het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Goed dat je hebt gebeld meid, alleen jij weet wat je voelt dus bij zorgen gewoon vragen om ctg en anders ziekenhuis bellen.

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Lumiere gewoon bellen als je twijfelt hoor! Maar ik snap je gevoel.
    Dat heb ik ook regelmatig gehad.
    Hoe gaat het nu?

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Even een poging tot mijn bevallingsverhaal.
    Donderdagavond dacht ik nog er gaat niks gebeuren vannacht.
    Ik had gedouched, thee en eerder naar bed dan m'n man.
    Na hooguit 1,5uur was ik wakker, kon niet lekker liggen/slapen.
    Huilend bij hem gezeten.
    Toch weer proberen te slapen, man inmiddels ook.
    Rond 01.50uur werd ik wakker van een pijnlijke harde buik, die trok uiteindelijk weg.
    Maar rond 02.00uur weer wakker van een pijnlijke harde buik.
    Man werd niet zo wakker... Dus ik heb zelf een paracetamol genomen.
    Met het idee dat het 'nep' was..
    Weer op bed gaan liggen en proberen te slapen.
    Tot ik dus weer een pijnlijke harde buik kreeg door de paracetamol heen.
    Man wakker gemaakt met de mededeling: ik ga douchen, misschien trekt het weg anders denk ik dat bolletje jarig wil zijn.
    Hooguit 10 minuten onder de douche gestaan en tijdens het douchen 2x een wee die ik echt weg moest puffen.
    Onder de douche uit en tegen man gezegd: ik denk dat bolletje jarig wil zijn..
    Geboortetens opgeplakt (echt heel fijn apparaat) dus daarmee kon ik weeën beetje opvangen.
    Vanaf 02.51uur zijn we weeën gaan timen.
    Die kwamen gelijk al heel regelmatig, duurde gemiddeld een minuut om de 2 tot 4 minuten.
    Rond 05.15uur hebben we de verloskundige gebeld, die was er binnen 3 kwartier/uurtje.
    Getoucheerd en ik had 3cm (afgelopen woensdag bij de extra controle in het ziekenhuis wegens m'n hoge bloeddruk had ik al 2cm 'cadeau')
    De weeën werden als best heftig en pijnlijk.
    Ik kreeg geen goede houding gevonden om ze weg te puffen.
    De verloskundige wilde eigenlijk rond 10.00uur terug komen en de 4e jaars stagiair zou rond 9.00uur komen, maar ik dacht dat ik dat niet zou halen.
    (Er waren nog 2 dames aan hun bevalling begonnen dus het was erg druk)
    Na wat overleg besloten om toch naar het ziekenhuis te gaan voor een morfinepompje en daar te bevallen.
    Het voelde (en voelt) heel erg als opgeven, maar achteraf was het me thuis niet gelukt.
    En iedereen gaf me groot gelijk.
    De weg naar het ziekenhuis nog wat weeën weggepuft.
    We werden gelijk al opgewacht door de zuster.
    Ik mocht de geboortetens nog gebruiken.
    Moest eerst nog ctg van bolletje en mijn bloeddruk etc. meten.
    Toen kwam de verloskundige van het ziekenhuis m'n vliezen breken, toucheren en bij bolletje een draadje op d'r hoofdje plakken.
    Ik had inmiddels 4cm.
    Apart gevoel dat vliezen breken! Ik dacht nog: lekker warm!
    Morfine pompje werd aangesloten en werkte vrij snel, heel apart maar erg fijn om de scherpe punten van de weeën af te krijgen.
    De ene wee was heel heftig, de andere wat minder.
    Ze kwamen wel steeds sneller en werden steeds heftiger.
    Onze eigen verloskundige werd gebeld en was inmiddels echt bezig met de bevalling bij iemand anders.
    En de 'stand by' verloskundige was met die andere bevalling bezig.
