het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Robijntje! Fijn idee dat je weet wanneer het is omdat het je zo zwaar valt lijkt me.

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wel fijn dat je nu weet wanneer het is, vooral omdat het zo zwaar word.

Ergens heb ik het stomme gevoel dat ik ook m'n tas moet gaan inpakken....
    Dus ben nu in ieder geval m'n camera aan het opladen.
    Maar m'n buik gaat weer zeer doen... Dus wil niet teveel doen.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even rustig aan doen Ivy! Ik heb een lijstje gemaakt met wat er allemaal in de tas moet, mocht het dan beginnen en mn tas is nog niet klaar dan kan mn vriend erin stoppen wat nodig is, vond ik een geruststellend idee!

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hij weet in ieder geval wat het eerste pakje moet zijn wat ze aan moet hihihi.
    En welke sokjes en welke muts haha.

Ik ben blij dat ik straks mag komen, want ik vind dr ook rustiger dan anders.
    Ik weet dat ze nog steeds flink groeien en steeds minder ruimte krijgen, maar toch...

5. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Spannend robijntje lijkt me ook gek om te weten wanneer je baby geboren gaat worden. Ik vind juist dat onvoorspelbare zo lastig..maar als het allemaal te zwaar wordt is het wel fijn om een einddatum te hebben.
    Ik heb net 20 minuten heen en terug gefietst naar de stad. Nu de hond uitlaten..pff..wil de rest van de dag bankhangen. Haha..

6. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    En fijn dat je gewicht niet meer is toegenomen. Ik ben trouwens nog nooit gewogen tijdens een controle. Hou het zelf een beetje bij.
    Hier ook het idee dat ik vocht vasthou, kreeg mn laarzen wat lastiger dicht.

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je dan mag Ivy! Hopelijk is alles goed!

Billie, heerlijk lijkt me dat, vind het weegmoment vreselijk! Ben nu 14 kilo aangekomen, helemaal niet reusachtig veel maar toch...

8. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog nooit gewogen. Ik doe het zelf nu eens per maand. Volgens mij doet de VK het hier meer op het oog.

Bijzonder om te lezen over alle dames hier voor wie het nu al zo dichtbij komt. Met geplande keizersnedes en rommelende voorgevoelens enzo. Succes allemaal!

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm misschien is mn verloskundige dan n uitzondering! Wat wel fijn is, is dat zr regelmatig zeggen dat ik er goed uit zie:)
    Ik heb niet eens n weegschaal geloof ik! Haha zou niet weten waar, misschien voor na de bevalling wel goed om te kijken wat ik aan gewicht verlies...

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik moet ook iedere controle op de weegschaal hoor

11. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Haha..ja winddanser kan me voorstellen dat het steeds een confronterend momentje is. En idd mensen vinden ook dat ik alleen bij mijn buik ben aangekomen, denk dat ik rond de 15 kilo nu zit. Snoep ook gewoon lekker er op los...die paasdagen en al dat chocolade...hihi..

En idd bijzonder dat het voor sommige nu echt dichtbij komt. Ik uiterlijk nog 5 weken, maar hoop stiekem ongeveer 3 weken.

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik nog maximaal 6,5 week.
    Stiekem hoop ik nog 2,5 week ofzo

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook alleen mn buik en mn borsten, valt me super mee! Ben toen van de pil echt aangekomen, hopelijk blijft t zo.. Vroeger kon ik alles eten, kwam nooit aan, eerder te mager... Sinds een jaar of 6 was t anders, hopelijk is het straks wat stabieler en val ik meer af dan dat ik aan ben gekomen.

Ja gek idee he! Hier nog ruim 4 weken uiterlijk! Soms vliegt t me wel n beetje aan dat ik straks moet bevallen en niet weet hoe en wat van tevoren. Vind het erg lastig dat ik niet weet hoe het begint, wanneer en hoe ik me daarna voel.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Robijntje, oh nu komt het wel heel dichtbij voor jullie! Volgende week al! Rust nog even goed uit en dan ben je straks helemaal klaar.

@Winddanser, bij de eerste weet je vooral niet wat erop je af komt. Wij woonden bij mijn eerste nog in Duitsland en toe ik dacht dat ik al heel ver was werden we weer naar huis gestuurd lol.

Ben net terug uit het ziekenhuis in Jeddah. Dat was een eh....bijzondere ervaring. Over anderhalve week moet ik weer terug en de rest van de controles hier op de compound. Alleen is er op dit moment een uitbraak van Mers dus ik bledf maar mijn handen desinfecteren en ik kreeg ook een mondkapje. Toen weer terug met de bus. Ben blij dat ik weer thuis ben.

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Pfff je zult wel moe zijn!

Ik ben ook weer terug van controle.
    Alles is goed met bolletje.
    Genoeg vruchtwater, beweegt goed, netjes met het hoofdje beneden.
    En het zijn toch indalingsweeën.
    Ze heeft ook baarmoedermond gevoeld, die is nog mooi dicht.
    Kan zijn dat ze eerder komt maar kan dus ook nog wel even duren.
    Als ik het vannacht weer heb moet ik paracetamol pakken en een warme kruik tegen m'n buik.
    En wel in de gaten houden of er geen regelmaat in de krampen komt.
    En bij licht bloedverlies o.i.d. ook gelijk bellen.

16. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    We hopen allemaal stiekem eerder natuurlijk. Zo benieuwd hoe het bij iedereen zal gaan.
    Ik ben niet bang voor de bevalling, maar idd wel benieuwd hoe ik me ga voelen tijdens en na. Dat het pijn gaat doen weet je, maar kan me nu nog niks voorstellen van die pijn en hoe daarmee om te gaan.
    En überhaupt het herkennen dat het is begonnen, vooral als je vliezen dus niet eerst breken. Maar over niet al te lang meer weten we dit!

Jeetje chebu..dat klinkt (en is!) Zo anders dan hier. Ik ga op mijn fiets altijd naar de controles toe ;) En komt dan de verloskundige naar de compound toe?

17. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Fijn dat de controle goed was Ivystoeter. En dat de bmm nogmdicht was is dus ook nog goed? Anders heb je al ontsluiting? Dat hele proces heb ik nog niet zo goed voor ogen..haha..ben je zelf ook gerustgesteld?

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nog geen ontsluiting inderdaad

19. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed was Ivy! Toch geruststellend!

Billie, ik herken je gevoel helemaal! Dat t pijn doet weet je maar t PRECIEZE hoe en wat weet je niet. Een grote splash vruchtwater zou dus fijn zijn als begin;)

Jeetje Chebu! Inderdaad zo anders dan hier! Heb je wel vertrouwen in de artsen enzo?

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    We hebben een eigen kliniek op ons terrein met een eigen gyn. Ik kan daar alleen niet bevallen want ze hebben verder geen verloskamers. Daarom moet ik naar de stad.

Deel Deze Pagina