het nog 10 weken aftel topic)mei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door robijntje1982, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Jeetje, gaan jullie massaal morgen bevallen!

@Kath, spannend zeg! Zet m op.

@Channie, hoe is het nu met je?

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja rustig, af en toe een wee. Ik denk niet dat het door gaat zetten. Zo jammer weer.. raar he dat je wel denkt te weten wat weeën zijn als het je derde is. Blijkbaar kun je er dan ook nog goed naast zitten.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @channie;: ja steeds ben je toch weer onzeker he.. vandaag is bij mij ook rustig gebleven.. had zo gehoopt niet gestript hoeven te worden maar goed wie weet...

@kathl1: spannend meid. Zou ook niet fijn vinden als manlief weg moet.. mogen jullie toch wel zelf bepalen lijkt me? Hoewel ik snap dat hij ook wel wat slaap moet krijgen

@ivystoeter: word je er ook zenuwachtig van? Had ik gister wel met paar uur van die harde buiken maar helaas was het alleen wat voorwerk denk ik

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Zenuwachtig niet.
    Het doet geen pijn.
    Nu al bijna 2uur om de 10 á 15 minuten harde buik.
    Weet alleen niet of ik zo zal bellen...ze hebben wel gezegd als de harde buiken regelmatig komen en/of pijnlijk zijn.

5. djoon

djoon Niet meer actief

Channie ik ken ook iemand die voor een derde 2x voor niks naar ziekenhuis is geweest:( dus zou goed voorween kunnen zijn:(

6. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Mijn reactie was net ook: straks is iedereen me voor met bevallen hier en ben ik de enige op tijd of over tijd. Lekker stil wordt t dan hier ;) Maar goed...hoop wel dat jullie snel duidelijkheid krijgen.
    Maar snap ook de twijfel over wel of niet bellen...succes meiden!

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zoo Ivystoeter, Kath1 en Channie (ben ik iemand vergeten?) wat spannend bij jullie.
    @Ivystoeter, heb je gebeld? Dat zijn wel veel harde buiken inderdaad wat jij beschrijft.

@Kath1, dat is niet leuk als je man weg moet. Snap dat het toch al spannend voor je is en dan lig je daar straks in je eentje. Woon je ver van het ziekenhuis af? Mijn vriend zou niet binnen 30min er kunnen zijn, in de spits zelfs niet in 40min.

@Billie85: ik blijf denk ik voorlopig ook nog wel even gezellig hoor ;)
    vandaag maar 1 harde buik gehad en de voorweeen/indalingsweeen van gisterenavond zijn helemaal foetsie. Baby is weer de hele dag actief zoals ik hem ken.

Ik had vandaag een creatieve bui, ben met een naamschilderij voor de baby begonnen, helaas kreeg ik net niet de kleur verf gemengd die ik wilde gebruiken. Morgen maar eens in een hobbywinkel gaan kijken. Verder babybedje opgedekt, kinderwagen gereed gemaakt en de geboortekaartjes-enveloppen geschreven.

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nee ik heb niet gebelt.
    Heb even de verloskundige die ik kern van vroeger gesmst.
    Ze zegt zolang ze niet pijnlijk zijn even aankijken.
    Heb morgen ook controle dus dan geef ik het even aan.

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ja had ik ook gedaan ivystoeter.. zou zelf ook pas bellen als ik denk dat het echte weeën zijn

Net even gezellig gedaan met manlief.. ben benieuwd of het helpt haha.. gewoon onder de douche ideaal trouwens

10. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Het ziekenhuis is ongeveer 20 minuten rijden voor ons.

De weeën die ik had waren blijkbaar voornamelijk een reactie op de ballon. Ze zijn gisterenavond afgezakt tot een zeurende menstruatiepijn. Zat er behoorlijk doorheen dus met een peptalk uiteindelijk tot rust gekomen. Eventueel kon ik ook nog kiezen voor een injectie met pijnstilling maar heb ik niet nodig gehad. Ml is naar huis gegaan zo kon hij nog voor de hond zorgen en een nachtje goed slapen.

Op dit moment lig ik wakker van de bekkenpijn maar dat was ik al een tijdje gewend. Hopelijk heeft de ballon zijn werk gedaan en kunnen we het vandaag verder afronden.

11. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

helaas heb ik gisteren de hele dag lichte weeën gehad en deze wouden niet echt regelmatig komen. Helaas heeft het tot heden niets gedaan en vanavond naar de vk. Ik heb zo slecht geslapen en heel erg last van mijn linkerheup. Het mag van mijn nu wel snel beginnen.. pff valt ms nu toch tegen de laatste loodjes. Vooral dat ik nu behoorlijk hoofdpijn heb. Maar hoop dat de weeën vandaag weer beginnen. Ik wens de meiden die wel bezig zijn heel veel succes.

12. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal!

Spannend hoor Kathl! Hopelijk heb je nog kunnen slapen vannacht. Heel veel success!

