Hihi, ach ik denk dat iedereen hier op den duur mee te maken krijgt. Wij vinden om de dag prima om zwanger te worden. Hoe houden we het leuk, tja kindje maken zeggen we altijd haha Leuker dan dat kan het toch niet En gewoon gezellige dingen dien samen. Lekker samen onder de douche en dan verplaatsen naar de badkamer Komt goed hoor!
De verplichte nummertjes niet fijn vinden hoeft niks met de kwaliteit van de relatie te maken te hebben. Mijn man en ik hebben een laag libido maar als we dan intiem zijn dan is het wel heerlijk. Wij vonden het verplicht klussen op een gegeven moment ook niet leuk meer, we zijn dan ook pas in ronde 15 zwanger geraakt en dan komt het je op een gegeven moment wel je neus uit Onze relatie is super goed, we gaan vaak leuke dingen samen doen, toevallig vanavond ook weer lekker uit eten, morgen lekker shoppen enz. Er zijn nu eenmaal mensen die geen zin hebben om 3 keren in de week seks te hebben
Hier is het ook wel een beetje zo, mn man heeft een hoog libido & ik een enigzins laag libido (vergeleken met hem). Op een gegeven moment werden hier de verplichte nummertjes niet leuk meer, toen hebben we ook echt pauze ingelast en deden t dan alleen nog wanneer we beide zin hadden. Dat heeft wel geholpen. Moet voor beide leuk blijven
mja misschien omdat het hier zo heel anders is, dat ik me dat lastig kan voorstellen om met weinig bedplezier door het leven te moeten zeg maar. hier is het iig een teken dat het een beetje 'gewoontjes' is geworden. niet slecht. dat klonk beetje ehm mja niet zo bedoeld, maar hier is het wel een signaal dat er iets niet helemaal zo zit als we graag zien zeg maar.
Probeer het 'moeten' los te laten. Wij hebben ons daar nooit zo op gericht en ben toch al 3x snel zwanger geraakt. Wij geloven namelijk dat het het beste lukt als je er allebei plezier in hebt en ook vooral ontspannen bent. Dat lukt niet als het een moetje wordt. Ik ben blij dat wij het nog nooit als 'moeten' hebben gevoeld of gezien. Wij deden het soms dagelijks, soms maar 1x in de week of minder ivm vermoeidheid. Geen druk, meer plezier
Is het ook niet zo dat mannen er meestal iets losser tegenover staan dan vrouwen? Dat ze meer het idee hebben van "het komt wel als het komt", en dat vrouwen vinden dat élke kans moet benut worden en ze zo snél mogelijk zwanger willen zijn? Wat vinden jullie?
merci voor de tips, het voordeel is wel dat je tijdens je eisprong meer goesting krijgt en dan moet je je net inhouden dat je niet je "goede sperma" wegschiet VOOR je ei en het weg is voor je ei er is we zijn in juli getrouwd dus op vlak van ons relatie is alles prima! maar wij hebben een neusje voor voor het te doen wanneer we géén ei hebben en wanneer dat er is de goesting over is
dagelijks maakt weinig uit. dus zaad 'verschieten' doe je niet zolang je man gezond zaad heeft hier dagelijks of vaker aan de gang geweest die maand. en toch gelukt.dus denk dat het vooral voor koppels geldt, waarbij de man niet zo sterk zaad produceert
Die snap ik even niet. Als je lijf aangeeft dat je geil bent, gewoon lekker doen toch? Dat is toch juist het moment om te profiteren van je ei? Kan me voorstellen dat als je de spontane geilheid negeert, je juist moeite krijgt om het daarna weer op te moeten wekken. Doe het lekker wanneer jullie zin hebben!
De eerste maand raak en gewoon om de dag. Vond het niet een kwestie vam moeten had zoiets we zien het wel maar gewoon die week wnnr je vruchtbaar bent even om de dag doen
Nogal logisch dat je na 1 maand geen gevoel van moeten hebt TS.. zo bekend dit! Ik wil buiten de vruchtbare dagen om ook echt nog wel vrijen anders word het echt niks. Probeer het leuk te maken, lekker kaarsjes aan, eventueel een wijntje dronken, massage van te voren. Meestal komt het hier ook neer op ff snel hoor. Gewoon omdat het moet inderdaad.
