Het MTHFR-gen en herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Brix, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spreek inderdaad de taal :), en ik heb hier een lab gevonden waar je gewoon van de straat kunt komen en om bloedonderzoek vragen van allerlei dingen. Een soort Saltro zeg maar, maar je hebt geen doorverwijzing van de arts nodig. Ideaal!
    Dus misschien morgen bloed laten prikken... Maar ik heb ook een locale merk test gekocht en er kwam toch een duidelijk streepje erop te staan. Nog licht, maar op internet vind ik vergelijkbare foto's bij 15-16 dpo, wat volgens mij moet kloppen met mijn zwangerschaapsduur...
    Dus iets gerustgesteld nu!
    Hoe gaat het verder bij iedereen? Sorry voor mijn ego-berichten de laatste tijd! Lindra, hou je het nog vol in de wachtweken? Brix en Elpie, hoe waren jullie echo's? MamavanH, hoe gaat het met jou?
    Knuffel voor iedereen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,7 KB
      Weergaven:
      29
  2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ziet er goed uit, hoor, die test! Ik blijf voor je duimen!

3. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiskha wat een goed nieuws!! Goed dat je de utro en prednson hebt.
    Ik weet niet hoe lang je wgblijft maar laat ov 10 dagen f zo ook ff je bloed checken op algemene ontstekingen. Omdat je prednison neemt kun je eerder een ontsteking krijgen.
    Fijne vakantie geniet ervan!

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    vind de test er ook goed uitzien! duim-duim!

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is de test van vanochtend (onder) en de test van gister (boven)...
    Die van gister is al droog en verbleken, maar volgens mij wordt het streepje toch duidelijker...
    We komen zondag terug. Maandag ga ik meteen Pfeiffer bellen om intralipid te regelen. En volgende week donderdag hebben we een afspraak met Dr. Scholtes. Hij zal waarschijnlijk gek van mij worden... :) Vorige keer raakte ik ook zwanger net voordat we met IVF zouden beginnen... En nu dus weer. Maar wie had het kunnen bedenken? Eerst twee jaar niks met gericht proberen, 4 IUI's mislukt, de laatste zaaduitslag maar 4 miljoen zwemmers... En nu ineens binnen 3 maanden twee keer spontaan zwanger?! Dat hou je toch niet voor mogelijk?... En we waren niet eens bewust aan het proberen... We hebben Dr. Scholtes ook gevraagd of we een eventuele zwangerschap moesten voorkomen, maar hij zei dat de kans dat het zou lukken, zo klein was, dat we ons daar niet druk om moesten maken... En zo dachten we zelf ook over. Nou hadden we het even fout...
    Mijn man kon niet eens blij zijn toen hij de positieve test zag... Geen intralipid, geen baxters, geen prednisolon, geen utro, en ik ben pas begonnen met aspirine en actieve B's... Nu natuurlijk wel aan utro en prednisolon en intralipid ga ik de komende week regelen... Als het maar deze keer genoeg blijkt!
    Lindra, je hebt toch Pfeiffer ook gevraagd om voor A1272G mutatie ook testen? Ik heb ook vorige week mijn bloed bij hem laten prikken. Heb je al de uitslag?
    Sorry, ik lees verder geen andere topics behalve deze op dit moment, dus alle eventuele nieuws ontgaan me op dit moment. Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,1 KB
      Weergaven:
      24
  6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ziet er goed uit!!! :D
    maarre je kan vandaar toch ook gewoon bellen en afspraken maken??
    suc6!!!

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Kishka,ik blijf ook duimen. Je kent me misschien nog wel van andere topics. Sorry als ik hier binnenval:)

8. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaproos, OMG.... Je bent ook zwanger?!?!
    Wat super meid!!!
    Wat zou het ontzettend fijn zijn als we samen zwanger kunnen blijven de komende 8 maanden!
    Ik durf het nog steeds niet te geloven... Zou het alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft deze keer raak zijn met aspirine, extra vitamines, utro en prednisolon??? We wachten al zo lang en hebben al zoveel verdriet meegemaakt...
    Ik durf nog geen banner aan te maken... maar die van jou is prachtig! :)

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Jaaa geweldig he!! Had het echt nooit nooit verwacht! Ik hoop dat het bij jou ook goed blijft gaat en dan we allebei over 8 maanden een wonder hebben! Ik durfde eigenlijk ook geen banner aan te maken maar ook al krijg ik een mk,kan ik in ieder geval het gevoel ervaren hebben om zwanger te zijn. Ik blijf voor je duimen!! En ja,dat verdriet is herkenbaar. "gelukkig" heb ik zelf nooit een mk meegemaakt dus ik heb niets om over te zeuren eigenlijk ;)

10. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb nooit Lyme gehad, dus misschien heb ik niks om over te zeuren... Iedereen in de mmm heeft haar eigen lijdensweg en eigen verdriet, dus wie zal het zeggen wie het zwaarder heeft... Maar, we zijn zwanger (al durf ik het nog steeds niet helemaal te geloven :)), dus hopelijk kunnen we onze wondertjes na 8-9 maanden eindelijk ontmoeten... En ik hoop het voor alle andere dames hier!
    Ik wilde nog iets anders vragen, dames... Hoe gaan jullie om met sport en inspanningen (zoals tillen) als jullie in de wachtweken zitten of als jullie zwanger zijn? Ik ben altijd namelijk erg sportief geweest, maar nu durf ik het eigenlijk niet meer na twee MA's... Ik las ook ooit dat de doorbloeding van je baarmoeder vermindert als je sport, want je bloedtoevoer gaat vooral naar je spieren. Het lijkt me dus helemaal niet goed als je al mogelijke stollingsproblemen hebt...
    Ik weet dat de officiele Nederlandse theorie is dat je alles mag doen - sporten, tillen enz., maar ik heb meer dingen van Nederlandse artsen gehoord waarvan in het buitenland heel anders over wordt gedacht... dus ik weet niet of ik het helemaal vertrouw... Ben dus benieuwd hoe jullie erover denken...
    Dit is trouwens mijn test van gister... Ik denk 18 dpo. Wat vinden jullie? Kunnen jullie hem donkerder zien worden?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      22
  11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ja vlgs mij donkerder :D
    ik deed niet tillen en niet sporten, geen ijs, geen koude dranken geen salades of ongekookte gerechten, geen rood vlees, geen rauwe produten, eigenlijk heel weinig mede vanwege mk-problematiek. ook geen s.e.x :) tot 5 mnd (1 geen zin en ik durfde niet)....:( kun jer hir wat mee?

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Kishka, die is zeker donkerder :D!

Ik weet dat je mag sporten, maar ik durf het niet :). Wel ga ik zo af en toe met mijn dochtertje zwemmen, maar dat is niet echt inspannend.
    Tillen doe ik ook gewoon, die boodschappen moeten toch naar huis...
    En s.e.x. doen we ook, alleen niet zo vaak als ik zou willen, manlief heeft smurrieangst :p (van de Utro). Het kan ook geen kwaad, dat wordt altijd verteld en dat is ook zo. Mijn eerste mk was een MA en echt niet dat daar ook maar iets los kwam na een stevig potje. Sindsdien ook niet bang s.e.x. tijdens zwangerschap.

Maar, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.

13. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamavanH en Brix, dank jullie wel voor jullie antwoorden.
    Ik heb inderdaad twee MA's gehad en er kwam echt niks los nadat het kindje niet meer leefde, wat ik ook deed... Tillen, het gezellig hebben met mijn man:), fietsen enz. Maar wat sport betreft, met name op Engelse sites lees je toch vaak dat het niet bevorderend is voor de doorbloeding van je baarmoeder. En als een MTHFR genmutatiedrager zit je al met mogelijke slechte doorbloeding. Ik weet niet of dat echt zo is, maar bij mijn eerste zwangerschap ging ik drie keer per week zwemmen en de baby liep 1.5 week achter in ontwikkeling, bij 7.2 weken echo was er niet eens een embryo te zien... pas bij 8 weken een kloppend hartje en een vruchtje van 6 weken. Bij de tweede zwangerschap sportte ik niet en de echo bij 6 weken was goed, hoewel het later ook mis is gegaan. Heeft het sporten de eerste keer bijgedragen aan te trage ontwikkeling? Geen idee, maar ik wil het liever niet nog een keer checken.
    Vandaag trouwens te horen gekregen dat ik geen tweede MTHFR mutatie heb... Toch een opluchting! Hopelijk moeten alleen actieve B's en aspirine dan voldoende zijn...
    Waar ik me wel zorgen om maak, is dat ik de laatste paar dagen een soort van alleegische reactie heb op mijn gezicht, vooral rond mijn mond en ogen... Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het lijkt alsof mijn huid rond mijn ogen en mijn lippen zeer droog en schaal is. Zou het toch een teken zijn dat mijn immuunsysteem het vruchtje aan het afstoten is? :x Ik slik dagelijks 10 mg prednisolon... Of ben ik gewoon allergisch op iets wat ik bij mijn ouders heb gegeten? Mijn ouders maken eigen appelsap en omdat ik geen alcohol kon drinken, heb ik steeds appelsap gedronken, soms 4 glazen per dag. Zou het misschien daardoor komen? Het is 100% sap van eigen appelbomen, dus misschien te geconcentreerd of te zuur ofzo?
    Het is wel zo dat ik zoiets al een paar keer eerder heb gehad, ook toen ik niet zwanger was... maar als ik nog wist wat de oorzaak ervan is!
    Donderdag krijg ik intralipid, hopelijk zal het voldoende zijn in combinatie met prednisolon?...
    En dat is mijn KV test van vandaag. Als ik het goed heb, ben ik nu 4 weken en 5 dagen...
    Brix, hoe gaat het met jou? Heb je last van zwangerschapskwaaltjes? Hier nog niks... Wat misselijk vanochtend, maar het kan ook van het eten van gister komen. Stelt mij ook niet gerust, want ik had ook zeer weinig kwaaltjes de vorige twee keer en het ging beide keren mis... Ik zal dolgelukkig zijn als ik een keertje mag overgeven! :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,3 KB
      Weergaven:
      51
  14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Kishka: zou gewoon langs een huisarts gaan voor je huidprobleem en het voorleggen. Staat er iets in de bijwerkingen van de prednisolon?
    Fijn dat je geen 2e mutatie hebt bedoel je dan de MTHFR A1298C?. Bij wie heb je het laten testen als ik vragen mag?

