het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit! Ik moet mij soms in vreemde krinkels vouwen.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar he! Het is ook niet altijd, volgens mij net hoe de baby ligt ofzo!

3. blues

blues Actief lid

29 jun 2011
    370
    6
    18
    Ik heb ook vaak last bij bukken, het gevoel alsof het niet kan zegmaar.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhu bukken doe ik alleen met door mn knieën gaan, krijg ik anders snel n harde buik van! En inderdaad het gevoel dat het niet past..

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Als ik soms een beweging maak en mevrouw is het er niet mee eens dan krijg ik een duw haha

6. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hallo allemaal!

Bukken, is hier ook soms niet mogelijk. En opstaan met een volle blaas is ronduit pijnlijk!

tintelende vingers, ik heb hiervoor een cortisonen injectie gehad bij de huisarts. Dat getintel was erg vervelend, maar daar daar kon ik opzich wel mee leven. Alleen de nachten was echt hel gewoon! Echt pijn tot aan mn schouders aan toe. Na de injectie kon ik weer "normaal" slapen. Al slaap ik nog wel steeds met skeeler-polsbeschermers. Wat ik alleen wel beetje vreemd vond was dat de verloskundige hier nog nooit van gehoord had? Kweet niet hoor, maar volgens mij zijn er heel veel zwangere vrouwen met dit probleem. En met een simpel spuitje was ik er mooi vanaf:(

Heb net een fotoshoot gehad:D
    Ben echt heel benieuwd hoe het geworden is!

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Winddanser, bedankt voor de tip, ik ga Gaviscon eens proberen!

Jakkes, een begrafenis van een kindje tijdens je zwangerschap, dat lijkt me wel heel heftig, je denkt toch steeds aan je eigen kindje dan denk ik...

Afvegen na het plassen doe ik met een hele holle rug haha. Schoenen aantrekken, dat is ook zoiets...alsof meneer zich helemaal uitstrekt zo van "lekker puh, je kunt er lekker niet bij":p
    Ik ben ook niet zo groot (1.65) en baby gaat vlg de echo dinsdag rond de 8 pond wegen, dus hij heeft ook niet meer zoveel ruimte.

Vanochtend wel uitgeslapen opgestaan. Scheelt toch echt. Ik ben er vannacht wel 2x uitgeweest, maar het feit dat ik niet perse om 6.30 hoefde op te staan scheelde zeker wel. Zojuist de proefdruk voor de geboortekaartjes opgehaald, er zaten nogal wat spelfoutjes in de tekst dus even goed nagelezen nog. Leuk, zo'n drukkerij met een gigantisch reusachtige Duitse herdershond pal voor de deur die meteen gespitst was toen ik het terrein op kwam rijden.:p Ik heb toch even getwijfeld of ik wel de auto uit zou stappen, hij zag er niet heel vriendelijk uit...gelukkig kwamen ze hem net binnenhalen toen ik besloten had toch uit te gaan stappen.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha kan me voorstellen dat je blijft zitten bij zo'n grote hond!

Hier ook niet zo groot, 168 en baby die op 8 pond geschat wordt! En een met lange benen, p90 lijn...
    Er is nog weinig ruimte voor mijn gevoel.

9. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Even klagen: ik heb nu al 3 dagen knetterende koppijn!:(
    Wil eigenlijk niet te veel paracetamol gebruiken maar zonder gaat niet.
    is dat erg als je dat dagelijks neemt?

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als t niet langer dan n paar dagen is dan mag het wel geloof ik, misschien ff je vk bellen en aangeven dat je hoofdpijn hebt?! Heb je verder last van klachten? Hoe is je bloeddruk? Heb je genoeg water gedronken enrustig aan gedaan afgelopen dagen?

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Is je bloeddruk gecontroleerd?

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Je mag gewoon paracetamol.
    Ik gisteren ook gedaan en daardoor beter geslapen.

Morgen laatste dag!

13. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hi dames,

mag ik met jullie mee aftellen?
    Ik heb geprobeerd het 1-15 mei topic nieuw leven in te blazen maar dat lukt niet echt. Ben zelf ook niet altijd in staat overal op te reageren helaas.

Maar ik heb wel behoefte de laatste zware loodjes een beetje te delen!

Vandaag bij de VK geweest, kindje is helemaal in gedaald, en geboorteplan besproken. Wordt nog spannend dit keer of het thuis of ziekenhuis wordt. Bij onze tweede had ik het ZH maar net gehaald (totale bevalling 2,5 uur, waarvan 10min in het ZH). Iig is de afspraak nu dat we bij de eerste echte wee meteen mogen bellen.

Verder nog druk met de laatste klusjes in huis en in de babykamer. ZIjn jullie al helemaal klaar met de babykamer?

groetjes!

14. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    @Saabenjelle: hoofdpijn, kan een signaal zijn van te hoge bloeddruk, is dit al gecontroleerd bij je?

@paracetamol, volgens de instructie die ik heb vd VK en Huisarts mag je er 4 per dag (bij mij ivm pijn van de BI) en volgens de arts in het ZH mag je er zelfs 6, maar zelf vond ik dit wat veel... Ik beperk het persoonlijk tot het hoogst noodzakelijke, maar heb het nog steeds wel dagelijks nodig...

@Kletskoek, zie dat je kindje toch lekker is blijven zitten totnutoe, en dat je over 2 dagen wordt ingeleid! Wat spannend, hoop dat je een goede bevalling zal hebben, en je kindje gauw in je armen mag hebben, en dat het goed met haar zal gaan!

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom! Ben je al met verlof of nog aan het werk? Super snelle bevalling had je vorige keer!

16. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ja, vanwege BI en extreme vermoeidheid al langer in de ziektewet helaas. Dit is mijn zwaarste zw totnutoe, daarom vind ik het ook niet erg dat het mijn laatste zal zijn!

En jij, hoe voel jij je?

Trusten allemaal!

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Guapetona, ik ben ook zwanger van de derde en tevens laatste en net als jij had ik bij de tweede ook een supersnelle bevalling (45 minuten). Ik heb ook de ervaring dat dit de zwaarste zw is en ik maak me ook veel meer zorgen dan bij de eerste twee. Ik had een hoge Down indicatie en alhoewel de NIPT goed was, weet ik het nog steeds niet.

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guapetona, poe heftige zwangerschap dus! Kan me voorstellen dat de.loodjes dan flink zwaar zijn!

Ik vind het nog wel meevallen, elke keer krijg ik se vraag of ik het al zat ben, maar goed, ik heb ook een rustige zwangerschap gehad zonder al teveel klachten en begij net een beetje aan mijn verlof te wennen na ruim een week.
    Baby mag wat miu betreft nog wel even blijven zitten. Maar kan me voorstellen dat het bij de eerste heeeel anders is dan bij volgende kindjes. Ik kan gewoon doen en vooral laten wat ik zelf wil nu.

19. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier crappy nacht gehad. Schouder verrekt, terwijl ik juist vandaag veel typewerk moet doen en zelfs 3 x eruit gemoeten. Gelukkig bijna weekend.

Hoewel mijn zwangerschap naar omstandigheden ook een eitje is, zou ik het wel prima vinden als ze tussen 37 en 38 weken gewoon komt :D Maar misschien voel ik me tijdens mijn verlof wel anders en is het nu gewoon wat druk en veel in combinatie met werk.

20. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland

Bloeddruk is steeds erg laag bij mij. Al moet ik er wel bij zeggen dat mn laatste controle bijna 2 weken geleden was.
    Heb dinsdag pas weer controle. Ik drink genoeg. Zie wel sterretjes af en toe. Nu heb ik wel vaker last van migraine wat meestal ook met sterretjes zien begint. Alleen heel de zwangerschap nog geen last van gehad. Kijk het vandaag nog even aan, en anders bel ik de verloskundige vanmiddag even.

Deel Deze Pagina