het nieuwe steriliseren wie heeft het onder gaan?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door woezeltje1, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    1750.-?! jeetje wat een bedrag zeg. Hier was t gratis omdat ik t tijdens de bevalling liet doen

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dit kan ook bij een de oude vorm van sterilisatie mijn buurvrouw heeft een kindje van 2 rond lopen terwijl ze 5 jaar geleden is gesteriliseerd.

3. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik lees ook even mee, maar ik denk dat dit onderwerp eigenlijk in een ander subforum hoort? :)

Ben ook erg geinteresseerd. Mijn zorgverzekering vergoedt sterilisatie 100%. Alleen vraag ik me af of de huisarts me doorverwijst aangezien ik nog maar 31 ben.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben 26 en mijn gyn stelde t zelf voor

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben 32 en heb het tijdens mijn laatste zwangerschap gevraagt aan mijn gyn. Die heeft me bedenktijd gegeven en het genoteerd. Nu kreeg ik dus een keizersnede en heb ik tijdens gemeld dat ik gesteriliseerd wilde worden en dat hebben ze netjes gedaan.
    Nu ben ik al wel moeder van 5 kids en heb ik behoorlijke pittige zwangerschappen gehad. en is het voor mij niet heel handig om nog een kindje te willen.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook tijdens ks

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik was 29 toen ik gesteriliseerd werd.

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Meen je dat?? Ik ben 25 en wil ook graag van alle rommel (hormonen) af en weet 100% zeker geen kids meer te willen en is me zelfs afgeraden om nog eens zwanger te raken ivm ernstige bi,.hernia en fibromyalgie. Maar omdat het niet levens bedreigend is en ik zo jong ben, weigeren ze mij te stelleriseren!!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    had echt een hele chille gyn. zo relaxed en meedenkend. heerlijk mens! het is idd ongebruikelijk op je 26ste en doen ze neit vaak. maar een 3e zwangerschap kan mijn lichaam toch niet aan dus was maar 1 oplossing. ze stelde t voor uit het niets, kwam als een klap aan want heb er nooit over nagedacht, wel dat hubby t zou doen. maar ze zei dat t nu tijdens ks kon(geplande ks vanwege bekken en rug problemen die ik al 11jaar heb) alleen maar voordelen voor mij, kon tijdens ks dus zou er niks van merken, was gratis en hoeft hubby niet nog eens onder t mes. ideaal plaatje

gewoon andere gyn zoeken als je t écht wil

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    De ex van mijn man heeft het een paar weken geleden laten doen. Stelde inderdaad niets voor. Ze moet over een paar weken terug voor controle, om te kijken of de veertjes goed zijn blijven zitten. Dat kan gewoon met een echo.

11. hielkje

hielkje Fanatiek lid

#31 hielkje, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    Ik heb me via deze manier laten steriliseren. En ik moet zeggen het is me heel erg goed bevallen. Het gaat op de zelfde manier bijna als het inbrengen van een spiraal. Gewoon poliklinisch en is gebeurt voor je er ergen in hebt. Ik zou wel je polis er op nakijken het is een vrij dure ingreep en het wordt niet altijd vergoed. Komt ongeveer neer op 1300 euro bij mij dan. Ik heb het ook bij de gyn in het ziekenhuis laten doen.
    Ik heb maar 1 dagje wat krampen gehad en daarna niks meer. Als ik moet kiezen zou ik dit ook zo nog een keer doen.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Als ik het had geweten, had ik het ook tijdens de geplande ks laten doen......
    Lees even mee met alle ervaringen!

13. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    728
    306
    63
    Ik heb in 2008 mijzelf laten steriliseren dmv de Essure en vond de ingreep erg meevallen. De kosten waren destijds € 1.280 en ik hoefde zelf maar € 180 te betalen, de rest werd vergoed.

Hou er alleen rekening mee dat de Essure definitief en onomkeerbaar is, je kunt echt niet meer via de natuurlijke manier zwanger worden, omdat je eileiders echt helemaal dichtgroeien.

Tot het moment van het overlijden van mijn dochter had ik er geen spijt van.

Gelukkig kwam ik daarna wel in aanmerking voor IVF en zo heb ik toch nog een zoon gekregen.

Sandy

Deel Deze Pagina