Het mysterie van de verdwenen goudvis

Discussie in 'De lounge' gestart door kirst78, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tuurlijk dat is wel waar..

maar ik vind het gewoon super jammer,dat er nog steeds zoveel vissen in een kom zitten,en dan vooral sluierstaarten en goudvissen.

nu moet ik zeggen dat de verkopers van dierenwinkels ook alleen maar aan geld denken en niet aan de dieren en maar gewoon wat verkopen..
    maar ik dacht dat het nu wel algemeen bekend is dat er geen vis in een kom hoort!

en bij ons is er nog nooit een vis uit gesprongen hoor..
    wij hebben een aquarium van 2 meter
    dit zijn toch vaak tekenen dat de vissen willen ontkomen aan de kleine ruimte,verkeerde waterwaardes etc!

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb een groot aquarium gehad met een aantal vissen, lamp erboven en pomp erin.
    Ook bekeken we welke soorten erin konden en niet te veel vissen. En de guppies in een groepje.

Dan nog waren er vissen die er uit probeerde te springen. Normaal kon dat niet, maar als we bezig waren dan sprongen er regelmatig vissen uit.

Nu hebben we geen aquarium meer (was van mijn ex). En zou er nooit meer 1tje willen. Vind het zoiezo sneu voor de vissen. Ook andere huisdieren in een hok of in een omgeving waar die niet hoort is sneu. Vlees en vis eten is eigelijk ook sneu.

Maar ik sta er maar niet zoveel bij stil. Ik eet gewoon vlees en geniet ervan. echt opletten doe ik ook niet heb gewoon geen geld om kieskeurig te zijn en kies daarom heel egoistisch voor het welzijn van mijn portemonee ipv de dieren. Huisdieren heb ik niet en wil ik niet. En niet omdat ik ze niet wil omdat het zielig is, maar omdat ik geen zin heb ik opvoeding en troep van de beestjes.

Zo is er enorm veel dierenleed waarvan wij niets merken omdat we simpelweg een stukje vlees kopen en de achtergrond van het dier niet weten. Dus als we moeten beginnen over inlezen, dierenleed ed, dan vind ik dat er ook bewust gekeken moet worden naar ander dierenleed en wat we daar zelf aan bijdragen.

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland

dit is wel zo! maar zou je dan zelf niet beginnen door geen vissen in een kom te stoppen.
    daar dragen we ook aan bij toch?

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Jep, ik vind ook dat je bewust met je huisdier om moet gaan.

5. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik ben ook een keer 1 van de 2 kwijt geraakt. Ik kwam thuis en riep tegen mijn man: schat er zit nog maar 1 vis in de bak. Hij verklaarde mij voor gek. Maar ik zag m echt niet!! Het nare was, dat ik wel vis rook. Ik zoeken en kijken. Niet op de kast, niet achter de kast.. Neeeee ik stond er bijna op! Meneer lag al opgedroogd en vastgeplakt aan de vloer. :)

Ik heb ook 2 katten, maar die ontdekte het beestje gelukkig later dan mij....

Deel Deze Pagina