het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb geen kruiken en ik heb mijn oudste twee ook geen kruiken gebruikt. En zij werden in november en december geboren. Ik woonde toen in Duitsland en de vk kreeg zowat een hartaanval torn ze hoorde dat er in NL kruiken in het bed worden gelegd. Wat ze in Duitsland wel veel gebruiken is een warmtelamp boven de commode.

Hier in Saudi heb ik geen kruiken nodig denk ik.

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Haha..en dan hebben de meeste hier nog geen verlof..moet je nagaan hoeveel er geschreven gaat worden als we straks allemaal thuis zitten ;)

Mijn baby reageeert niet per se op de zon, maar dat ik dan er lekker ontspannen bij zit denk ik

Mooie tas mamachantal. Snap dat je daar erg blij mee bent!
    En ik kaartte ook aan bij de kraamzorg of kruiken echt nodig zijn in de maanden mei, juni. Ze gaf aan dat de baby zich nog niet goed zelf warm kan houden dus dat je het daarom moet gebruiken.maar dat het na een paar dagen wel beter zou moeten gaan en het dan niet meer zo nodig is.
    Maar snap dat je in saudi Arabië dit wel anders zal ervaren. In mei kan het nog vriezen hier natuurlijk. Maar hoop het niet :)

3. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Weet je wat ik ook heb sinds een weekje ofzo?
    Dat ik me het liefst een beetje terugtrek in mn schulpje zeg maar.
    heb helemaal geen zin in druk gedoe en vriendjes van andere kids die willen spelen.
    blijf het liefst heel de dag met boekje en koptelefoon op in mn eigen kleine wereldje:)

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Saabenjelle, heel herkenbaar. Alleen bij mij in ieder geval heel onrealistisch met de andere twee kinderen.

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik heb dat nog niet echt eigenlijk.

Ik ben moeeeeeee
    Na gtst maar een warme douche, daarna een beker warme melk en lekker bed in.
    Heb gewoon prik ogen van de vermoeidheid.
    Komt vast omdat ik vannacht zo raar geslapen/gedroomd heb.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat half... Wil wel gezellig afspreken enzo, maar dan niet teveel doen en niet te lang en liefst rommel ik daarna weer n beetje thuis of ga lekker op de bank liggen.
    Merk wel dat ik veel moeite moet doen om me te concentreren op mn werk enzo. Ook bij privedingen gaat t moeilijker, bij belangrijke dingen van familie en vrienden zet ik een wekker in mn telefoon zodat ik eraan denk:)

7. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Ik ben ook vooral moe!
    Net de voorlichting avond gehad bij vk.. weet de helft al niet meer..
    Ik ga maar snel slapen en hopen dat het morgen beter gaat :)

8. djoon

djoon Niet meer actief

Hier is mijn neus ook enorm goed haha soms ook minder fijn;) ruik werkelijk alles:0

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik ben af en toe ook liever alleen even lekker rust.

hier ook 2 kruiken idd in mei kan het nog koud zijn en kraamzorg gaf ook aan dat je ze miss maar een paar dagen gebruikt maar ze wel moet hebben.

ff zeurmodus hoor.
    pfff ben er wel zat van eerlijk gezegd, hopelijk is het een dagje dat ik dit gevoel heb.
    er ligt een kennis in het ziekenhuis die 4 weken verder is, hoge bloeddruk en krijgt insuline voor de zw.diabetes. ik denk dat ze zeer binnenkort gaat bevallen.
    eerlijk gezegd ben ik wel een beetje jaloers, ik wil ook zover zijn dat ik kan bevallen.
    en hoe stom ook miss laat mij maar insuline moeten spuiten dan wordt ik met 38 weken ingeleid dan hoef ik nog maar 6 weken.

*zeurmodus weer uit*

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms heb je n dagje dat je t zat bent! Hopelijk kun je n beetje genieten van de zon en t nog even uitzingen.

Hier vandaag 33 weken! Heerlijk een dagje vrij en ik ga nog denken of ik niks ga doen of rommeldingen, maar goed, tijd zat:)

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Knuffel voor jou

ik ben vooral het werken zat. ......

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat werken... Ik tel serieus de dagen af tot ik verlof heb! Al ben ik nog steeds wel bang dat ik mij dan mega ga vervelen en me daar ongelukkig bij ga voelen...

Dromen jullie ook veel over de baby? Ik droom vreemde dingen! Zoals dat ik de baby vergeet eten te geven of ( al meerdere keren) dat ik een baby heb maar compleet geen herinneringen aan de bevalling heb.

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik droom niet raar over de baby, maar ik droom wel heel raar en lang! Soms echt hele films. Verder ook aftellen qua werk. Ik werk niet iedere werkdag, volgens mijn schema moet ik nog 33 werkdagen :D

Vervelen tijdens verlof ben ik niet bang voor, ik heb een lijstje gemaakt met rustige dingen die ik zou kunnen doen (fotoboek van vakantie vorig jaar, dat soort dingen). En ik vermoed dat onze dame met 41 weken komt, want een weekje later is standaard in onze familie. Hoewel ik inmiddels liever 38 weken heb, want ben er ook wel beetje klaar mee, haha. Gewoon zin in dat het zover is!

14. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh, 32 werkdagen, gisteren nog niet afgevinkt ;p

15. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    +1 winddanser, hier nog 14 werkdagen te gaan voor het verlof start..maar tel niet af hoor ;) En dat zijn vreemde dromen zeg, maar meeste dromen zijn bedrog he.

Hier weer een gebroken nacht gehad door maagzuur, sinds vrijdag is het iedere nacht raak, met daarbij het inwerken van mn vervangster maakt dat ik nu al bijna zit te slapen hihi, hopelijk laten ze me nog eventjes met rust ;P

16. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    GOedemorgen!
    Hier ook dat ik best jaloers word van de bevallingen om me heen :(. Ik ben erg moe, brandend maagzuur en dat plassen s'nachts.. :$
    Werken was ik bij 4 weken zwangerschap al zat :p haha maar ben nu inderdaad echt heeel erg aan het aftellen. 4 april laatste dag!!
    Vervelen gaat bij mij niet op. Lekker huisje schoonmaken, veel met het hondje weg en met een beetje geluk genieten van het zonnetje!
    Ik droom niet over baby, ik droom eigenlijk sowieso niet..
    @werken na verlof: Ik ga 4 dagen werken en VL ook. dus de kleine man is 1 dag bij oma en 2 dagen opvang :).
    Als ik de loterij win, stop ik met werken :p

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    ik droom ook over ukkie..
    dat hij in stuit lag :(

werk: ik krijg ontslag na verlof dus moet opzoek naar parttime baan.
    werkte nu 3 dagen in de week, wil ik straks ook mits dat lukt met opvang.
    anders zal ik meer moeten gaan werken om hetzelfde over te houden als nu.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik werk vanuit huis dus ik bepaal zelf wanneer ik stop. Ik heb nu nog deze week een deadline en daarna is het wel mooi geweest. Neem ik alleen nog hele kleine opdrachte aan:D
    Ik heb het hier veel te druk met sociaal zijn. Allerlei toddler groups, zwemmen, naar het strand, activiteiten op de school van de oudste etc.
    Tis druk;)

@Eerder bevallen, ik zie niet in wat er leuk is aan eerder bevallen en insuline spuiten of waarom je dat zou willen. Laat je baby nu nog maar veilig binnenzitten, er komt heus wel een dag dat ie naar buiten komt. Laat je baaldagen niet overgaan in irrationele gedachtes;)

19. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik vind het knap dat jullie allemaal nog kunnen werken! Ik zit in mijn 7e week al thuis en officieel begint mijn verlof 7 april.

Ik heb ook flink gedroomd vannacht. Ik ben vannacht op onze bank bevallen in het bijzijn van mijn moeder en haar hh hulp. De vk en ML waren te laat, het ging zo snel. Ik had de kleine op mijn borst, maar mijn moeder vond dat hij gelijk op een afstand in zijn bedje moest liggen, dat was vroeger zo... Dit wilde ik niet en dus ook niet gedaan. Ik wilde de kleine aanleggen, dus deed ik eerst de gordijnen dicht. (Mijn bevalling deed ik gewoon met de gordijnen open, maar borstvoeding met de gordijnen dicht, haha).
    ML kwam later thuis en wilde de kleine niet eens zien, die wilde wachten totdat hij meer tijd had en verder negeerde hij ons.
    Zelf was ik wel helemaal blij met de kleine, had alleen heel veel last van bloedverlies erna (kwam gisteren aan bod bij de pufcursus).
    Dit is de eerste keer dat ik zo over de bevalling heb gedroomd.

Hier kijk ik ook wel uit naar het einde, maar aan de andere kant vind ik het ook super spannend. Hoe gaan we het doen? Wat gaat er allemaal veranderen? Hoe ziet ons mannetje eruit? Ik denk dat het voor mij goed is dat het nog wel even duurt.

Verder voel ik me sinds gisteren niet helemaal fit. Ik heb het idee dat al mijn organen weer een nieuwe plek moeten vinden en ben echt heel moe, terwijl ik niet zoveel heb gedaan gisteren. Gewoon een beetje bleg....

Vandaag komt mijn moeder met haar hulp om hier in huis eens flink te soppen, dat is wel heerlijk. Straks een heerlijk schoon huisje, eindelijk. De afgelopen weken kon ik zelf niet zoveel en ML heeft zoveel mogelijk geprobeerd op te pakken, maar met al het klussen was het niet zoveel, echt de basis dingen, na vandaag weer heerlijk schoon, een fijn vooruitzicht.

Zo dat was het hele verhaal geloof ik, jullie zijn weer op de hoogte ;)

20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dromen zijn hier ook volop aanwezig, over gekke dingen en over de baby.
    Annefleur is lekker aan het spelen dus ik kan lekker rommelen in huis,heb de neiging om het hele huis te poetsen en rommel weg te gooien. Zullen we maar niet doen dus hou het vandaag bij de keuken en babykleertjes wassen, heerlijk om alles weer uit de dozen te halen!
    Fijne dag vandaag!

Deel Deze Pagina