nee hoor want ik ben er zelf ook schuld aan en ook dat durf ik absoluut toe te geven als je mijn vorige posts gelezen hebt... vroeg me alleen af om wie het ging waar zij het over had en wou ff melden dat ik nu weet om wie het ging hahaha naja zou het onzin vinden om daar n discussie over te gaan voeren eerlijk gezegd... we zijn er allemaal schuld aan! de rellers en degene die geen weerwoord kunnen verdragen
In mijn geval is het een ander iemand. Verschillende mensen, verschillende ergernissen. Maar bottomline als er iemand is waaraan je je ontzettend ergert is het beter om die iemand te negeren dan om in de verleiding te komen om iets te typen wat niet helemaal passend is.
Maar zo is het in real life ook , er zijn ook mensen die je gewoon wat minder goed kan verdragen en die je dus ook beter kan negeren ... zou ook niet goed zijn als het allemaal maar koek en ei was op zo'n forum met zoveel vrouwen bij elkaar
Ach een fikse discussie op zijn tijd is ook wel goed, zolang niemand de grond in geboord wordt. En ik moet zeggen dat ik (shame on me) er een pak koekjes bijpak als er bepaalde topics geopend worden, ik houd niet zo van popcorn.
Ik vind een heleboel topics en reacties in de lounge echt onzinnig. Ik neem dan ook niet eens de moeite om er op te reageren omdat ik weet dat mijn reactie toch niets bij of toevoegt. Ik zit dan heus ook wel eens met kromme tenen, maar vraag me dan af of het de moeite is om mijn energie er in te steken. Ik had laatst in mijn eigen topic een fout gemaakt door een naam van iemand te melden die een redelijk bekende nederlander is. Ik werd daar door een lezer op geattendeerd en heb toen gelijk een bericht naar de moderators gestuurd om te melden dat ik fout zat. Ik wilde graag die naam uit de berichten weg laten halen. Tjonge.... wat kreeg ik daarna op mijn 'kop' van een andere moderator. Ik had beter na moeten denken, ik had niet zo 'dom' moeten zijn enz. En niet per pb hoor, maar gewoon in het topic. Ik voelde me echt behandeld als een kleuter! Heel veel mensen vallen hier anderen aan, en soms nog gewoon persoonlijk in het topic zelf en die krijgen echt geen ongezouten commentaar van de moderators. Ik zeg iets over een BN-er (niet eens iets heel negatiefs..) en ik krijg me toch op mijn dak..... Ik ben daar tegenin gegaan en er is toen wel excuus aangeboden, maar echt leuk vond ik het niet.....
Ik vind het ver onder de maat om met vingertjes te gaan wijzen! Als je problemen hebt met iemand kan je toch pb-en. Straks krijgen we hier weer een rel omdat iemand op haar teentjes getrapt is. *zucht* En bedenk, wijs je met 1 vinger naar een ander, dan wijzen er 3 vingers naar jezelf (probeer dat maar even uit!)
nee dat is inderdaad niet leuk! we zijn allemaal volwassen vrouwen (en hier en daar n verdwaalde man)en dan wens ik het ook niet als een kind van 4 behandelt te worden... heb trouwens je topic toen gelezen en vond het niet eens schokkend hoor haha
Ik ben het op zich met TS helemaal eens, een beetje milder en meer respect voor elkaar en elkaars belevingswereld zou wel op zijn plaats zijn. Maar aan de andere kant wordt er wel heel vaak om een slotje geroepen als TS niet de reacties krijgt die zij verwacht of hoopt. En dat vind ik ook niet kunnen op een openbaar forum. Wat Shaylen al eerder zei, ik vind het dus ook dubbel. En ja, ik vind ook dat de modjes soms wel wat betuttelend kunnen zijn, we zijn hier tenslotte allemaal volwassen (in ieder geval in kalenderjaren) dus we hoeven ook niet als kinderen behandeld te worden.
Het voeren van een discussie op een forum is en blijft moeilijk. Dit komt omdat je alleen gebruik kunt maken van tekst (en wellicht een smilie hier en daar) maar je mist de daadwerkelijke woorden, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. Daarbij komt dat sommigen het moeilijk vinden om de discussie niet persoonlijk te maken of te houden. Discussiëren is het delen van elkaar mening en niet het opleggen daarvan. Om te voorkomen dat het op Zwangerschapspagina uit de hand loopt lijkt het alsof we streng zijn en je niet zou mogen discussiëren maar dat is absoluut niet het geval. Wij vinden dat juist heel goed! Maar hou dan alleen wel rekening met bovenstaande. Het doel van Zwangerschapspagina is eigenlijk het delen van elkaars ervaringen en meningen. Iemand die bijvoorbeeld net zwanger is zit met een hoop vragen en wat is er nou mooier dan meerdere ervaringsdeskundigen die hun meningen geven en dat jij daar de informatie van kan gebruiken die het meest bij jou past. Dus doe op een leuke, positieve manier mee aan Zwangerschapspagina. Geef je mening maar respecteer de mening, levenswijze, opvattingen en keuze van een ander. Welke dat ook mogen zijn! Krijg je kromme tenen bij het lezen van een topic tel dan eerst tot tien voordat je op basis van die kromme tenen een reactie plaatst. Merk je dat een discussie niet juist loopt of dreigt te gaan lopen, gebruik dan het melden icoontje en geef het betreffende bericht aan ons door. Wij kunnen dan proberen te sturen en actie ondernemen. Lotte
ik denk ook niet dat ze dat bedoeld... iedereen mang zn eigen mening hebben maar het gaat om de manier waarop je iets zegt!! sommigen proberen iemand echt op de persoon af af te kraken... en dat is niet erg leuk...
