het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, is er al iemand wakker rond dit tijdstip? Mede door zomertijd ligt mijn 's nachts wakker moment blijkkbaar later nu, en als ik nu weer met veel moeite in slaap val, word ik straks met de wekker zo ellendig wakker. Dus nu maar met kopje koffie op de bank mn zwangerschapsboek bijwerken en straks ontbijtje voor man maken. En vooral niet vergeten vanmiddag even te slapen :)

Bijzonder gevoel trouwens, misschien door de vroege dames hier, misschien echt van binnen, maar gister kreeg ik ineens gevoel "ze is klaar". Ze ik ook verder ingedaald en is nu gewoon echt aan het wachten tot het zo ver is. Zou me niks verbazen als ze niet heel lang meer op zich laat wachten. Ik wil heel graag thuis bevallen, dus hopelijk blijft ze zitten tot 37 weken.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik ben wakker, maar ga wel nog even slapen
    Hij heeft om de 3u voeding dus ik kolf om de 3u.

meiden geniet nog van je rust ;)
    37 weken is vroeg zat blossom..

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jackyy, rustig aan doen! Werk je nog? Anders is stoppen met werken misschien een optie?

Ivystoeter, fijn idee he, als je dan je langste dag gehad hebt!

Wishful, hoe ging de overgang naar je eigen ziekenhuis?

Saabenjelle, rustig aan doen he! Ik merk ook dat je snel denkt oow nog even en dan vervolgens fluit je lichaam je terug..

Ben benieuwd Blossom wanneer je baby komt, na 37 weken is wel zo prettig! Balen van je nachtelijke wakker zijn, vanmiddag lekker slapen.

MamaChantal, gaat het goed met kolven?

Hier een beetje een matige nacht, vreselijke kramp in mn kuit! En natuurlijk paar keer plassen en heb snachts af en toe een beetje buikpijn na het plassen, maar weet niet zo goed of het mijn blaas is die vol zit en dan ineens leeg is of iets anders. Ik kijk t nog ff een/twee dagen aan en anders ff urine inleveren bij de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten.
    Vandaag een relaxdag, gezellig met een vriendin lunchen op het terras en vanmiddag verplicht rusten op de bank. Moet van de vk siësta houden ivm vocht vasthouden..

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Goedemorgen,

ik heb voor de verandering eens goed geslapen

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aah fijn zeg!

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hoi meiden,
    morgen word er een echo gemaakt om te kijken hoeveel vruchtwater er nog is..
    ook is er weer bloed geprikt om de infectie waardes te bekijken..
    mocht alles rustig blijven de komende dgn dan mag ik waarschijnlijk nog naar huis:D

7. Miriam2210

5 nov 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws wishfulthinking!
    Dat zou heel fijn zijn als je naar huis mag.

Gister een echo gehad om te kijken of de placenta goed ligt. Die zat bij 20 weken namelijk bij de baarmoedermond. Gelukkig bleek uit de echo dat de placenta goed zit dus geen belemmering zal zijn voor een vaginale bevalling!! Ook groeit de kleine man netjes mee, gemiddeld. Ook fijn idee... En hij ligt al helemaal laag met zijn hoofdje! Kans op stuit is dus nihil!! Precies wat ik allemaal wilde horen. Heel blij dus.

@ Mamachantal, hoe gaat het kolven. Zet je nu elke drie uur de wekker? Komt het al opgang?

Succes allemaal weer vandaag.

8. djoon

djoon Niet meer actief

Wishfull, oow meis wat spannend! Wel super fijn dt je naar je eigen ziekenhuis mag! En hopelijk blijft je kleine mekd nog even zitten!!

Mama Chantal, wat fijn dat het redelijk goed gaat! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Chebu, wat vervelend:( kun je ze niet bellen dat ze de schroeven enzo na bestellen?!

Winddanser, oow gek he dat je dan ineens ff moet schakelen!

Jacky, rustig aan meid!

Wash ik moet nog maar 2halvr dagen en dan verlof!
    Heb zondag me shoot maar bah word het net slecht weer:0

9. djoon

djoon Niet meer actief

Mirriam, wat fijn meis! Hopelijk op een natuurlijke bevalling:)

Hier goed geslapen! Alleen draai ik snachts perongeluk op me rug en word dan wakker met enorme rugpijn:(
    Verder wel alles goed hier:) morgen naar soldaat van oranje:) iemand al geweest?

10. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Miriam, heerlijk dat geode nieuws!

Chantal, fijn dat alles goed gaat! Lukt het met kolven ook allemaal?

Wishful, Zou wel prettig zijn als je nog lekker naar huis mag.

