het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo jammer, kunnen zoveel goede dingen mee gedaan worden!

2. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Uh? Nevelstrengbloed/placenta doneren?
    Loop vast achter, maar waar is dat voor?
    Heb er nog nooit van gehoord:(

3. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Weer bijgelezen!!
    Vervelend voor de mensen die zich bezeert hebben (hond, uitgegleden) doe voorzichtig hoor. Overbodig om te zeggen, maar toch.

Van een kolf heb ik ook geen verstand.

Wij hebben volgende week donderdag de info avond over bevallen in het ziekenhuis! En zie ook op tegen het tijdstip ja, van 20.00 tot 22.00.
    En geen last van mijn ogen o.i.d..
    Ik voel me ook nog wel prima. Slaap nog steeds goed, werken gaat prima, hond uitlaten, huishouden...al is het soms iets langzamer allemaal ;)
    Controle was gisteren ook goed, baby ligt met zijn hoofd naar beneden. Hopen dat het zo blijft en heb verder geen groei echo.

Ik heb wel t formulier ingrvuld voor de navelstreng bloed donatie. Dus hier in het ziekenhuis doen ze het al wel. Uit dit bloed zitten bepaalde stamcellen die ze kunnen gebruiken voor kinderen met een spierziekte.
    Als het allemaal goed gaat kan de papa gewoon de navelstreng doorknippen en dan halen ze dit bloed eruit. Merk ik verder niks van en het kindje ligt dan gewoon bij mij. Kleine moeite en dat t dan misschien een paar minuten langer djurt ach..daar heb ik vast geen erg in ;)

Fijne avond nog!

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Sterkte voor de dames die gevallen, is toch schrikken.

Morgen groei echo, laat me sowieso ff goed nakijken, ben al een paar dagen erg misselijk, hoofdpijn en veel pijnlijke harde buiken, belabberd dus.

Nog maar negen weeken,het gaat wel snel nu..

5. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Gelukkig alles goed hier hoor. Flink wat spierpijn en wat harde buiken maar de beeb doet het voor zover we weten goed.

Die harde buiken heb ik sowieso echt veel de laatste weken. Zou het al een beetje voorbereidend zijn?

De info vond ik weinig omvattend heechte , ik weet graag alles zo goed mogelijk en had dus al veel gelezen. Waar het vooral om draait dames is ontspanning! Wat zorgt bij jullie voor echte ontspanning? Ik ben nogal een bezige bij, dus ontspannen is voor mij een echte uitdaging.

6. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Zo fantastisch is navelstrengbloed donatie anders niet, er zit heel erg veel bloed in de navelstreng wat bij jouw kindje hoort. Als je doneert mag je de navelstreng niet uit laten kloppen en mist jouw kindje dus al dat bloed. Het gaat ook niet om kleine hoeveelheden! Er kan wel 200 ml bloed gedoneerd worden. En een pasgeboren baby heeft nog geen liter bloed, dus die hoeveelheid is echt aanzienlijk.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Goedemorgen,
    Zo had ik er nog niet over na gedacht, wist niet dat de navelstreng niet mocht laten uitkloppen.
    Rustig aan doen: op de bank film/serie kijken, yoga en lekker ouderwets een goed boek lezen.
    Hier gaan we vandaag naar de acupuncturist voor de moxatherapie, kleine is erg druk dus ik weet ff niet hoe ze nu ligt.denk nog steeds in stuit maar dat weet niet zeker. Verder lekker lang geslapen, ben er al om 9 uur ingekropen gisteren en tot half 7 kunnen slapen. (toen begon dochter mama te roepen)
    Fijne dag vandaag!

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag over twee weken heb ik verlof, ik tel de dagen:p
    Ik verzamel moed om op te staan, zo werken van 10.00-19.00.. Dan wel 3 hele dagen vrij!

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag na wat geduld eindelijk proefkaartje ontvangen. Zo maf en tastbaar ineens! En zo fijn om de naam zo echt in het echt te zien :)

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Joepie, voor ons ook de laatste 10wk aangebroken:D
    Niet dat ik het nu zo zwaar heb, mag me gelukkig prijzen als ik sommige verhalen lees over zwangerschapskwalen, maar ik ben benieuwd hoe ons zoontje eruit ziet!

11. djoon

djoon Niet meer actief

@kolf, helaas (nog) geen verstand ervan:)

@ivy, jaa heel erg vooral als ik heel moe ben!

@winddanser, fijn meis:)

12. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Als het niet goed zou zijn voor je kindje en zoveel bloed zou missen zouden ze dit toch ook niet vragen lijkt me?

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit schijnt relatief nieuwe kennis te zijn (hoewel in mijn ogen common sense). Van mijn VK heb ik begrepen dat tijdens de laatste nascholing is geinstrueerd over het voldoende uit laten kloppen van de navelstreng omwille van bloed voor het kindje én omdat blijkt dat je dan zelf als moeder veel minder bloed verliest bij baren placenta en vloeien daarna.

14. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Oh oke..dat er ook een nadeel aan kan kleven geloof ik wel hoor. Maar zie er zelf geen risico in en ben alleen maar blij als ik ook op die manier iets kan bijdragen. En heb toch geen vergelijkingsmateriaal qua bloedverlies bij t baren van de placenta en het vloeien erna. Dus merk dan toch niet of dat dit misschien minder had gekund.
    En denk ook dat ik er op het moment ook niet bij stil sta (nou ja..stil lig :D)

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik nog 4 weken werken!

16. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ff leuk nieuws delen, vandaag wilde ik met moxatherapie starten maar het is niet nodig! Ze is zelf goed gaan liggen!

17. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Dat is fijn lieke!
    Fijn weekend allemaal.

18. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

super nieuws lieke, hopelijk gaat die van mij ook nog draaien moet 24-3 weer heen zal mij benieuwen. tot op heden is hij volgens mij niet gedraaid

19. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Lieke!

Gaan jullie nog leuke dingen doen t weekend? Ik ben hewrlijk 3 dagen vrij! Morgen winkelen en lunchen met n vriendin en verder nog geen plannen.

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Dat is wel fijn nieuws dat zelf gedraaid is.

Ik heb ook lekker 3 dagen vrij.
    Zometeen even naar kruidvat daarna naar de paarden en voor de rest vandaag niks.

Deel Deze Pagina