iemand hier dit ook laten doen? je keelamandelen laten verwijderen? ik heb namelijk zo vaak een hele erge amandelontsteking ( 3x in 8 weken) en daarvoor ook minimaal 6x per jr.... Dat ik nu doorverwezen word naar de KNO arts zodra mn kuur klaar is... maar oh ik schijt hem wel hoor! ben benieuwd naar ervaringen hier!
Ik heb toevallig in mei mijn amandelen laten verwijderen (was 29 jaar). Heel eerlijk: als het nog een keer zou moeten, zou ik het denk ik niet doen. In eerste instantie meteen toen ik bij kwam uit de narcose, ging het eigenlijk wel, vond ik het meevallen, na alle horror-verhalen die ik had gehoord, maar toen ik 's avonds en 's nachts een paar keer flink heb moeten spugen ivm veel bloed in mijn maag, ging het heel snel veel pijn doen. Ik heb dan ook de eerste anderhalve week nauwelijks iets vasts kunnen eten. Einde van de eerste week nog een keer heel ziek geworden met spugen en alles; daar zelfs voor naar de dokter gemoeten omdat domperidon niet hielp en kokhalzen zo pijnlijk was... Toen het eindelijk met de pijn weer een beetje ging en ik weer langzaamaan normaal kon eten, ging het wel heel snel beter, maar ik heb nog maandenlang een heel vervelend strak gevoel gehad van het 'litteken' en nog steeds merk ik dat ik anders praat (ik kan de G niet meer zo uitspreken als vroeger bijv.). Hmm, niet echt een positief verhaal, sorry... Het vervelendste in mijn geval is overigens dat ik nu net weer mijn eerste keelontsteking achter de rug heb en deze was heftiger dan ik 'm ooit eerder heb gehad Ik ben er dus niet heel veel mee opgeschoten, vrees ik. Uiteraard is het voor iedereen anders en de meeste mensen hebben er wel veel baat bij. Iedereen die ik ken die het heeft gedaan, zou het achteraf gezien echt wel nog een keer doen indien nodig. Dat is hoopgevend, toch..? 1 tip: hoe sneller je weer vast voedsel kan eten, hoe sneller je over het algemeen weer opknapt. Ik ben toen begonnen met gekookte eitjes - dat is zacht, maar toch vast
Mijn man heeft het op z'n 24ste laten doen en vond het ook niet echt een eitje.. Wel van zijn klachten af.
joh... als je zo vaak ontsteking hebt, moet je gewoon even door de zure appel heen bijten.... Mijne zijn verwijderd toen ik 12 was... weet het ook nog als dag van gisteren... (kreeg nabloedingen enzo) maar iig... mijn keelklachten zijn wel stukken minder geworden... Ja, keelonTsteking heb ik nog wel gehad, maar dat kan altijd, maar toen mn amandelen eruit waren en het genezen was, merkte ik dat ik eigenlijk constant met keelpijn had gelopen.... Je hebt 2 prachtdochters lees ik.... nou dan komt zo'n ingreep ook wel goed... ennuhh als ik dan lees dat de MAN (!) van Umm het zelfs vond meevallen.... (terwijl die vaak toch stuk kleinzeriger zijn dan vrouwen ) lukt het jou ook wel.... Als je niets doet verbetert je situatie sowieso niet... !! succes.... TJAKKA!!
Nou hij vond het dus NIET meevallen haha.. Maar idd wat je zegt, kleinzerig, zielig, weee, ijsjes, nog zieliger.. is misschien geen goed beeld
Bedacht me ineens dat ik destijds ook een topic had geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/266148-amandelen.html Staan genoeg ervaringen in... Mijn laatste update daarin was overigens van vóórdat ik zo ziek werd, einde van de eerste week. Toen was ik dus nog redelijk positief. Dat was een paar dagen later over, haha!
hahahaha.... ja hier gaat het wel op: slechtere ogen tijdens zwangerschap.... (wil hond en stok in blije doos) en idd... mannen zijn vaak geen goed voorbeeld...
Het is een redelijk pittige ingreep. Er wil heel wat gebeuren zou ik die laten uitvoeren. De ellende is echter wel dat hoe erger het probleem is, hoe heviger de ingreep. Dus is het wel verstandig om het op tijd te laten behandelen. Succes !
Ik heb het vorige jaar juni laten doen maar zeker geen pretje! eerste dag gaat het nog wel maar 2e dag wordt het alleen maar minder en pijnlijker Ik kreeg er helaas ook nog eens een schimmel infectie bij in me mond dus was allemaal niet leuk. En of ik het een 2e keer over zou doen NEE! Maar moet wel bekennen geen keelontstekingen meer gehad dus dat is wel positief aan alles!
Ik wist niet beter dan had ik keelpijn. Voor mij was dat 'normaal'. Uiteindelijk na lang zeuren van mijn ouders zijn ze verwijderd. De eerste dagen natuurlijk wel keelpijn, maar was heel rap hersteld en was echt een wonder om te slikken zonder pijn! Ik was twaalf jaar en heb helemaal geen complicaties gehad. Eén nachtje in in het ziekenhuis, dat was standaardprocedure.
