Opvang vergeet kleuter in zwembad

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Opvang vergeet kleuter in zwembad

SINT-TRUIDEN -
    Een 4-jarig jongetje heeft donderdag twee uur lang rondgedobberd in een zwembad in het Belgische Sint-Truiden. De kinderopvang was het jochie vergeten.
    Het viel de badmeesters niet op dat het jonge ventje moederziel alleen in het zwembad was. Pas na twee uur merkten medewerkers van de kinderopvang dat ze Jimeno misten. Gelukkig zat het jongetje al die tijd gewoon braaf in het water te spelen.
    Moeder Kristel kreeg een hartverzakking toen ze hoorde wat er was gebeurd. Tegen Het Laatste Nieuws zegt ze: "Mijn hart stond stil. Jimeno had dood kunnen zijn."

Opvang vergeet kleuter in zwembad | Buitenland | Telegraaf.nl

Monitoren laten kind achter in zwembad - Het Nieuwsblad

----------------

:$ Belachelijk zeg. Inderdaad had het jongetje wel kunnen verdrinken. En sneu dat zo'n kind in eerste instantie helemaal niet gemist werd. Ik begrijp ook niet wat de badmeesters op dat moment waren uitvreten. Ik vind het een kwalijke zaak en hoop dat ze er meer onderzoek naar doen en eventueel mensen ontslaan, want dit kan natuurlijk niet.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Oh jeetje zeg, denk dat datde schrik van elke moeder is als hun kind met een uitje weg is!

Vreselijk dat ze niet goed gecontroleerd hebben. Hier mag zeker een en sanctie voor volgen

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Het zal je maar gebeuren. Ik zou gek worden.
    Hoe dat dit? Je telt de kinderen toch telkens?

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dit mag toch gewoon niet gebeuren he?? Nog voor geen 5 minuten als het gaan om een zwembad en een kind van die leeftijd! Laat staan 2 uur!!
    Schandalig. Geen woorden voor. Arme moeder!!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dat de badmeesters het niet hebben gezien kan natuurlijk wel. Als het daar druk is dan zijn er veel meer gezinnen en kan het jongetje wel bij een gezin horen.

Dat een opvang het mist vind ik wel heel raar. Hoeveel kinderen zitten er op een groep..maximaal 12 toch? Dat moet opvallen...

Vreselijk dit...

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je telt de kinderen toch?
    Wat een geluk dat alles goed is gegaan maar zoiets mag natuurlijk echt niet gebeuren.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik met mijn leerlingen (bovenbouw basisschool) op stap ga, loop ik al constant te tellen. Hoe kan dit?? Wat misschien wel een rol speelt: ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn klas. Althans; ik heb natuurlijk als we weg gaan wel stagiairs of hulpouders bij me, maar die zijn er om te helpen. Ik blijf verantwoordelijk. Ik kan dus nooit bij mezelf denken "Collega x zal wel lp Pietje letten."
    Ik denk dat het daar juist vaak mis gaat als je met meerdere volwassenen bent. Mijn man en ik zijn daar bewust ook altijd heeel duidelijk in als wij samen (met z'n 2-en of ook met anderen) met onze kinderen op stap gaan. Op het moment dat ik zelf even niet oplet, vraag ik de ander even "Heb jij je ogen op ...?" Ik ga er nooit vanuit dat mijn mijn, (schoon-)ouders, vriendin, ... wel op onze zoon let als ik dat even niet doe. Omgekeerd doet mijn man dat trouwens ook en ook mijn vader draagt zoon altijd heel bewust weer 'over' aan onze verantwoordelijkheid als hij even met hem weg is geweest.

Klinkt allemaal heel zwaar misschien, maar dat valt wel mee hoor. Het gaat redelijk vanzelf. En het kan alsnog wel mis gaan dat een kind kwijtloopt ofzo. Maar ik denk wel dat de kans zo een stuk kleiner is als je steeds duidelijk hebt wie op een bepaald moment op welk kind let.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk dat dit wellicht een rol heeft gespeeld, maar het verklaart nog niet dat ze weggegaan zijn met een kind te weinig. Ik zit ook in het onderwijs, en als er een ding is dat je altijd twee keer doet voor je met een groep van A naar B vertrekt, is het tellen. Ik vind het echt schandalig dat ze er pas na 2 uur achterkwamen dat ze een kind misten!

