@Ivystoeter, het is toch idd geruststellend om te weten dat het goed is. Bij mijn andere twee kinderen werden de vliezen tijdens de bevalling gebroken vlak voor dat de kinderen werden geboren. Ik vond het bij de eerste ook moeilijk in te schatten wanneer er nu echte weeen kwamen en de bevalling duurde dan nog gemiddeld (slechts 15 uur van begin tot eind) maar bij de tweede voelde ik het al haarfijn aan en dus hoop ik dat mijn instinct me ook dit keer niet in de steek laat. Anders heb ik een probleem lol. Zodra ik 39 + 5 ben word ik sowieso in het ziekenhuis opgenomen omdat de kliniek op ons terrein geen patienten meer behandelt na 39 + 4. Dus dan gaan we naar het ziekenhuis in Jeddah.
Oh, konden we maar even om een hoekje spieken om te kijken hoe het allemaal zal gaan. Dan kies ik voor de splash idd...haha.. Ik snap het chebu. Wel fijn dat je niet voor elke controle nu die reis moet maken.
robijntje, toch weer terug gedraaid? Wel fijn dat je nu weet dat je nog maar een week hoeft! Spannend! Ik hoef ook nooit op de weegschaal bij vk. Ben nu 20 kg aangekomen. Das al 10 kg minder dan van de eerste 2 kids en als ik straks weer lekker kan sporten is het er zo weer af. Controle was goed. Baby nog steeds niet ingedaald dus als de vliezen breken moet ik gaan liggen.
Haha...ja chebu dat wilde ik ook graag in de tijd dat ik zwanger wilde worden. Dat ik even kon kijken hoe het daar binnen ging en we kans hadden die maand.. Fijn dat alles goed was saabenjelle. Bij een tweede of derde kindje is het niet gek dat de baby niet in is gedaald, toch? Fijn van je gewicht. Toch weer 10 kilo minder wat er straks vanaf moet. Pfff..ik weet dat gezond eten beter is, maar waarom roepen die pizza's me dan de hele tijd die in de vriezer liggen. De worteltjes zijn daarentegen erg stil......
Ik hoef ook nooit op de weegschaal bij de vk. Al valt de gewichtstoename opzich wel mee hier. Moet a.s vrijdag op controle, ben benieuwd of ze verder ingedaald is. Verder al de hele dag last van maagzuur en moe. Niet fijn. Ooo de ongezonde dingen roepen mij ook altijd heel hard, zo herkenbaar haha. De roep van een kapsalon kon ik niet negeren afgelopen weekend, ff lekker van genoten Spannend robijntje, dat je weet wanneer de kleine geboren gaat worden! Chebu jij zal wel moe zijn na lange dag reizen? Zo'n luikje lijkt mij ook ideaal haha. Ik hoop dat het hier ook begint met een grote splasj water, is het gelijk duidelijk. :d
Er is mij altijd gezegd dat je echt wel weet of je goede weeën hebt of niet op het moment dat het zover is
Ik ga vanavond op tijd naar bed. M'n buik blijft gevoelig (zal wel ook door dat voelen komen) en ik voel me bluhh
Vervelend dat jullie je zo voelen jacky en Ivystoeter. Dan idd er naar luisteren en op tijd je rust pakken. En het is jammer dat er maar weinig bevallingen beginnen met die splash. Ik ken er best al een aantal die dat hebben gehad, dus procentueel gezien zal ik er niet bij horen...haha.. Ja ze zeggen dat je het idd dan meteen weet. Het zal zo zijn, maar toch ben ik altijd graag voorbereid en nu kan dat bijna niet voor mijn gevoel Het zijn trouwens toch de worteltjes geworden...*schouderklopje*
Bij een echte wee twijfel je inderdaad niet meer, maar dat laat niet staan dat je bij alle voorgaande krampen jezelf afvraagt of dit nou een wee is En dat je jezelf zenuwachtig maakt en je afvraagt of het nu zo ver is (ikke toch hihi) Ik hoop deze keer ook op een splash, das ten minste duidelijk. De meeste van mijn vriendinnen zijn zo begonnen trouwens. Daarnet eventjes naar materniteit gegaan voor een controle. Heb de baby de hele dag niet gevoeld, bijna de hele dag zeurende buikpijn, pijn bovenin buik, harde buiken, slecht voelen, ... Begon me wat zorgen te maken. Gelukkig kan je in het ziekenhuis zomaar aanwaaien om even aan de monitor te liggen. Alles is gelukkig nog in orde. Nog steeds maar een cm ontsluiting, baarmoedermond nog niet verweekt, het kan dus nog eventjes duren.
