Het meest rampzalige (bij)baantje of slechtste werkgever die je ooit hebt gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 22 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Kom uit een gezin met 5 kids en allemaal hebben we bij 1 bepaalde winkel een bijbaantje gehad, werden zo aangenomen mochten zelf weten wanneer wij kwamen over het algemeen, ik samen met m'n zus en de rest ook samen en of los van elkaar gewerkt.

    Bij de jongste was er een nieuwe leidinggevende, haha hij (de jongste) werkte dus te hard, in een uur, 2 uurtjes klaar en de rest vd dag niks meer te doen. Uiteindelijk werd hij dus ontslagen

    Terwijl dat filiaal echt jaaaaren in de stad zat, daarna toen wij weg waren is hij nog verhuisd naar buiten de stad.
    En nu...... Helemaal weg uit m'n woonplaats.
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier gelukkig geen slechte ervaringen. Er waren best wel moppermomenten, vooral op het eerste schip maar niet echt iets heel raars. Voor schippers dan :oops::D

    Inmiddels hebben we zelf personeel. Met wisselend succes, komt ook omdat we vaak iemand voor reïntegratie of "laatste kans" aan boord krijgen. Volgens de laatste jongen zijn we slavendrijvers... want hij moest zelf een stoel pakken :eek: :roflmao:
    Maar vaste personeel is er nu 4 en 1,5 jaar en vakantiekracht inmiddels 3 jaar en komt deze zomer ook voor vast aan boord dus dat slavendrijven zal wel meevallen ;)
     
    Fruity90 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Toen ik 14/15 was had ik een bijbaantje in een fabriek. Saai en eentonig werk dat voornamelijk door tieners en mensen die geen Nederlands spraken werd gedaan.

    Op een gegeven moment kregen we te horen dat er teveel fouten werden gemaakt. Voortaan werd iedere fout van je salaris ingehouden (je kreeg een basissalaris en extra geld per product). Zo kon het gebeuren dat mijn salaris (en dat van vele anderen) een negatief saldo kreeg. Ik stond letterlijk in de min! Kreeg niets uitbetaald en het werd zelfs verrekend met een maand later.

    Natuurlijk gebeurde het toen dat producten met fouten niet meer op naam werden gezet maar gewoon verder gingen in de productie. Daardoor was niet te traceren wie de fout had gemaakt. De baas werd heel erg boos en ik moest op mijn vrije dag terugkomen om een vergadering van 2 uur bij te wonen over dit onderwerp (mijn aanwezigheid was verplicht maar onbetaald).

    Gelukkig kregen mijn ouders toen door wat er aan de hand was en ben ik direct gestopt.

    Achteraf heb ik van de ervaring (hoe vervelend ook) wel weer geleerd. En het belang van studeren en een diploma halen was ook duidelijk.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik heb op een blauwe maandag gewerkt in een restaurant. Ik moest daar van alles doen van de tafels dekken, bestel schoonmaken tot de afwas. Op een of andere manier vond ik het verschrikkelijk en er was geen vaste stoptijd dus ik werkte van 9 tot 6. Toen ik thuis kwam heb ik gelijk gezegd dat ik niet meer terug kon, ik vond het er zo naar. Ik kon mijn loon nog een keer ophalen maar dat heb ik tot de dag van vandaag nog niet gedaan:roflmao:
     
  5. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik heb gewerkt bij de zorginstelling die onlangs het landelijke nieuws haalde vanwege fraude en miljoenen uitkeren aan aandeelhouders (zij zelf). Ik hun niemand zo’n werkgever en niemand zo’n zorgverlener. Ik ben er zelf weggegaan en dat het s het beste dat ik ooit heb gedaan.
     