Bovendien: in een (afgesloten speeltuintje kun je de kinderen misschien een beetje hun gang laten gaan en even uit het oog verliezen; als je naar een zwembad gaat met kinderen in die leeftijd, moet je absoluut zorgen voor een logistiek waarbij geen kind uit het zicht raakt!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Oh wat erg zeg, ik zou echt furieus zijn en mijn kind daar echt niet meer met een gerust hart achter kunnen laten.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Verschrikkelijk.

Ik weet niet of ik die opvang nog wel zou kunnen vertrouwen.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pfff zou ook ontzettend boos en heel hard schrikken als mijn kind dit zou over komen.

Ik begrijp best dat er wel eens ene kindje uit het oog verloren woord voor een paar( minuten maar geen twee uur).

Grof nalatig van de opvang en dan denk je dat je kind ( veilig zit) .

Daar ga ik ook graag met school uitjes mee. Een paar extra ogen kan nooit geen kwaad.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind uberhaupt een uitje naar het zwembad met een kinderopvang compleet onzinnig.
    Zou mijn kind dan ook nooit meegeven voor zoiets.

Maar dat ze dan nog je kind daar vergeten is compleet van de zotte. Echt een grove fout.

13. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    als ze mijn kind vergeten op zijn school. komt die daar niet meer en hebben ze een waarschijnlijk dikke klacht daarzo, eerst wacht ik wel tot er een nieuwe school is natuurlijk, anders krijg je de leerplicht ambtenaar ;):D

dit is altijd een van mijn angsten, daarom ging altijd een van ons mee naar uitjes dit jaar, alleen met schoolreisje niet, maar goed hij is heelhouds terug gekomen, dus :)

jeetje het zou je maar gebeuren als ouder

de eerste wat ik dacht toen nieuwsbericht las was het kindje had wel kunnen verdrinken :$ mijn zoon van 4 kan echt niet zwemmen hoor, (we moeten zelfs vast houden *zucht*) dan is niet elk kind van 4 dezelfde maar toch, hoe kan je een kind nou vergeten :x zouden ze met mijn zoon naar de zwembad willen ga ik ook mee, :)

maar ook de personeel van zwembad begrijp ik niet, een kind 2u alleen valt toch op, of andere klanten,
    als ik een kind zie dwalen in bijvoorbeeld de supermarkt of een zwembad rond die leeftijd dan ga ik kijken of ik een volwassen in de buurt zie die bij hoort, nou gelukkig was het kindje gezond en wel bij zijn/haar ouders terecht gekomen :)

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Pffffff, wat een sullen! Arm ventje en arme mama. Dit is toch de ergste nachtmerrie voor moeders, een kindje kwijt.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou inderdaad...zeg je wat.

Ik zou dat dus ook nooit toelaten...

16. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    en vaders :)

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een zeer grove fout van de opvang. Zij hadden bij 't verlaten van 't zwembad de kinderen moeten tellen.
    Nog eens te meer als je op stap bent met kleuters! Bij oudere kinderen zal er immers altijd wel een vriendje alarm slagen dat x er niet bij is.

Mijn kind zou niet meer naar die opvang gaan.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zwembad vind ik geen geschikt (verantwoord) uitje voor een opvang. Of je moet per leidster slecht 1 of twee kindje onder je hoede hebben (en dan nog. Ik zou me er niet lekker bij voelen als mijn kind met zoiets mee zou gaan).

In geval van dit bericht: ik zou als ouders het kdv officieel aanklagen en voir mijn kind zou het de laatste dag zijn dat het daar is geweest. Vertrouwen onherstelbaar beschadigd.

19. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje wat slecht zeg!!

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik las op de fb van moeder dat ze morgen een gesprek heeft met 'de grote baas'.

Deel Deze Pagina