het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    spannend channie!

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Lieke1989: 30 april is mijn laatste dag. Ben al wel wat dingen aan het schrappen, dus met beetje geluk zijn lummeldagen voldoende ipv hard werken :D

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Lekker bijna verlof!

Flesvoeding, ik wil borstvoeding gaan proberen maar voor de zekerheid een pak flesvoeding in huis hebben.
    Wanneer zal ik dat het beste halen?

Ik heb in de folder van zeeman hemdjes gezien waarvan ik wel 2 of 3 stuks wil hebben.
    Lijken me om handig voor de borstvoeding straks.
    Zitten knoopjes aan de bovenkant.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Channie!

Hier weer terug van de vk, alles was goed. Geschat gewicht van de baby is nu 7 pond, ben benieuwd wat het uiteindelijke geboortegewicht gaat worden, als het nu echt al 7 pond zou zijn.. Weet ook dat t een schatting is en het af kan wijken.
    Kramp en buikpijn duiden op voorweeen, ben benieuwd!

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Over dat pak flesvoeding voor de zekerheid: tijdens de intake met de kraamzorg heb ik daarnaar gevraagd, maar zij zei dat dat helemaal nergens voor nodig is. Als het op dag 1 nog niet lukt is dat nog geen ramp volgens haar.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen flesvoeding in huis, kan na de bevalling ook gehaald worden, hier is de apotheek in het ziekenhuis 24/7 open en verkopen ze dat ook.

7. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik start met t huismerk van de appie. Eerst gewoon 1 pak en kijk wel hoe hij daar op reageert.
    Fijn dat alles goed was winddanser, ik mag morgen weer op controle, leuk om weer even naar hem te spieken op de echo. :)

Lekker dat je bijna verlof hebt blossom! Jammer dat de 30e geen vrije dag meer is, was je een dag eerder klaar geweest.
    Ik vind het verlof echt heerlijk..zeker met dit weer!

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Wow, wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen!

Karnijn: van harte gefeliciteerd!!!! Wat leuk een paaskindje! Nu lekker aansterken na die slopende bevalling en genieten!

Channie: het is nog wat vroeg maar het klinkt wel als serieuze weeën! Kwamen ze met enige regelmaat? Zou sowieso even bellen als ik jou was!

Mrs.Blossom: lekker eindelijk bijna verlof!

Opvliegers: hier ook mn 's nachts last van, en ook van rondvliegende nestdranghormonen: tolereer momenteel geen nee van mijn man als ik iets van mijn checklist gedaan wil hebben. Gelukkig lacht hij erom en schikt zich er vrolijk naar, wat bof ik toch met zo'n schat!

Bevallingskleding: hier heb ik nog pyama's van de vorige keer die allemaal knoopjes hebben, en verder neem ik een badjas mee en twee tricot zwjurkjes en een joggingbroek.

Hier gister nog veel kunnen doen van mijn checklist:
    Maxicosi gepast, oudste heeft geoefend met in het midden zitten en zelf zijn riem omdoen. Hij vind het wel leuk dat "hij straks tussen de twee 'babies' zit" zoals hij dat zelf noemt, haha!
    Verder de eerste twee wasjes babykleertjes gedaan, zo schattig om hun kleine rompertjes weer te zien. Ben er wel achter gekomen dat ik bijna alleen maar dingen met lange mouwen heb, dus misschien toch nog een paar zomerdingen bijkopen.

Ik wil ook nog het stokke flexibadje kopen, en een badplank erbij, want denk dat ik door de BI niet meteen staand kan douchen met baby...

Nou hier nog veel te doen en vanmiddag ook weer nd fysio, dus fijne dag dames, tot later!

9. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Haha..moest wel lachen om je stukje guapetone, vooral over het geen nee tolereren...ml vertelde van de week dat hij met regelmatig tot 10 moet tellen als ik weer met een klusje kom wat te maken heeft met opruimen en schoonmaken.
    Normaal ben ik nooit zo, dus is even wennen voor hem. Maar hij doet idd ook braaf alles..hij uit zn frustraties wel bij vrienden en collega's. Haha..
    Oooooh..hoe lang nog meiden totdat we hier allemaal bevallen zijn!!!

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik kom me over 5 weken melden hoor! Succes iedereen!

11. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Haha, Billie, ja ze hebben wat te stellen met ons hè! Gelukkig heeft mijn man het al twee keer eerder meegemaakt, dus hij kent het klappen van de zweep :D;)

@Sinaasappel, ik zag jou ook nog ff voorbijkomen: hoe gaat het met jou, hoe voel je je?

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik doe alle klusjes alleen lol. Dan gaat het tenminste zoals ik dat wil.

13. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Karnijn gefeliciteerd en lekker genieten nu:)

@Channie spannend hoor, hopelijk heeft het doorgezet en ben je nu lekker aan het knuffen met je kleintje!

@Winddanser het zijn idd maar schattingen he, ze mogen er 10% naast zitten toch. En spannend bij jou ook misschien al de 1e voortekenen

@Mrs Blossom werk ze

@Ivy flesvoeding is zo gehaald toch, zou niet teveel van te voren in huis halen

@Billie onze mannen kunnen wel wat hebben toch, maar hier ook soms zo kortaf tegen hem.. tis sund;)

@hier de laatste beebwasjes aan het doen. Van8 veel last van m'n heupen en buik gehad, maar het is nu weer rustig.. ik leefde vast mee met de vrouw van een collega van mijn man, die is vanmorgen bevallen van een gezonde dochter:) ze was 1 dag voor mij uitgerekend.. vind het nu wel heeeel spannend worden;)

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Spannend Channie, ben benieuwd hoe het gegaan is.
    Flesvoeding hebben wij ook niet. Kraamzorg zei dat zowel zij als de vlk altijd een noodvoorraadje bij hebben wat gebruikt kan worden in dat geval.
    Radiogirl80, beebwasjes doen is leuk om te doen :D die kleine schattige kleertjes

Vanochtend bedklossen opgehaald. Zet ik ze in de slaapkamer neer, en ik denk: wat zie ik hier toch? Er hangt iets scheef. En dan wil ik het raam open zetten, kukelt het spontaan uit de scharnieren. Argllll.....:x kan vriendlief weer aan de slag vanavond.;)

15. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Hier ook geen flesvoeding in huis hoor, ben bang dat je anders ook te snel er naar gaat grijpen. Daarbij vind ik het ook sonde als het niet gebruikt zou worden.

Vanmiddag mag ik weer aan de CTG en opnieuw een echo bij de gynaecoloog aan de hand van de resultaten dan weer bespreken hoe en wat. Ik moet wel zeggen dat ik er fysiek en mentaal helemaal doorheen zit. Ik heb al ruim 10 jaar een chronisch pijnlijke knie wegens een ongeluk, deze zit nu vol met vocht waardoor het nog pijnlijker is. Hierdoor ga ik weer verkeerd lopen waardoor de rugpijn en bekkeninstabliteit alleen maar erger worden. Zo loop ik dus al weken door, ben echt wel wat gewend wat betreft pijn en ga lang door maar Pffff.

Verder nog steeds weinig beweging maar de beweging die ik voel lijkt wel krachtiger terug te worden, dus ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.

Ben benieuwd wie de volgende is die haar kleintje mag verwelkomen in deze wereld.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha hier moet mn vriend ook doen wat ik bedacht heb, jij heeft nu vakantie dus in mijn ogen tijd zat;)
    Hij doet het allemaal braaf en heeft veel geduld, gelukkig voor hem haha!

Ik ben ook benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen! Ik heb mn vluchttas maar ingepakt, leek me wel handig nu!

17. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hier ook weer controle gehad net. Alles in orde. Beeb is nog steeds niet ingedaald. Moet maandag weer komen en dan gaat ze inwendig ff roeren bij me :D
    Hier wel al flesvoeding in huis. Ook al wil ik borstvoeding geven. Is hartstikke lang houdbaar, dus 1 pak vast in huis vind ik geen overbodige luxe ;)

18. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lumiere ohoh dat was vast schrikken, toch niet teveel schade hoop ik?

@Katl1 suc6 vanmiddag

@Winddanser tja, het word langzaam aan wel tijd voor die tas hihi ;)

@Saab fijn dat de controle goed was, en jeeeej echt uitkijken naar dat inwendig onderzoek ;)

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier terug van het ziekenhuis. Kindje is helemaal met het kontje in gedaald en ligt vast. Balen dus dat hij niet gedraaid is. Harde buiken/weeën waren goed te zien op de ctg. Ik heb 1cm ontsluiting en hij kon de billetjes van de baby voelen. Ik moet als de weeën erger worden om 15.00 terug komen en weer aan het ctg en dan bekijken ze of de ontsluiting verder is gegaan. Ik moet dan een keuze maken of ik een stuitbevalling ga doen of dat ik voor de keizersnede ga. Anders als het afzakt morgen weer op consult en dan eventueel voor draaipoging maar die ging wel pijn doen zei de gyn omdat hij vast ligt. Pfff Dilemma dus.

20. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aj, wat een dilemma Channie! Veel wijsheid en sterkte met je keuze!

Deel Deze Pagina