Het mysterie van de verdwenen goudvis

Discussie in 'De lounge' gestart door kirst78, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ohnee natuurlijk het is maar een vis he!
    was ik even vergeten!

als je hond in een klein kooitje zet in ze eigen vervuiling ben je een mishandelaar,maar dit kan natuurlijk gewoon want dit is maar een vis!

lees je even in! en dan zeker in de goudvis! dan weet je waar ik het over heb!

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Een ronde kom is idd misschien niet het beste voor goudvissen, maar om dat nou zo neer te zetten...ze heeft hem geen zweepslagen gegeven hoor.

BTW in de make-up bak?...
    Weet je zeker dat het geen clownvis was? :D

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik zeg een BEETJE overdreven...
    Ik ga een hond niet vergelijken met een goudvis, en ik denk ook niet het is MAAR een vis. Dat maak jij er allemaal van!

Ik zou niet weten waarom een goudvis niet in een kom zou kunnen leven, maar ja dat is mijn mening en ik vond die van jou gewoon een beetje overdreven.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Grappig dat rechtsonder nu een reclame komt over een VISPAS hahaha

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    :D

Ga nu op vakantie, heb ik wel verdiend nu na dit hachelijke avontuur ;)

Ik heb overigens reclame van Tena lady, welke link is dat met een goudvis :(

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Moet eerlijk zeggen, dat ik in m'n broek pies van het lachen m al die opmerkingen hier. :D

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben nu op vakantie :D

Ik heb reclame van Zalando momenteel, heel gevaarlijk. :D
    En van Centerparcs, maar daar ben ik nu. :D

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hihihi moest wel erg lachen om de titel... wij hadden eerder ook aquarium en hadden er 2 kreeftjes in... en ja hoor van 1 op andere moment was er 1 weg... alles afgezocht niet kunnen vinden en paar dagen vind ik hem in de meterkast terug :O oftewel aan de andere kant van de benedenverdieping... soms zijn dieren echt raaaar... wel fijn dat jullie hem hebben gevonden voordat jullie op vakantie gaan... fijne vakantie!!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Wij hadden ooit ook twee goudvissen in een kom, maar toen die er een keer uitsprongen dekten we de kom steeds af als we er niet waren en uiteindelijk een aquarium aangeschaft. Het schijnt inderdaad niet goed te zijn voor goudvissen om in een kom te leven.

Gecondoleerd met je vis, is toch sneu als zo'n beestje op zo'n manier aan zijn einde komt.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Gekke beesten :D fijne vakantie ga ik nu wel hebben :D. In ieder gevalmgeen zorgen meer, de vis is in de vissenhemel alwaar hij goed verzorgd zal worden ( aldus mijn meisjes ;)).

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Whahaha geweldig geschreven idd... sneu voor t visje, maar goed.. tis niet anders.
    RIP! Sterkte met het verlies :p En veel plezier op vakantie.

12. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Aaaahh zielig.

Ik had ook zo'n vis. Had hem van mijn schoonzus gekregen, bij haar was hij al een paar keer ontsnapt en net op tijd gered.
    Bij ons ging het in zijn vierkante bak prima.
    Tot op een dag...

Ik kwam de woonkamer in en zijn bak was heel zielig leeg..
    Hij lag op de grond er naast. Ik heb hem opgepakt en in een bakje water gedaan. Hij was een beetje stoffig van de grond en er kwam allemaal slijmachtig spul uit die dingen waardoor hij ademt.
    Hij heeft de avond gehaald en toen is hij voorgoed heengegaan.
    Was wel zielig.

