HET middel tegen jeukend gehemelte door hooikoorts!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #1 Ytest, 14 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
    Wie heeft hier ook last van, minimaal de helft van het jaar, en probeert het te minderen door een (heel irritant) hard schrapend geluid te maken?

Of beter, wie heeft het middel gevonden om die jeuk te stoppen/verminderen?

Straks is er een kleintje, en ik kan er zelf al niet goed tegen om 5 uur sochtends, laat staan als die kleine er straks iedere keer wakker van wordt, dat wordt een huge irritatiepunt! :(

Het enige wat tot nu toe een klein beetje (lees, 10%) werkt zijn cetrizine pilletjes van de Lidl.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb er alleen last van als ik peer eet in het hooikoortsseizoen (rest van het jaar kan ik wel peer eten). Dus dat vermijd ik gewoon. Kijk dus in elk geval of je het kan koppelen aan 1 of meer kruisallergenen. Daarnaast: met het puntje van je tong (redelijk krachtig) over je gehemelte wrijven of een warme vloeistof (thee ofzo) slokje van nemen en in je mond houden een tijdje.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zie dat je zwanger bent heb je er nog steeds last van?
    Nu nergens last van heerlijk:D Ik zou na de bevalling je eens door laten verwijzen naar een allergologie praktijk. In arnhem zit een goede. Stuur maar pb als je meer wilt weten over de therapieen die ze daar doen.

4. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dat maakt het bij mij alleen maar erger. Het zit ook niet aan de huid van je gehemelte maar meer er in zeg maar. Als ik zou krabben zou ik gelijk gek worden van de jeuk.

Hier helpen ook alleen de pilletjes van de lidl of van de dokter, maar die van de lidl werken net zo goed.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Idd appel, peer, kiwi, en sommige noten geven hetzelfde effect..

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Een ijsklontje, maar dat is maar heel even natuurlijk. Hier was het trouwens tijdens de zwangerschap echt minimaal en nu (een jaar later) lijkt het ook nog goed te gaan. Het kan zomaar weer verdwijnen. Laten we hopen dat dat bij jou ook het geval is.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb er ook vaak last van (zowel van hooikoorts als van allerlei soorten fruit en noten). Soms gaat die jeuk door naar de binnenkant van mijn oren, daar word ik helemaal gek van!
    Bij mij werkt de cetirizine redelijk goed. Verder kun je het wat dempen door vaak slokjes koud water te nemen. En daarna is het gewoon 'afzien'...
    Sterkte, het seizoen komt er weer aan.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goeie medicijnen vragen via huisarts

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    oh ik heb juist zo veel leuk in de binnenkant van mijn linkeroor. Vreselijk want ik kan daar niet bij.

Ik heb al aerius voor mijn hooikoorts maar merk niet veel verschil. Heb nog steeds rode ogen, jeuk, niezen nou ja over 2 weken mag ik weer terug naar longarts voor mijn astma. Zal gelijk ook oogdruppels vragen.

Deel Deze Pagina