  6. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een keer in een groentekas gewerkt, maar bleek allergisch voor die planten te zijn :roflmao:
    Dat was echt een mega goeie combinatie. Echt iedere week kotsmisselijk en benauwd naar huis. Na een paar weken heeft mn werkgever mn moeder gebeld en gezegd dat het misschien beter was als ik niet meer kwam en dat hij zelf dacht aan een allergie. Toen viel het kwartje en ben nooit meer geweest. Was 14 en vond het er ook verschrikkelijk. Geen leuke omgeving, alleen maar zo snel mogelijk alles moeten doen en als je te langzaam ging kreeg je dat te horen. Dus vond het wel prima zo. Heb er denk 5 weken gewerkt.
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    :roflmao: Wie pakt dan ook zelf zijn stoel?!
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Pubers van 17 niet blijkbaar :roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  9. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Een wel bekend restaurant pff wat een bak ellende. Ik werkte daarvoor in een klein restaurant en draaide alleen 15 tafels per avond. En deed daar ook nog de bar bij. Bij nieuwe werkgever werden diensten verdeeld wanneer de baas zin er in had. Als je doorgaf wanneer je kon werd er geen rekening mee gehouden.
    Als je vroege diensten van het ontbijt nam had je gezeur want dat was annie haar dienst altijd. Bah bah. Na 10 maanden werken bleek ik zwanger. Na 8 weken netjes gemeld omdat ik boven de appelmoes met kersje bijna moest kotsen. Contract voor verlenging had ik al in mijn bezit. Netjes getekend. Na mijn mededeling gaf baas doodleuk aan oeps ja die verlenging was toch echt een foutje. Ga maar de ziekte wet in dan heb je in elk geval een uitkering.
    Nog wel klacht in gediend maar er waren zo veel klachten over mij ineens uit het niets. Vond het wel dikke prima. Ben nu happy op huidige werk.
     
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Mijn ergste baantje was niet zo erg als sommige verhalen hier. Het betreft bollen pellen. Wat een vreselijk eentonig werk was dat. Vroeg op, telkens weer pauze met irritante mensen en de hele tijd naar sky radio luisteren.

    Ik heb ook nog bij een cafetaria gewerkt met een chagrijnige leidinggevende. Dat er zelfs klanten waren die zeiden dat hij niet zo boos moest doen tegen mij.
     
  11. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de c1000, laang geleden.
    Op de eerste werkdag, dus echt tijdens het inwerken, moest er iemand opeens weg en of ik dat kon opvangen? Dus ipv 12.00 tot 14.00 werkte ik opeens van 12.00 tot 19.00. Prima! Werd gevraagd of ik meteen de volgende dag weer wilde werken want roostertechnisch. Blablabla. Prima! Dus weer meteen op dag 2 zeven uur gewerkt.

    Een tijdje later, 2 weken ongeveer, vroegen ze of in doordeweeks in de ochtend kon komen werken. "Uh nou nee, want ik moet dan gewoon naar school."
    En een week later ben ik tijdens mijn dienst ziek geworden. Ik hing toen kotsend boven de wc en ben naar huis gestuurd door de manager.

    De volgende dag belde de andere manager dat mijn proeftijd niet werd verlengd omdat ik eerder weg was gegaan de dag ervoor "en ik was niet flexibel genoeg".

    Dikke doei :roflmao:
     
  12. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Ik had een keer een vage stageplek. Een man als eigenaar van het bedrijf en verder 3 stagiaires die het kantoor "runde". Hij kwam zelf alleen af en toe langs, was er vaker niet dan wel. We moesten dus ook taken doen die niet bij onze opleiding paste.
    Er moesten een keer papieren ergens gebracht worden, was een strakke deadline. Ik reed mee in zijn auto, onderweg proberen alle papieren nog netjes in een ordner te doen terwijl hij serieus plankgas reed.
    De eigenaar was zijn huis aan het verbouwen en mijn vriend zat in de bouw, dus hij vroeg of mijn vriend een klus wilde doen voor hem. Geregeld, betaalde hij niet. Allemaal gedoe. Ik ben toen per direct gestopt met mijn stage. Enge vent.
     
  13. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Bij een grote verzekeraar op een afdeling gewerkt waarbij er elke ochtend de fouten van alle medewerkers werd besproken in een afdelingsoverleg. Met naam en toenaam aan de schandpaal voor de hele groep.

    Een verschrikkelijk streberige manager die vond dat als je gevraagd overwerkte (moest je een contract voor tekenen) je geen tegemoetkoming moest verwachten wat je werkt over voor je trots :eek:

    Na drie maanden daar gewerkt en al iemand te hebben ingewerkt was ik gauw pleite.
    Degene die ik inwerkte werkt er nog :roflmao::roflmao:
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Als het over stage gaat dan heb ik er ook nog 1.

