Veel van jullie zullen ongetwijfeld nadenken of je er nog een kleintje bij zou willen als het mocht lukken. Nou ik dus ook... Mijn dochtertje is net een jaar geworden en het begint weer te kriebelen. Dat getrappel in mijn buik, zo'n lekker kleintje tegen je aan, het eerste lachje enz enz. Er is iets wat me zwaar aan het denken zet en ik loop er nu al even mee rond. Ik heb nog niks tegen mijn man gezegd want ik wil er eerst zeker van zijn wel of niet.... Wat mij tegen houdt is dat ik twee weken terug mijn eigen kinderdagverblijf heb geopend samen met twee collega's. Super leuk natuurlijk maar er komt ook een hoop bij kijken. Deze week hadden mijn collega's en ik het erover dat het wel eens een probleem zou kunnen gaan worden als we straks tegelijk zwanger zouden zijn. Er moeten natuurlijk vaste krachten op de groepen zijn. Mijn collega's hadden het erover om over een half jaar tot jaar te willen gaan proberen. Tja dat heb je met jonge meiden bij elkaar.... het gaat kriebelen. Ik gaf aan dat het bij mij nu al kriebelt en ik nu al wel zou willen maar dat de start van het bedrijf me tegen houdt. Dat hebben zij ook maar nu meteen willen ze nog niet. Mijn idee is dat als zij vlak achter elkaar zwanger gaan worden dat het voor mij te lang gaat duren en dat ik het leeftijdsverschil te groot vind worden tussen mijn dochter en evt nieuwe baby. Ik heb het gevoel dat ik dan niet meer wil en dat mijn dochter dan geen broertje of zusje krijgt. Mijn idee is een beetje nu of nooit maar het starten van een eigen bedrijf brengt natuurlijk wel het risico mee of het gaat lopen of niet. Hier zit ik dus echt over in dubio en ik hoop dan ook dat er iemand is die mij het verlossende antwoord kan geven. Is het te snel om zo snel na het openen van het KDV een baby te krijgen? Ik heb het idee dat het kdv wel gaat lopen omdat er veel vraag naar is. Ik heb een leuk huis en een leuke man..... Wie helpt me aan een antwoordt?
Hoihoi! Ik zou zeggen meid, ga ervoor, je moet toch bedenken, het duurt nog negen maanden of langer voordat je nieuwe baby er dan is. Wie dan leeft wie dan zorgt ( heel makkelijk gezegd maar ik ben ook een echte vooruitplanner..) maar soms kun je het moeilijk plannen. Je collega's willen nu nog niet, dus kun jij eerst zou ik zeggen Want dan kunnen jullie ondertussen goede inval krachten zoeken en dan ziet er misscchien heel anders uit. Misschien duurt het met je collega's wel wat langer om zwanger te raken ( je weet het nooit hoe het in de toekomst gaat lopen) Doe wat je hart je ingeeft en je gezin komt toch op de eerste plaats. Straks gaat alles goed lopen en dan vindt je het misschien jammer dat je het avontuur niet aan hebt gedurfd. Het komt altijd wel op z'n pootjes terecht moet je maar denken
Maarre, misschien is het niet aan ons maar aan je man om de doorslag te geven.. Ik neem aan dat hij hier toch even veel over te zeggen heeft?
Een verlossend antwoord zal ik je niet kunnen geven, maar wel mijn inzicht! Een KDV is overal hoognodig, dus ook ik denk dat de zaakjes wel goed zullen lopen. Ik denk dat je je daar niet eens zo druk over hoeft te maken. Bovendien zijn jullie met z'n 3-tjes en zal jij niet in je eentje voor de verantwoording op hoeven draaien op het moment dat jij eventueel uit zou vallen. Daarnaast heb je ook eerlijk aangegeven dat het bij jou nu al kriebelt, dus ze weten ervan. Maar het allesbelangrijkst komt nu! Jouw kindje, ook al bestaat het nog niet lichamelijk, zal jou zo dierbaar zijn dat een KDV dat niet zal kunnen vervangen. Ik vind dat als jij NU kriebeltjes hebt, een leuk huis, perfecte vent en leuke omgeving jij alle recht van de wereld hebt daar nog een kindje in te zetten. Family first! Helaas is het krijgen van kinderen tegenwoodig een keuze die je moet maken en moet afwegen naast een carierre. Ik blijf er stellig van overtuigd, dat zo'n lief klein miniatuurtje van jezelf toch echt voorrang verdient op de carierre. Dat word dan voor jou wel heel druk de komende jaren, maar ooit pluk je daar echt de vruchten van! Bovendien krijgt je kindje een broertje of zusje erbij, dat is ook van ontelbare waarde. Succes met je keuze! Mijn gevoel zegt dat je ervoor kan gaan. Dat is jouw recht ook al heb je net een eigen bedrijf opgezet. Mocht dat misgaan (wat me toch al onwaarschijnlijk lijkt) dan vinden papa's en mama's ALTIJD creatieve oplossingen om hun kroost toch te kunnen geven wat het nodig heeft.
Het eerste wat in mij opkomt is, had je die kriebels vorig jaar nog niet dan, voordat je je bedrijfje opstartte? Maar dat zal wel niet, anders had je het misschien andersom gedaan. Persoonlijk vind ik het hebben van kinderen veel belangrijker dan een baan, dus zou ik het zeker gaan proberen. Als je door zwangerschap tijdelijk niet kunt werken, neem je toch een vervangster aan? Maar ja, wij kunnen die beslissing niet voor je nemen. Dat moeten jullie echt samen doen. Succes ermee!
ook ik zou voor een kindje gaan..! als je t niet doet krijg je er misschien later spijt van enne het duurt nog ff voordat t kleintje er is.. alle tijd om iemand te vinden die tijdelijk jouw taken over kan nemen? succes!
Ik zou er ook voor gaan, het kan immers nog een tijdje duren ook eer je zwanger bent... of stel dat je wacht tot je collega's weer een kleintje hebben en het duurt van hen nog een tijdje, dan moet je wel weer heel lang wachten. Sowieso kan je niet voorspellen wie wanneer zwanger gaan worden, zelfs al probeer je het nog zo goed te plannen
We zijn er uit hoor! Manlief sprong bijna een gat in de lucht en vond het een goed idee! Ik heb meteen mijn strip weggegooid en we gaan aan de slag! Gezin gaat inderdaad voor werk! Thankx voor jullie reacties!
Waar woon je? Ik wil anders wel komen werken Leuk dat jullie voor een tweede gaan. Gezin is toch ook veel belangrijker, en alles op het werk, lost zich gaande weg wel op joh! Helemaal niet (te) druk om maken
Het is niet het probleem denk ik om aan personeel te komen maar meer mijn gevoel van je bent net iets gestrart. Maar ja, met het idee dat het nog lang kan gaan duren voordat ik weer zwanger ben.... Zijn we weer een hele tijd verder en draaien we al wat langer. Den wel dat ik mijn collega's even in moet lichten. Komt goed allemaal!
Stel je voor dat jullie inderdaad snel na elkaar zwanger worden, dan kan je elkaar afwisselen en de vervang(st)er die is dan ingewerkt, en hij/zij kan dan ook langer blijven werken. Dus nog een voordeeltje En als ik zie hoe hard hier de kinderdagverblijven nodig zijn? Dan denk ik dat het haast wel moet gaan draaien hoor!