het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hebben er hier meer meiden een hond?? En hoe hebben jullie dit geregeld met opvang voor als je nu al weet dat je in het ziekenhuis gaat bevallen?

Ik heb bij de intake van de kraamzorg niet aangegeven of ik iemand ouder wilde. Zelf ben ik ook jong (21) begonnen met een verantwoordelijke baan en ben blij dat ik die kans heb gekregen. Mensen moesten toen ook accepteren dat ik jong allerlei adviezen en taken deed. Ben ik blij om.
    En anders heb ik een moeder, schoonmoeder, zus en tal van vriendinnen voor raad ;) mij lijkt een jong iemand juist leuk omdatze meer van je eigen leeftijd is.
    Onze intake werd njet door de kraamhulp gedaan. Werken 65 mensen dus geen idee wie we krijgen.

Heb zelf veel last van een drukkende hoofdpijn. Vooral s avonds. En veel kuitkrampen vannacht. Pijnlijk!

Hoop dat iedereen weer goed kan slapen vannacht en niet te eng droomt of te vaak moet plassen :)

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Radiogirl, gefeliciteerd met je verjaardag!

Geen hond hier, maar misschien dat je aardige buren hebt of vrienden die dichtbij wonen waar de hond heen mag?

Hier wel aardig geslapen, gisteren cursus gehad. Nog 2 dagen werken! Oow wat kijk ik ernaar uit, het niks moetwn enzo. Mn lichaam is er ook gewoon aan toe! Gelukkig vandaag maar 2 uur en morgen cursus en 5 uur werken en dan is het klaar!

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij hebben een hondje.
    Die gaat naar mijn ouders toe wanneer de bevalling begint.
    Die wonen 8 huizen verderop dus dat scheelt.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Goedemorgen
    waarvoor zou de hond weg moeten? :)
    Scheelt misschien dat wij nog de bench hebben staan en hij daarin slaapt.
    Overdag zit hij daar ook in als we weg zijn.

Als hij te druk blijkt in de kraamweek kan hij logeren bij mn moeder, maar die woont op een uur rijden dus die breng je ook niet zomaar even langs :)

Kraamzorg; hier om een oudere / ervaren gevraagd.
    Wil graag bv geven en er moet extra op dochter gelet worden ivm vienna.

5. djoon

djoon Niet meer actief

Haai meiden:)

Hier gisteren intake gehad! Heb gevraagd om iemand die borstvoeding ervaring heeft maar ze zei iedereen heefr cursus gedaan. Bij ons mag er ook een stagiaire mee. Ben nu heel benieuwd wie ee komt!
    Vl hoopt op jong ding hahaha
    Verder iemand gevraagd die niet rookt ivm astma enzo.

Waah nog 5halve dagen werken en dan verlofff

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier ook intake gehad. Ook gevraagd om een oudere persoon. Ik heb iemand nodig die een beetje controle over mij kan hebben en als er dan een heel jong meisje komt, gaat dat niet lukken. Ik wil ook geen stagiare. Normaal bij andere dingen zeg ik nooit nee tegen een stagiare maar na mijn bevalling wil ik graag rust.

7. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ik verwacht de intake elk moment hier. Ben benieuwd!

Onze hond blijft gewoon thuis, mijn neefje woont hier op het dorp en heeft een sleutel om de hond uit te laten mochten we lang van huis zijn.

8. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer eens geslapen zonder wc, wel af en toe wakker geweest. Het heeft vast geholpen dat we flink zout hebben gegeten gisteren, haha (patat).

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik krijg geen kraamzorg maar als ik recht zou hebben op kraamzorg, dan zou ik met het oog op de oudere kinderen, een ervaren iemand willen hebben of iemand met al volwassen kinderen of pubers ofzo. Lijkt me niks als je kraamzorg krijgt van een pas afgestudeerd iemand terwijl je zelf al oudere kinderen hebt en je dus weet hoe het gaat. Maar goed ik heb nooit kraamzorg gehad dus kan me er niks bij voorstellen.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht om bij inschrijving een voorkeur aan te geven qua leeftijd haha. In eerste instantie wil ik ook geen stagiaire, maar dat zei ik bij de intake van de verloskundige ook. Inmiddels heeft ze een stagiaire die heel professioneel overkomt, vriendelijk, rustig, ondanks dat ze nog jong is. Ik heb wel haar aanwezigheid bij de eerste echo geweigerd omdat ik zelf zo bloednerveus was en ik bang was dat ik heel emotioneel zou worden als het mis zou zijn. Toen de vlk de echo maakte en zei dat alles goed was heeft mijn vriend haar alsnog uit de wachtkamer gehaald om mee te komen kijken.