    M'n laatste stage, werd ik op een verkeerde afdeling geplaatst.
    Op de juiste stond al een klasgenoot.
    De hel ging los bij hun toen ik m'n mond open deed. En geloof mij ik was echt niet asociaal.
    Kon gewoon echt niet m'n examen opdrachten doen.

    Uiteindelijk was er besloten dat klasgenoot en ik mochten rouleren. Ene week de goede afdeling en de andere week de andere afdeling. Helemaal prima.

    Ik mocht doorwerken in pauzes van een aantal vaste krachten, die gaven mij een briefje wat nog gedaan moest worden.

    Waren 2 cliënten rond de 50 jaar overleden in m'n vakantie, maar met de overdracht werd niks gezegd, achteraf zeiden ze dat is jouw taak om dat te vragen.

    Vond een cliënt in een mega plas bloed, was een maagbloeding en een leidinggevende van een andere afdeling kwam mij uiteindelijk helpen.

    Collega's kregen extra vrij omdat wij er toch waren.

    Op een ochtend werden klasgenoot en ik verzocht om beide op een andere verdieping een hele verdieping te voorzien van medicatie, ook de insuline s enz. Wij kenden die cliënten niet.
    Wij bleken het hoogst geschoold te zijn van die afdelingen.
    Insuline gingen wij ook uit onszelf samen doen ivm dubbel check.

    Als cadeautje kreeg ik ingeblikte gepofte gekleurde rijstkorrels.

    Dit was een stage zonder enige stage vergoeding.

    Serieus ik zeg nog zo vaak als dat m'n eerste stage in de zorg was geweest was ik met die hele zorg gestopt.
     
    Vero0504 en Lovieyou vinden dit leuk.
  15. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Toen ik 17 was in een ijssalon, waarbij de bazin een camera had geïnstalleerd gericht op de ijsbar. Ze was grotendeels van de dag mee aan het kijken of je bolletjes niet te groot waren en als het niet helemaal volgens haar standaard was, ging meteen de telefoon.. Dan kun je er net zo goed zelf gaan staan toch?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Jeetje wat een verhalen zeg!
    Wat heb ik t dan altijd getroffen :oops:. Enige wat ik heb meegemaakt is een werkgever waar ik op dinsdagochtend al klaar was met mijn werkzaamheden voor de hele week, dus daar zat ik me te vervelen.
    Ook bij mijn dochter haar eerste bijbaantje zijn ze zo goed voor de scholieren/studenten.
    Wetkgever waar ik nu zit, zit ik ook al 15 jaar.
    Als iemand nog een goede bijbaan zoekt voor de pubers of als iemand nog een hele goede werkgever zoekt in de financiële of hrm richting, stuur gerust een pb-tje :D.
     
    hummeltje5 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  17. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Mijn laatste baan.

    Korte samenvatting vanaf dat ik ging werken 20 jaar net klaar met het mbo
    Gewerkt in de verzekering branche niks voor mij.
    Daarna bijna 12 jaar bij eneco stedin joulz Gewerkt en meerdere functies gehad.
    Mijn laatste baan was echt erg.
    1 grote chaos en binnen de proeftijd eruit gegooid.
    Sinds gisteren aan een nieuwe baan begonnen als werkvoorbereider het is alleen 1 1/2 uur met het ov.
    Mag nu nog niet thuis of in de trein werken maar na de maand proeftijd mag dat gelukkig wel
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Niet echt een hele rare baan, ik heb het er ook vreselijk naar mijn zin gehad, maar ik kreeg achteraf gezien veel te veel verantwoordelijkheid.
    Ik werkte elk weekend en toen ik stopte met mijn 1e studie een half jaar lang fulltime, in een verzorgingshuis. Mensen wassen en aankleden. Vanaf mijn 17e. Nu mag dat niet meer zonder diploma, toen wel. Ik werkte zo hard, dat ik soms 13 mensen per ochtend waste en aankleedde. Maar het bijzondere was dat er zo'n tekort was, dat ik soms alleen met een stagiaire stond en haar moest vertellen hoe het moest. En de pillen werden dan uitgezet door een gediplomeerde van een andere afdeling, maar ik moest ze ronddelen. Ik vond het best, want alleen maar leuk, hard werken en meer uitdaging, maar achteraf bizar dat dat gewoon zo ging.
    Ik was ook af en toe daghoofd in het weekend op de afdeling, omdat ik de meeste ervaring had. Moest ik de overige weekendkrachten aansturen.
    Ik moet wel zeggen dat het de mooiste bijbaan was die ik me kon bedenken, zulk mooi dankbaar werk.
     
