Thuis mama`s / gastouders wat doen jullie de hele dag? ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha ff een vraagje tussendoor.

Ik ben gestopt met werken op een kdv en voormezelf begonnen heerlijk geniet er zo van me eigen ding doen en niet meer dat moeten..

Alleen.. haha je raad het al, soms verveel ik me.
    Nu is me oudste naar school. Oppaskindje ligt in bed en me jongste speelt heerlijk.

Ik heb de keuken al schoon, enz en soms denk ik.. hmm wat zal ik nu eens gaan doen..

Dus mijn vraag aan jullie..
    Wat doen jullie zoal de hele dag naast knuffelen, flesjes geven, luiers verschonen en opruimen / schoonmaken want dat doe ik ook niet elke hele dag..

Ik was met breien begonnen maar dat frustreerde me omdat ik steeds steken liet vallen :) hihi
    Soms zit ik spelletjes te doen achter de pc of ga koekjes eten en dan denk ik hmm dit is em niet.

Ik heb nog 2 aanmeldingen dus die starten ook binnenkort en dan zal ik het wel wat drukker krijgen maar tot die tijd..

Graag jullie reacties!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Schilderen, sieraden maken, online kunst bekijken, studeren,

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Poeh, de oudste gaat naar school, de middeslte 4 ochtenden naar de psz. Volg een cursus op school, help op de psz, binnenkort ook sport voor vrouwen op school waar ik aan mee ga doen, ben 'taalcoach' voor slecht Nederlands-sprekenden, donderdagochtend dreumesochtend, bezoek wekelijks 2 oudere alleenstaanden en vrijdagochtend is 'mijn' ochtend en ga dan wat doen met de jongens..

Druk zat gelukkig :D

4. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik zit ook alweer 11 maanden thuis. In het begin vond ik het heerlijk, maar ik begon me ook te vervelen.
    Ik ben bijles gaan geven aan studenten van middelbare scholen en kleding gaan maken voor mn kleine.

Ondanks dat, heb ik af en toe het gevoel dat de muren op me af komen, dus ik ga straks de eerste sollicitatiebrief uit de deur doen;)

5. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    dat vraag ik me ook af ;)

Nu is die van mij nog maar 9 maanden we hebben nog niet echt een ritme. maar ik heb regelmatig een erg drukke dag gehad en als ik ga bedenken wat heb ik nou eigenlijk gedaan.... dan weet ik het niet haha

6. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap niet hoe mensen zich kunnen vervelen. Ik heb maar 1 kind en die vermaakt zich prima zelf maar met het huishouden en opruimen icm de zorg voor de kleine kan ik echt wel een hele dag bezig zijn.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap dan weer niet dat mensen daar een hele dag mee bezig kunnen zijn.

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik werk na mn verlof nog maar 1 dag in de week, maar verveel me geen moment thuis! Ik teken, lees veel, sport thuis (ga buiten flink wandelen als het weer het toe laat), kook uitgebreid en als mn zoontje straks naarde psz gaat, zal ik weer iets van vrijwilligerswerk zoeken.

Ook zorg ik er altijd voor dat ik vroeg uit bed stap en kleedt ik me meteen aan, wil geen huisloof-gevoel krijgen!

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi, Ik heb even een ander vraagje aan jou..
    Hoe kom jij aan de kinderen om op te passen?
    Ik ben ook al een tijdje ingeschreven als gastouder, 1x oppaskindjes gehad maar nu is er helemaal geen aanbod meer:(
    Heb me nu ook bij een ander bureau aangemeld maar daar ook niks..
    Verder zit ik op internet te zoeken naar vraagouders, maar kan er ook niks vinden.
    Ik woon in Flevoland trouwens..

