Het milieubewust-leven-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik stuur je een pb met een linkje. Volgens mij niet per se een merk.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik voel me dus mega slecht want ik doe maar 1 ding van jouw lijstje. Zie vetgedrukte.
    Maar we hebben wel zonnepanelen..

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Natriumbicarbonaat oftewel baking soda/baksoda.

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Tesla, zonnepanelen, al 25 jaar groene stroom, rare wasnoten, deo uit een niet composteerbaar blik, shampoo en cremespoeling bars die door de badkamer schieten, plastic, bamboe tandenborstels, karton, blik en glas recyclen, alles bio afbreekbaar, eco schoonmaak producten die eig niet schoonmaken, alles van bio katoen om gezichtjes en make-up te reinigen, voor 200 euro rare boodschappen in de week, etc etc ;)

Ik ben altijd zo enthousiast, maar in de praktijk is het het toch net niet XD

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik moest hier echt om lachen haha.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Eigenlijk niet echt mee bezig. Basis natuurlijk wel zoals afval scheiden maar verder is het maar net wat mijn portemonee kan hebben. Ik maak wel heel veel zelf maar dat is dan weer om andere redenen dan het milieu dat ik dat ben gaan doen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Wij kopen veel in bij Lidl en nemen dan onze eigen wasbare groente/fruitzakjes mee en een stoffen broodzak. Naar de kaasboer gaat een beewrap mee. De kaasboer vond dat zo'n goed idee dat ie ze nu zelf verkoopt. Nootjes etc gaan ook in zelf meegenomen zakjes/bakjes. Eten 1x per week vis en 1x per 2 weken vlees, als dat gekocht wordt nemen we gewoon bakjes mee.

Verder afval scheiden, maar merk (zeker nu met alle pakketjes en aanschaf van babyspullen/naweeën verhuizing) dat we heel veel papier en plastic hebben.

Hervulbare koffiecapsules, thermobekers en drinkflesjes voor onderweg. Verder nemen we lunch en snacks voor op het werk mee in bakjes. In de keuken staat wasbare keukenrol (ooit onderdeel van een kerstpakket, 24 kleine doekjes formaat keukenpapier met klitteband).

Baby gaat straks in wasbare luiers en daar hebben we wasbare billendoekjes bij. Zelf een menstruatiecup en voor de nacht wasbaar maandverband.

Warmtepomp in huis, regenton in de tuin, eigen kruidenplantjes. Oja en buiten staat een balkonton voor gft afval met wormen zodat we in ons minituintje toch kunnen composteren.

Deel Deze Pagina