Het moet me even van het hart.

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als het een topic is waarin iemand haar ei kwijt wil, dan snap ik dat die gene niet zit te wachten op vervelende reacties. Het abortustopic was daar een goed voorbeeld van. Zij maakte een enorm moeilijk besluit en ik denk echt niet dat al die nare reacties daarop van toevoeging waren. Als iemand een topic opent met de titel 'wat vind jij van abortus?' dan zij deze reacties al veel beter op z'n plek. En dan nog is het de kunst om je mening goed te formuleren. Zo heb ik tijdens mijn opleiding geleerd dat je je mening bij jezelf moet houden en niet moet projecteren op anderen. Dus niet 'ik vind het raar dat jij een appel koopt want die smaken nergens naar' maar 'ik kies ervoor om geen appel te kopen omdat ik dat niet lekker vind'.

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

En ik vind het vreselijk voor de meiden die heel moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen maar wat ik heel vaak zie in topics is de opmerking ; ben blij dat je kinderen kunt krijgen want mij lukt het niet of iets dergelijke dat vind ik ook niet fair , iedere situatie is anders en soms is een kindje ongewenst hoe moeilijk dat voor jezelf ook is maar ga niet alles op jezelf betrekken ...

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik heb ook wel gehad dat ik reageerde in een toppic wat de ts niet zinde en vroeg om een slotje, en ondertussen maken ze je voor alles uit via pb. Je kan toch niet iedereen naar zijn pijpen dansen? Het is een openbaar forum en ik vind het fijn om hier mijzelf te zijn. De mensen die je hier tegenkomt daar zul je in het dagelijks leven ook mee om moeten gaan.
    Schelden en "klieren" vind ik wel echt te ver gaan. Een mening geven mits goed onderbouwd vind ik niks mis mee.Ook al is het niet waarop je hoopte.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik moet zeggen dat ik het 'klier gehalte' de laatste tijd wel erg hoog vind. En dan vooral veel dezelfde mensen die een topic overnemen en alleen nog maar dom kunnen lullen.
    En het is dan 'stoer' om grof te praten, zo triest.

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik vind dat iemand die in een toppic opzettelijk iemand zwart maakt/kliert gewoon uit moeten worden gesloten van dat toppic. Dus gewoon niet meer mee moet mogen praten in dat onderwerp. Is extra werk, maar er zijn misschien ook wel meer mensen hier die geschikt zijn om moderator te worden zodat de taken beter verdeeld worden. (alleen met de mogelijkheid om mensen uit te sluiten van onderwerpen en verder geen andere taken of bevoegdheden om dingen te veranderen hier).

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik schrijf pas sinds een paar dagen actief mee, maar lees al mee vanaf de geboorte van ons dochtertje. Als je alleen meeleest kun je er best neutraal in staan eigenlijk.
    Er zijn zeker mensen die de discussie opzoeken, en wel erg direct reageren (ben ik ook wel van, maar tot op zekere hoogte) en dat het ook vaak niks toevoegt aan de vraag. Maar er zijn zeker ook mensen die een topic openen en alleen maar willen horen wat in hun straatje past. Als er iemand komt die een andere mening heeft dan zijn ze meteen beledigd. Ja, dan denk ik dat je beter niks kunt posten, maar das mijn mening.

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

Hier ben ik het ook mee eens. Want ik dacht laatst hier nog over na.
    Abortus. Wil niet zeggen dat ik er een heb gehad. Ben direct na de zwangerschap perongeluk weer zwanger geraakt. Wel rubbers gebruikt maar geknapt. ( jullie zijn de enigste die ik buiten de deur hier over vertel omdat ik denk dat jullie me wel zullen begrijpen) Tja, en dan kom je er achter. Ik ben naar de huisarts geweest en dan krijg je de tijd om erover na te denken. Maar het was me afgeraden (wegens lichamelijke omstandig heden ) nog een kind te krijgen. Laatstaan al zo snel. Nou je knapt compleet af:(. Ik heb het er nog wel moeilijk mee. En financieel en emotioneel kan/kon ik het ook niet aan. Nou daar lig je dan bij de ginocoloog. Hij vertelde me dus dat hij niks kon ontdekken. Dan nog een bloed onderzoek. Ik blijk dus een miskraam gehad te hebben. Dit is zwaar en ik heb er toen overna gedacht om een topic te openen om er over te kunnen praten. Maar het is hier tegenwoordig inderdaad hard aan het worden. En omdat ik me schuldig voelde tegenover de meiden die niet zwanger kunnen worden heb ik het dus ook niet gedaan.