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zit al 3jaar thuis, en verveel me eigenlijk zelden. ben altijd wel met de kids bezig, ookal spelen ze zelf. snuffel regelmatig op t forum hier, kijk series op internet(glee, csi, arrow, common law, switched at birth enz enz enz) heb altijd wel iets te doen en anders kijk ik weer eens een aflevering van 1 van mn series. en als de kids tegelijk op bed liggen, wat zeldzaam is, ga ik zelf ook ff liggen. ben je ook weer uur a 2uur verder :p

ben ook begonnen met nieuwe 'hobby' (doe t nog niet zo vaak want heb er zelden tijd voor) leuke verf tekeningen op t raam maken. met kerst had ik kerstboom gemaakt, straks ga ik iets met pasen maken

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Het huishouden kan ik echt niet de hele dag mee bezig zijn. Nu ik thuis ben doe ik elke dag wat en als je het dan zo bij houd ben je daar dus echt niet de hele dag mee bezig.

Ik doe ook uitstapjes zoals naar de bieb met de kids, koekjes bakken lekker wandelen naar de speeltuin enz.. maar ook niet de hele dag en dus zeker niet met dit weer..
    Omdat ik nog maar kort thuis zit en flexibel gastouder ben kan ik niet vaak weg ivm kindjes die gebracht en gehaald worden op verschillende tijden.

De muren komen nog niet op me af maar zoek wel afleding soms ;)
    Dus meer tips zijn welkom haha

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    uhm 3d kaarten maken heb ik sinds kort ontdekt weer.. Schoonmaken,even met de blokken spelen met dochter, maar zoals nu is ze op de psz endan ben ik an het opruimen schoonmaken of zit ik ff lekker rustig achter de pc doe wat telefoontjes die gedaan moeten worden Zoek wat spullen uit..en zo blijf ik wel bezig hoor :)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zoek ook, maar kom ook helemaal niks tegen. ben dan niet aangemeld als gastouder, want heb de papieren niet. ik zoek t via mond-op-mond reclame zeg maar :p ook flevoland hier

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb op een kdv gewerkt, dus de ervaring is er.. Het scheelt ook als je zelf kids hebt en ik ben flexibel dus van ma tot vrijdag 7-19 uur beschikbaar.

En het ligt er natuurlijk ook aan of er vraag naar is
    Ik woon in een klein dorp tussen Zwolle en Deventer ingeschreven bij 2 gastouderbureau s heb flyers door t dorp gehangen en heb een faceboopagina aangemaakt.
    Ik heb nu 3 kindjes. En me eigen 2 dus mag er nog 1 bij.

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja als ik t zo lees doe ik dat ook ben constand wel bezig maar als ik eind van de dag denk hmm heb ik iets zinnigs gedaan ;) haha nee

16. Delta

Delta Niet meer actief

Maar dat is als je thuis bent voor de kinderen, je bent de hele dag bezig met van alles, je krijgt er niet voor betaald, en het voelt alsof je niks doet inderdaad..

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nou, de uren die ik over heb na douchen, aankleden, eten klaarmaken, eten, hondjes, spelen met kleine, en noem maar op, kan ik echt makkelijk iedere dag vullen met het huishouden en zou dan nog tijd tekort kunnen komen. Wij wonen vrij groot en ben dus veel langer bezig dan bijv mijn zusje die een stuk kleiner woont. Dus een beetje raar om hier te gaan zeggen dat het onbegrijpelijk is dat iemand dit wel of niet doet.

Ik doe dus naast de gebruikelijk zaken iedere dag wel wat in het huishouden, de ene keer is dit een uur, de andere keer bijna heel de dag. Verder gaan we iedere dag voor een wandelingetje naar buiten, dit kan zijn in de buurt, stad, winkelcentrum. Ook hebben we een abonnement van een dierentuin en gaan we hier regelmatig naartoe. Ook alleen voor een hapje buiten de deur gaan we vaak weg.

Verder bak/maak ik graag lekkere dingen en besteed ik redelijk wat tijd aan koken. Soms ben ik creatief bezig voor leuke dingen in huis, lees een boek, kijk graag naar tv series op dvd.

