Hmm..dus jij loopt ook bij de gynaecoloog en hebt ook een plan. Moet ik misschien toch eens navragen bij de volgende controle. Maar wat staat daar dan precies in??
Ik ga ook aan plan beginnen aankomende week op advies, ook zkh bevalling bij gyn dus kan gewoon hoor! Je kan voorbeelden vinden op internet. Gaat over hoe en waar je wil bevallen en wat jullie wensen zijn bv over navelstreng enz... Benen scheren gaat nog net, en van onder doe ik het kaal aangezien ik het niet kan zien.
Hele nacht doorgeslapen dus nu uit bed gestuiterd en man nog even laten liggen. Lekker lezen op de bank. Geboorteplan staan allerlei wensen in die jullie hebben. Bv inderdaad wie de navelstreng doorknipt, maar ook hoe je denkt over pijnbestrijding, over hoeveel mensen erbij mogen zijn, direct huid op huid contact of iets anders, als je keizersnede moet of partner er dan bij wil zijn of niet, etc etc. Als je zoekt op voorbeeld geboorteplan, kom je nog wel meer tips tegen. Wij delen het nu zo in dat elke zorgverlener een eigen blad krijgt met specifieke dingen. En mijn man doet er voor zichzelf een to-dolijst bij met dingen die hij moet regelen en pakken als alles begint.
Goedemorgen! Jemig, wat is er veel geschreven zeg! Gezellig! Man weg, dat lijkt me ook niet leuk... Kan me voorstellen dat je blij bent als ie weer terug is. Het zal je gebeuren dat je man de bevalling mist... Draaien, wat fijn dat het gelukt is! Hoor je toch niet zo heel vaak hoor. Heb van mijn zoon ook 2 draaipogingen gehad maar die bleef gewoon liggen. Had de vingerafdrukken op mn buik staan toen. Scheren, nou wat een drama is dat! Benen en oksels lukt nog wel goed, maar daar beneden gaat met hoop lenigheid en krukje en Spiegel echt wat energie inzitten! haha! Doe het ook niet zo heel vaak meer. 1x per 10 dagen ofzo. Sexen is toch al meer dan 2 weken geleden en moet zeggen dat ik er helemaal geen zin in heb ook. En mocht ik ineens gaan bevallen, dan kijken ze maar tegen een harige doos aan hoor. Kan mij het schelen... Hebben ze vast wel vaker gezien Bevallen, wie van jullie is er al eens thuis bevallen? Ben van mijn 2 kids in het ziekenhuis bevallen en zou dat deze keer ook doen, maar begin steeds meer te neigen naar een thuis bevalling. Lijkt me aan de ene kant toch wel fijn, maar aan de andere kant ook beetje eng. Hoofdpijn, sinds gisteren voel ik me een stuk beter gelukkig! Zie geen sterretjes meer en hoofdpijn is bijna weg. Hoera!
@Saabenjelle, goed nieuws! Hoera dat de hoofdpijn weg is. Hier een nieuwe schooldag. Het weekend in Saudi is op vrijdag en zaterdag en op zondag begint de week weer. Straks lekker dingen doen en in het huis rommelen. Heb de bekleding van de maxi cosi gepeuterd om te wassen alleen weet ik nu met geen mogelijkheid meer hoe die stoel in elkaar zat. De gebruiksaanwijzing is door de verhuizing uiteraard pleite.
Inderdaad veel geschreven! Chebu, soms staan op Google gebruiksaanwijzingen van hoe iets weer in elkaar moet! Weet even niet meer wie het vroeg, maar scheel 2.4 week met mijn schoonzusje, zij is half mei uitgerekend. Kindjes zullen dus ook weinig in leeftijd schelen. Man weg, lijkt me vreselijk! Gewoon tegen de baby zeggen dat ie nog lekker blijft zitten Geboorteplan is hier klaar, gaan we as dinsdag bespreken met de vk. Ben benieuwd, wil eigenlijk wel weten wie er bevallingen doet, van mn ene vk krijg ik nogal de zenuwen en dat lijkt me niet zo fijn tijdens mijn bevalling. Ze kijkt nogal anders tegen dingen aan dan ik.... Ik wilde graag thuis bevallen, maar vriendlief ziet het niet zo zitten dus voelde het voor mij niet goed genoeg. Nu ga ik met mn eigen vk in het ziekenhuis bevallen, heb vriendlief al.wel ff gemeld dat t ook kan dat t snel gaat en we thuis moeten blijven.
