Ik kolf zodat als ze bijvoeding in het ziekenhuis willen geven ze mijn afgekolfde melk kunnen geven ipv flesvoeding.
Voor diegene die het interessant vinden op borstvoeding.com staat onder het kopje kolven een stukje over kolven in de zwangerschap.
Ik heb een (goedaardige) hypofysetumor, waardoor ik al voordat ik zwanger raakte al borstvoeding aanmaakte en daardoor geen cyclus had. De medicatie mogen niet tijdens een zwangerschap dus die prolactine waardes (= melk voor borstvoeding) stijgen enorm nu wat gezichtsverlies en hoofdpijn kan veroorzaken. Voel me op zich prima, maar toch weer een vervelend idee dat die tumor aan het groeien is. En die medicijnen zijn nu ook niet de fijnste..maar ja, ik lig daar straks wel met een kindje en daar zag het heel lang niet naar uit! Ik heb ook wel het ritme van hetzelfde tijdstip opstaan, maar in pyjama blijven niet. Want de hond moet ook uit...en dat doe ik dan weer net niet in mijn pyjama of huispak. Maar in het weekend dan doet mijn man de hond en rek ik dat pyjamamoment ook zo lang mogelijk! En frustrerend van dat DHL pakje zeg..idd even bellen om de situatie uit te leggen. Fijn Saabenjelle dat er niets ernstigs was! Hopelijk gaat het snel beter met je. Fijn Ivystoeter van je verlof. gek idee he! Maar ook zo fijn dat je je nu alleen kan richting op alles thuis. Heerlijk! Ik heb ook zo'n gipsbuik gekregen om te maken. Eens kijken of dat dit weekend kan. Wat spannend Channie..wel goed dat ze er naar gekeken hebben en ze je nu ook in de gaten houden. Harde buiken, ja af en toe..meestal een teken dat ik teveel heb gedaan.. Hier gaat het allemaal verder prima. Goed geslapen, wilde nog wat langer liggen maar had last van mn heupen en rug..dus dan maar actie! Nog wat laatste dingen verven in huis, opruimen, beetje aanrommelen! Lekker hoor!
Jeetje Billie, das ook heftig! Wel bijzonder dat je nu wel.zwanger bent! DHL, eikels zijn het... Ze wilde niet nog een keer langs komen, dus moet t ophalen. Weet inmiddels wel wat het is, mn ouders hebben een mega voorraad luiers laten bezorgen!
Dank je voor de tip Lieke! Ik heb nog geen klf aangeschaft, de kraamzorg neemt deze mee. Ik ben ook benieuwd of ik voor mn bevalling al last krijg van lekkage, heb nu nog nergens last van. Wel af en toe wat buikpijn onderin mn buik en steken in mn vagina, vermoed dat de baby nog wat dieper aan het indalen is.
hier gaat ook alles goed, flink aan het bijkomen van de gelukte draaipoging. zelf het gevoel dat hij alweer terug gedraaid is maar oke dat zullen we maandag zien. billie, wat een eng idee van die tumor. met die medicijnen gaat hij weg of blijft hij dan onder controle?
Yess ivyy heerlijk geniet ervan Oow getsie channie, wel goed dat ze je goed in de gaten houden! Hier gaat ook alles goed! Lekker luie dag vandAg nja eigenlijk alheel de week! fijn weekend meiden
het deed erg veel pijn en mijn buik is nog steeds wat beurs. maar goed als je kijkt wat de complicaties zijn van een keizersnee heb ik het er wel voor over gehad. is hij wel weer gedraaid dan wordt het gewoon een keizersnee want 1x was wel genoeg.
Ik kan het me voorstellen dat een keer genoeg was! Vervelend dat het zo pijnlijk was, heb veel verhalen gehoord dat het erg pijnlijk was.