Ik ben toch ook wel heel benieuwd hoe zo'n wee nou echt voelt...zal er snel achter komen haha. Hier is alles nog heel rustig, bijna geen harde buiken, geen extra afscheiding of wee-achtige dingen. Maar ik ben ook wel iets minder ver dan veel anderen in dit topic. Wel had de baby een hikker-de-hik dag vandaag. Heel grappig ha ha. Luikje in de baarmoeder, wauw als dat toch eens kon! Kijken hoe hij eruitziet, wat hij allemaal doet, met zijn eigen teentjes spelen misschien, of aan zijn neusje voelen?
Hey Meiden, Word steeds spannender allemaal he. @Robijntje vind je het niet raar nu zeker te weten wanneer de kleine komt? Ik moest bij de vk wel altijd op de weegschaal gaan staan maar ben nu in het ziekenhuis en hoeft daar niet. Gelukkig ook maar vind het zelf al erg genoeg dat ik 23 kilo ben bijgekomen. Zin in lekkere en ongezonde dingen pfff word er gek van hahahah kan me gelukkig wel nog een beetje inhouden. Mijn man liet me gister een filmpje zien van een splash, dat is dus het geen wat hij altijd voor zich ziet als we het over vliezen breken hebben dus nu snap ik wel dat hij altijd een handdoek bij de hand wil hebben hahaha. Ik zelf hoop ook dat het zo ongeveer gebeurd je weet het nooit he ik vraag me ook 10 keer per dag af, ow buikkrampen zou het dan nu beginnen? Ik krijg zelf maandag een ballon katheter waarna ik dinsdag dan wee opwekkers krijg mochten die niet uit zichzelf beginnen. Ik ben dan 38 weken zwanger maar de baby werd gister al op ruim 4 kilo geschat en gezien de rest van mijn zwangerschap willen ze het graag laten komen. Ik vind het wel spannend want de kleine is hier ook totaal nog niet ingedaald. Mocht de katheter dinsdagochtend nog niks gedaan (geen ontsluiting hebben veroorzaakt) word het een keizersnee. Ik zelf heb het idee dat de baby nog niet is ingedaald omdat het hoofdje te groot is en gewoon niet in mijn bekken past. Zou dat kunnen? Het hoofdje werd gister (Met 37 weken dus) al over de 40 weken geschat. ochja we zien het wel, uiterlijk volgende week woensdag zal ik mama zijn grtz Ikke
Goedemorgen, Wat veel geschreven alweer. Hier weer een redelijke nacht.begin er aan te wennen dat ik tussendoor wakker word. Voor diegene die een keizersnede krijgen of ingeleid worden,suc6 ermee! Gewicht word hier ook niet gecontroleerd, is niet nodig volgens hun zolang de baby maar goed groeid.hier nu net weer terug op het startgewicht(was op het begin 4 kg afgevallen) .kan eten wat ik wil maar aankomen gaat moeizaam en dat terwijl ik normaal maar ergens naar hoef te kijken bij wijze van. De controle gisteren was goed.bloeddruk is goed en ze heeft meteen ff met een echo gekeken. Baby ligt mooi ingedaald met het hoofdje en er is genoeg vruchtwater. Verder hier nu druk met verhuisdozen en alle regeldingen. Vind het maar raar om nu te verhuizen ook al is het 1 straat verder. Maar goed we krijgen er wel een groter huis voor terug. Fijne dag weer vandaag iedereen!