Oh oke, nu weet ik iets beter wat het is. Maar veel dingen zijn al uitgelegd en duidelijk dus denk dat ik dat daarom niet heb! Van de navelstreng (als alles goed gaat doet de partner dat) de pijnbestrijding kan je van te voren moeilijk inschatten denk ik. tenzij je misschien al ervaring hebt? En ook het aantal mensen is al bepaald in het ziekenhuis. En het huid op huid contact doen ze ook als het allemaal kan en lukt. Dus denk dat ik daar dan geen extra informatie of dingen uit ga halen! Las ergens iets over seks...wat is dat??? haha..nee hier ook zo'n twee weken geleden. 's Avonds echt geen puf en s morgens is hij al uit bed....en idd ook geen behoefte aan. Is het al gelukt met de Maxi Cosi Chebu? Ik ga zo de baby kroelen van mijn vriendin! Super veel zin in!
Goedemorgen allemaal, Mannen die nu nog weg zijn, spannend hoor! Nee ik vind het maar eng haha. Mijn man mag van mij nu al niet te ver meer. ' Geboorteplan? Nog niks over gehoord.. ach zie het wel. Het wordt toch sowieso een ziekenhuis bevalling.. Ik ga morgen toch even bellen naar de gyn, ik heb behoefte aan meer uitleg. Ik kan ook bijna niks vinden op google over die verkalkte placenta en ik wil gewoon weten waar ik en me kleine mannetje nu aan toe zijn.
Aah lekker knuffelen Billie! Heel goed dat je het gaat vragen Chebu, die onduidelijkheid is ook niet fijn!
Nou manlief is vertrokken richting schiphol...even streng tegen mn buik gesproken dat ze nog moet blijven zitten tot hij terug is haha. Scheren down under is idd nogal een klusje. Ik had mezelf laatst opengesneden, toen begon ik nog te twijfelen waar het bloed vandaan kwam. Oepsie! Saabenjelle, Wat fijn dat je je beter voelt! Billie, veel plezier bij je vriendin! Lekker knuffelen.
Haha heeel verstandig Jackyy! Poe heb vanmiddag ff gekeken bij hardloop-loop, mn zusje deed mee. Net te lang gestaan en te ver gelopen, nu pijn in mn buik, rug, heupen en liezen, dus op de bank! #klaagmodus uit#
Hopen dat je beeb inderdaad blijft zitten, Jackyy! Sterkte ermee Winddanser, heeft je zus het wel goed gedaan? Hier gezellig op een terrasje gezeten, ik ben gisteren na groepsuitje met vereniging knalrood verbrand zag ik vanmorgen. Wanneer zie je of iets gewoon verbrand is of dat het van die zwangerschapsvlekken worden? Verbranden doe ik altijd heel snel, lichtblond, groene ogen + sproetjes. Zie je dat meteen of kan dat ook nog komen als het minder rood is? Vanmiddag via MP een enorme doos superleuke kleertjes opgehaald voor ons mannetje voor 20euro, ben er echt blij mee! Beebjes garderobe is compleet voor de eerste tijd hoera!
Aaaargh dames ik heb opeens zo'n jeuk aan mijn voetsn en benen. Alsof er allemaal miertjes in lopen. Het tintelt ook licht. Wat is dit? Lig al de halve nacht wakker
Chebu een beetje laat maar het kan helaas gewoon jeuk zijn,wel kun je evt vragen of ze naar je leverwaarden en zo willen kijken want daar kan het soms ook aan liggen. Hier helpt mentholgel goed tegen de jeuk Hier eindelijk een goede nacht gehad,alleen wakker geworden om te plassen en verder niet. Nog niet eens gemerkt dat mn man ging werken. Hoop ondertussen wel dat ze snel wil gaan komen, begin het een beetje beu te worden. Maar dan vooral omdat ik geen energie meer heb om dingen te doen met Annefleur of in huis.