    Dus de stagiair zou sowieso gebeld worden want het ging best snel.
    En uiteindelijk is ook nog de verloskundige gekomen die ik dolgraag wilde en ook wat persoonlijker ken.
    Speciaal voor mij op haar vrije dag!
    Ik geloof rond 10uur had ik 8cm ontsluiting en kreeg al wat persdrang.
    Ik mocht voorzichtig mee persen als ik het echt niet kon houden.
    Uiteindelijk rond 10.30uur volledige ontsluiting.
    Het persen was erg heftig, ik was al flink moe (ook door het erg slechte slapen de laatste tijd) en de weeën waren heel erg heftig.
    Alle verpleegkundigen en de verloskundigen zeiddn het en vonden me zo knap en dapper.
    Ik kreeg amper de tijd te ontspannen tussen door en de pieken waren erg hoog en erg lang.
    Ze kwam wel steeds iets verder, maar ze bleek een groot hoofd te hebben.
    Het bocht je onder het schaambot door was heel erg zwaar door haar hoofdje.
    Ik raakte uitgeput en heb heel veel geroepen dat ik niet meer wilde, niet meer kon en hulp wilde.
    Mijn man raakte erg emotioneel en is even op de gang uit gaan huilen.
    Ik kreeg een pompje om de de weeën zo te maken dat ik tijdens het persen meer kracht zou hebben.
    Ik bedacht me ineens: ik doe dit voor mijn man.
    Dat heeft me toch weer wat extra power gegeven om nog even door te gaan.
    Inmiddels was de gynaecoloog gearriveerd om toch te helpen met de vacuüm pomp, want het bocht je ging gewoon echt amper daar moest ik echt bij geholpen worden.
    Verdoofd, aangesloten etc.
    En rond 11.15uur zeiden ze dat het nog ongeveer een kwartier zou duren.
    Ik weet nog dat ik tussendoor heel vaak naar de klok keek of het kwartier al voorbij was.
    Uiteindelijk 'stond' het hoofdje en zou bij de volgende perswee bolletje geboren worden.
    Die perswee liet (jammer genoeg) best even op zich wachten (dat was echt een rotgevoel)
    Uiteindelijk na nog 1x flink persen moest ik kijken en mijn handen uitsteken.
    Om 11.54uur is ons bolletje geboren (mijn man was inmiddels weer binnen gekomen om dit zeer speciale moment toch niet te missen)
    Het eruit komen van haar lichaam heb ik niet heel bewust gevoeld... Waarschijnlijk door de verdoving.
    En daar lag ze op mijn borst! Nora Valentin José.
    De 2enaam is de 2e naam van de overleden vader van mijn man.
    En haar 3e naam is de 2e naam van mijn moeder.
    Zo bizar en onwerkelijk!
    Nog voordat ze helemaal geboren was begon ze heel hard te huilen.
    Wat een ontlading! Toen mocht de navelstreng uitkloppen en daarna heeft mijn man die doorgeknipt.
    De placenta kwam vrij snel daarna en was helemaal compleet.
    Ze mocht nog even bij me liggen een tijdje en daarna hebben ze de controles gedaan en haar aangekleed en een zetpilletje gegeven voor haar hoofdpijn.
    We moesten het zien als toch een soort zeer lichte hersenschudding.
    Ondertussen werd ik gehecht want ik was wel ingeknipt.
    Uiteindelijk hebben we de eerste keer aangelegd wat vrij goed ging voor de eerste keer.
    We moesten een nachtje blijven.
    Niet zozeer voor mij (ik wilde heel graag naar huis) maar voor bolletje en haar hoofdje.
    Uiteindelijk toch wel erg fijn om te blijven.
    De volgende ochtend mochten we na controle van de kinderarts lekker naar huis.
    Ik heb een heel pijnlijk stuitje en kan moeilijk zitten, maar het gaat steeds beter.
    Lekker uitrusten en me laten verwennen door de lieve kraamhulp.

