het moet toch niet gekker worden

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je je auto of fiets er niet neer zetten?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoe bedoel je het dikgedrukte?

ik verbaas me namelijk over de heetgebakerdheid over zoiets.
    Tuurlijk kan het irritant zijn als mensen jou terrein gebruiken,maar persoonlijk zou ik dan aan een moeder van 3 kinderen gewoon zeggen of ze volgende keer een ander plekje wil zoeken? en dan zelf een oplossing verzinnen dat daar door vreemden niet geparkeerd mag worden

tis gelijk zo'n dramatisch sfeertje als je zegt; vind je het normaal om hier te parkeren?

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik neem aan dat ze dan het nummerbord noteert en haar dan aanmeldt bij de gemeente, zoals ze in haar eerste post had vermeld. ;)

Ik vind dat je van privé grond gewoon af moet blijven dus ik kan me haar reactie heel goed voorstellen. En kom op, iedereen weet hoe een oprit eruit ziet en iedereen weet dat je daar niet op hoort te parkeren. Net als dat je niet in iemand zijn tuin voor zijn raam gaat staan.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Tja of je loopt morgen onder een bus:(:D, wát een vergelijking...ik denk niet dat ik eerst zou wachten op een parkeerplekkie

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mogen we een foto zien van de oprit? Dan kan ik pas aangeven of ik de verwarring wel of niet begrijp.
    Maar mensen, denk aan je bloeddruk :) Maak je niet meteen zo opgefokt over iets wat maar een kleinigheidje is.
    En als iemand mij op een aanvallende toon aanspreekt, dan zou ik ook niet heel vriendelijk reageren.
    Waarom kunnen we niet gewoon tegen elkaar zeggen "mevrouw, ik denk dat er een misverstand is. U heeft uw auto namelijk op mijn priveterrein geparkeerd. Ik zou het waarderen als u dat in het vervolg niet meer doet."

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Naast ons huis loopt een voetpad, de grond is van de buren en van ons.
    We hebben bij de gemeente gevraagd of er een bord en poortjes mochten komen om de mensen toch de gelegenheid te geven om er langs te kunnen (100 meter verder is een fietspad waar je langs kan)
    Dit omdat het als sluiproute werd gebruikt door scooters en fietsers.
    Nu wordt het gebruikt door fietsers :x en voetgangers. Onze deur van de achtertuin grenst aan dit steegje maar er grenst ook een speelveld aan ons steegje. Het was dus levensgevaarlijk!
    En helpt het?....Scooters zijn nu wat minder maar fietsers zien het voetgangersbord gewoon niet!

Wij (buren en wij) kunnen zelfs dit steegje dichtgooien, misschien toch maar doen ;)

Daarbij had ik een leuk naambord op mijn schutting, jatten ze gewoon.
    Ik heb ook al eens een betonnen paal van meer dan 1 meter (amsterdammertje) tegen mijn voordeur aangehad. Als mijn dochter niets had gezien had ik die paal tegen mijn zwangere buik aangehad!

Dus ja asso gewoon en borden helpen hier niet,

Wat parkeren van een andere auto betreft:
    Zolang ik er geen last van heb laat ik het zo, hier gebeurt het niet zo heel vaak. Er is parkeerruimte genoeg bij ons in de straat.

Maar goed, ik was niet de TS ;)

7. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Je kan dit ook bij school aangeven. Zij moeten dit dan weer doorgeven aan alle ouders!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja misschien had je beter haar anders kunnen aanspreken, dan had je denk ik iets meer bereikt. maar dan nog hoor vind het ook erg brutaal en eigelijk maf!
    Volgende keer man bellen zeggen nu thuiskomen en je auto ervoor parkeren :):)... nee volgende keer wijkagent of gemeente bellen? Ik vind het echt raar, kan ze niet nagaan dat dat niet hoort ofzo?

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lijkt me echt irritant zeg. bij mijn moeder voor de deur stoppen precies de parkeerplekken en begint de stoep voor de deur. zo veel mensen die het nodig vonden om de auto dan maar op de stoep te zetten waar die niet voor gemaakt is. mijn moeder heeft naar een paar belletjes met de gemeente paaltjes voor der deur gekregen en nu dus geen auto meer die daar parkeerd. lastig als je de oprit zelf nodig hebt/gebruikt en mensen het lef hebben om hem daar neer te zetten. ik heb dat ook wel is gemoeten maar belde netjes aan bij de mensen of het een probleem was en of hij 5 minuutjes mocht staan. dit was prima en heb hem netjes bedankt. als het niet had gekunnen was het ook prima hoor had ik even een plekje gezocht.
    ik zou de neiging hebben om recht voor de auto te parkeren. zo staan zij vast en zullen we wel moeten aanbellen om te vragen of je de auto verzet. zou dan gewoon zeggen , o das mijn auto niet die daar staat en 10 minuutjes laten o bedoelde je die wagen. tja die is van mijn. staat normaal op de oprit maar die was helaas al bezet :D

10. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het wel.

Zelf rijd ik ook wel eens een stukje op een oprit om te keren. Hoewel ik me kan voorstellen dat het best irritant is als je ergens woont waar dat voorkomt, vind ik het toch belangrijker om veilig en zonder botsen te kunnen draaien (gebeurt bij mij dus vooral in krappe(re) straten, en dat bakbeest van mij heeft een megakofferbak waarvan ik ook na 3 jaar :)->) niet precies kan inschatten hoe ver ik er mee achteruit kan).

