Ik was laatst aan het neuriën op mijn kantoor toen er een jongere collega binnenkwam en die vroeg "wat zing je?" Oh, iets van Phil Collins zei ik toen Waarop die collega zei: "wie is Phil Collins? Toen realiseerde ik me dat die man al 20 jaar geen nieuwe hit meer heeft gemaakt en als je dus begin 20 bent, dan ben je helemaal niet met hem opgegroeid! Voelde me ineens stokoud... (ben 35) ps. Ik schrik er wel echt van dat dromen zijn bedrog al 20 jaar oud is! Herinner me nog als de dag van gisteren dat dat nummer uitkwam!
Oh god ja, dit heb ik een aantal jaar terug ook gedaan. Was idd geen goed idee. Scheurde nog net niet alles af. Een nachtje doorhalen gaat ook niet meer zo lekker, helemaal niet met een borrel op. Kan mij er niks meer bij voorstellen dat ik vroeger van donderdag tot en met zondag in de kroeg hing, op vrijdag en maandag gewoon school had en op zaterdag de hele moest werken.
Hahah jaaa dat had ik ook toen ik dat hoorde! Echt iedereen in de klas kende dat nummer en een vriend van mij had er zelfs een bandje van! Ik had het ook met een serie, dat ze een plaatje op FB hadden gezet met deze aflevering kwam 14 jr geleden voor het eerst op tv ik dacht toen echt neeee ik word ooooud!
Wanneer ik weer eens om 20:00 op de bank zit te knikkebollen en vervolgens in slaap val. Wanneer ik dingen vertel over vroeger, die dan gewoon al 10-15 jaar geleden zijn. Jongere collega's die u tegen me zeggen, vreselijk! En dan ga ik het maar niet hebben over de spierpijntjes hier en daar omdat ik een hele dag gewerkt heb.
Of het moment dat ik mijmer over bepaalde reizen ... die ik dan 12 à 18 jaar geleden heb gemaakt . Of dat ik alweer 12 jaar afgestudeerd ben van de middelbare school .
Toen een of andere tiener bij de kassa zei 'ben je lekker met je oma winkelen' tegen mijn kind. Oké, ik ben geen 18 meer, maar ook geen 80. Nou ja, verder was vorig jaar iets op de radio over die zangeres van 'i'm a barbie girl...', er zouden naaktfoto's van op internet zijn beland. Zegt die radiopresentator, 'ach, alsof we die foto's nog willen zien van iemand die zo oud is'. Volgens mij was ze een jaar of drie ouder dan ik. Verder met muziek, films etc., dan ga ik terug rekenen en denk ik, oei, ik word oud.
Vroegah was een nachtje doorhalen geen probleem. Afgelopen weekend kwamen we terug uit Italië met een paar uurtjes slaap en ik ben nog steeds aan het herstellen haha. Oh en ik zag een plaatje op internet met de tekst: '1998 is as far away as 2030' .....
Hahaha nou nu je het zegt... Man man man, als ik bedenk hoe vaak ik naast mijn stereoset heb gezeten op vrijdagmiddag als de top-40 er was en dan snel opnemen als een leuk liedje kwam hahaha. Soms hoorde je nog net de DJ praten op het einde
Toen ik werkte als assistent bedrijfleidster met een baas van 23 en verder alleen meiden tussen de 16-18 , werd ik er maar al te vaak aan herinnerd. Ik ben echt iemand die jong van geest is en bovendien ook nog gem. 23 wordt geschat (ben 29) maar moest maar toegeven dat ik vaak niet eens kon meepraten met mn collegaatjes.. Of als je je zinnen tegen een jonger iemand begint met : Nou toen ik 18 was... voel ik me toch echt oud worden Of helemaal meezingen met de liedjes van de jaren 90 ...zeg maar de radio 10-gold van nu
Haha dat zat ik ook elke week te doen. Eigenlijk compleet nutteloos, want hoeveel verandert er nou per week in de top 40? Ik had per week misschien 1 of 2 andere nummers erop staan denk ik Ojee das wel heel erg. Die tieners van tegenwoordig kunnen ook al niet meer schatten