Wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vig83, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma.
    Ik werk als verzorgende in de gehandicaptenzorg en het verzorgen van de bewoners op bed en werken met de tilliften word me te zwaar. Dit heb ik ook aangegeven aan mijn teamleidster en nu is het zo geregeld dat andere collega's het meeste zware werk doen, op zich geen probleem dus. Alleen nu moet ik dan een bewoner begeleiden die 1 op 1 begeleiding krijgt en die kan slaan en schoppen. De bewoner is nieuw op de woning en het is dus moeilijk in te schatten hoe haar gedrag verder gaat verlopen en er is weinig achtergrondinformatie omdat ze uit een thuissituatie komt (was getrouwd en heeft een volwassen kind, nadat man is overleden is ze doorgedraaid)
    Nu zeggen de meeste collega's dat ze het niet verantwoord vinden dat ik haar begeleid omdat ze onvoorspelbaar is (ze heeft toen ze er net was veel geslagen/geschopt maar dat is nu wel verminderd). Er is echter 1 collega en mijn teamleidster die vinden dat het makkelijk kan omdat ze niet buikgericht slaat/schopt.
    Ze heeft mij 1x geslagen en geschopt en daarna heb ik haar eigenlijk niet meer begeleid, omdat ik toch een beetje bang was om in mijn buik geraakt te worden (toen was ik 9 weken zwanger, ben nu 19 weken)

Wat vinden jullie? is het verantwoord om haar te begeleiden, of is het risico te groot?
    Morgen heb ik weer een gesprek met mijn teamleidster dus dan wil ik het erover hebben, hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groetjes Vig83

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden