Het MTHFR-gen en herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Brix, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Kishka, ik zie wel een streepje, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de Clearblue is.

Ik weet even niet zo goed meer hoe ver je met onderzoeken was en of er iets bij jou gevonden is wat de miskramen verklaart. Als het enkel de MTHFR is, zouden de actieve B's en de aspirine afdoende kunnen zijn. Ik weet dat ze in Gent sowieso ook Utro adviseren, ongeacht wat de oorzaak is, Utro schijnt altijd een gunstige werking te hebben, ook als er niks gevonden is. Dus tja, ik weet niet of je aan Utro kunt komen?

Spannend, hoor!

2. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindra, Brix, bedankt voor jullie reacties!
    Wat goed dat jullie me aan utro herinneren... In Oekraine, waar ik vandaan kom en waar we naartoe gaan, is het inderdaad zonder recept te koop! Ik zal het meteen halen! Lindra, dank je voor je aanbod. Ik woon in Utrecht, maar we vliegen al morgen vroeg, dus helaas gaat het niet lukken om het op te halen... Maar in Oekraine ga ik meteen naar een apotheek...
    Brix, er zijn veel slechte verhalen over CB... Falspositief, indroogstreepje enz. Maar in alle eerlijkheid, ik heb het nog nooit zelf meegemaakt. Bij mij was het altijd gewoon omowit als ik niet zwanger was. En nu twee keer gewoon positief... En de streep verscheen al na 1 minuut... Lijkt me toch niet waarschijnlijk dat het twee keer fout kan zijn...
    Ben alleen bang dat het veel te licht is, maar heb ook geen idee hoe donker het moet zijn. Heb namelijk nog nooit een positieve CB test gezien :), ik probeer altijd KV testen te gebruiken :).
    Ze hebben bij mij al heel veel onderzocht in DD... Immunologie bij Pfeiffer, de meeste stollingsonderzoeken, schildklier, antifosfolipiden, ANA, hystero.... Tot nu toe de wnige wat eruit kwam, is heterozygoot MTHFR... We wilden zsm beginnen met IVF...
    Ik denk dat ik morgen op de luchthaven weer een test koop en meteen test. Als het weer positief is, ga ik meteen aan de utro!

3. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kishka,
    Ben met brix eens vitamines moeten genoeg zijn en utro kan geen kwaad, zou de utro wel vaginaal inbrengen en niet slikken, 3 maal 200 pdag, fijne vacantie en een voirzichtig gefeliciteerd xxx

4. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hee Kishka,

Ik zeg dat is een positieve test ! Ik zou wat meerdere testen in slaan als dat kan, elke dag even testen of ie donkerder wordt of om de dag ! Misschien ook baby aspirine naast de utro ? Kan toch geen kwaad ? Ik hoop het voor je meis, ik heb al veel positieve testen gezien in mijn leven en die van jou vind ik positief !

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, lieve meiden. Ik slik ook inderdaad kinderaspirine. Ohhhh wat hoop ik dat jullie inderdaad gelijk hebben en ik inderdaad zwanger ben!!! Morgen een nieuwe test kopen... Jammer genoeg hebben ze volgens mij geen Kruidvat op Schiphol! Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden, als ik terug ben.

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Ik zie ook een zwangere streep :D.
    Laat desnoods dr. Pf je een recept sturen voor zowel utro als prednisolone en evt. andere dingen die je nog zou willen. En wie weet is de aspirine en de actieve B's (doe je dat?) wel voldoende om deze beeb goed te laten groeien?!?!

Met CB heb ik ook van deze testen maar alleen als we "het" ook doen in de ronde anders niks niet hoor...;) dus denk geen vals positief.

