Het nieuwe jaar inluiden met baby's/kinderen! Wakker maken?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Friesin, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eerste jaren sliepen ze door. Afgelopen jaar wilden ze wakker gemaakt worden maar sliepen ze door op de bank, met een oliebol in hun handen. Het jaar daarvoor waren we allemaal ziek/griep.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Onze vier jarige zoon ga ik er niet voor wakker maken. Hij slaapt altijd heel erg vast, dus denk niet eens dat we hem wakker krijgen.

3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Denk dit jaar misschien even eruit, niet om vuurwerk te zien maar op max 10m van ons huis schieten ze carbid en rond 12u 's nachts non-stop tot 2u, vorig jaar werd die er ook wakker van maar had ons niet nodig want wou graag weer in slaap vallen maar dat lukte hem pas toen ze klaar waren met carbid. Kan die dit jaar net zo goed even lekker bij ons zitten als hij het wil.

4. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Wij hebben onze zoon sinds 2 jaar de keuze gegeven wat te doen hij vindt het erg leuk om wakker te blijven het lukt hem ook altijd wel, we hebben wel altijd bezoek me kinderen. Onze dochter roept nu heel stellig dat zij ook wakker gaat blijven. Ik ben benieuwd. Als ze slapen op bed laat ik ze gewoon liggen en worden ze hooguit wakker van het vuurwerk maar dat valt hier erg mee.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Beide kinderen zijn er nog niet wakker van geworden in de afgelopen jaren (7 en bijna 5 zijn ze nu). Maak ze er ookniet wakker voor en ze vragen er ook niet om. Negen van de tien keer slapen we zelf ook al voor het begint.

6. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt niet wakker maken! Dat vind ik zo zielig. Je wilt toch zelf ook niet wakker gemaakt worden als je lekker ligt te slapen?
    Onze kinderen zijn 10 en 6 en ze zijn nog nooit wakker geworden tijdens de jaarwisseling. Ze hebben er ook nooit om gevraagd wakker gemaakt te worden.
    Wij hebben meestal een beetje (kinder)siervuurwerk wat we rond 19.30 afsteken, daarna gaan ze lekker naar bed.

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Onze dochter is van febr 2010 en dit wordt haar 7de oud en nieuw. Ze mag iets later naar bed, half uurtje, maar dan gaat ze gewoon naar bed. Wordt ze wakker van het vuurwerk, mag ze kijken, anders laten we haar slapen. Voorgaande jaren was het laatste het geval ;)

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    We vieren oud en nieuw bij mijn ouders (2 straten verder). Na het avondeten gaan ze gewoon tegen 8 uur naar bed. Tegen kwart voor 12 maken we de kinderen wakker. Proosten, oliebol, vuurwerk kijken en sterretjes aansteken. Dan wandelen we rond 1 uur/ half 2 terug naar huis en slapen ze verder in hun eigen bedjes.

Dit is het 2e jaar op deze manier en vorige keer ging prima. Ze zijn 5 en 7.

Edit; ze willen beide héél graag vuurwerk kijken en vragen hier zelf om ;)

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wij maken ze wakker hoor! Vinden t fantastisch en onwijs gezellig! Slapen de volgende ochtend dan ook lekker uit hihi

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn motto: laten liggen tot ze zelf aangeven wakker gemaakt te willen worden. Ik denk dat ik het ben gaan aanbieden vanaf een jaar of 4-5.

Oudste is afgelopen jaar voor eerst erbij geweest (toen bijna 9 jr), voor die tijd wilde hij zelf niet.

Middelste hebben afgelopen 2 jaar wakker gemaakt, voor eerst dus met 5 jaar (op haar verzoek).

Jongste nog nooit wakker gemaakt en ben eigenlijk ook nog niet van plan om het dit jaar te doen. Als baby heb ik wel een paar uur met haar gelegen omdat ze bang was en bij iedere knal opnieuw begon te huilen... (en knallen gaat hier in de stad helaas best lang door...)

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C laten we liggen zolang ze slaapt.
    Mocht ze wakker worden halen we der uit bed maar zodra ze aangeeft weer moe te worden gaat ze gewoon weer lekker terug naar der bedje.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Onze oudste wil het heel graag zien, hem maken we dan ook wakker. Heel lollig omdat hij loopt te waggelen en heel blij is maar ook nog half slaapt. Zo cute :D de jongste wil het altijd zien maar waar hij normaal snel wakker wordt was hij de afgelopen jaren niet wakker te krijgen. Om de volgende dag heel boos en verdrietig te zijn :( dus dit jaar gaan we harder ons best doen hem te wekken. Wij kijken vanaf ons dakterras, daar zie je de halve stad. Erg gaaf!

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij ons mogen ze vanaf 6jaar opblijven tot na de middennacht (mag, hoeft zeker niet)

Ik heb als kind super leuke herinneringen aan gezellige oud-nieuw vieringen met de hele familie en speciale zeer lange avonden eindigend met vuurwerk. Onze kinderen genieten daar nu ook enorm van.

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontje slaapt normaal gesproken gewoon! Hij is net 2 word die wakker mag die best kijken maar anders lekker laten slapen!

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier ook. Oudste mag opblijven (is toch veel te opgewonden om te slapen). Jongste leggen we in bed en laten we slapen. Vorig jaar werd hij wakker, dus is effe afwachten .

We maken lekkere hapjes en gaan spelletjes doen. En om 12 uur naar buiten voor het vuurwerk. In het dorp is niet heel veel, maar voor zoon genoeg om te genieten.

Volgens hemzelf is het de leukste avond van het jaar :D

16. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Voor dochter wordt het nu de derde oud en nieuw, vorige twee keer hebben we haar wakker gemaakt en dat zullen we nu ook weer doen. Het is geen goede slaper en ze zal zeker wakker worden om 12u. We maken haar dus liever daarvoor wakker en dan kan ze even lekker mee naar buiten met ons naar het vuurwerk kijken, skipak over pyjama aan en naar buiten.

Zoontje is dan bijna 6 maanden, dat is een slaapkopje. Als hij slaapt laten we hem gewoon lekker slapen, dan slaapt hij ook wel door het vuurwerk heen. Volgend jaar zullen we hem ook wakker maken gok ik, ik vind het echt een bijzonder iets om het met je hele gezin te vieren.

Zodra beide kinderen het volhouden mogen ze ook gewoon opblijven tot 12u.

17. Onze zoon was de eerste keer 9 maanden oud en zelfs toen weigerde hij om te slapen, door alle mensen die er waren, de knallen, etc. :D Met hem hebben we het daarna überhaupt nooit meer geprobeerd; hij gaat niet naar bed, maar blijft er gewoon bij. Inmiddels is hij 7 en trekt hij het allemaal makkelijk. Is echt een avondmens, net als ik.

Ons meisje was bij haar eerste keer Oud & Nieuw net 2 maanden oud en zij lag toen wel te slapen, maar wel lekker beneden bij ons. Vorig jaar was ze wakker, net als haar broer door alle gezelligheid die ze niet wilde missen. Zij heeft er ook totaal geen problemen mee om een hele avond wakker te blijven (meer dan me lief is ;) ) en ik ga ervan uit dat zij dit jaar ook gewoon de hele avond wakker blijft.

Ik zou het echt niks vinden om m'n kind(eren) boven in bed te laten liggen.. Of ze nu slapen of wakker zijn, ik wil mét m'n kinderen het nieuwe jaar in. Geen idee waarom, is gewoon een gevoel.

18. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik vind mijn zoontje (3 jaar) nog te jong om speciaal voor wakker te maken of om op te mogen blijven.
    Mocht hij wakker worden, mag hij wel kijken als hij interesse heeft.

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Mijn dochter is er gewoon bij. We zullen haar wel op bed leggen op haar gebruikelijke bedtijd, maar denk niet dat ze door de knallen heen slaapt.
    Alhoewel, ze slaapt wel door onweer heen!
    Nja, stiekem hoop ik dat ze van te voren wakker is geworden zodat we met ons drieën zullen zijn. Voelt voor mij toch fijner ofzo.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Afgelopen 2 jaar heeft dl lekker doorgeslapen. Hoop dit jaar ook weer. Denk dat ik ze vanaf 6-7 jaar ga wakker maken en/of ophouden als ze dat willen.

Deel Deze Pagina