Het nieuwe normaal, logisch of onzin?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Cin85, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Tja ik ken toch anders genoeg mensen die heel blij zijn met de afstand (tot vreemden). Ik houd ervan en wat mij betreft houden we dat redelijk zo. Niet te panisch, maar zo dicht op elkaar hoeft van mij echt niet. En dat handen schudden en zoenen zit ik al helemaal nooit meer op te wachten.

WinterBird vindt dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar al dat spastische gedoe in winkels met looproutes enz, ik hoop toch dat dat allemaal weet verdwijnt.

Bloem2310 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Niet alleen dit, ik heb laatst de huisarts bezocht. Moest via een trap van de nooduitgang naar binnen en drie keer kloppen zodat ze open deden. Ik vind het niet normaal. En zo zijn er meer dingen. Middelbare scholen op 1,5 m afstand, ov op 40% capaciteit met mondkapjes, dichte sportscholen, zwembaden waar je niet kan omkleden en douchen, voetbalvelden waar ik in bosjes moet gaan liggen om mijn kind te zien voetballen en ga zo maar door. Ik weiger het normaal te vinden. Die 1,5 m afstand tot vreemden vind ik geen probleem en kan ik prima mee leven. Maar het gaat (helaas) verder dan dit.

SAARC, mamameer en Cloud9 vinden dit leuk.
  4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Ik zei ook al. Het nieuwe normaal is de wereld van de introverten. Heerlijk dat niemand in mijn bubbel komt. :roflmao:

Maar het panische zoals in de supermarkten enz,...is dan wel weer minder. Dat je eindelijk plek hebt om alles op de band te leggen is leuk maar dat is dan ook het enige leuke. Op dat gebied mag het oude normaal wel weer snel komen.

Ik geloof het filmpje van de eerste pagina wel. Denk dat de meeste besmettingen in gebouwen gebeuren en heel weinig buiten.

suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Haha precies.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Ja maar dat komt wel weer. Er is geen enkele reden waarom je over een tijdje met afstand niet bij het voetbalveld in de open lucht kan staan. OV is misschien wel iets waar wat op gevonden moet worden, maar dan nog, ik vind wat meer ruimte inbouwen dus helemaal niet zo erg.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik hoop het ook en al helemaal als mensen zo hysterisch gaan doen.
    Pas was ik iets vergeten in de Kruidvat en ben tegen de richting terug gelopen. Stuk effectiever dan weer helemaal de winkel rond en allemaal mensen passeren ipv 1 of 2 in de tegengestelde looproute;)

GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Wat ik wel hoop is dat mensen zich bewust blijven van goede handhygiëne. Hoe vaak mensen wel niet hoesten in hun handen if niezen en vervolgens niet hun handen wassen. Of het gezoen inderdaad. Ik ben daar ook niet van. Handen geven net zo, is ook erg vies eigenlijk.

Verder wil ik niet meer hoeven na te denken of dochter ergens mee naar toe kan of niet. En in de rij staan bij een winkel om naar binnen te gaan. Of constant moeten denken shit ik sta te dicht bij iemand. En ik wil niet meer met mondkapjes op werken. Gaan nu nog wel maar strais met 30 graden pfff

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja joh die VO scholen met die 1,5 m afstand. Mijn dochter van 14 zegt ook van joh mam denk je nu echt dat we dit gaan doen. Dit gaat gewoonweg niet werken.
    Mijn zoon vindt de voetbaltraining momenteel ook geen bal aan, de trainer loopt continue te brullen 1,5 m jongens 1,5 m jongens en dat tegen gasten van 16/17 jaar.
    Hij heeft al aangegeven dat wanneer dit zo blijft dat die stopt met voetballen evenals zijn voetbalvrienden uit zijn team. Daar sta ik achter want ga geen contributie van een paar honderd euro betalen om 1 x per week een uurtje te trainen met allerlei sancties.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik vrees dat het zo niet werkt. Ik was van de week in Duitsland, daar zijn mondkapjes in winkels ed verplicht. En wat zie je: iedereen doet weer als het oude normaal. Allemaal op elkaars lip, in supermarkten worden karretjes niet schoongemaakt en iedereen pakt ze met blote handen vast, enz. En als je denkt dat iedereen netjes doet met die mondkapjes; echt niet. Op straat hangt dat ding ergens onder hun kin, zit in hun zak of ligt in de auto ed en in de winkel ed gaat dat gebruikte mondkapje weer op. Ik ben geen expert, maar ik geloof toch dat het zo niet helemaal de bedoeling is. Gevoelsmatig voel ik me in Nederland in de supermarkt in ieder geval prettiger.