Dit was het verhaal van de bevalling.
    Als jullie nog meer willen weten vraag het gerust, dan vertel ik nog meer.
    Ik weet even niet wat ik nog meer moet vertellen.
    En als ik echt alles vertel dan slapen jullie straks i.p.v. ikke hahaha

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ivy heftig hoor ! Als jij maar blij bent met de wending van de bevalling daar gaat het om en ze is er wat maakt het dan nog uit? Lekker laten verwennen !

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Klinkt toch wel heftig Ivy, maar wel fijn dat het achter de rug is.

@hier: me door vriend laten overhalen om vlk toch terug te bellen, van mij hoefde het al niet eens meer. Maar in anderhalf uur had ik dus weer maar 2 bewegingen gevoeld, een vrij duidelijk direct na het eten van pasta met groente en saus (energie voor de beeb) en nog een keer wat vager wat later. Vlk had inmiddels zelf al mijn voicemail ingesproken hoe het ging, ze moest naar een andere zwangere en wilde kunnen bepalen of ze nog moet komen. Ik heb teruggebeld, kreeg haar voicemail. Ik heb gezegd dat ik ipv de "normale" 4 bewegingen er 2 heb gevoeld en dus niet weet wat voor beleid ze wil, dat ik afwacht tot ze terugbelt.

Inmiddels ook menstruatiekrampjes, dat zei ze ook, dat beeb misschien rustig was omdat de bevalling dichtbij is, maar dat gevoel heb ik absoluut niet, heb dat ook aangegeven. Nu voel ik wel een 3e beweginkje, na 2 kiwi's gegeten te hebben (suiker!)

6. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Afgelopen vrijdagochtend om 8.31 is onze zoon Stijn geboren!

7. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftig verhaal Ivy.. nu je lekker laten verwennen en genieten van je meisje.

Hanneke van harte gefeliciteerd

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gefeliciteerd Hanneke88, geniet ervan!

@hier: vlk is gekomen en heeft het hartje geluisterd, dat klonk goed. Voor de zekerh eid en ter geruststelling mochten we toch nog voor een ctg. In het ziekenhuis ctg gehad, bloed geprikt, temp en bloeddruk. Ctg was goed, tijdens ctg voelde ik hem wel weer een keertje. Er is ook nog een echo gemaakt voor de placenta en hoeveelheid vruchtwater. Dat was beide goed. Placenta was groot, met veel vruchtwater. Conclusie: beeb heeft het prima naar zijn zin. Ook geen weeen op het ctg. Wat de vlk wel opmerkte was dat onze baby dus nog NIET vastligt, en dat ik bij het breken van de vliezen wel degelijk plat moet en 24/7 moet bellen. Terwijl de stagiaire bij de laatste contole vorige week zei dat hij mooi helemaal vast ligt en ik gewoon mocht lopen en tot overdag kon wachten met bellen. Ze heeft wel heel vluchtig gevoeld, dus waarsch heeft ze zich vergist. De zikenhuis-vlk kon het hoofdje bewegen zonder veel moeite. Doordat wij hiervan uitgingen zijn we dus gewoon verder van huis gegaan met de fiets of ik alleen met de auto. Dit ga ik dinsdag bij de controle dus wel even aangeven bij de vlk. Vriend is een beetje boos, hij vindt dat de stagiaire ons onnodig risico heeft laten lopen, stel dat de vliezen wel gebroken waren. Nou ja, ze zal het niet met opzet hebben gedaan, maar ik volg nu toch maar weer het platliggen-beleid, zekere voor het onzekere. Jammer van het mooie weer dan...
    Gelukkig voel ik nu wel weer een paar bewegingen. Wat bleek op de echo: baby duwt en schopt in de placenta die aan de voorzijde ligt, terwijl hij anders ernaast schopt. Daarom voel ik weinig. Op de echo duwde hij veel met zijn voetjes, kneep met zijn handjes en maakt adembewegingen. Ons dappere kereltje.

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat fijn dat ze je gerust hebben gesteld.
    Maar inderdaad raar van die stagiaire.
    Gewoon even aangeven en vragen of ze wederom eens goed willen voelen.

10. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ivy, heftig verhaal! Gelukkig met een 'mooi' einde, ofwel begin! Heerlijk genieten!!

Hier a.s woensdag een inleiding. Hopen dat de beeb zich voor die tijd nog meldt, maar daar heb ik inmiddels een hard hoofd in.

Maar lekker van deze zonnige dag gaan genieten lijkt me!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Lumiere goed dat je gebeld hebt hoor. Maar ze kunnen ook weer uit het bekken schieten dus misschien lag die vorige week wel echt vast? Neemt niet weg dat een verloskundige altijd na moet voelen, doen ze hier ook altijd.

