het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Dag dames het rommelen zet nog niet door lees ik.. echt balen want je zit zo op wacht..

Ik moet wel wennen zo zonder buik.. deed gister mijn sokken aan en dacht waarom doe je zo moeilijk. . Dat been kan weer gewoon omhoog... nu wel last van enorme borsten met gevoelige tepels... dat is wel nadeel van bv maar hopelijk zakt het gauw wat af...

Overdag is ze echt super rustig. . In de avond en nacht wil ze vaak aan de borst en bij me slapen dus dat doe ik dan maar want wil het relaxed laten lopen

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik slaap sinds zaterdag ook apart. Vriend snurkt heel hard en ademt ook zwaar. Daarbij woelt hij ook voortdurend. Omdat ik elke nacht ook al van de vogels en honger wakker lag hebben we tijdelijk dit gekozen. Helpt hier echt. Nu weer een volledige nacht van 1.15 tot 9.30. Ben nu goed uitgerust en vrolijker, dat valt vriendlief ook op, hij vindt het fijn dat ik weer slaap en niet meer zo moe ben.

Voordat we gaan slapen liggen we nog even gezellig samen over beebje te fantaseren, ik voel me daardoor ook niet echt alleen.

3. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van8 om 3.01 is onze prachtzoon Merijn geboren, 3750 gram en 52cm bundle of joy. Ben ingeleid omdat mn bloeddruk te hoog was, deze is weer normaal maar ze houden me nog n dagje ter controle. Voor de dames nog met bib, heel veel suc6 en hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten.

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Gefeliciteerd! Leuke naam!

Lumiere helpt de thee bij jou?

Ik heb vannacht nog wel gezegd dat ik op de bank ging liggen.
    Toen zei hij dat ik niet zo raar moest doen....
    Heb uiteindelijk ruim 2,5uur wakker gelegen.
    Zelfs nog hopend dat de weeën zouden beginnen, want ineens wilde ik heel graag m'n baby

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @radiogirl80: gefeliciteerd met je zoon!!!

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik las net de vraag in mijn 9 maanden dagboek: wat ga je als eerste doen als je dikke buik weg is?
    Ik heb geantwoord: op mijn buik slapen!!!

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb wel goed geslapen, maar of dat door de thee komt weet ik niet. Ik zou onderhand ook wel mijn frummeltje in mijn armen hebben...
    Maar de krampen zijn (weer):( opgehouden. Ze komen alleen s middags en s avonds.
    Straks naar Vlk. Eerste wat ik doe: een plak gerookte zalm eten!

Radiogirl180 gefeliciteerd! Geniet ervan!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Gefeliciteerd radiogirl! Leuke naam ook.

Wat een rot nachten zeg, juist nu je ze zo nodig hebt lukt het niet... Hier vannacht eens een goede nacht, heb met beeb afgesproken of goeie weeen of een goeie nacht ;)
    Resultaat, bijna geen gerommel meer (zou ze dan toch luisteren?)

Eerste wat ik ga doen is een broodje capaccio eten!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vervelend Ivy maar dan toch je man er maar uit schoppen hoor dan maar eenzaam voelen je moet wel kunnen slapen hoor.

MissFlower lekker bij je nemen inderdaad, ja dag drie is vervelend ivm stuwing, denk er wel om het hoort geen pijn te doen anders even een lactatiekundige mee laten kijken?

Lumiere fijn een goede nacht, knap je zo van op !

Radiogirl van harte gefeliciteerd ! Rust lekker uit !

Haha Ivy hier gaat op me buik slapen na de bevalling alsnog niet ivm stuwing helaas pindakaas haha.

Eerste wat ik doe is een biefstuk eten , en hopelijk gestopt blijven met roken !

Escal goede afspraak ga ik ook eens afspreken :p

Hier vanmorgen boodschappen gedaan ben kapot. Vannacht een nacht met veel pijn gehad dus het houd niet over allemaal. Zometeen accupunctuur hopen dat het wat doet ! :D

10. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Radiogirl en Billie van harte gefeliciteerd! Genieten jullie ook zo van dat wondertje? Ik heb hem liefst de hele tijd bij me in de buurt want ik mis hem snel nu hij niet meer in mijn buik zit, haha! De kinderen willen hem ook steeds vasthouden en kusjes geven.

Sterke iedereen met de gebroken nachten!

Ivystoeter, zijn oordoppen niks voor je? Gebruik ik hier al jaren met succes ;)

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

Benieuwd of het werkt, wanneer zou je er iets van kunnen gaan merken? Is het net als bij strippen binnen zoveel uur anders heeft het niet geholpen?

12. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Radiogirl van harte gefeliciteerd...

