Hier ook een klein boefje wat minder goed voelbaar is. T zal komen doordat ze minder ruimte heeft denk ik. En vochtvasthouden blijkt ook mijn nieuwe sport te zijn Pfff....ringen schoenen en noem het maar...t past allemaal niet meer
Ik heb gisteren nog met de verloskundige aan de telefoon gehangen. Omdat ik dacht de kleine minder te voelen. Ze krijgen nu al gewoon steeds minder ruimte. Op advies van haar ga ik nu proberen een soort van trappelschema bij te houden.
Met andere woorden: we worden gewoon bang gemaakt met het idee dat we onze kindjes na 28 weken dagelijks (erg veel) moeten voelen. Zo'n trappelschema is een goed idee. Al is het alleen maar een vinkje in m'n agenda van 'ja, gevoeld vandaag'.
Hier ook een baby die anders voelt, meer geschuif en gedraai en af en toe geschop enzo. Heb ook t idee dat er weinig ruimte meer is, soms maak ik me er wel n beetje druk om als ik denk aan waar de extra ruimte vandaan moet komen.. Ik heb gewoon geen zin meer om te werken, niet eens n beetje.. Gelukkig is maandag de langste dag dus die heb ik al bijna gehad! Ik hou wel wat vocht vast rondom mn enkels enzo, mn sokken laten n mooie rand achter...
Hou je met een trappelschema bij hoe vaak je de baby voelt of op welke tijden? Als ik de hele dag niks doe en op de bank zit dan voel ik de baby veel vaker dan wanneer ik lichamelijk bezig ben zoals aan t werk enzo
Hallooo! Moest weer even bijlezen. Heel het weekend lekker in de tuin in de zon gezeten, terwijl manlief druk bezig was met de koi vijver en heg snoeien en schuur opruimen. Ik gaf alleen de aanwijzingen hihi! Ik werkte 2 avonden per week en op zaterdag. Dit blijft gewoon hetzelfde. Op die manier hebben we geen oppas nodig. Niet altijd even gezellig maar wel handig dat altijd papa of mama gewoon thuis is. Hier voelen de bewegingen ook minder/anders. Is normal hoor voor deze periode. Tis nu meer duwen en draaien ipv echt schoppen. Af en toe krijg ik een harde schop. Dan schrik ik er gewoon van haha. En door dat duwen voelen mn onderste ribben helemaal beurs aan. auw...
Of staand aankleden. Of m'n veters strikken op de manier die ik gewend was Alles is een beetje anders, wat ook wel weer leuk is om mee te maken.
Rare, beetje vieze vraag misschien, maar heb s ochtends steeds last van meer afscheiding dan de rest van de dag, ziet er prima uit, ruikt niet raar en heb t al maanden, maar vroeg me wel af of het normaal is?
Haha daarom ga ik tegenwoordig zittend aankleden en ben ik heeeel gelukkig met mn lage laarsjes zonder veters
Qua afscheiding: hier valt het nu wel mee, maar is in fases. De VK zei al: "wacht maar, straks wordt het steeds meer". Dus blijkbaar normaal.
Aah mooi! Haha nou ja niet mooi, maar wel goed om te weten dat t normaal is. T voelt zo glibberig, jakkie!
gewoon een inlegkruisje of als het echt te erg is een maandverbandje gebruiken en regelmatig wisselen. Ik houd gelukkig nog geen vocht vast (klopt af) maar aankleden en veters lussen gaat wel steeds moeilijker. Net even op mijn gemak met mijn moeder naar prenatal en baby dump geweest. even nog wat dingen gehaald. het lijstje wat we (voornamelijk wat ik nog wil haha) nog willen hebben word steeds korter.
Heb t idee dat de afscheiding juist erger wordt van t gebruik van inlegkruisjes enzo. Ik douche gewoon 2 x per dag en trek regelmatig schoon ondergoed aan, lukt nog prima zo! Haha ik heb ook nog n lijstje.. Mn lieftallige vriendje denkt dat we wel genoeg hebben aan 1 pakje maat 50 ongeveer...
Haha, daar komt , hij nog wel achter. Hier weet hij gelukkig wel beter.al vind hij nog dat we veel te veel hebben. Hier morgen weer controle, ff kijken of alles nog goed gaat. De kleine ligt zover ik weet nog steeds in stuit.en verder voel ik me ondanks bekkenpijn best goed.
Haha ja gelukkig wel, dan snapt ie dat ik niet overdreven veel koop en dat t handig is om wat dingen te hebben ipv te gokken dat je genoeg hebt en anders wel van je kraamvisite dingen krijgt.... Ik heb as donderdag controle! Ben benieuwd, baby draait nogal. Heb je ook al je liggingsecho gepland?
Nee nog niet,maar over 2 weken opnieuw een groeiecho en zonodig 2 weken erna weer dus dan kunnen ze ook kijken hoe ze ligt. Ik start vrijdag anders toch met de moxatherapie,hopelijk wil ze dan wel draaien. Ze draait al ruim een maand hooguit naar een dwarsligging. Ach als het goed is kunnen ze nog heel veel draaien de komende weken. Die kleintjes doen toch wel wat ze willen.
Ik hou ook (nog) geen vocht vast en aankleden lukt ook nog goed. Schoenen aantrekken ook en veters strikken doe ik zittend Ik heb woensdag weer controle en daarnaast oom weer uitslag van mijn bloedwaardes i.v.m. de hypofysetumor die ik heb. Daardoor maakte ik al voor mijn zwangerschap prolactine aan (voor borstvoeding) en ging het zwanger worden absoluut niet vanzelf. Nu slik ik al sinds september geen medicijnen meer en sta ik onder strenge controle. Ik verlies al melk s nachts dus ben heel bang dat mijn waardes erg gestegen zijn. Mag dus ook geen borstvoeding gaan geven om de stimulatie niet erger te maken. Wat betreft spullen;wij hebben ook al heel veel. Waar manlief soms niets van snapt...haha..ik word zelfs blij van het kopen van hoeslakens en babyproducten van zwitsal. Haha.. Ook hoorde hij van de week voor het eerst over het bed op klossen. Had hij nog nooit van gehoord, de schat Wij hebben ook de intake van de kraamzorg gehad. Jullie ook al?
Hier krijgen we volgende week de intake van de kraamzorg. Klossen kende mn man de vorige keer ook nog niet!