MamaChantal, oow heerlijk je gezinnetje compleet! Lekker genieten? Of vind je het nog spannend? Klossen, oowja moet ik ook nog doen.. Haha moet je dat bestellen of gewoon ophalen? Winddanser, hier ook hoor begin het nu toch best spannend te vinden.. Beeb mag met 37weken komen ook al verwacht ik dat niet volgens mijga je vanaf dan toch een beetje wachten! Wat ik vooral spannend vind vl en ikzijn al 9,5 jaar met zijn 2e en straks gewoon een gezin zoo leuk maar ook zoo spannend
Leuk ivy Blossom, haha ja ik reageer per pagina dus has ook alweer gereageerd. Hier is het vooral s'nachts echt heel pijnlijk overdag gaat het goed
jeeej vandaag 37 weken.. vind zo spannend worden nu.. kan niet wachten!!! helaas alleen veel last van aambeien en baal ik zo van want word alleen maar erger met bevallen
Klossen werden hier besteld door de kraamzorg en thuis afgeleverd, maar weet niet of ze dat standaard doen.. ja spannend he Djoon, straks is de baby er gewoon of nou ja gewoon... Ik merk dat ik een beetje heen en weer slinger, aan de ene kant mag de baby nu wel komen, aan de andere kant is het soms ook een eng idee en ia het een veiliger idee als de baby nog even blijft zitten, merk dat er in mn zwangerschap veel dingen gebeurt zijn die ik nu wat meer ga verwerken denk ik of waar ik alle tijd voor heb om nu over na te denken.
Pff wat veel geschreven weer. Klossen heb ik niet, ml gaat als de baby thuis is er snel wat anders onder leggen, we moeten in principe maar 5 cm omhoog, ons bed is al flink hoog. Matrasbeschermer ligt er nu een kleine week op, de eerste dag gewoon volledig in de lengte, maar dat zweette toch wel heel veel dus heb hem nu gewoon opgevouwen en gelegd vanaf mijn onderrug zeg maar, scheelt heel veel. Verder is alles wat betreft voorbereidingen wel klaar. Vorige week kreeg ik weer heel veel last van maagzuur en heb zelfs enkele keren moeten overgeven, ook voelde ik de baby minder. Na de CTG bleek alles goed te zijn en heb nu via de huisarts Omeprazol tegen het maagzuur. Sindsdien nergens geen last meer van. Vanochtend weer in het ziekenhuis geweest want ik had de baby al niet meer gevoeld sinds gisterenmiddag, gisteravond en vannacht van alles geprobeerd om reactie te krijgen maar helaas. Als ik er over nadenk is het ook echt geleidelijk afgenomen. Dus vandaag weer aan de CTG, bloeddrukcontrole etc. Bloeddruk was iets te hoog, dus ook weer urinecontrole die was gelukkig goed. CTG was ook goed maar er was wel minder beweging te zien, maar ik voel het dus blijkbaar niet zo goed... Omdat het al de tweede keer was nu is er overlegd met de gynaecoloog en daar mag ik dus vanmiddag nog even naartoe om een echo te laten maken zodat ze de placenta en het vruchtwater even konden bekijken. Kwam eigenlijk niet echt uit vanmiddag, maar tot morgen wachten raadde ze echt wel af, dus ik ben er niet zo heel gerust op. Afhankelijk van de resultaten bij de gynaecoloog kan er dus besloten worden tot een inleiding. Pff spannend nu hoor. Ik heb wel zoiets van joh laat het maar komen, dan kan ik het tenminste zien of er iets mis is met de kleine en moet ik niet zo op mijn gevoel afgaan, plus dan kan er tenminste ook iemand anders eens een oordeel over geven. Nou ja eerst maar eens de echo strakjes afwachten.
Wow, pittig Kathl1! Wel goed dat je er zo goed op hebt gelet, op het bewegen, zodat je nu extra in de gaten wordt gehouden. Veel succes vanmiddag!
@ kathl1: ja ik zou ook niet wachten hoor.. altijd zekere voor onzeker. Hopelijk is de echo gewoon goed
Klossen schijn je hier trouwens gewoon te kunnen ophalen zonder verwijzing of aanmelding of wat dan ook. Volgende week maar eens proberen. Zal wel wat info meenemen (zwangerschapsverklaring, as if you can't tell, ID en pasje zorgverzekeraar), eens zien waar ze om vragen.
Heftig Katl1, hoe is het nu? Beetje bijgekomen Ivy? Lekker genoten van de zon? Ik heb heerlijk op t terras gezeten, nu ff niksen en straks koken.
Toch weer even de verloskundige gebelt. Ik moet op de bank met een kruik. En proberen contact te maken voor 1/1,5uur. Krijg ik geen contact moet ik terug bellen. Dus ben al druk aan het wrijven en porren. Maar m'n buik is zo vol dat ik niet weet of het terug veert of dat ze echt reageert.
Glaasje cola kan wel eens wonderen doen, mijn baby wordt daar heel actief van, misschien proberen? Moet ik wel zeggen dat ik de hele zwangerschap geen cafeïne gedronken had ongeveer.
Nou hier weer thuis hoor. De echo was op zich goed, maar liet ook weinig beweging zien, wat wel normaal is. Ook de gynaecoloog kreeg geen reactie. Vorige echo's zagen we altijd een hele actieve baby maar nu dus een passieve. Echter de afmetingen, vruchtwater, placenta etc was allemaal goed. Omdat ze het toch niet helemaal vertrouwen moet ik zaterdag terug voor een CTG en mocht ik een raar gevoel krijgen of iets anders dan mag ik bellen en gelijk komen. Kleine kans dat ik de 40 weken haal als dit zo blijft in elk geval. Dusja we weten eigenlijk niet zo veel. Is hij nu gewoon 'lui' of krachten aan het sparen of toch iets anders? Waarschijnlijk een van de vele dingen die ze toch nog niet weten.
Ik moest met een kruik op de bank zitten. En wiebelen met m'n buik. En beetje porren. Maar ik vond dat ik niet genoeg reactie kreeg. Net net m'n ouders gegeten Ga zo nog een keer proberen om contact te krijgen. En anders bel ik weer.
Gewoon bellen inderdaad, ga je toch rustiger je avond/nacht in. Had je je baby al lang niet gevoeld? Dat heb ik even gemist
Oh dat is minder, dat je de beeb niet of heel weinig voelt. Caffeine of suiker werkt bij mij meestal wel. Maar ik moet zeggen dat ik sinds week 27 geen periodes meer heb gehad dat hij zich niet liet voelen. Alleen als hij de dag ervoor helemaal los gegaan was, dan is hij moe denk ik. @Winddanser, was jij het die me laatst het advies gaf om Gaviscon te proberen? Heb vandaag de vloeibare variant gekocht nadat ik gisterenavond weer veel last had tijdens zwangerfit. Het helpt inderdaad beter dan Rennies, thanks! Verder rustig aan, weer 2x eruit vannacht, heb vanmiddag een uur op de bank geslapen. Morgen een dagje naar de dierentuin bij wijze van laatste dagje uit met tweetjes. Heb vriendlief wel gezegd dat we veel bankjes zullen opzoeken haha.