Unknow hoop dat de beeb zich voor woensdag nog meld !

Hier zo verloskundige , stellen het strippen uit tot a.s. vrijdag dan zit ze er lang genoeg hihi, en anders ga ik er maar vanuit dat ik ingeleid moet worden met 42 wk dan kan het alleen maar meevallen. Hier al een week geen enkel krampje of voorteken dus heb er ook een hard hoofd in..

12. unknowable

Gewoon vragen om te strippen toch vandaag?! Tot 42 weken laten zitten lijkt me ook niet nodig :D Succes!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ze willen ook wel strippen vandaag, maar omdat ik vrijdag nog potdicht zat vind ik het wel prima zo en wil ik dr nog iets meer de tijd geven uit zichzelf te komen.
    En met dit mooie weer heeft mijn leven weer wat kwaliteit en kan ik in de tuin zitten ipv op de bank of in bed liggen dus dat scheelt haha. Nee 42 wk vind ik wel erg lang, mag wel kiezen om ingeleid te worden met 41 wk net als iedereen maar zie ik niet echt zitten ivm de badbevalling die ik graag wil..

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hallo dames,ik heb een poging gedaan om bij te lezen maar er word zoveel geschreven dat ik er de tijd niet voor heb.
    Voor de dames die bevallen zijn, gefeliciteerd!
    Hier nu ruim drie weken geleden en moet zeggen dat ik het erg druk vind met 2 kinderen. Annefleur heeft gelukkig geen hekel aan de baby maar vind het wel vervelend dat ze de aandacht moet delen. Vooral duidelijk tijdens het voeden, dan gaat ze toeren uithalen. Met Rosalinde gaat het goed.afgelopen woensdag woog ze al 4050 gram dus in anderhalve week was ze 600 gram aangekomen!nu mn melkproductie wat minder ruim is is ze weer een tevreden dametje. Ik had op het begin te veel.
    Succes met de laatste loodjes meiden, en ik probeer tussendoor mee te lezen.ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Zo lieke ze groeit goed idd.. mooi zo!!

en tweekids goes dat je er zo instaat en dat je potdicht zit zegt niks want kan dag erna zo ineens beginnen

@all:
    Vanmorgen voor het eerst mijn 2 oudsten naar school gebracht met de kleine erbij.. ze hebben hun zusje even laten zien in de klassen.. het ging best goed allemaal al breekt het zweet me wel gelijk uit als ze gaat huilen en ik bezig ben met in en uit laden haha ..
    Ik baal zo van dat bv niet gaat zoals ik wil.. heb genoeg melk maar duurt soms zo lang voor ze de tepel goed heeft en op deze manier blijft het zo pijnlijk.. heb net met handkolf 150 ml gekolft in misschien 10 minuten dus denk dat ik vaker ga kolven en met fles geef want wil wel genieten van deze tijd

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou toch een poging gedaan om te strippen, helaas nog potdicht. Vrijdag herhaling. Maar inderdaad het zegt allemaal niks.

Lieke zo dat gaat hard !

MissFlower misschien een lactatiekundige mee laten kijken? Je kolft wel genoeg zeg haha

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    MissFlower en Lieke, leuk om te horen hoe het met jullie gaat en met de baby's

Unknowable, spannend woensdag dan

Tweekids, we wachten maar af wat er gebeurd, net als jij bereid ik me ook voor op een inleiding met 42wk. Zeker omdat we gisteren op de echo hebben gezien hoe groot de placenta nog is en hoeveel vruchtwater er is. Hij heeft het veel te goed daarbinnen, dat zei de vlk ook al. En vanwege het indalen is mijn vooraf gewenste thuisbevalling sowieso van de baan.

Geniet van de zon!

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @lumiere: die van mij had het ook goed hoor.. ze was tijdens de weeën nog actief dus of dat wat zegt

19. unknowable

Tweekids, spijtig dat het nog potdicht zit. Hopelijk vrijdag meer succes! :D

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik hoop dat je gelijk krijgt MissFlower, dat hij toch opeens besluit om samen met papa en mama van het mei-weertje te genieten :D ik ben echt zo benieuwd naar ons ventje haha

Deel Deze Pagina