hier een thuismama dus geen verlof,nesteldrang is heel herkenbaar maar door harde buiken mag ik niet veel doen,zeer frustrerend!meer dan voor mn dochter zorgen (als ik haar niet te vaak til)en lichte huishoudelijke dingen mogen niet want dan heb ik te veel last er van.maar goed het huishouden gaat toch door en met een dreumes de hele dag thuis kun je ook niet de hele dag haar gang maar laten gaan. zijn er nog meer mama's to be die niet kunnen slapen?voor een uur of 1 lukt het me meestal niet en dan word ik s'nachts rond uur uur of 3 wakker en als laatse word mn dochter de laatse 2 weken standaard al om 6 uur wakker ipv tegen half 8 aan ergens.gelukkig slaapt ze tussen de middag want dat is hard nodig. voor de dames die bang zijn te gaan vervelen tijdens het verlof heb ik maar een tip neem je rust,wandel elke dag ff een stukje en laat je verwennen of verwen jezelf want straks heb je daar geen tijd voor,en mocht je ruimte in de vriezer hebben,kook dubbele porties en vries het in zodat je straks toch iets hebt staan als je geen tijd of puf hebt om te koken.
@winddanser herkenbaar dat herschikken blijf met dingen heen en weer lopen om de perfecte plaats te vinden...die straks na de bevalling vast binnen 1wk weer helemaal overhoop zal liggen. Behalve wassen geen plannen vh verlof en ik werk tot 36 wkn. @robijntje balen zeg dat je al zo vroeg harde buiken had, rustig aan doen dan maar. @joosie welkom @kletskoek aaaarrgghh balen vd spelfouten, kun je het nog steeds niet van je to do list afstrepen. @lieke herkenbaar dat snachts wakker zijn meneertje is weer eens flink aan het rollebollen van8 gelukkig ben ik vrijdags vrij dus kan straks nog een poging tot n dutje doen.
Ik meld me ook, ben dinsdag 30 weken!♥ verlof:zit in de ziektewet door hg en harde buiken kleertjes wassen: heb nog niet alles in huis dus wacht daar bog mee
Verstandig MamaChantal, ik heb namelijk de helft al gewassen en vervolgens nieuwe dingen erbij gelegd dus nu weet ik niet meer wat gewassen is.. Best veel dames met flinke kwalen of niet? Ik merk wel dat het zwaarder wordt, werk in de zorg en heb mn tempo al flink omlaag gebracht maar moet wel flink bijkomen na het werk. In mn verlof ga ik inderdaad eerst maar eens niksen, mn vriend heeft de folder van de vk waarin staat dat je vooral weinig moet doen als zwangere vrouw goed gelezen haha. Hij zei al, doe maar lekker weinig tot niks en als je zin hebt mag je altijd lekker koken Ik ga iig mn vriezer vol koken, heb al als optie soep, lasagne, pastasaus... Julie nog andere ideeën? Balen van t kaartje Kletskoek! Moest je al vaker terug? Ben weinig s nachts wakker, wel veel last van nachtmerries en onrustig dromen en vaak plassen.
Ik meld me ook! 12 mei uitgerekend dus bijna de laatste 10 weken in. Voel me prima en geen last (nog) van kwaaltjes. Heel de zwangerschap ook nog niet gehad, behalve soms iets meer rust inplannen en niet alles tegelijk en achter elkaar doen. Ons kamertje wordt volgende week vrijdag bezorgd en is dus nog niet klaar. Hoop dat alles dan volgend weekend wel in elkaar staat. Kleertjes moet ik ook nog wassen. De baby is idd lekker aan het trappelen en daar geniet ik ook wel heel erg van hoor...geniet sowieso van elke dag en alles wat er nu gebeurt. Ik beval ook in het ziekenhuis omdat ik bij de gynaecoloog loop. Zien jullie tegen de bevalling op? Fijn weekend!!