  19. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Ik moest reïntegreren van de gemeente.
    We hadden een mooi clubje aan de lopende band (plantenpotten stikkeren) wedstrijdje doen wie het snelste was.
    Ook mochten wij problemen oplossen bij (verkeerd verpakte artikelen) bij een beschermde werkplek.
    En waneer er niet op de lopende band was gingen wij daar ook helpen.
    Ook werden die uitbesteed naar anderen plekken.
    Zo moesten wij helpen bij miss etam (distributie) waar dus verstanlelijke gehandicapten werkte.
    En zo ook mensen die al jaaaaaaren daar werkte.
    Man o man wat kan je je dan ergeren zo moesten terug gestuurde kleding na gekeken worden en weer netjes opgevouwen en verpakt worden.
    Ik kan dus heel goed vouwen (echt) alles netjes een stapeltje.
    Maar omdat wij de nieuwe waren moeste wij een plankje gebruiken.
    Nou mooi niet dus ik ben dus na de leiding gelopen en vroeg of dit stapeltje mooi was.
    Dat was het ik zo mooi dan gebruik ik geen plankje dat was prima.
    Nou de mensen die er jaren werkte konden mij wel wat doen roddelen en raar over mij praten.
    Was dus ook snel klaar daar.
    Oja en hun vouw werk was rampzalig maar ja je kan gewoon niets zeggen wand ja ze werkte er al jaaaren
    Half jaar later werd de contract gestopt en werden wij het clubje naar de kassen verkast.
    1 maand proef dan half jaar contract (lang leven de gemeente).

    Wij het clubje hebben de kassen opgebouwd (tomaat).
    Maar de planken op de vloer waren rot.
    Even een beeld vorming daar onder zitten water bassins zon hele diepe bak.
    Wij durfde niet goed van het karretje gelukkig konden wij veel doen op dat ding en waren er genoeg plekken waar er gewoon grond was.
    Vanaf dag 1 klaagde wij hier over, wij zijn er een paar keer door heen gezakt met onze voet.
    Voelde mij dus niet veilig en keek daardoor vaak of wen collega zag waar we waren.
    Ja ja gaan we vervangen bla bla.
    Na 1 maand proef vertelde ze dat er nog een maand proef tijd er aan geplakt was omdat ze niet goed wisten of ik geschikt was.
    In de 2e maand is er dus een collega door een van die planken gegaan en werd opgevangen door een ijzeren balk was deze er niet dan was ze meters gevallen in het water.
    Dit zag ik gebeuren.
    Schrik zat er goed in en de planken werden toen nog niet vervangen.

    Je snapt ben weg gegaan want ik kreeg geen contract omdat ik er niet bij was met mijn gedachten.
    En sloom werkte.
    Ik voelde me daar alles behalve veilig we moeten vaker van het karretje op het hout dat niet vervangen werd.
    Dus ja werkte wat trager en keek vaker om mij heen.

    Eingelijk had ik de inspectie er op af moeten sturen maar niet gedaan.
    Collega heeft nog lang last van haar bekken gehad maar het gaat doet met haar.
     
  20. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Niet toevallig in een snackbar in Schagen gewerkt ? ;)

    Wat een vreselijke baas is daar. Nu ben ik er al zeker 8 jaar niet geweest dus weet niet of hij er nog de baas in. Maar die snauwde en schreeuwde ook tegen zijn personeel. Keer dat wij er waren liet een jong meisje tijdens het afwassen een bordje vallen. Hij ging tekeer tegen haar. Ze stond er te huilen en hij maar doorgaan. Collega's deden net of ze gek waren. Mijn man heeft er toen wat van gezegd en we zijn er nooit meer geweest. Vreselijke vent. Zal je kind zijn. :(
     

Deel Deze Pagina