Een kennisje van mij heeft het laten doen, ze was toen geloof een jaar of 23, maar dat was echt een drama. Echt wekenlang pijn, bijna niet kunnen eten en inderdaad sommige letters nog steeds niet kunnen zeggen zoals voorheen. En daarna was ze nog steeds vaak verkouden/keelonsteking.
Maar 12 jaar of volwassen is echt een enorm verschil met deze ingreep... Hoe ouder je wordt, hoe heftiger het waarschijnlijk zal zijn. Wel belangrijk om mee te nemen in de overweging om het wel of niet te doen
Ik heb het ook op mijn 23ste laten doen en had toen al een bevalling meegemaakt nou liever bevallen dan hoor! Het doet als je wakker wordt inderdaad niet zo zeer maar daarna. Pfff ik dacht al die mensen overdrijven het zal wel meevallen. Heel veel ijs gegeten en meer eigenlijk niet voor 8 dagen lang daarna brood met veeeeel boter en bouillon. Pas veel later aardappels etc dat was echt niet te doen de eerste tijd. Kortom als je het laat doen neem vooral veel rust, verwacht dat je niets kan eten en 2 a 3 dagen is de pijn enorm en smacht je naar je mega zetpillen hahaha maar ben super blij dat ik het heb laten doen. Nooit meer last gehad in de afgelopen 3 jaar dus ja was het waar maar nog een keer???? brrr moet er even niet aandenken
Hier een POSITIEVE ervaring... was nog net geen 27 dus was voorbereid op hevige pijn... maar die kwam dus niet. Kreeg een paar uur later nog woorden met de verpleegster omdat ik een zetpil had overgeslagen... Ik dacht, waarom doen als het niet nodig is, maar had behalve pijnstillende ook een koortsremmende werking...vandaar. Ik heb wel goed gekoeld, trouwens: ijswater, ijsjes, compressen op mn keel. Maar nogmaals, die vreselijke ervaring waar men het altijd over heeft heb ik dus niet gehad. Wel heel veel ellende vooraf... niet alleen vd frequente keelontstekingen maar ook van angst... Het kan dus ook zonder veel pijn verlopen, maar je hoort inderdaad vaak dat het erg pittig is...
ik heb ook negatief verhaal, MAAR het einde is positief ik heb ze 6 jr geleden laten verwijderen, gronisch ontstoken. ik heb best lopen bloeden, dat is er dus ook weer uit gekomen, door de morfine werd het er niet beter op (ze hebben bij mij gehecht) ik had de pech er ook nog oorontsteking bij te krijgen (schijnt vrij gebruikelijk te zijn) wat was ik na een paar dagen blij met een kroketje, lekker leeg gelepelt hihi ik vond de operatie en 2 tot 3 wk erna vredelijk, maar daarna niet ik had geen dikke klieren meer, was niet meer moe, en was minder vaak ziek/verkouden. op dat gebied zou ik het wel weer doen. maar kwa operatie zou ik er tegenop zien
pfff het was heel pittig: erg pijnlijk en ik kon 2 weken lang niets eten. (gedaan toen ik 25 was) Maar...ik ben nooit meer ziek, terwijl ik voorheen echt elke maand (ja serieus) tot in mijn kleine teen verkouden was. Kortom, ik zou het absolúút weer doen!
eigenlijk schrik ik er niet echt van.... ik kan nu ookal een week niet eten... drinken ook niet dus krijg hooguit 200 ml op 1 dag binnen omdat dat echt moet.... dat doet vreselijk veel pijn! kan mn spuug nog nieteens doorslikken en ik mag blij zijn dat ik nog een gaatje over heb in mn keel om te ademen! ben wel bang voor de operatie vooraf... en het bloed spuugen erna brrr
Die van mij zijn 2 jaar geleden verwijderd toen ik 33 was, n.a.v. chronische ontsteking. De operatie viel 100% mee!! Het herstel is gewoon niet leuk. Bloed overgeven is vervelend, maar hopelijk heb je dat maar 1 keer. Ik heb 10 dagen vloeibaar voedsel moeten eten, maar daarna ging het ook wel. Ben er nu lekker vanaf en heb veel minder vaak keelpijn. Echt, de operatie stelt niet veel voor, je merkt er natuurlijk niets van. Vond de narcose bijna grappig zelfs. Op de uitslaapkamer heb ik zelf mijn ouders kunnen bellen, beetje raspende stem misschien. Veel succes en beterschap! Laat je niet gek maken door de enge verhalen.
Ik heb ook een chronische ontsteking aan mijn amandelen gehad. Was altijd ziek, altijd keelpijn en elk virusje wat voorbij kwam, kreeg ik ook. Toen zijn mijn amandelen verwijdert... Idd na de ingreep lagen we te keten op de uitslaapkamer, voelde er niks van...tot de narcose uitgewerkt was. Man, heb gejankt al een klein kind Het doet echt flink pijn en het duurt even voordat het allemaal hersteld is en je normaal kan eten. Maar....daarna ben ik nooit meer zo ziek geweest! Heb eigenlijk nooit meer keelontsteking gehad en was bijna niet meer verkouden. Dus al met al ben ik blij van die rotdingen af te zijn!