Fijne vakantie, liefs en ben reuze benieuwd! duim-duim

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Brix: ik ga maandag kijken of roode roos het zou willen doen. Ben ook erg benieuwd of het jou lukt via je ingang als arts via Thorne Europe. Ben erg benieuwd. Mocht de roode roos nou als voorwaarde hebben om meerdere geïnteresseerden hiervoor te hebben mag ik dan even op een aantal dames hier terugvallen??? Wie weet doen ze het dan wel gewoon. Of hebben jullie voor de hele zwangerschap al voldoende in huis ;)

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik heb nog voor 4 maanden in huis.

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    dus over 4 maanden wel interesse? of stop je dan met de Thorne?? ;)

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik heb die Thorne niet meer durven gebruiken vanwege de vit K ... weet het niet zo goed

Neem wel nog altijd de actieve B's, maar dan gewoon in losse vormen (had ik hier ook nog een heel resem van staan). Ik neem buitenuit dan nog omnibionta pronatal (zit ook nog een deel metafolin in)

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik had hier trouwens gisteren ook nog gereageerd op de pos test, maar ik zie dat dat hier weer niet verschenen is ...

12. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    #332 Kishka, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
    Even snel vanuit Schiphol, zit nog helemaal te trillen! Zou het toch...???
    Kan de foto ineens niet meer uploaden, maar CB digitaal zegt "zwanger 1-2" :)

13. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hee Kishka,

Ik zeg proficiat !! Hopenlijk heb je over een maand of 8 een mooie baby in je armen, super voor je !!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wow Kishka! Dat is een mooi begin van je vakantie! Gefeliciteerd!

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Kishka,een voorzichtige gefeliciteerd :D

Ik heb trouwens nog wat utro over, als iemand wil,pm me maar.

16. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavh ik heb ook nog genoeg van thorn. Kan me eigenlijk niet voorstelken dat ze goedkoper kunnen leveren dan iherb.
    Mijn ervaring bij iherb is dat je je bestellingen het best onder de 100 dollar kunt houden dan krijg je niet snel conttole voor douane kosten.
    Je kunt ook veel va iherb bestellen en de douanekosten delen met z'n allen ( de douane kosten zijn altijd hetzelfde ongeacht je bestelling.

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Even een ego-berichtje tijdens onze vakantie...
    Vind het nog steeds zo moeilijk te geloven dat ik misschien zwanger ben... Dit is echt het meeste vreemde begin van een zwangerschap ooit. Normaal gesproken zou ik al 10 KV testen versleten om te kijken of het streepje donkerder wordt. Maar nu heb ik ze niet en heb dus ook geen idee of mijn hcg groeit. En ik gebruik utro, dus word ook niet gerustgesteld door "geen bloed geeft moed", want utro houdt de mogelijke menstruatie tegen...
    Zondag op Schiphol heb ik twee CB digitale testen gekocht en meteen eentje gedaan en die gaf "zwanger 1-2" aan. Vandaag 's ochtends was ik ineens heel bang dat ik misschien helemaal niet meer zwanger ben en heb de andere test gedaan... en die gaf opnieuw "zwanger 1-2" aan... Pffff.... als het "zwanger 2-3" was, zou ik gerustgesteld zijn, maar nu weet ik nog steeds niks. Het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat ik heel pril zwanger ben en de conceptie heeft minder dan 2 weken geleden plaatsgevonden. Het plusje op de eerste test was ten slotte ook superlicht, wat een hele prille zwangerschap zou kunnen betekenen. Maar het kan ook zijn dat mijn hcg niet groeit... En na twee MA's en een VMK ben ik daar heel bang voor...
    Maar helaas niks aan te doen totdat we terug komen... Heb vandaag bij drie apotheken geweest, maar kon geen CB testen vinden, alleen locale merken... Dus geen mogelijkheid om over een paar dagen weer te testen en kijken of de conceptieindicator een grotere aantal weken aangeeft...
    Ik probeer in ieder geval tegen mezelf te zeggen dat ik in ieder geval voldoende hcg aanmaak voor een positieve test... Bij mijn VMK kwam mijn HCG niet hoger dan 13, een CB digitaal zei toen "niet zwanger"... Dus ik probeer tegen mezelf te zeggen dat als het niet goed was, zou de test misschien vandaag helemaal niet meer positief zijn... Ik ben dus in ieder geval zwanger... dus voorlopig moet ik maar erin blijven geloven.
    Ik ben dus braaf aan de utro en prednisolon... En dit brengt me bij niet-ego gedeelte van mijn bericht... :) Tot mijn grote vreugde heb ik ontdekt dat je prednisolon hier gewoon zonder recept kunt kopen! Heb dus meteen een verpakking van 40 tabletten van 5 mg gekocht... Zijn er meiden wie ik hiermee blij kan maken? Het zou voor mij geen probleem zijn om een paar verpakkingen terug mee te nemen, dus laat maar weten als je het wilt!
    Liefs voor iedereen!