ik word gek van mijn armen en handen. Ben zo vaak wakker geworden van tintelingen en pijn in vingers en onderarmen. Pfff, en dan om half zes wakker met buikpijn. Menstruatiepijn. Door volle blaas of darmen? Eens ik naar de wc gegaan ben was het weer weg. Jammer genoeg duurde het een tijdje vooraleer ik door had dat ik moest gaan Jeuk aan mijn voeten heb ik ook regelmatig. Vooral 's avonds wanneer ik in bed lig. Bij mij is het meestal als mijn voeten het koud hebben gehad tijdens het tv kijken. Als ik daarna onder de dekens kruip lijkt het opwarmen jeuk te veroorzaken
Weer tijd om op te staan...ik ben al vanaf 3.37 wakker, slapen was klaar op die tijd blijkbaar. Vanmiddag nog even een uurtje liggen als ik moe ben. Op zulke momenten ben ik extra blij dat ik nu geen fulltime werkweek tegemoet ga.
chebu, onrustige armen en benen... dat ken ik! maar dan vooral in mijn armen. ik smeer er dan bodylotion op met lavendel. al heb ik in mijn hoofd maar het idee dat het helpt. mentholgel schijnt ook te helpen, pfff... ik heb ook een rare nacht achter de rug. ML is het hele weekend ziek geweest, maar gisteren weer iets beter. maar lag dus wel gigantisch te zweten en warm te zijn nog in bed (gevolg: ik dus boven de dekens, wat een hitte!) midden in de nacht word ik wakker, heb een harde buik waardoor ik het gevoel krijg dat ik moet plassen (heb wel eens een harde buik als ik te lang wacht met plassen) opstaan, naar de wc waggelen... maar onderin mijn buik heb ik echt een schrijnend pijn gevoel. Ik moest wel plassen, maar dat wilde niet echt lukken door de harde buik (niet eens door de pijn eigenlijk) weer terug in bed gaan liggen en tegen ML gezegd dat ik weer (ik heb het van zaterdag op zondag ook al gehad) dat rare pijngevoel had in mijn buik. wat zegt hij? "maar daar kan ik toch niks aan doen? en slaapt weer verder. na zo'n 5 á 10 minuten trok het weg en kon ik weer gaan slapen (van zaterdag op zondag duurde het echt 10 minuten voordat het weg was) Vervolgens worden we om 4.00uur wakker omdat de hond ineens begint te blaffen en niet omdat ze iets raars hoort, maar echt zo'n ander blafje. dus ik schiet omhoog (hoe soepel gaat dat ineens zeg!) en roep dat is de hond! ik m'n joggingbroek gepakt, naar beneden en de hond uit de bench gelaten. riem om, beestje moest héél nodig plassen & poepen. daarna was ik klaar wakker en duurde het ruim een uur voor ik weer in slaap viel (en toen ging ML zijn wekker alweer om half6) Maar goed, even een vraagje over dat schrijnende pijngevoel onderin mijn buik. hebben jullie dat wel eens gehad? ik dacht aan indalingsweeën/pijn óf een blaasontsteking. maar blaasontsteking lijkt me zo gek, want ik heb het alleen dit weekend dan 2x in de nacht gehad en overdags heb ik nergens last van. ook niet met plassen o.i.d. en het indalen heb ik al eerder gevoeld (omdat bolletje al een beetje gezakt is) en dat was echt een zeurend gevoel, niet heel pijnlijk ofzo. daar zou ik gewoon doorheen geslapen zijn. ga zo wel even naar de verloskundige bellen denk ik. zal wel urine in moeten leveren bij de huisarts, maar ja dan heb ik geen ochtenurine meer (wat is in dit stadium trouwens ochtendurine als je bijna standaard iedere 2uur naar de wc moet)
Hier okk slechter geslapen door de tintelingen en gevoelige vingers. Nu gaat het al iets beter, maar merk dat mijn rechterhand nog een beetje dood aanvoelt. Probeer mn vingers steeds goed te wiebelen, maar maakt niet zoveel uit. De gynaecoloog zegt dat het vocht vasthouden is. Dus kan er ook weinig aan doen verder....helaas. Jeuk heb ik niet, maar kan vast ook een kwaaltje zijn. Maar we lopen op t eind he meiden...en die bekende laatste loodjes..... Ivystoeter, dat is idd een onrustige nacht. En dat gevoel wat je omschrijft heb ik ook. Kan toch indalingspijn zijn of voorweeen misschien. Maar ben benieuwd wat de verloskundige zegt. Baby kijken was super gister, nog geen 24 uur oud was ze,.zo bijzonder. Vooral omdat ik weet dat ik over een paar weken zo ver ben.... Nou nog even moed verzamelen en dan boodschappen doen!!