Ja, dat klopt. In de meeste zwangerschapsvit zitten alle B-vitamines in de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en foliumzuur 400 mcg, dus veel lager dan wat wij nu gebruiken. Voor de meesten werkt dit prima, ik heb mijn dochter ook met Davitamon gekregen .
nee dat heeft ermee te maken dat je op amazon.co.uk moet bestellen en niet op amazon.com. Op amazon.com kreeg ik dezelfde melding
Ik heb trouwens de methylfolaat en de methylcobalamine via amazon.co.uk, daar kon ik de P5P dan niet bestellen (kreeg dan ook dezelfde foutmelding) Via amazon.com heb ik dan uiteindelijk wel de P5P kunnen bestellen, maar ook maar van 1 bepaald merk, al de rest ging ook niet... Was dus eventjes een zoektocht Maar sowieso via amazon.co.uk zijn de verzendkosten ook goedkoper
Misschien toch een verschil tussen NL en Belgiƫ. Maakt voor mij ook niet uit, ik heb mijn supplementjes al ruim in huis .
Hoi Elpie: mogelijk dat je mits je je goed voelt al ruim voldoende methylfolate binnenkrijgt via de supplementen die je later vandaag hebt aangeduid. Waaronder de 800 methyl + 800 folium/folate uit de omnibionta. Heb net nog even zitten lezen op dat mthfr.net waarbij die dr. Ben uitlegt dat als je je niet goed voelt je mogelijk iets te hoog/te veel ervan slikt. Verder las ik dat hij aangeeft dat je wil de B12 opnemen (en om te voorkomen dat er een methyl-trap optreedt) dat je dat niet gelijktijdig met vit. C doet en liefst eerst de B12 en daarna pas de folate (tenminste als ik het goed las). Ik zou niet zoals DS voorstelt de gewone foliumzuur nemen maar toch inderdaad de methylvariant. Volgens mij weet ze er ook niet zo heel veel vanaf maar kent ze de gewone dosering en is dat misschien de reden dat ze daar de voorkeur voor heeft (zonder zeg maar de bezwaren te kennen daarbij).
oke. klinkt goed. je zou asaflow eens in de ochtend kunnen proberen (mits er geen ingredienten tussen zitten die invloed hebben op de schildklier) omdat als het lijkt op aspirine het je T4 omhoog trekt, wat je liever overdag hebt. het kan zeker verschillen tussen 2 labs, maar zelf heb ik daar ook wat moeite mee. De mijne was 0.7 in NL en 2.1 in Gent. Hmmmmm. In de tussentijd ben ik wel gestart met vit. D en schildklierhormoon. Je zou verwachten dat het bij jou zou optrekken ipv dalen. was dat op dag 3??
Hoi, ik zou meteen overschakelen naar de actieve B's en denken "jammer dan" van dat potje wat je nog hebt. Juist ook omdat je zwanger bent en geen clexane spuit. teruggang in hoeveelheid actieve B's kan best fors. Ergens tussen de 1000-1500 mg methylfolate, aanvullen met B12 en B6 (en die mag ergens rond de 25-40 zitten volgens mij). Als het de P-5-P is heb je minder nodig ervan (want dat is de actieve vorm).
er is wel een verschil tussen jullie 2. Brix is bij mijn weten heterozygoot en jij Qasim bent homozygoot. Je bent daardoor veel gevoeliger voor de soort foliumzuur en de dosis die je slikt. Dus ik zou als ik jou was toch voor een goede multi gaan met de actieve B erin in de juiste dosis (maar misschien bedoelde je dat ook).
MamavanH, ik weet eigenlijk niet zeker of die FSH 7 of 8 was, ik veronderstelde dat. Was gemeten op dag 2. Is dit dan te hoog?
Ik heb de resultaten overigens niet op papier, ze vermeldde het snel maar ook niet supergoed gehoord. ze zei dat hormonaal alles volledig normaal was voor het tijdstip van mijn cyclus
en tja, ik ga die amh van 2 verschillende labo's mss gewoon best niet vergelijken. Het was ruimschoots over de 2 hier in plaatselijk ziekenhuis,en heb me voorgenomen dat ook niet in mijn hoofd te steken ...
als jij ook een hogere waarde had in Gent kan het dat perfect verklaren he dat ik hier ook wat lager uitkom Nu ik ga vrijdag mijn exacte waarde vragen, is het vooraan in de 2 of eerder achteraan ... Ze zei ook gewoon dat alles er hormonaal goed uitzag, op uitzonderlijk van TSH dan ... maar ik herinnerde me gewoon die waarde vanuit Gent en dan dacht ik, oei dat is gehalveerd, maar kan me volgens mij sowieso niet baseren op waarden die in 2 totaal verschillende labo's zijn genomen he .... Maar het hield me gewoon weer even bezig, jammer dat mijn hoofd nooit eens gewoon volledig zorgenvrij kan zijn... En heb ook helemaal geen echte reden om te piekeren over vervroegde menopauze, het is gewoon weer net iets als de zoveel andere dingen wat ik in mijn hoofd heb gestoken ... Heel vermoeiend soms, ik maak mijn eigen ongelukkig. En tja iedereen zegt altijd vindt eerst rust in je hoofd en dan zal je zwanger worden, maar is echt niet zo eenvoudig ... Ik dacht dat het laten opvolgen van mijn cyclussen gunstig zou zijn, maar nu zit ik alweer met waarden en dergelijke in mijn hoofd Volgens mij was mijn FSH 6 of 7 of 8, en in Belgie hanteren ze waarden onder de 15 , liefst onder de 10 op dag 2 of 3, dus dan lijkt mij dit toch in orde te zijn ....
bel ze op en vraag het op papier zodat je het zeker weet. Best is op dag 3 in de cyclus te meten. Zowel oestradiol, LH, FSH, testosterone en prolactine. Mocht je willen weten of je DHEA laag is kun je dat er ook bijzetten. Het bevreemd me wel dat het gezakt is omdat je gestart bent met vit. D en dat zou je AMH doen stijgen. Anders als je het niet vertrouwd laat je toch nog eens zo'n dag 3 meting doen??
ja ik bedoel ook de davitamon zwangerschapsvit. zijn die dan goed voor me? ik merk dat jullie veel dieper in de stof zitten dan ik want jullie antwoorden ken ik echt nog niet allemaal vandaar