Ben wel benieuwd vanmiddag, ik heb een klein vragenlijstje gemaakt. Vannacht slecht geslapen, maar dat kwam doordat mijn telefoon allerlei updates begon te maken:) en daar nogal wat kabaal bij maakte en ik hem met mijn duffe hoofd niet uitgezet kreeg:p

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Onze hond gaat alleen de dag/nacht van de bevalling even uit logeren.
    Daarna z.s.m. weer naar huis.
    Ze is blind en daardoor best gevoelig voor als wij bijvoorbeeld overhaast ineens weg moeten.

12. Miriam2210

5 nov 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    #612 Miriam2210, 27 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2014
    Wij hebben volgende week een intake. De tante van mijn man zit al ruim 40 jaar in het kraamzorg vak. Zij heeft ons dan ook opgegeven als voorkeurs gezin. Wanneer ik bevallen ben zal ze sowieso bij ons komen kramen. Ik denk dat dat wel erg fijn is,tenminste iemand die ik ken.
    Ik vertrouw haar er ook op dat als er een stagaire mee komt dat het een goede zal zijn.

Vind het allemaal wel spannend. Heb nog geen idee wat me allemaal te wachten staat.
    Straks een gesprek om mijn werk over verlof. Ik dacht makkelijk tot 36 wk door te kunnen werken, heb een voorbeeldige zwangerschap. Maar merk nu dat ik echt heel moe ben en 40 uur werken me echt op breekt. Vanaf de woensdag wordt ik mega emo en in het weekend slaap ik alleen maar. En dat terwijl ik nog zoveel moet/ wil doen.
    Ben benieuwd hoe ze gaan reageren hier als ik aangeef dat ik liever over 2 weken met verlof ga ipv. 4...

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel van jullie hebben best laat intake van de kraam of niet? Had met 30 weken al intake, misschien omdat het van dezelfde organisatie is waar ik voor werk.

Miriam, goed dat je voor jezelf kiest1

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ons bureau komt normaliter pas bij 36wk op intake...omdat wij veel vragen hebben heb ik gevraagd om eerdere intake. Heb er 2x achteraan moeten bellen voordat dat kon. Ze vonden het te vroeg. Nu komen ze vanmiddag.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aah ok! Vind ik best wel kort, je kunt ook zo maar met 37 weken al bevallen..

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik weet niet waar die dame van ons mee bezig is, maar in een stuit liggen doet ze iig niet. Ten minste, dat wat nu al de hele dag in mijn middenrif zit te duwen, porren, uitsteken en schuiven kan gewoonweg geen hoofd zijn :D Oj oj, misschien moet ik even dansen ofzo, dat ze weer gaat slapen.

17. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Intake kraam hier al medio februari. Had erom gevraagd omdat werk in maart en april even extra druk is nog en februari juist rustig. Dus meer tijd ervoor. Anders waren ze in maart gekomen.

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindje wandelen mrs Blossom, hier ook een schuivende baby of nou ja vooral billen en voetjes haha.. Heeeel vreemd soms en mn maag is er niet altijd blij mee, maar ben wel blij met de beweging.
    Net wat te fanatiek schoongemaakt/opgeruimd en gedaan, nu merk ik dat ik te veel gedaan heb, nu dus heeel rustig op de bank want moet straks nog werken.

19. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Winddanser superlief dat je er aan gedacht hebt, idd vandaag weer een jaartje erbij geplust:cool: op het mooiste b-day kadootje zal ik nog een paar weken moeten wachten;) Suc6 met je laatste 2 daagjes werken en alvast een heel fijne start van je verlof met je weekendje weg:D

@Kraamzorg intake was rond wk 32 hier, vond ik een mooie tijd.

@Mrs Blossom hier helpt een stukkie lopen of iig rechtop staan meteen om hem rustig te krijgen

@hier nog eventjes verder feesten, dan op tijd naar bed want morgen veel te doen, oa weer APK keuring:) en zaterdag nog een 1-dags puf cursus.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ligt de baby met haar hoofd naar beneden. Als ze de hik heeft, voel ik dat alleen beneden.

Deel Deze Pagina