Jeetje Billie ook spannend voor jou zeg! Nooit van gehoord ook. Robijntje nou dat stelt mij niet zo gerust haha die draaipoging. Wel fijn dat het gelukt is natuurlijk maar wel rot dat het zoveel pijn doet. Toch wil ik het ook proberen.. ik wil ook echt geen keizersnede. Hier wel oke geslapen, ik merk wel dat ik me er echt druk om maak. Vooral om die placenta. Bij mijn dochter zagen ze toen bij 37 weken verkalkingen en dat kon nog wel zeiden ze.. toen ze geboren werd zei de verloskundige dat ze geen dag langer had moeten zitten want de placenta was helemaal op. Nu zien ze dat dus al bij 34 weken daarom ben ik er niet echt gerust op.
Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen Channie! Hebben ze bij je dochter nog onderzocht hoe enwat met de placenta?
Nee helemaal niks.. was zowieso vreemd want ook mijn vruchtwater was helemaal op.. terwijl ik niks verloren was en vliezen intact waren. Alleen om die reden al klopte dat plaatje niet en had de verloskundige mijn bevalling niet eens mogen doen.. dat had de gyn moeten doen.
Ja dat is het zeker..zo dankbaar voor alles wat we nu eindelijk mee mogen maken! En misschien ook voor het laatst, want dat er ooit een tweede kindje kan komen blijft onzeker (voor iedereen natuurlijk, garantie heb je nooit..maar voor mijn gezondheid blijft dat echt even afwachten) dus daarom genieten tot de max! Fijn die voorraad luiers!!! Jammer dat je het toch moet gaan halen. @ Robijntje: klinkt toch wel heftig zo'n draaipoging. En zeker als je het gevoel hebt dat hij alweer verkeerd is gaan liggen erna. Spannend maandag. Snap wel dat je de poging doet hoor, dan weet je in ieder geval dat je er wat aan hebt kunnen doen en niet al vooraf denk dat het toch geen zin heeft. En met de medicijnen blijft de tumor onder controle. Helemaal weg is hij nooit geweest. En hoe het straks na de bevalling gaat is helemaal afwachten. Misschien is alles in mijn lijf zo van slag dat de tumor explosief gaat groeien of misschien verdwijnt hij..geen idee..Maar wat ik al zei..ik heb dan wel eindelijk dat kindje!! @ Djoon, heerlijk he die relax dagen..en zeker met dit weer..echt genieten!
Woow dat is ook gek Channie! Dat je nu dan wel gewoon bij de vk onder controle mocht zijn, dat ben je toch of was je al bij de gyn? Heel verstandig Billie, er nu goed van genieten! Niemand weet wat de toekomst gaat brengen, zowel positief als negatief! Ik ga een poging doen om mn benen te scheren....
Ja klopt was inderdaad gewoon bij de verloskundige nog onder controle. Geen idee waarom.. ze nemen je niet zomaar aan in het ziekenhuis.
Channie, Ik had daar nog nooit van gehoord, merk je dat alleen door minder leven te voelen? Winddanser, poging doen is een goed woord, ik moet eigenlijk ook maar stel het echt uit. Ben in de weer met krukje en spiegel en uiteindelijk probeer ik nog om mijn buik heen te kijken, scheren in spiegelbeeld valt niet mee Hier alles zijn gangetje, dagje uit geweest met de vereniging, boerenspelen doen. Nou ja, ik heb de scores bijgehouden en ze aangemoedigd ha ha. Paalwerpen gaat op deze termijn niet meer zo goed. Maar wel lekker fietstochtje van 20km erbij, dat ging goed. En omdat buitenlucht hongerig maakt zojuist 2 volle borden spaghetti naar binnen gewerkt.
Zo goed bezig Lumiere! Haha ik heb met veel pijn en moeite mn onderbenen gedaan, oksels is het enige wat ik nog fatsoenlijk bij kan houden Heb vanmiddag een babyshower gehad van mn schoonzusje. Ben nu super moe! Pffff!