Dat van het parkeren vind ik wel superaso. Dat zou ik niet doen, en in geval van hele hoge nood zou ik het vragen en als er niemand is een briefje met excuses en binnen-enkele-minuten-terug boodschap. En me rot voelen erover.

Ja, en als het dan keer op keer gebeurt snap ik dat die frustratie er een keer uit komt, ookal is het niet netjes. We zijn mensen toch? Ik zou overigens (als ik die mevr zou zijn) wel aangeven dat ik er niet van gediend ben om zo aangesproken te worden ;). Dat dan weer wel :D

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Naast ons huis zit een hotelrestaurant met 2 sterren, waardoor er vaak te weinig parkeerplekken zijn. Veel mensen denken dan ook leuk te zijn en zetten hun auto op mijn oprit. Die blok ik dan gelijk met de auto van mijn man :) Doe de bel uit en ga rond 22 uur slapen. Dan zoeken ze het maar uit hoor. Ik heb nog maar 2 keer gehad dat iemand ging toeteren vanaf de oprit. Toen ben ik heeeeel langzaam naar beneden gegaan om de auto van mn man weg te halen :)
    Maar tis zwaar irritant, en echt brutaal om je auto op een oprit van een ander te zetten..

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Haha foxter die is goed!

13. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    super aso om je auto op de oprit van een ander te zetten..
    Bij ons oude huis blokkeerde heel vaak de ouders van de buren de oprit, omdat ze geen zin hadden om 1 of 2 meter verder door te rijden...
    Pff zo irritant

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het trouwens zelf ook lastig om niet te gaan flippen dan hoor. Als het is een keer gebeurd oke, maar als het vaker is is het gewoon zwaar irritant. En zeker als je het niet gezien hebt en mn man moet zijn auto 50 meter verderop zetten omdat er al iemand achter mijn auto staat. Die komt dan ook witheet binnen, kan ik me helemaal voorstellen..

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Doet de politie niets aan, is openbaar terrein, helaas.

En ik zou t ook strontirritant vinden. Je zet je droogmolen met onderbroeken toch ook niet bij een ander in de achtertuin.

16. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

waauw dat je je nog in kan houden!!! Ik had haar aangevlogen (niet waar haar kids bij waren dan he haha). Wat asociaal zeg!

En ik had haar heel duidelijk gemaakt dat als ze dat nog 1 keer zou doen dat ze bij terugkomst haar auto heel ergens anders kon afhalen. (ik had hem gewoon weg laten slepen namelijk)

Het is namelijk geen gemeente grond het is de grond van de eigenaar van die woning, en als jij huur betaald mag jij gebruik maken van die oprit en niet iemand anders... wat aso zeg!!!

En keren op een oprit... tsja ik doe het ook wel eens. rij de oprit niet helemaal op maar net genoeg om te kunnen draaien met de auto. Zal het ook niet erg vinden als ze dat bij ons doen eigenlijk.

17. hardloper

hardloper Niet meer actief

oeh, begrijp je frustratie zo goed! hier trouwens geen oprit hoor, maar bij school parkeren er allemaal ouders op het fietspad, of op de stoep, of precies op dat kleine stukje weg waar de autos voor onze school in moeten. (in de winter al een paar bijna ongelukken door gebeurt)
    Terwijl er plekken zijn waar ze kunnen staan, maar poehee, je zou eens 10 meter verder moeten lopen.... (oke, voor sommige mensen scheelt dat heel veel)
    Bij de scholen al zo vaak aangegeven, onze ouderraden hebben het er regelmatig over tussen de diverse verkeersouders. Helpt geen pukkel. Zou willen dat de politie nog veel vaker komt controleren en boetes uitdeelt, want het zorgt gewoon ook echt voor gevaarlijke situaties met al die fietsende en lopende kinderen overal. die moeten gewoon midden op straat gaan lopen.
    En vandaag reed er ook nog iemand achteruit terwijl ik er naast/achter liep met twee kinderen:x. (ik liep op straat want hij stond op de stoep)
    Als ik wat agressiever was ingesteld had die man mooi een roei voor zijn hoofd gehad, nu hield ik het bij een: hee kan je niet uitkijken idioot:)

en ontspan........

tja, t blijft lastig, scholen en ouders in auto's;)

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jemig lekker brutaal haha

ja ik heb vast wel eens gekeerd op een STUKJE van iemand anders zijn oprit, als ze me zien steek ik vaak even mijn hand op van "bedankt / sorry" doe ik alleen als nergens anders kan eigenlijk, dus komt vrij weinig voor..

Ik zou het geeneens durven voor iemand anders zijn huis parkeren haha, het zou ook niet bij me opkomen, nu woon ik zelf tegenover een school en is ook werkelijk nog nooit gebeurd, wel voor mijn oprit en meestal houd ik met weggaan er wel rekening mee dat rond half 9, 12 uur, 13 uur en 15 uur ik even er rekening mee moet houden, dat vind ik ook niet zo erg eigenlijk.. want als ik er perse door moet en ik vraag het even gaan ze ook zo even aan de kant.

19. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Echt aso!! Je kan mij niet wijsmaken dat je niet weet dat dat prive terrein is....:(

20. Dana

Dana Niet meer actief

nou mij ook niet! ik vind de actie van foxter daarom geweldig :D

Deel Deze Pagina