Ik beoordeelde ook de mensen die hier over abortus praten.

Ik heb het nu op de harde manier afgeleerd. Soms zijn er situaties dat het dus echt niet kan. Een kind. Tja, het is bij mij met een sisser afgelopen. Maar voor mijn gevoel ben ik een kindje verloren. En ik heb wel een wijze les van hem gehad. Ik oordeel niet meer zo hard als ik niet het complete verhaal heb.

Trouwens bedankt dat ik mijn verhaal kan doen. Het lucht op dat ik het toch een keer heb kunnen vertellen.

Liefs Janna

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

De taken zijn prima verdeeld hoor
    :)

Hoe zie jij dat voor je dan een mod die mensen gaat buitensluiten van topics? :)

9. nicole26

Ben blij dat je je verhaal hebt kunnen doen , hopelijk lucht het een beetje op :) Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je je verhaal niet hebt kunnen doen alleen omdat je mensen niet voor hun hoofd wil stoten die geen kids kunnen krijgen ... En ik weet het is niet leuk om te horen maar waarom mensen zo behandelen waar een kindje niet zo gewenst is :( als iemand een abortus voor zichzelf kan rechtvaardigen wie ben ik dan om zo iemand te veroordelen en wat schiet ik ermee op dat zo iemand doodongelukkig is maar wel het kindje heeft gehouden ?

10. namya

namya Niet meer actief

neuh, ben het niet met ts eens

als het geen ja amen mevrouw, is moet je je klep houden????

de echte wereld is ook niet zo, enne die onzin van "veilig vanachter je schermpje commentaar geven" , ik ben absoluut geen schijnheil en ben in het echte leven net zo direct als hier

ik ben het ermee eens dat er inderdaad geen topics overgenomen hoeven te worden met slap geleuter en daar maakte ik mezelf wel schuldig aan zal hier zeker op letten

maar mijn mening geven zal ik blijven doen, take it or leave it!!

als je je dreinverhaal mag neerzetten dan kan en MAG je nou eenmaal verschillende reacties verwachten, de een dweept met je mee de ander zegt, dat is het leven, leer ermee omgaan!!

nogmaals ik ben geen en zal nooit een kuddedier worden die met elke wing meevliegt, heb echt mijn eigen mening en lees er maar overheen dan, doe ik ook als ik posts krijg die mij niet aanstaan!!!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

....men vindt ons nu al kleuterjuf :D

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit alles kan toch ook respectvol?!

13. nicole26

Maar mod's , hebben jullie dan nooit de neiging om eens flink sarcastisch te reageren op sommige topics ?? Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet het geval is ;)

14. namya

namya Niet meer actief

nou de strekking van het bericht kwam over alsof commentaar niet gewenst is , tenzij het meegaand is....heb verder niet alle berichten gelezen overigens

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doen we soms ook...heeeeeeel soms :)

16. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ik heb niet gezegd dat commentaar niet gewenst is, ik zeg alleen dat je het beleefd moet doen!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien moet je eerst alle pagina's eens rustig lezen. Dan zul je zien dat bijna iedereen er zo over denkt.
    Eigen mening prima, maar denk even na over HOE je deze presenteert.

18. nicole26

Ja toch , kon het me ook al niet voorstellen dat je niet af en toe echt op je handen moet gaan zitten :p

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op de handen zitten doen we volgens mij NOG vaker :)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb wel echt respect voor de mods hier!!! Al die vrouwen en dan ook nog eens meer dan de helft met gierende hormonen:D.

Het lijkt mij ook behoorlijk lastig om altijd netjes te reageren omdat je mod bent. Vindt het dan ook echt knap dat jullie alles altijd netjes formuleren en toch je punt maken.:)

Deel Deze Pagina