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Is die droge huid ook niet een gevolg van het koude weer?
    Ik had hier een 2 weken geleden ook zo wat rode vlekken in mijn gezicht (wangen, voorhoofd) en is uiteindelijk met nivea soft te smeren weggegaan. Voelde ook allemaal heel droog ...

16. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, hoe gaat het voor de rest nog met jou?

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamavanH: inderdaad, ik bedoel die mutatie. Ik heb het laten testen bij Pfeiffer in DD, op advies van Lindra. Hij is daar niet heel enthousiast over, want hij vindt dat pas als je homocysteine te hoog is, je problemen kunt krijgen en anders maakt het niet uit. Maar het is waarschijnlijk een voordeel van een commerciele kliniek: geld moet verdiend worden :D. Dus als je iets getest wilt hebben, doen ze dat... Zolang je maar betaalt :). Eerlijk gezegd vind ik het een verademing, ben namelijk zo moe van die muren die je bij Nederlandse ziekenhuizen heel vaak tegenkomt: nee, hoeft niet, doen we niet, is niet bewezen, is niet standaard, kan niet... Pfeiffer vertelde trouwens dat in Duitsland alle vrouwen op Factor V Leiden mutaties worden gescreend nog voordat ze zwanger willen worden. Ik vind zulke proactieve aanpak heel fijn...
    Hoe gaat het met alle andere dames hier? Ik ben de laatste tijd erg actief in dit topic, omdat ik het zo spannend vind... Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat het alleen maar mijn topic wordt ;).

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Kishka, vervuil maar lekker hoor ;), als je ergens mag spuien is het hier wel!
    Dat van je huid en het weer, wat Elpie zegt, zou kunnen kloppen, ik loop al dagen met een pijnlijk gescheurde mondhoek van de kou en ik blijf maar smeren met vaseline. Maar wat mamavanh zegt, is zeker een goed advies, even je huisarts laten kijken, misschien is het wel iets heel anders.

Fijn dat het in DD geprikt kon worden. Geen muren waar je tegenaan loopt ;)
    O ja, en een keurige KV test voor 4w5d :D. Dat het geluk je deze keer maar wel gegund is!

mamavanh, ik zat nog eens te denken, en volgens mij heeft Lindra dat ook al geschreven, ik denk niet dat de Roode Roos een betere prijs gaat kunnen bieden dan iherb. Ik bestel niet voor niks supplementen daar, omdat het goedkoper is dan in NL (zelfs als je douanekosten meerekent).

19. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, Brix, heb je ook last van gescheurde mondhoeken? Ik heb het namelijk best vaak... En tot nu toe geen idee wat het veroorzaakt. Vaak denk ik dat mijn lichaam misschien een bepaalde vitamine mankeert of zo, maar ja, welke?
    Dat van het kou kan het zijn inderdaad, in Oekraine was het ook rond -4, dus nog kouder dan hier en we waren veel meer buiten. Maar ik ben daar ook opgegroeid en min 20 is daar geen uitzondering :D, dus mijn lichaam zou toch gewend moeten zijn aan de kou, zou ik denken :). Of heeft de Nederlandse klimaat mij heel "soft" gemaakt.
    Ik heb nu weer iets gevonden om me zorgen om te maken :(. Vandaag ben ik als het goed is 5w1d en heb CB digitaal gedaan, en hij zegt "zwanger 2-3". Terwijl ik had gehoopt toch "3+" te zien... Ben wel 's nachts 2 keer naar de wc geweest, dat is misschien dan wel een symptoom ;), dus waarschijnlijk was de urine ook helemaal niet geconcentreerd, maar toch, een stresskip die ik ben... :( Meteen ook een kv test gedaan en het streepje is wel donker, maar is het 5w1d waardig? Had het niet al donkerder moeten zijn dan de controlestreep?
    Wat een stommeling ben ik toch... Ik weet dat het uiteindelijk niks zegt, vorige keer steeg mijn hcg ook perfect en toch is het misgegaan... Maar je blijft zoeken naar enige geruststelling...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20 KB
      Weergaven:
      71
  20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    #360 mamavanh, 27 feb 2013
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
    Kishka: ga naar de huisarts daar en laat je hcg bepalen dan weet je iets (en over enkele dagen nog eens). Doe ook progesteron en oestradiol en TSH en T4. Liefs.

Deel Deze Pagina