Het MTHFR-gen en herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Brix, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ja, ik vind het de prijs wel waard gezien de compleetheid en wat hogere doseringen dan gebruikelijk. Ik hoef er geen actieve b's naast te slikken en dat scheelt in prijs. In NL vind je niet zo'n mooie multi. En toevallig raadt dr Ben op mthfr.net deze multi ook aan.

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, merci voor de info! Ik ga nu alles eens laten bezinken
    Wat ik wel raar zou vinden is dat je AMH zou kunnen stijgen door bv vit D.
    Wordt iedereen niet gewoon geboren met een bepaalde voorraad eitjes, dan kan je normaal daar toch geen verandering in brengen door iets van supplementen te nemen?
    Had gisteren nog wat gezocht en lees ook wel overal dat AMH vrij nieuw is en dat resultaten per labo wel sterk kunnen verschillen
    Mijn AMH is sowieso boven de 2 (ik ga vrijdag de exacte waarde vragen) dus ga me voorlopig proberen geen zorgen te maken
    zelfs nog als die wat laag zou zijn, we willen toch nog maar 1 kindje en hopelijk toch in de volgende maanden, tis niet dat we een kinderwens hebben die pas over paar jaren zou doorgaan.
    Maar heb toch geen prettig weekend gehad, steek weer teveel in mijn hoofd denk ik...
    De ferti-arts heeft in ieder geval niks gezegd over de waarden. Ze zei dat alles hormonaal goed was voor het tijdstip van de cyclus... dus daar gaan we nu maar gewoon even vanuit
    Ik heb vrijdag op dag 17 van mijn cyclus opnieuw een afspraak bij haar, ik ga dan wel eens die bloeduitslagen van Gent meenemen (mss dat het ook andere meeteenheden zijn of zo ...)

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    ik zag het gister toevallig op de site van dr. Ben ;)

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    nee niet van davitamon, die heeft de standaard synthetische B-vitaminen. Je hebt de methylvorm nodig. Elpie en Brix hebben al suggesties gedaan. Kun je daar wat mee?

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Het is onderzocht op pubmed staat e.e.a. erover verband tussen vitamine D en AMH.
    Dat van die bepaalde voorraad eitjes schijnen nu ook andere theorien over te bestaan. Mede omdat het voorkomt dat vrouwen met hormoonsubstitutie opeens zwanger werden en al tegen de 50 waren. Het heeft iets met de hoogte van hormonen en de verjoging (relatief dan) van je eierstokken en reproductieve systemen te maken. Maar heo het precies zit I dunno..
    AMH is idd behoorlijk nieuw en nog niet geheel uitgeplozen gebied. Elpie, 't komt goed.

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mercikes meid
    Ik ben me gewoon weer teveel in mijn hoofd aan het steken. Ik weet zelfs nog niet eens hoe ik erop kom dat ik in de vervroegde overgang zou zijn. Niets wijst er in ieder geval op. Maar is beetje zelfbescherming denk ik. Ik zat vrijdag ook wel echt in de put, eerst mijn TSH dan. We hadden eindelijk groen licht, en voelde me dan weer zo neergehaald
    en toen op het moment van de amh, ze schreef die waarde ook gewoon op en zei dat het goed was. Maar eenmaal thuis begonnen die grijze cellen weer te werken dat die waarde precies zo verschillend was tov de waarde in Gent ...
    Nu lijkt me dat Gent universitair is, en ze daar wss toch iets preciezer te werk kunnen gaan met de amh waarde? Ik weet het ook niet ... ik was toen al zo blij met mijn waarde van 4,7 :$

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Laat los zou ik zeggen...ga iets leuks doen met je zoontje L
    ik heb het een poosje terug ook gedacht dat ikin de overgang (althans pre-fase dan) zat. En misschien is dat ook wel zo bij mij. Maar ik heb het losgelaten juist ook omdat 2 labs 2 dingen zeggen en ik me verder oke voel (althans beter als een poos geleden).
    Misschien hecht je er niet veel waarde aan, maar mijn gevoel bij jou is dat het goed komt. En dat heb ik ook bij een paar anderen dat gevoel ;)

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wijze woorden van mamavanh! Ik hoop dat je het een beetje kunt loslaten. Hoe moeilijk dat ook is. Knuffel!

Mamavanh, ik bewonder echt hoe diep jij in de materie zit :)

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mercikes meid!
    Ik wou gewoon dat ik dat hele zwanger-worden-proces al eens voorbij was, dat we tenminste gewoon ons behandelplan kunnen volgen en dan zien
    Ik heb wel ook de indruk dat mijn lichaam teveel binnenkreeg. Ik ben nu gedaald in foliumzuur en merk dat ik me terug beter voel. Mss is die tsh een waarschuwing geweest dat mijn lichaam het allemaal niet verwerkt krijgt ...