Dit probleem van het slapen heb ik ook en eigenlijk al vanaf het begin. Moet zeggen dat deze zwangerschap nogal stressig was. Eerst de slechte combinatietest, de stress van het verhuizen naar het buitenland etc. Ik heb nu s avonds ook veel last van maagzuur. Op 2 Maart weer naar de gyn. Ze willen mij hier preventief met 38 weken oogenomen omdat mijn tweede binnen 40 minuten werd gelanceerd met 38+3. Hij was toen al 4 kg. Aangezien het dichstbijzijnde ziekenhuis op 80 km ligt (behalve dan de kliniek op onze compound) zouden we dat bij een snelle bevalling niet halen. Ik wil dat eigenlijk niet maar goed. Als ze dat willen doen moet ik ook nog eens bevallen zonder mijn man. Frustrerend. Ik zie trouwens niet tegen de bevalling op. ik,vind bevallen leuk
Ik kom me ook melden, al zit ik nog niet op de 30 weken. Ik ben 18 mei uitgerekend en we verwachten een zoon. Ik zit al 5 weken thuis met onverklaarbare buikpijnen en oververmoeidheid. Ik moet enorm veel rust houden, mag fysiek niet te zware activiteiten doen. Van de vk mag ik 's ochtends een uurtje een activiteit doen en 's avonds en verder er tussen heel rustig aan doen, ik hoef niet persé de hele tijd te liggen, maar moet 's middags eigenlijk wel even slapen. Ik merk dat het voor mij heel moeilijk is om zo weinig te doen. Als ik te veel doe, kan dat geen kwaad voor de kleine, gelukkig, maar heb ik er zelf veel last van. Qua zwangerschap zelf loopt het voorspoedig, de kleine doet het het super! Mijn lichaam kan de zwangerschap alleen niet zo goed aan. Voor mijn gevoel begint het nou wel echt op te schieten. Ik begin echt te merken dat er gewicht aan de voorkant hangt, haha. Dit weekend gaat mijn man de meubeltjes in elkaar zetten en dan kunnen de spulletjes erin. Jaaa, eindelijk. Het staat al weken in onze gang en woonkamer, omdat we boven geen ruimte meer hebben, haha.
Dat gewicht is grappig vind ik. Als je dan naar voren hangt, dan merk je dat heel goed. Wat rot dat je niet zoveel mag doen. Dat worden veel bezoekjes aan de bieb ed.
Ooh ik zie ook absoluut niet op tegen de bevalling Kijk er eerder naar uit.. eindelijk weer gewoon eten, geen maagzuur meer,geen pijn meer en gewoon alles weer kunnen!
van mij mag het ook wel zover zijn, idd zoals mamachantal zegt geen last meer van maagzuur. slapen tja het duurt even voor ik echt slaap, veel last van maagzuur en heb 2 omeprazol en 2 bekers melk nodig voor het afzakt.
bij mij duurt het even voor het echt werkt. rennies en antagel en alle huismiddeltjes helpen bij helemaal niks
owjeej.. aftel topic mei! nu komt het echt dichtbij!! Morgen 29 weken! Begin van de zwangerschap nergens last van gehad, maar hoe verder ik kom hoe meer kwaaltjes er bij komen.. Nu bekkenpijn, en verschrikkelijk brandend maagzuur! wat is dat erg zeg! ik eet rennies, maar die vind ik absoluut niet te eten! maar ach nog een paar weken Hier kamertje zo goed als klaar, de was moet nog gedaan worden(eind maart) en 4 april verlof kan niet wachten!
Ik heb dus nog niks gedaan. Mijn vader komt eind maart met babyspullen uit Nederland en dan ga ik beginnen. Lekker kort dag. Ik gebruik tegen maagzuur Moxal. Het helpt wel moet ik zeggen.
Maagzuur klinkt echt heel vervelend, misschien dat ik er nog last van kan krijgen. Dan lees ik hier alvast een paar goede tips. Bevallen leuk? Haha..dat hoor je niet vaak. Maar ik zie er ook niet tegenop. Je weet toch niet hoe het zal gaan, dus kan je je er ook moeilijk echt druk over maken. Gewicht is idd flink toegenomen en even wat oprapen gaat lastig. Of overeind komen...haha..
Ik zweer bij de vloeibare Gaviscon voor mn maagzuur, super vies maar geeft wel verlichting! Ik zie wel n beetje op tegen de bevalling, ook omdta t deeerste is en ik niet goed weet wat ik moet verwachten. De baby ligt veel in stuit en dwars, dus ergens zou me niks verbazen als het een keizersnede zou worden..
Geen idee. Ik woon niet in Nederland en ik kreeg het hier voorgeschreven van de gyn. Aan alle meiden die slecht slapen: zijn jullie ook zwanger van een meisje? Bij mijn zoons heb ik altijd heerlijk geslapen.
Hier een jongen op komst, inslapen lukt opzich wel maar als ik wakker word snachts lig ik makkelijk 3 uur wakker. Vaak van 3 tot 6
hier voor de 2e keer een meisje, en tot nu toe bijna geen last van maagzuur. de vorige veel meer. hier hielp rennie het beste.