in plaats van op zo'n laffe manier gewoon je bod te verwijderen en niets meer te laten horen?!?

Heb hem een pissig mailtje gestuurd

Begrijp ik nu goed dat je je bod verwijderd omdat je 'geen interesse meer hebt in het product'? Zou je dan op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om me dat op een normale manier te laten weten in plaats van zo gluiperig gewoon je bod te verwijderen terwijl ik al een week aan het passen en meten zodat jij op je gewenste dag en tijd dat ding kan krijgen? En dan heb je nu ineens geen interesse meer? Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb. Zo niet, jeetje, wat een ontzettend zielige actie, dit. Je wordt bedankt.

Zo, dat lucht op ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha die is wel goed :D

5. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Heb een hekel aan mensen die bieden maar niet terug reageren als je akkoord gaat met hun bod. Waarom biedt je dan:(

En aan onzin biedingen, we hebben onze meubel set te koop staan gaat er iemand 50 euro bieden

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb wel wat frustraties

- Als iemand bied en ik ga akkoord dan laten ze niks meer horen
    - Als ik een advertentie plaats met een vast bod krijg ik nog mailtjes met: mag ik hem ook voor die en die prijs? En als ze dan heel dichtbij de vraagprijs bieden, nee ze bieden dan de helft. Ik reageer dan niet op die mailtjes
    - Niet reageren op mailtjes
    - Zielige mailtjes met de vraag of ze het gratis mogen hebben.

Had pas een kinderwagen erop staan. Ik vroeg 100 euro ervoor. Toen mailde ze dat ze wel voor 75 euro wilde komen kijken. Wij haar gebeld en gezegd dta ze voor 80 mocht komen kijken. Was akkoord en we hadden een afspraak gemaakt. Stuurt ze op de dag zelf een smsje dat ze niet komt want ze had een nieuwe kinderwagen gekocht. (dan baal ik al maar denk ook dan kon je dus ook wel die 100 euro die heel netjes was voor die wagen betalen;))

Maar geluk bij een ongeluk die dag kreeg ik een telefoontje of ze de wagen op mocht komen halen. Dus hij was alsnog verkocht aan iemand anders dezelfde dag.

Maar ondanks dit gaat het de meeste keren gewoon goed. Ook koop ik regelmatig en dat bevalt ook goed. Dure dingen haal ik op en soms laat ik wat versturen. Ben verder erg blij dat mp bestaat.:)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En wat ik al dacht.. Verkocht aan een ander ivm beter bod via email, terwijl wij er evt ook wel iets bij hadden willen doen. Moet je daarvoor een weeklang achter iemand aan mailen.. Pff.. Vind het altijd jammer die gebrekkige communicatie. Nu maar op zoek naar een nieuwe ;)

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik erger me vaak ook mateloos aan verkopers. Dan vraag ik een bevestiging of ze de betaling hebben gekregen en wanneer het op de post is gegaan.
    Vervolgens hoor ik dagen niets en uiteindelijk een bericht; het gaat morgen op de post. En dan zit ik nog n paar dagen als k geluk heb te wachten pff. Zoals nu ook... hopen dat mijn pakketje vandaag of morgen aankomt.

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik zet elke x de merkkleertjes van de kids erop.. En dan meestal voor 25 euro p.s. ( Praten we over Burberry, Armani etc.. Gekocht in de winkel voor t 10 dubbele onderhand ) krijg ik reacties zoals dit; ik wil kopen ja! Jij my toezenden voor 25 euro!

Nou dacht t nie, zowiezo hoe diegene mailt, maar er komen ook verzendkosten bij die toch echt voor jezelf zijn! Nou vond ie nie normaal bla bla bla.. Haakte af, niks meer gehoord! Mooi! Had t toch nie verkocht!

Nu heb ik ook mn Stokke Xplory 2011 erop staan voor 300 euro! Krijg ik gisteravond een mailtje: Goedeavond, gaat u akkoort met 150 euro? Ik heb niet meer besteden en op advies van de huisarts moet ik een Stokke aanschaffen voor de ademhaling van mn dochtertje..

Jaaaaa natuuurlijk!!! Mafkezen, heb teruggestuurd; Sorry!! Lieve koekjes worden nie gebakken!! Succes met verderzoeken, misschien. Trapt iemand anders erin!

Mafkezen......... Grrrrr

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ga me er niet aan ergere waarom zou ik
    en scheld ook zeker niet uit dat vind ik beetje respectloos
    reageer er niet op als ze met bodjes komen waar ik niet achter sta dan weten ze snel genoeg dat ik er geen genoegen mee neem
    maar laat ieder in zijn waarde reseveer dingen ook maar 2 tot 3 dagen niet betaald word het zonder pardon uit de resevering gehaald blijf er niet op wachten heel makkelijk..