Hier, net weer controle gehad bij verloskundige. Alles oke. Baby is nog niet ingedaald, maar dat schijnt ook niet te hoeven bij een derde. Kan zijn dat ie pas tijdens de bevalling indaald. Wel is het dan zo, dat als nu de vliezen breken, ik moet gaan liggen. Nog 1x over 2 weken nieuwe afspraak en dan moet ik elke week op controle.

Fijne dag allemaal

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik ben naar soldaat van oranje geweest!
    Was echt super gaaf! Zou graag nog een keer gaan!

12. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

hier ook goed geslapen maar nog wel erg duf.
    vandaag 3de dag dat ik erg last van mijn onderrug en onderbuik heb, ik denk zelf indalingsweeen. zover ik kan voelen ligt hij met zijn hoofd beneden.

mooi dat je miss nog naar huis mag wishfull.
    goed om te horen dat het goed gaat met je zoontje mamachantal.

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    even een stomme vraag misschien.
    maar praten/zingen etc. jullie tegen je kleintje on je buik?
    Ik praat soms wel tegen bolletje (zo noemen we haar nu nog ook al weten we al een naam)
    en onder de douche sta ik vaak liedjes te zingen.
    dat zijn vaak dezelfde liedjes dan.
    En mijn man leest nu iedere avond een klein verhaaltje voor uit het 365 klaas vaak verhaaltjes boek.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij de eerste deed ik dat wel, bij de tweede al minder en bij de derde niet meer. Wel leg ik een muziekster ( weet je wel, zo'n knuffel in de vorm van een ster met een muziekje erin) op mijn buik. Daar reageert ze wel op.

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik lees hier zovaak voor,en zing de halve dag liedjes met Annefleur dat ik bijna niet apart doe voor de kleine. Wel praat ik tegen de kleine onder de duche. Bij haar deed ik dat trouwens wel tijdens de zwangerschap.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik klets tegen hem in de auto, dan is hij meestal lekker aan het duwen en aan het wiebelen aan alle kanten. En als ik alleen thuis ben en op de bank lig. Gewoon wat "hallo waar is de beeb dan, ooow daar is mijn beebje, mijn lieverd" En zijn naam zeggen en over mijn buik aaien als hij beweegt, hij reageert daar vaak op. Vriendlief zingt regelmatig het clublied van zijn favo voetbalclubbie tegen mijn buik:p

17. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ahh gefeliciteerd met jullie lieve kleine Caylen!! ♥ ik zat je al een beetje in de gaten te houden, was benieuwd welke schrijfwijze jouw mannetje zou krijgen ;) Leuk dat er nu 2 Caylen's en 1 Caylan op ZP zijn :D

Geniet van hem!

18. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    En we zijn weer wakker voor de zoveelste keer deze nacht! Pff het begint nu toch echt wel een beetje op te breken. Ik slaap al met een kussen maar lijkt niet veel te helpen. Morgen weer naar de Accupunctuur hopelijk kan hij me nog wat helpen voor zo lang het nog duurt. Ben bang dat ik die bevalling nooit red als ik nu al zo moe ben.

De indaling is nu ook ingezet volgens mij, gisteren had ik een soort van spierpijn voornamelijk in mijn linkerlies ongeveer, elke beweging van mij deed zeer. Dus overdag lekker rustig gedaan en in de avond toch maar een pijnstiller genomen omdat ik moest lesgeven.

Verder heb ik volgens mij nu ook het hikken herkend, het was in elk geval behoorlijk ritmisch op de plaats waar zijn hoofdje ligt.

Praten tegen mijn buik doe ik wel af en toe, maar voorlezen of zingen eigenlijk niet. Ik vind het om een of andere reden nog moeilijk om contact te maken op deze manier.

Ga trouwens van de week werk maken van onze vluchtkoffer en alvast de matrasbeschermer opleggen. Ik merk wat verschil in de geur van mijn urine/afscheiding dus vertrouw het niet helemaal meer. Vrijdag nog op controle dus nog genoeg te doen weer!

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Vandaag weer controle. Ik heb altijd heel stoer gezegd dat ik niet bang ben om te bevallen hier maar ik begin hem nu toch wel te knijpen. Wat als signalen als de navel streng om de nek niet goed worden opgepikt? Pfff. Toch maar voorleggen straks. Kreeg vannacht opeens allemaal rare visioenen:(

20. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hier babbel ik ook vaak tegen haar...als ik haar naam noem of tegen haar babbel begint ze dan ook echt te trappelen. En nog leuker....wanneer papa thuis komt en begint te praten is het feest in mijn buik! Zo zoet :)

Deel Deze Pagina