En een ander verhaal...
    Vroeger hadden mijn ouders een aquarium met daarin ook een krabje. Ik was doodsbang voor dat beest en had een behoorlijke tijd nachtmerries, dat hij snachts langs mijn muur kroop (ik had een hoogslaper) en me kwam pakken. Werd vaak gillend wakker 'Mama mama KRABJEEEE'' .
    Mijn ouders zeiden dat hij het aquarium niet uitkon, nouja krabje ging natuurlijk een keer dood en ik werd ouder en minder mieterig.
    Mijn vader is sindskort weer into de aquariums en heeft weer een aantal krabjes. (En een hele mooie blauwe kreeft maar die vind ik niet eng).
    Hij vertelde me laatst dat één krabje heel brutaal was, die bleef gewoon zitten als hij de bak verschoonde enzo. Normaal rennen die dieren weg. Maar hij had krabje al een paar dagen niet gezien, hij had zich vast verstopt.
    Toevallig zaten we dinsdag samen in de auto toen mijn moeder hem belde.. '....moet je NOU eens horen..'
    Ze was op haar kleding/rommel kamertje gekomen (mijn oude slaapkamer!) en had iets raars gezien op de vloer..
    Ze keek eens goed en besefte toen wat daar lag...
    KRABJE..!

Dat beest is uit het aquarium geklommen en heeft echt een heel eind door het huis (gelijkvloers) afgelegd en is zijn reis geeindigd in mijn oude slaapkamer.
    Waarop ik natuurlijk zei 'Zie je nou wel, zo idioot waren mijn dromen vroeger niet, dit is de wraak van de krabben!!'

Mama heeft hem gelijk in het water gezet maar hij is toch dood gegaan.

Rip alle zelfmoordvissen en het zelfmoordkrabje van mijn ouders....

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    het gaat helemaal niet omdat het rond is.. het gaat erom dat het een kom is!

weet je dat een gewone goudvis helemaal niet in het aquarium hoort maar in een vijver
    en een sluier goudvis min 50 liter water en 1 meter zwemruimte nodig heeft? omdat deze vissen rond de 30 cm horen te worden!!
    doordat ze altijd zo klein zitten kunnen ze dat niet worden,maar dan vergroeien ze!

een vis hoort ook een filter te hebben,om de bacterien op peil te houden
    enz enz!!

ik bedoel alleen dat mensen die een vis nemen zich eens even moet inlezen over wat ze in huis halen!
    dat doe je toch ook met een hond of kat of konijn..dus waarom niet met een vis!

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Waarschijnlijk zag zp deze opmerking aankomen... :

:D

15. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    +1:)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zeg niet dat je helemaal ongelijk hebt, maar het is de toon die de muziek maakt zeg maar...

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tuurlijk snap ik!

maar er zijn 3 pagina's vol geschreven met hoe grappig het wel niet is,nou zo grappig vind ik het niet! als er een goed onderkomen voor de vis is gebeurd dit niet!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat zou ik niet willen zeggen...bij mijn vader is ook wel eens een guppie uit de aqua ontsnapt, en deze zaten toch echt groot genoeg, mét filter enz enz...

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het wel met je eens dat mensen zich soms beter moeten informeren hoor!
    Maarja zo valt er over elk topic wel iets te zeggen. ;)

20. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Gelukkig heb je hem op tijd gevonden, want jeetje wat zou dat een niet zo n gezellige thuiskomst zijn geweest, ik kan me de lucht al voorstellen. Yak!

Mijn ex had een fascinatie voor piranha's en had die dus op een gegeven moment ook aangeschaft.Hij had ook twee kreeften erin gezet, want die kun je samen houden. Alleen, die kreeften vervellen af en toe en dan duurt het een paar uur voordat dat weer hard is geworden. In die tijd moeten ze zich eigenlijk terugtrekken in hun schuilplaats. Normaal deed die dat ook, alleen die ene dag niet. Toen we 's avonds thuis kwamen lag er een briefje op het aanrecht van zijn moeder. Die had weer eens soep voor een heel leger gemaakt en was dat komen brengen. Op dat briefje stond:
    Soep in vriezer, kreeft in vis. In eerste instantie hadden we zoiets van wat bedoeld ze nou. Totdat we in het aquarium keken en zagen dat we een kreeft mistte.

Deel Deze Pagina