Mijn dochter heeft nog echt haal slaapje van zo 11 uur tot 12.30 uur nodig. Hierdoor ben ik sowieso iedere dag tot 13.30 uur thuis. Dit vind ik nog wel eens lastig, want voor die tijd kom ik weinig op gang en heb daardoor ook vaak het idee niets gedaan te hebben. Wij staat overigens wel vrij laat op, dochter wordt namelijk pas 9.00 uur wakker, dus ik ook.. :)

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik hoor net dat in Flevoland de meeste werkelozen zijn misschien verklaart dit waarom er weinig aanmeldingen zijn?

Wij staan 7:00 op en 8:30 begint de oudste op school
    8:45 komt mn gastkindje en dan drink ik een bakje koffie.. haha
    op zich als ik t zo lees is mn dagritme dus wel normaal :)

19. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier ben ik ook de hele dag bezig, met 1 kindje.
    Zo ziet mn dag eruit;

s'morgens 8.30 op, samen wassen, aankleden, haartjes kammen.
    Dan tafel dekken, eten en drinken. Daarna gaat dochterlief spelen. (Inmiddels is het 9.45)

Ik ruim dan de tafel af, maak de keuken weer proper. Maak de bedden op, zet een wasje aan, maak wasbak / toilet schoon..
    (10.15)

Dan zet ik een kopje thee, en zit ik even met de laptop / tablet. Nieuws, email, zp lezen..

Om 11.00 eten we fruit met yoghurt. Daarna gaan we vaak even voor een wandeling, ff naar de winkel of gewoon een blokje om. (hoewel het wandelen nu even op een laag pitje staat vanwege zwangerschap)

Voor we dan weer thuis zijn is het vaak al tijd voor de lunch. En anders speelt dochterlief nog even en check ik mn mail.

(12.30) Daarna dekken we de tafel en lunchen we.
    Na de lunch gaan we tanden poetsen en gaat dochterlief naar bed. Ze slaapt meestal anderhalf tot twee uur. (13.15-15.15) Ik ruim dan de tafel af, maak alles weer aan kant. Vaak hang ik een wasje op, of vouw er een op..

Vroeger gebruikte ik deze tijd vaak voor mezelf; tijdschrift, boek, internet, haken, breien, achter de naaimachine.

Maar nu ik zwanger ben ga ik vaak zelf ook even liggen. Ik slaap nachts erg beroerd, dus zo pik ik er nog een uurtje bij.

Om 15.30 krijgt dochterlief nog wat te eten en drinken. (Koekje, rozijnen, stukjes komkommer/tomaat oid). Ik ga er altijd even bijzitten aan tafel met een kopje thee. Als ik nog moet stofzuiger oid, dan doe ik dat hierna.

Dochterlief moet zich dan zelf ff vermaken, (kan ze gelukkig prima )
    Om 17.00 begin ik met het avondeten. Rond 18.00 komt vl thuis.
    Dan ruimen we het speelgoed op, wassen de handjes en kunnen zo aan tafel.

We zitten altijd wel een uurtje, voor we uit getafeldzijn.
    Na het eten lezen we vaak een boekje, gaan tandjes poetsen en dan gaat dochterlief weer naar bed. (19.30)

Wij ruimen dan de tafel af, ruimen de keuken op en ploffen op bank.
    Het klinkt misschien niet alsveel.. maar ben dus zo een hele dag bezig met de kleine en het huishouden.. Heb echt niet veel tijd me te vervelen en als ik ff een moment heb pak ik er meestal ff de laptop of een tijdschrift bij..

20. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Als breien je ding niet is kun je ook proberen te haken.. vindt ik erg leuk om te doen en je doet het makkelijker "erbij"..

En een beetje schilderen of tekenen.. ben vaak ook zo een uur zoet mee, en dochterlief vindt dat ook leuk om te doen ;)

Deel Deze Pagina