GossipGirlxoxo, amdaa, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat hoesten en niezen in handen vind ik ook zo smerig. Ik zie het mensen zelfs nu nog veel doen .
    Het moet ook allemaal niet te steriel worden de hele samenleving want krijgen we straks allemaal eczeem kindjes ;)

Syane vindt dit leuk.
  12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind dat hier eigenlijk nog reuze meevallen, in Spanje ervaarde ik dat veel erger. Spanjaarden zijn sowieso heel lichamelijk ingesteld, zoenende mannen zijn er heel normaal. Denk dat de gewenning/ontwenning daarnog veel groter is dan in het toch wel "koele" Nederland.
    Neem aan dat dit hetzelfde is bij de Italianen?

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    :roflmao::roflmao::roflmao: ja stomme traditie/gewoonte he

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou ik als medewerker in een winkel, met oudere ouders, hoop dat dus echt niet.
    Op mijn werk is het nú al lastig afstand houden, laat staan als we massaal gaan stoppen met dat "spastische gedoe".

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar dat geldt toch voor iedereen?
    We hebben allemaal oudere ouders.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich snap ik best als mensen de maatregelen ergerlijk vinden, maar ik heb wel het gevoel dat je dan het doel uit het oog verliest. Het is geen gedoe, het is zorgen dat mensen niet onnodig ernstig ziek worden of overlijden. En dan kun je zeggen: tja voornamelijk ouderen of mensen met een bestaande aandoening overlijden, maar moet je die dan opofferen voor meer gemak? Is het niet erg als een ouder iemand 20 jaar eerder doodgaat?

Misschien dit artikel ook eens lezen: https://www.parool.nl/nederland/de-nederlandse-oversterfte-is-ongekend-gevolg-van-beleid~b2e8f7df/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Oversterfte in Nederland wordt op 7500. Dat zijn dus 7500 overlijdens meer dan normaal!

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Sorry, maar wie weet was die vrouw wel risicogroep, voor het eerst buiten en dan kom jij even lekker in haar aura? Ik vind het persoonlijk ook echt bloed irritant als mensen in mijn aura stappen en ik kan ook zo achteruit deinzen... soms nog wel eens zuchtend en mensen bedankend voor de afstand!

Ik vind het super irritant dat tegenwoordig dagelijks meerdere mensen die afstanden niet in acht nemen... Zo moeilijk is het niet om even te wachten of te vragen of je kan passeren etc.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Helemaal mee eens! Onze ouderen zijn net zoveel waard als jonge mensen.
    Ik word echt moe dat ik continu om me heen hoor: ja, maar die ouderen zouden toch al in de komende maanden zijn gestorven.

sprits en NiekeKris vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Aan de andere kant houden sommige mensen 'vanaf de andere kant' ook echt 0,0 rekening met anderen. Van de week nog in de Jumbo. Gaat een vrouw voor de schermen waarop je een scanner aan moet vragen uitgebreid haar tas in en uit staan pakken oid. Dat er intussen een hele rij mensen voor en achter haar stond, leek haar volledig te ontgaan. Dat is ook niet zo heel handig natuurlijk.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik vind overigens juist die looproutes echt irritant en in de hand werken dat mensen elkaar in de weg lopen. Zonder looproutes kun je vaak via een ander gangpad komen waar je wil, zonder anderen in de weg te lopen, met looproutes kan dat heel vaak niet of je moet soms heel lang wachten als iemand de doorgang 'blokkeert'.

Deel Deze Pagina