Ik was dus ook zo iemand die zei dat ik het vies vond maar dat deed ik dus totaal niet om een discussie te vormen oid, de vraag is wat hebben jullie gekocht op de rommelmarkt ik geef dan aan niets omdat ik het smerig vind ( heb het dan alleen over kleertjes ) maar geef dan ook direct aan dat dat niet lullig bedoeld is maar dat dat meer een tik is .. Maar mogen we dan alleen in dat topic reageren met het feit ik heb dit of dit gekocht ?
mwa heb dat net zitten lezen.. kan me voorstellen dat je je aangesproken voelde maar op je kop gekregen of gezegd dat het dom was heb ik niet echt terug kunnen vinden eigenlijk
oh ja ik was er ook een van dat ik zei dat ik het ranzig vond... maar dat is dan toch gewoon je eigen mening? ik zeik niemand af en als een ander het helemaal geweldig vind is dat toch mooi... snap echt wel dat hun eerst alles wassen en schoonmaken als ze wat hebben gekocht.... maar voor mij is dat dus echt niet wat....
het gaat erom dat afdwalen zorgt voor vaak nare discussie's....dit was ook zo'n zinloze afdwaling waaruit makkelijk zo'n discussie had kunnen onstaan... de minder bedeelden bijvoorbeeld die zich beledigd voelen omdat ze het gewoon niet hebben om alles nieuw te kopen en wel slagen op een rommelmarkt,,hun trots gekochte spullen worden hier ronduit ranzig genoemd het voegde eigenlijk niets toe...je had ook kunnen zeggen, vindt het niets voor mij...maar woorden als smerig e.d. zijn beladen met negativiteit en daar kan ook alleen maar negativiteit uit voort komen
Maar dan hadden ze verder moeten lezen want ik gaf direct aan dat het niet lullig bedoeld was naar mensen die het dan wel kopen, ik gaf zelf ook aan dat het gewoon een tik is van me .. En ik ben ook zo'n '' minder bedeelde '' maar zou me daardoor niet aangevallen voelen ofzo...
dat is wel zo maar vaak zet zo'n eerste post toch wel een beetje de toon voor de verdere berichten ik zou me bijvoorbeeld wel beledigd voelen als ik minder bedeeld was, iedereen reageert er anders op ik ben zelf ook niet altijd subtiel hoor, geef ik absoluut toe maar blijf nu wel in toom bij het geven van mijn ongezouten mening althans dat ga ik proberen
ik heb niet vaak dat ik hard reageer op een topic..(onlangs dan weer wel, maar dat ging me dan ook echt aan t hart)..ik probeer dan wel duidelijk te maken dat het idd mijn mening is en ik kan zelfs begrijpen dat anderen mijn posts dan hard vinden.. als ik dan hoor hoe de TS in pb is belaagd vind ik dat echt te sneu voor woorden.. ik heb puur gereageerd uit emotie en dat is misschien niet verstandig op een forum.. je kunt nu eenmaal op een scherm niet de intonatie en de juiste bedoeling erachter lezen.. Nu gaf ik nog niet eens een ongecensureerde of ongezoute mening, maar duidelijk was wel dat het voor sommigen TE was.. dat mag.. Het is een openbaar forum.. waar iedereen een andere mening heeft.. wanneer je een topic opent zal ook iedereen die dat wil een reactie geven.. al dan niet gewenst of geheel topic gerelateerd.. men dwaalt nu eenmaal snel af.. Soms wordt er echt heel erg met modder gegooid en dat is wel jammer.. Ik heb er iig van geleerd en zal de topics waar ik echt moeite mee heb wat meer mijden..maar aan de andere kant ga ik mijn mening ook niet onder stoelen of banken steken.. wil je die niet horen dan lees je er maar overheen of moet je geen topic starten.. das nu eenmaal het risico vind ik dan weer.. anyhoe.. Ik respecteer iedereen als mens, en bijna altijd iedereens mening.. maar niet altijd..
Weet je wat mij opvalt? De mensen die áltijd overal tegen de draad in reageren, gaan hier nu 'ja en amen' naar ts toe reageren! Kom op zeg, dit is een forum met veel meiden die allemaal verschillende meningen hebben... Aangezien als je een topic opent dus verschillende meningen zult te horen krijgen zal je hiermee om moeten gaan! Als je hier niet tegen kan, open dan gewoon niks!