wij doen het nu allemaal zo omdat de andere maanden we dan begonnen met "om de twee dagen" maar toen werden we geil en deden we het toch die dag en toen kreeg ik een wat positieve test dus deden we het opnieuw en toen ik de knaltest kreeg kreeg m'n man een erectie maar komt niet meer tot een orgasme omdat het te gevoelig was en daardoor geen "opbouwing tot orgasme" kreeg volgens zijn woorden. Dat werd gevolgd door een lastige bui van mij want net NU was de kans en m'n testen werden dan ook negatief (kan ook gewoon zo zijn hoor maar je gaat het eraan linken) en dus hebben we plechtig gezworen dat we het braaf elke twee dagen zouden doen, maar dat zijn elke drie dagen geworden bij ons. normaal moet mijn ei dinsdag komen en ik heb nog steeds geen lichtpositieve ovu test in m'n handen, sneeuwwit zijn ze! dus ben zo bang dat m'n ei niet komt hé, aangezien andere maanden het altijd mooi opliep zo'n 4 dagen op voorhand. ik heb ook plechtig gezworen dat als ik deze maand niet zwanger wordt dat ik alle rotzooi (testen, temperaturen, en een shitload aan pillen) de vuilbak in gooi! alleen pre seed hou ik (die ik nog moet gebruiken voor de eerste keer, omdat ik ma weinig vruchtbaar slijm heb.
Je bent pas in ronde 5, denk ik vanuit mijn ervaring. Probeer het inderdaad dus wat los te laten en er losser mee om te gaan. Wij zijn, incl de rondes en miskramen vóór ons zoontje en de rondes nu, zo'n 3,5 jaar bezig geweest met zwanger worden. Vreselijk en absoluut niet leuk. Bij ons was er op een gegeven moment ook sprake van een prestatieprobleem, maar deden dus juist wel alleen hop erop en klaar. Mijn man heeft na een dag hard werken echt geen zin meer om romantisch te gaan doen en gelijk heeft hij. Kijk wat voor jullie werkt en las anders eens een wachtmaand in.
Dag allemaal, Ik ben sinds een maand of drie van de pil af. Het moeten staat mij nog niet tegen en mijn vriend al helemaal niet We hebben het er wel over gehad en ik denk dat dat ook belangrijk is. Met elkaar bespreken dat het geen 'moeten' moet gaan worden. Je weet ook beiden waar je het voor doet!, toch? Ik denk dat als je weet waar je het voor doet, je ook een motivatie hebt om 'het' te doen. Ik kwam altijd wel in de mood met een wijntje, maar sinds ik voor een kindje wil gaan, laat ik zoveel mogelijk wijn e.d. staan. Dus het is ook een uitdaging om je mindset dan te krijgen op; we willen een kindje, daar moet je 'het' voor doen, en hoe houden we dat ook leuk? Bij ons gaat dat alsnog als vanzelf en misschien komt er een periode waarin het 'moeten' je gaat tegenstaan, je relatie moet daar niet onder gaan lijden, dus ik denk dan even een stapje terug. Je kan er ook in doorslaan, wat weer stress met zich mee kan brengen.
Hallo meiden, Het ''moeten'' begint er bij mij nu langzaam in te sluipen. Het komt er eigenlijk op neer dat we vooral druk zijn in het begin van de cyclus tot net na de vermoedelijke eisprong datum; helaas hoor ik niet bij de gezegende dames die een eisprong opmerken en daarnaast gebruik ik (nog) geen ovulatietesten. De dagen na mijn vermoedelijke eisprong ben ik vooral heel erg druk met het opmerken van mogelijke symptomen, het neuzen op internet naar verschillende verhalen en symptomen. Daarnaast speelt voor mij ook mee, dat als ik aan het eind van de cyclus wel sex heb, en bij wijze van spreken de volgende dag allerlei symptomen heb, ik niet zeker weet of dit van de sex komt of van een mogelijke zwangerschap en vooral dat vind ik erg lastig! Mijn vriend maakt al regelmatig grapjes over het feit dat hij een soort zaakdonor is. Uiteraard vind ik dat niet leuk, het is tenslotte niet mijn bedoeling. Wat wij wel doen is proberen om tijd voor elkaar te maken en steken regelmatig de kaarsjes aan en halen we de massage-olie uit te kast en ik moet zeggen; dat werkt wel!
Heel herkenbaar! Juist nu we bezig zijn met ICSI en dus alleen nog maar seks hoeven hebben voor de lol wordt het weer leuk.