Het moet kapot!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dragonfly, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hoi hoi,

iemand hier ervaring met hondenspeelgoed dat iets langer meegaat dan twee tot drie weken:(:
    Onze hond maakt alles wat hij krijgt kapot en is daar inmiddels zeer bedreven in. Een piepbeessie piept een uur en met een beetje mazzel leeft ie daarna nog een week en dan scheurt ie hem in stukken. Hoe dikker het materiaal, hoe groter de uitdaging lijkt wel.
    Wij dachten hem laatst te slim af te zijn. Een bal gekocht (met piep) en allemaal van die noppen erop, wij in de volle overtuiging dat hij daar geen grip op zou krijgen. Nou, de piep was binnen tien minuten geschiedenis en nog geen uur later misten er zeven noppen.
    Het enige waar hij lang mee kan spelen is een gevuld bot.
    Weet iemand of er iets aan speelgoed is dat geschikt is voor een sloper?
    Wij en de hond zouden er erg mee geholpen zijn.

Groetjes Fly

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Misschien een heel stom idee hoor, maar voor buiten misschien...

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
  4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    vertel ff welk soort hond........... een teckel reageerd anders als een rottweiler ;) ;)

5. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Die kong heeft mijn mechelaar ook
    en ook nog een rhino das met noppen zelfde spul. ZOn speeltje kost wel 30 euro maar mijn hond heeft hem nu al bijna 4 jaar;) hij ziet er wel een beetje afgekloven uit btw

6. Dragonfly

Het is een kruising labrador/mechelse herder. Dus goed gebit :D

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    nou........... vergeet het maar, heb hier ook een labrador van 3 jaar en die sloopt ook alles wat ie in z'n bek krijgt :(

heb te maken met de tandjes........... net als met kinderen, zodra de tandjes doorkomen willen ze knauwen :rolleyes:

8. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het speelgoed dat maud77 aangeeft doet het in praktijk heel goed. Word veel aangeschaft voor mastifs en bulls met een flink gebit. Ook heb je van die speciale ballen speciaal voor dit doel. Die zijn keihard en (bijna) onverwoestbaar. Ik heb een tijdje in een dierenwinkel gewerkt en dat is mijn ervaring op dat gebied.
    Er kwam ooit een man aan de kassa met een hond die niks heel liet van zijn speelgoed. De man had alles al geprobeerd en was er heilig van overtuigd dat hij hetgeen Maud77 aangeeft, zijn hond niet zou overleven. Mijn baas zei daarop: als ie het volgende week kapot heeft, mag je terugkomen en krijg je je geld terug. De man in questie hebben we nooit meer gezien ;)

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Joeja,ik heb zelfs levenslange garanie op mijn Kong van mijn dierenzaak!
    :D
    Hij heeft hem al 3 jaar en nog steeds niet kapot.
    Versleten is wat anders,maar echt kapot is hij niet ;)

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    onze ervaring ( met een american stafford ) is inderdaad een kong of een nylonbone dat is een botvorm of een ring met een smaakje eraan die is ook heeeeel stevig !
    van de kong moet je alleen de rode of zwarte nemen niet die tennisballen variant die zijn ook zo kapot !
    of wat je ook kan doen , speelgoed zelf maken ! een tennisbal in een oude sok knoop erin en ze zijn weer een tijdje zoet ! gaat niet erg lang mee maar het kost je niets !

succes ermee

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij ons zijn ze gek op basketballen naar verloop van tijd gaan ze wel stuk als er toch een flinke hoektand inkomt maar vaak licht het er dan aan dat ie niet meer zo hard is opgepomt. als ie keihard is komt er haast geen tand in.

en waar die van ons ook veel lol mee hebben is een skippybal je het die dingen al vanf 2 euro en daar hebben ze toch vaak wel tijdje plezier van.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zeg ook een Kong (de zwarte)
    Wat je ook kan doenm is een broekspijp van een oude spijkerbroek afknippen en daar 2 strakke goede knopen in leggen.
    Las ik laatst op het staffordforum....

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik denk kom met een origineel antwoord , idd ook de kong ;)
    vooral als je vult heb je geen kind aan je hond haha
    Verder heeft hij ook een bal van t zelfde spul , gaat al 6 jaar mee .
    en een flostouw heeft ie al vanaf zijn eerste gezin dus 7 jaar is meer zijn knuffie haha

14. Female

Female Niet meer actief

Wat grappig, mijn ouders hebben precies dezelfde kruising
    Maar die is al 13 jaar ;)

15. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Wij hebben 2 engelse staffords en mega slopers ;) we hebben ook een kruising chihuahua/york en die had dus zo'n kong speeltje nou die 2staffords hebben het dus mooi wel voor elkaar gekregen om het kapot temaken :( tennisbal in een sok hadden we eerst ook,binnen 2sec kapot haha,.

16. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik ben ook zeer te spreken over Kong speelgoed, niet kapot te krijgen.
    En met een flostouw moet je uitkijken hoor, want wanneer hij dit gaat slopen en de losse touwtjes naar binnen gaat werken krijg je een probleem. heb op het lab.forum weleens een verhaal gelezen dat dat bijna niet goed af was gelopen bij een hond ivm draad dat om de darmen ofzoiets was gewikkeld. :(

Groetjes Tamara.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier krijgen ze de kong (zwarte) ook niet stuk :)

18. Dragonfly

Dan moet het dus echt Kong worden. Als ik hoor hoe positief iedereen is. Ga vanmiddag meteen kijken of hier in de dierenwinkel 1 is!
    Heel erg bedankt voor de tips, ook namens Max!

Groetjes Fly

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij (mn ex en ik) hadden een jack russell die liet ook geen speelgoed heel.
    toen hadden mn ouders een honkbalbal(zo'n keihard ding) maar die had hij de 2e keer ook kapot.
    we kwamen nooit zo vaak toen bij mn ouders.

20. Dragonfly

Nou, ik ben benieuwd. Heb nu een kong voor hem opgehaald. Nog wat gebruikstips meegekregen van de dame achter de kassa.
    Eerst onder toezicht mee laten spelen en je kunt hem af toe met pindakaas insmeren (binnenkant). Max vindt hem nu al helemaal geweldig.

@Taby: flostouwen gebruiken wij alleen voor trekspelletjes. Idd ook omdat hij die helemaal uit ging pluizen. Tot we dus draadjes in zijn ontlasting zagen, meteen afgepakt.

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips! :D

Deel Deze Pagina