Het MTHFR-gen en herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Brix, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    mamavanh, ik heb je het antwoord van Penny gemaild!

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    dankjewel! ben er blij mee :D!!!!!!!! Wat een lieve en betrokken en snelle (!) mails toch altijd uit Athene!! (slapen die nooit?).

wat vind jij een veilige dosis D?? (ben wel benieuwd ;)).

2,5 is zo'n leuke leeftijd :D:D.

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    In de zwangerschap is dat 4000 IU (volgens de literatuur, volgens mij heeft Maartje in het Gent-topic het artikel aangehaald waarop ik dit o.a. baseer).
    Ik gebruik nu zelf 3500 IU per dag en ik ga naar 2000 IU als de R uit de maand is.

Buiten de zwangerschap om is het veilig tot 10.000 IU per dag, maar dat vind ik teveel van het goede. Ik denk dat ik het dan houd op de zwangerschapsdosis.

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik had een tijdje geleden toen ik vit D liet testen een hele lage waarde (dacht 32 of zo). Ik neem nu al een tijdje, nog niet de hele zwangerschap, 2000 eenheden in. Ik zou gerust zelf nog wat hoger willen gaan, maar had dit geen invloed op oestradiol, of is dat in deze fase van de zwangerschap niet meer zo van tel?

De waarde van 32 had ik nadat ik al zeker een 1.5 maand 2000 innam, dus wil niet weten hoe laag mijn vit D was voor de inname ...

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik heb geen flauw idee, Elpie, ik weet niks van oestradiol ;). Maar als je vit D zo laag was, mag je volgens mij best hoger zitten in dosering. Of, als je dat niet goed durft, even vit D prikken om te zien of je nu wel een goede waarde hebt.

6. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Ok dames, al die vitamines en supplementen en doseringen vliegen me om de oren.
    Wat kan ik nu het beste gaan slikken ?

De Thorne prenatal alleen is niet voldoende ? Iemand al weleens bij Smeets en Graats geïnformeerd of zij de Thorne basic prenatal kunnen leveren en wat de kosten zijn ?

Thanks !

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    kben vanmiddag alvast flink in het zonnetje gaan zitten :cool:

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en naar 3000 durf ik wel op te hogen, of om de dag 2000 en 3000
    neem ook wel al omnibionta in , en daar zit wel ook al standaard 400 in dus kom nu in totaal op 2400 /dag

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en nee ik laat geen waardes meer trekken via bloed, ben daar allergisch voor geworden deze zwangerschap .... gewoon veel supplementjes nemen, bloedverdunners en hopen dat we dit beebje echt wel in onze armen mogen sluiten in augustus!

10. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    hallo allemaal,

Zo ik heb inmiddels de Thorne vitamines besteld, dat is 1.
    Welke vitamines/supplementen kan/moet ik hier nog bijnemen ?
    En waar kan ik babyaspirine kopen ? is 100mg niet wat veel ? Ik dacht dat 85 mg de max was ??
    Wanneer begin je met die babyaspirine ? We gaan wellicht pas proberen (als we het nog een keer aandurven) na het gesprek met Prof. de Sutter.
    Alvast weer bedankt !

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    In principe zou Thorne genoeg moeten zijn, maar je kunt het zo gek maken als je wilt ;).
    Ik zou er denk ik in ieder geval visolie bij doen (met hierin per dag 300 mg EPA en 200 mg DHA).
    De meesten hier op het forum met hh miskramen gebruiken in totaal 2000 IE vit D. In Thorne zit 1000 IE, je zou kunnen overwegen om bij te slikken, maar dat is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt.

Ik zou als ik jou was even het consult de S afwachten. Als zij jou aspirine adviseert, krijg je van haar een recept voor 80 mg. Als ze het niet nodig vindt en je wil het toch gebruiken, kun je bij elke drogist de 100 mg aspirine kopen van Bayer, in een groen doosje.
    80 is idealer, maar 100 is ook goed. Ik gebruik zelf de 100.

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    gebruik zelf asp.100 helpt bij verbeteren eikwal. door betere doorbloeding.
    Als je die van dS kunt krijgen zou ik dat doen, maar zou mij er niet van weerhouden nu alvast te beginnen. ;)

13. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hee ladies,

Ik heb de Thorne basic prenatal al binnen ! Maandag besteld en vandaag ontvangen.
    Ik dacht het volgende te gaan gebruiken:
    Thorne
    babyaspirine
    utrogestan
    heparine/clexane of fraxiparine
    visolie
    vitamine E

Wat denken jullie er van ?
    Hoe is het Brix ? De 20 weken echo komt steeds dichterbij !
    En mamavanH ? hoe is het met jou ?? Klaar voor een nieuwe ronde ?
    Lindra...Kishka... Elpie... ik denk aan jullie en ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat ! En met alle anderen die ik vergeten ben...
    Alle topics bijhouden en meeschrijven wordt me wat te veel maar denk wel aan jullie....

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    He MireilleE dat is snel waar heb je die Thorne besteld??

volgens mij is je lijstje qua stollingsproblematiek incl. MTHFR mooi afgedekt zo.!

15. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Via de link van Brix, bij I herb. Ik had de laatste drie, April wordt er weer geleverd.

16. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    volgens bepaalde sites mag je visolie niet gebruiken in combi met clexane omdat deze ook bloedverdunnend werkt. Vit E werkt ook nog bloedverdunnend.
    Maar ik neem hier dus ook utrogestan (en ga door tot het einde, ook overeengekomen met gyn nu), clexane 40 1 x per dag, aspirine 100, omega 700 (solgar), tarwekiemolie (maar neem nog maar 1 pilletje per dag), L-thyroxine (voor schildklier), en 2000 a 3000 vit D (varieert per dag)

Hier trouwens stress voor morgen, heb echo? 18 w 2 d en op 19 w het slechte nieuws van N gehoord... Hoop echt dat ons kindje goed op groei zit, het vruchtwater goed is. Was ik maar al 5 a 6 weken ouder!

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ahja en de actieve B's neem ik dan nog: 2400 L-methyfolaat , 1000 actief B12 en 25 actief B6

18. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hmmm, misschien de vitamine e achterwege laten dan ? Op de website van babycenter bij lovenox ladies heb ik gelezen dat visolie wel er bij gebruikt mag worden maar ik wil natuurlijk niet leegbloeden. Wat is wijsheid ? En Waarom zoveel vitamine d ? Elpie, ik lees dat jij allemaal de losse vitamines b pakt maar ik neem aan dat deze allemaal in de Thorne zitten ?
    Vandaag een spannende dag Elpie ! Het zal vast allemaal wel goed zijn, ik denk aan je en laat even weten hoe het was !

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Succes vandaag, Elpie!

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja ik ben gewoon onzeker over de Thorne omdat er vit K inzit, en dat zou dan weer stollend werken.
    Brix heeft hier dacht ik wel eens gepost dat het geen kwaad kan maar dacht bv dat ze bij mthfr erg afraden om spinazie te eten, en dat zit ook vol vit K . Heb ook al op sites gevonden dat mthfr meiden op zoek zijn naar iets anders dan Thorne ,juist omwille van de vit K. En ik denk dan ik ga me niet iedere dag inspuiten om dan het effect ervan helemaal om zeep te helpen!

Hier zo nerveus voor echo, 13 u 30 daar zijn!

Deel Deze Pagina