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Kishka: misschien denk ik te simpel hoor, maar anders laat je je familie je toch bij hun huisarts afzetten en vraag je of ze daar je bloed op hcg, progesteron en oestradiol kunnen checken?
    weet je dat ook maar weer....moet toch wel te regelen zijn als je daar ook receptloos pred kan halen ;) ??
    zelf heb ik het niet nodig dank voor het aanbod.
    Sla genoeg in voor jezelf voor misschien wel de hele vakantie en als je keelpijn krijgt is je pred dossis te laag.

is het duur daar trouwens die pred?

19. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh, je denkt helemaal niet te simpel... maar mijn man en ik willen het eigenlijk voorlopig geheim houden... De vorige zwangerschappen hebben we blije nieuws zowel aan mijn ouders als mijn man z'n familie meteen verteld nadat ik een positieve test in mijn handen had. Ze reageerden natuurlijk dolenthousiast, iedereen ging zeggen dat het deze keer echt helemaal goed ging komen, we kregen lieve kaartjes "Gefeliciteerd met dit fantastisch nieuws" enz... heel lief allemaal en toen ging het mis :(. Dus deze keer hebben mijn man en ik echt zoiets van, eerst zien, dan geloven... Dat ik zwanger kan worden, weten we al, maar een zwangerschap voldragen... voorlopig ben ik niet verder gekomen dan 6 weken... :(
    Daarnaast wil ik niet dat mijn ouders ineens op de tenen gaan lopen... Mijn moeder is zo bang geworden na twee MA's dat ze mij het liefst de hele dag thuis op een bank zal willen houden. Niks tillen, niet te veel doen, niet te veel lopen, absoluut niet vliegen, absoluut niet sporten... Ik weet dat het niks zal uitmaken, maar mijn moeder erin overtuigen is mission impossible... Ergens snap ik het wel... Mijn moeder werd juist heel makkelijk zwanger, dus ze kan in haar hoofd niet accepteren dat ik vruchtbaarheidsproblemen heb... Dus moet ik in haar ogen blijkbaar iets verkeerds doen... Not nice, want de enige wat ze hiermee bereikt, is mij een schuldgevoel aanpraten... onbeduld, maar toch... Dus op dit moment wil ik helemaal niet dat ze ervan weet, want ik hoef even geen lecture over wat ik allemaal niet mag doen...

Prednisolon hier kost echt twee keer niks... was ik zelf verbaasd over... en verpakking van 40 tabletten van 40 mg was rond 5 euro!

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Kishka: ik begrijp dat je geen zin hebt in gettutel ;) maar spreek je de taal zelf ook? (neem ik aan) laat je dan afzetten bij de huisarts onder het mom van een zelfverzonnen smoes en zo kun je toch krijgen wat je wilt.
    Anderszijds, na de miskraam bleef ik toch melden van de vroege zwangerschappen omdat het ook wel fijn is om wat medeleven te krijgen of begrip (voor mijn uiteraard nukkige humeur erna).

veel liefs en hopelijk fantastisch nieuws over een poosje. ;)

Deel Deze Pagina