En tja dat gevoel dat het goed komt, dat overvalt me ook soms wel eens, maar ik heb ook zo van die momenten dat alles even teveel wordt ...

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en met al deze wijze woorden laat ik het los

en nu iets compleets anders

Brix, spannend spannend mie. Nog 2 dagen tot je (hopelijk) sinterklaascadeautje!

MamavanH, hoe is het intussen nu met jouw schildklier gesteld? Had je daar pas geleden ook niet ineens een hele hoge tsh waarde (8 meen ik me te herinneren). Intussen terug genormaliseerd?

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, ben ook wel eens benieuwd waar je die multi hebt besteld... Lijkt me zalig om maar 1 pilletje te hoeven nemen ipv verschillende ...

12. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    nou eerlijk gezegd snap ik echt niet wat het allemaal inhoud want ik ken het nog niet. welke multivitamini waar alles echt in zit moet ik nemen dan?

ik neem aan dat het vitamines zijn op plantaardige basis toch en davitamon zijn dat niet? wat is daar het voordeel van dan? sorry van al deze vragen maar ik ben echt nog een groentje hierin

13. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    brix, zijn die multivit ook wat voor mij dan denk je? zo ja mag ik de link waar je ze besteld hebt

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Qasim, die multivitamine is zeker ook wat voor jou. Het is een vrij complete multivitamine met vitamine B6-B12 en FZ erin in de actieve vorm.

Dit is de link:
    Thorne Research, Basic Prenatal, 90 Veggie Caps - iHerb.com

Hij kost in euro's 15,25 per maand. Maar dat vind ik eigenlijk een hele goede prijs als je bekijkt hoe compleet deze multi is.
    Mocht je meer willen weten over het bestellen, laat het me maar weten, ik heb ervaring met bestellen via deze site en ik kan je meer vertellen over portokosten, douanekosten etc. (mocht je geïnteresseerd zijn ;)).

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Elpie, ik mag inderdaad bijna testen :D

Trouwens, mijn banner doet haast pijn. Als ik bij iemand anders 12DPO zou zien staan, zou ik zeggen: "ga eens testen!" Hihi :D!

16. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    ja graag want ik wil ze gelijk gaan bestellen, hoe lang duurt de bestelling voor je het binnen hebt?

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik ga er zo op terugkomen, ik moet even iets doen. Ik hoop dat je even geduld heb, ik zal over een half uur tot drie kwartier reageren.

18. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    doe rustig aan meid ik zie het vanzelf wel als je klaar bent

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ben ik weer.

Allereerst heb je een creditcard nodig om te kunnen bestellen.

Dan zijn er 3 manieren van verzending.
    1. De goedkoopste is met Global mail. Kost 6 dollar voor pakketjes tot 40 dollar, daarboven is het gratis. Alleen duurt dit het langst. Ze zeggen 10 dagen, maar bij mij heeft het ruim 3 weken geduurd. Global mail is niet mogelijk bij bestellingen boven de 80 dollar.
    2. DHL, is 11,31 dollar. Ze zeggen dat het 4 dagen duurt. Mijn laatste pakketje heb ik vorige week met DHL besteld, maar nog niet binnen, dus ik weet niet of die 4 dagen gaat kloppen.
    3. UPS, kost 24 dollar, bezorging binnen 2 tot 5 dagen.

Dan heb je nog zoiets als inklaringskosten en btw. Dat moest ik dus die ene keer dat ik met Global mail bestelde betalen. Mijn pakketje was circa 40 euro en ik moest 12,50 betalen aan inklaringskosten en 2,40 aan btw. Dus ik had geen verzendkosten, maar nog wel 14,90 aan extra kosten. Alles bij elkaar genomen was ik desondanks toch goedkoper uit dan wanneer ik deze bestelling in NL had gedaan.

Ik weet niet of ik straks bij DHL ook de extra kosten moet gaan betalen, ik wacht het af.
    Pakketjes onder de 22 euro zijn vrij van inklaringkosten, maar goed, dan heb je weer verzendkosten.

Meer over de inklaringskosten kun je lezen op:
    U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten | PostNL Pakketten

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    O ja, en nog een keer de kortingscode. Bij je eerste bestelling krijg je 5 dollar korting of 10 dollar als je bestelling duurder is dan 40 dollar, als je gebruik maakt van deze kortingscode: LTS793

Deel Deze Pagina