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Soms is het wel jammer dat je niks weer hoort vna mensen op je berichtje maar als de advertentie er dan af is gehaald dan kan ik zelf wel,nagaan dat het verkocht is aan een ander, dus pech voor mij volgende keer meer geluk ;). Ik erger me niet zo snel, ik reageer meestal terug maar soms schiet er ook heus wel eens een mailtje tussendoor :), dat ik later denk van ooh heb ik die wel gereageerd, ach ja kan me er niet zo druk om maken.
    Ik ben nog erg benieuwd voor woensdag dan gaat mijn man laminaat ophalen bij mensen, zo goed als gratis, maar zag gisteren al dat er ineens erg royaal geboden wordt op die advertentie, maar ga er maar vanuit dat het goed gaat, want gebeld met die mensen en afspraken gemaakt dus maar vertrouwen in hebben ;).

12. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Ik ben heel blij met mp maar heb juist regelmatig ergernissen aan de verkoper. Zoals laatst had iemand bij een stokke wagen €400,- staan. Mail ik haar voor €400,- wil ik de wagen wel van u overnemen. Zegt ze ik heb net een bod gehad van €800,- als je hier over heen gaat mag je de wagen komen halen. Geloof je het zelf? Of laatst had iemand er geen foto's bij staan vraag ik om foto's van het product krijg ik een mail terug dat dit prima is maar op het moment niet thuis zijn dus dat ze dit op de avond gaat doen. Nou kan nog zo veel mailen als ik wil maar nog steeds geen foto gezien en de advertentie staat er nog steeds op dan denk ik wil je nou wat verkopen of niet?

Of de grootste ergenis, wel geld overmaken maar nooit meer wat ontvangen. Gaat gelukkig meestal goed maar al 2 keer mee gemaakt dat ik niks gekregen heb.

Maar als het contact goed gaat wat ook vaak gebeurt is het super! Haal regelmatig wat van marktplaats en ben er dan super blij mee.

13. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nooit frustraties gehad met mp.
    Jammer dat sommige mensen niks meer laten horen.
    Had het laatst nog met mijn Puckababy, iemand ging akkoord voor 25 euro en wilde deze op komen halen... niks meer van gehoord. Jammer maar helaas.

Heb mijn Nintendo Wii te koop staan met 2 controllers/nunchucks, stuurtje en spelletjes... krijg ik een bod van 60 euro :(

Nja... ik blijf het een leuk iets vinden heel dat marktplaats ;)

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Wij verkochten een tijdje terug een xbox kreeg ook veel mail van mensen die wilden ruilen tegen telefoons computers enzo :D, kan er alleen maar om lachen.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Is ook een kwestie van een lange adem hebben, ik had mijn Wii er vorig jaar ook opgezet, 2 controllers, 3 spellen, balance board....Reeks onzinbiedingen gehad maar toen was er iemand die wel gewoon 200 euro bood. Loonde echt wel de moeite om even te wachten.

16. Aviya

Aviya Niet meer actief

Waar ik me aan erger, is dat mensen foto's van nieuwe producten er op zetten, maar te lui zijn om eigen foto's te maken en bij hun te koop staande product te zetten. Dan weet je nog niet helemaal hoe het eruit ziet

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

En dat is dus precies wat ik ook doe :D het heeft geen haast.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha! Wat ze wel niet bedenken allemaal:(:D

19. chila

chila Niet meer actief

Meestal gaat het wel goed. Maar wel 1 ding toen ik onze ongebruikte honden bench wilde verkopen.

Afgesproken dat de koper om een bepaalde tijd bij ons zou zijn. Toen nam ie contact op dat ie de afgesproken tijd niet zou redden en of het een uurtje later kon. Gereageerd met "prima, maar wij moeten nog even weg, als we het niet op tijd redden blijf dan even wachten want zijn zo terug". Nou wij waren al ruim op tijd terug, nog voor afgesproken tijd maar koper kwam niet opdagen. Krijg ik savonds ineens een super boos mailtje dat we niet thuis waren en dat hij wel heel lang had staan wachten en dat ik zo niet met mensen om kon gaan bla bla. Ha ha. Toen ik vroeg op welke tijd hij dan was gekomen verder geen reactie meer gehad. Tsja, eigen schuld.

En mensen die bieden en je mailt ze akkoord, dat ze dan niets meer laten horen.

20. Waar ik me ook kapot aan kan ergeren; Mensen die beweren dat ze iets af willen komen halen, alleen maar om achter je adres te komen, zodat ze zeker weten dat ze niet opgelicht worden. Opzich heel begrijpelijk hoor, maar zég het dan gewoon. Vraag om een telefoonnummer om het live te bespreken of iets dergelijks.

Wij zijn vanavond thuis gebleven, terwijl er nog genoeg te doen is met de aankomende verhuizing. Verf inslaan, de zaag voor het laminaat reserveren, dat soort dingen. Nu mailt mevrouw 20 minuten van tevoren dat ze het 'toch niet gaat redden', en of ik het toch maar op wil sturen. Nouja, prima natuurlijk. Krijg ik een adres aan de andere kant van het land, terwijl ze beweerde in de buurt te wonen en het daarom op wilde halen. En niet eens voor een enorm bedrag, maar voor 3 shirts ;) Neem aan dat je daar geen 2 uur voor gaat rijden, dan kan ze het beter nieuw in de winkel kopen.

Grrr!

Deel Deze Pagina