Hier gaat alles goed. Ben nu aardig gewend aan het geven van bv en de tijden qua voeden en de kids naar school brengen verloopt super mooi. Ik ben echt blij dat het zo lekker loopt. Voor de meiden die nog aan het rommelen zijn.. heel veel succes.. duurt nu echt niet meer lang..

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ik heb geen idee ga het zo vragen !

14. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ben benieuwd of de acupunctuur helpt tweekids!

Pfff echt mijn dag niet.
    Net naar de paardjes geweest.
    Wilde even staarten en manen borstelen.
    Is m'n jongste ruintje toch bang voor me.
    Heb hem vast gezet en toch gedaan wat ik wilde doen (bij de andere twee kan ik ze gewoon los laten staan in de stal)
    Uiteindelijk is het gelukt.... Nadat hij 2x op zijn achterbenen gestaan heeft en een 'schop' onder z'n kont heeft gehad.
    Beestje stond te trillen als een rietje... Alsof ik een monster ben.
    En maar heen en weer draaien enz.
    Dan moet ik echt moeite doen met die hormonen van me om mijn geduld niet te verliezen (vandaag dus wel een keer m'n geduld verloren, hij trok echt het bloed onder m'n nagels vandaan)
    Weet niet wat er met hem is... Zou hij ook iets aanvoelen? Hij is altijd al wat heter en gevoeliger geweest, maar nu durfde hij na het borstelen niet eens meer een brokje uit mijn hand te komen halen.
    En dan staan de tranen me echt heel dicht achter m'n ogen....

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik weet niet of paarden dat aanvoelen Ivy, maar wie weet, zou zomaar kunnen.

Net terug van Vlk. Ik mag sowieso de dag na hemelvaart voor serotiniteitscontrole, met 41+1, zij vinden het zelf ook niet goed om dat hele weekend zonder extra controle door te lopen tot 41+5. Gelukkig. Maar nu zeiden ze ook dat ze denken dat beeb er dan al is. Ze zagen de krampen en harde buiken wel als teken dat het niet meer zo lang duurt. Maar waarom ze dat dachten heb ik niet verder gevraagd. Want ik lees hier van mensen die wekenlang voorweeen hebben. Maar goed, we zien wel. Hij is wel volledig ingedaald nu! Eindelijk haha. Niet meer meteen plat als vliezen breken.
    Vlg week, bij 40wk komen ze thuis voelen of er ontsluiting is. VT-oriënterend onderzoek noemen ze dat, kent iemand dit? Gaan ze dan alleen van binnen voelen of nog meer?

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nog nooit van gehoord.
    Wat is serotiniteitscontrole?

Ik wilde vandaag eigenlijk tussendoor niet naar bed.
    Kijken of ik dan vanavond beter slaap..
    Maar heb zo'n knallende hoofdpijn dat ik toch maar even een half uur ga liggen.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Serotiniteitscontrole is als je overtijd bent, omdat dan de placenta ouder wordt en minder goed kan gaan werken en vruchtwater ook ouder wordt en minder word aangemaakt. Daardoor kan de baby in slechtere conditie komen zeg maar. Als blijkt dat je placenta door veroudering minder goed wekt dan leiden ze je in. Als het allen al goed blijft werken controleren ze elke paar dagen tot je 42wk bent. Zo zei mijn Vlk het. VT is vlg mij sowieso dat ze voelen of er al ontsluiting is? Ze zei dat ze voor 40wk dat nooit voelden in hun praktijk.

Dat is minder dat je hoofdpijn hebt. Toch maar even liggen inderdaad dan.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Wat fijn dat ze dat aan huis doen lumiere, ik neem aan dat ze alleen kijken en indien mogelijk in overleg pas andere zaken doen.
    Hopelijk is de beed er voor de 41+1 maar anders zeker een geruststelling dat ze je dan wel goed in de gaten houden.
    Hier is het trouwens normaal om ingeleid te worden met 41+1 is dit bij jullie nog 42 dan?

Ivy, seroniteit is overtijd, vanaf 41 weken word je overgedragen aan de gyn, je krijgt dan een extra echo en ctg om te kijken hoe de beeb het doet eventueel kun je dan vragen om gestript te worden en worden er afspraken gemaakt over een eventuele inleiding
    Hoop dat je hoofdpijn weg is nu, anders paracetamol nemen?

19. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Haha dubbele uitleg :)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Lekker gaan liggen hoor Ivy!

Ik hoor inderdaad ook die verhalen Lumiere hopelijk is het bij jou anders ! Wel fijn dat beeb is ingedaald, geeft toch wat rust !

Hier net terug van accupunctuur vond het niet heel prettig haha, vrijdag weer terug omdat mijn lichaam zo hard aan het werk was had ze t over dus voor een extra ontspanning vrijdag terug.
    Morgen Voetreflexhuppelepup staan misschien doet dat nog wat..

Deel Deze Pagina