@Tweekids wow jij bent al goed op weg met voorbereiden, ik zal vandaag ook maar eens beginnen aan m'n koffertje @Robijn fijn dat de ks ingepland is, kun je gaan aftellen @Winddanser fijn te horen dat alles goed was jij alles al ingepakt? Hier ruim 20kg aangekomen, ach ja, dat krijgen we er straks wel weer af @Chebu da's idd wel erg raar om ergens te zijn met zo'n uitbraak @Ivy fijn dat alles gecheckt is en goed is @Saab hier precies hetzelfde advies gekregen, fijn dat iig de rest goed was. @Billie gezond hoor die worteltjes, tenzij ze van chocolade waren @Karnijn spannend hoor, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat je je ukkie vast hebt. @Lieke fijn dat de controle goed was en suc6 met verhuizen @hier gisteren naar de gyn geweest voor echo/consult, lekker naar ons menneke kunnen kijken z'n buikje en hoofdje lopen iets voor op groei, de rest was gemiddeld dus overal scoorde hij net boven gemiddelde, maar had ook niet de illusie dat ik een klein poppetje van 3000 gram zou gaan baren hij word nu geschat op 3200-3300 gram en er zit een lekkere dikke toet op hihi. Daarna consult met de gyn en die heeft inwendig gevoeld (auwch kijk al zo niet uit naar dat toucheren straks) maar hij lag er goed voor alleen niet vast in mn bekken en ze kon hem zo voelen (ook geen obstructie) dus hij kan nog steeds gaan indalen, dus mag met med.risk indicatie (advies om in het zkh te bevallen) gewoon bij de vk blijven
Goedemorgen dames! Luikje zou ik ook wel willen! Soms denk ik " wat doe je?!" En ik heb geloof ik een baby die ervan overtuigd is dat alles past, ik heb die overtuiging minder, zie ik ineens weer een knie of iets uitsteken... Allemaal alles ingepakt? Hier ligt het grootste gedeelte klaar voor mijn tas, nog niet ingepakt want dan ben ik het overzicht kwijt haha, tas van de baby staat klaar! Jeetje Lieke, gaan jullie voor de bevalling verhuizen of net daarna? Succes en hopelijk blijft de baby nog even zitten! Ikke, spannend zeg! Wat een gek idee he, dat je woensdag sowieso een kindje in je armen hebt! Lumiere, wees blij dat het nog rustig is, laat de baby maar ff zitten nog Pfff wat een gedroom weer vannacht! Droomde dat er allerlei ijzeren draadjes in mn baarmoeder moesten en dat ik me zorgen maakte over of dat wel kon net de baby, maar het moest. En verder moest ik heel.hoog over een soort ravijn heen zonder touwen en de ladders werden korter en dan moest ik ergens aan hangen..
@verhuizen.ik ben nu ruim 37 weken en morgen hebben we gesprek en moeten we de papierkraam gaan regelen en als het goed is volgende week dinsdag of woensdag tekenen en sleuteloverdracht. En de opzegtermijn van de huur van dit huis is een maand dus we hebben 1 maand de tijd om alles in orde te maken en de spullen over te zetten, maar in welk huis de baby straks komt is dus de vraag. Gelukkig hoef er in het nieuwe huis niet heel veel te gebeuren en kunnen we alle meubels gewoon meenemen en hoeven we nu niet vanalles nieuw aan te gaan schaffen.
Oow al veel meiden met voorween hier iets totaal anders een beurse rib.. Auw auw heel die kant is dik. Die kleine trapt echt hard joh:0 Als ze dat nog 5 weken blijft doen hou ik geen rib over..
Dat zal vast wel een hoop stress opleveren.... Nu nog verhuizen bedoel ik. Ik heb redelijk goed geslapen. Paracetamol genomen voor het naar bed gaan en een warme douche.
Pfff, vannacht wakker gelegen van enorme pijn aan of onder ribben links. Ik ben dan altijd bang dat ik een hartaanval krijg ofzo, maar het schijnt dat de baby gewoon m'n ribben bont en blauw heeft geschopt? Word er inmiddels zelfs echt misselijk van, van de pijn. Herkent iemand dit?
Sorry herken ik niet, maar kan me wel voorstellen dat beeb dat doet. Wij hebben net een zwangerschapsfotoshoot gehad. Ik ben zoooo benieuwd naar het resultaat!