Guapetona, zo dan! Dat was volgens mij de langste reactie ooit hier in het topic! haha!:D

Nog steeds geen baby hier:(
    Ben nu vergeleken met de geboorte van mn andere kids 'over tijd'.
    Al ben ik vrijdag pas uitgerekend. Gek dat je er dan toch een beetje vanuit gaat dat deze ook wel eerder komt.
    Vind het ook best pittig zo in de schoolvakantie om 2 kids te entertainen terwijl ik hoogzwanger ben. Durf ook niet te ver van huis omdat ik nog steeds moet gaan liggen als mn vliezen breken.
    Als de beeb niet komt omdat ik te gestresst ben, dan komt ie waarschijnlijk pas na de schoolvakantie ofzo ben ik bang haha

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben dus gisteren naar het ziekenhuis geweest. Ik moet dinsdag terug. Ik krijg dan een echo en aan de hand daarvan bepaalt de arts of hij gaat inleiden (op mijn verjaardag of een dag erna) of hij laat me tot 41 weken doorlopen. In verband met de logistiek is inleiden het beste want mocht er placenta insufficientie ontstaan ben ik niet snel genoeg in het ziekenhuis.
    Mevrouw heeft het nog erg fijn daarbinnen. Typisch vrouw: fashionably late:D

14. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    goedemorgen!

Hier ook rot geslapen, druk gedroomd en voel me niet echt uitgerust, maar 'uitslapen' lukt ook niet, dus nu ff op, en dan straks maar weer even liggen.

@Saabenjelle, dankje :D vond dat ik chronishc achterliep, en als je dan eens geen kinderen om je heen hebt, heb je ineens een zee van tijd voor andere dingen én andere mensen ;). Dacht al dat het zo'n magische grens voor je zou zijn. Dat heb ik ook met de termijn van mijn andere 2, maar 'geklukkig' is dat pas volgend weekend. Dus als het eerder komt zou ik verbaasd zijn en zelfs een beetje schrikken, want onze hele planning is daaromheen gebouwd ;)... Sterkte iig met de laatste loodjes, enne beter toch als het volgende week komt en de kids weer lekker naar school gaan?!

@Aaroorda, hoop ook voor je dat het vandaag wel gaat doorzetten. Misschien even lekker wandelen ofzo. Activiteit schijnt te helpen, als de weeën eenmaal op gang beginnen te komen.

@Kathl, veel succes vandaag. Misschien kan je wat paracetamol krijgen, zodat je nog wat rust kan pakken, want het wordt een druk dagje voor je denk ik! Sterkte!

@Ivystoeter, hoe laat heb je de controle? Kunnen ook gewoon voorweeën zijn denk ik, heb zelf ook een paar keer zoiets gehad va. 37 wk, en nu is het weer rustig.

@Missflowerm jij ook (voor)weeën? hoe ben je de nacht doorgekomen?

Zo, nou hier echt superveel gedaan gisteren, we hebben weer zo'n 11 verhuisdozen weggewerkt,en ik heb de box schoongemaakt (van MP) en de maxicosihoes gewassen, dus die is nu ook klaar. Verder nog geboortekaartje gister afgemaakt (zelf ontworpen op hipDesign | geboortekaartjes - trouwkaarten - wenskaarten - rouwkaarten), ben er erg tevreden over nu! Helaas ben ik niet meer aan ophangen van laatste lampje/plankje ed toegekomen en de kids komen vandaag rond 11/12 uur terug.

Vanmiddag nog met mijn oudste naar het Ziekenhuis, hij gaat buisjes krijgen over een maand ofzo, en ik wil graag mee voor support.

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van vocht vasthouden? Begin weer net als bij mijn vorige 2 helemaal op te blazen, mijn handen doen nu zelfs pijn ervan. Weet dat het erbij hoort maar toch: heeft iemand een tip om wat vocht af te drijven ofzo?

15. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Veel dames voorzichtigaan aan het bevallen, heel goed!

Heb gisteren de onderlegger van bed gehaald. Kans dat vliezen tijdens slaap breken is paar procent max, dus vette pech voor matras. Slaapt veel minder zweterig, maar 1 keer eruit vannacht!

Vocht: ook veel last van. Ik drink nu brandnetelthee. Weet niet of het echt helpt, maar vies is het niet. Sowieso veel drinken is goed.

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Hier gewoon doorgeslapen vannacht... geen last van vocht gelukkig. . Ik groei alleen naar voren aan de achterkant kun je niet zien dat ik zwanger ben hihi. . Ja misschien omdat ik waggel

Nou morgen word ik gestript.. vind het wel spannend. De kids gaan vanaf die dag al naar hun vader voor het geval het toch begint

@kathl1: hoop ook voor je dat het vandaag toch echt gaat gebeuren

@chebu: spannend ja. Vind je niet jammer als het op je verjaardag komt? Kunnen zd daar geen rekening mee houden?

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Katl1 onwijs veel suc6 gewenst vandaag. Ik hoop dat het goed door zet en en dat jullie vandaag jullie kindje mogen verwelkomen.

Aaroorda jammer hoor en herkenbaar. Laat het echte werk maar snel beginnen!

Saabenjelle het is ook heel pittig om nu hoogzwanger de hele dag nog twee andere kids om ons heen te hebben. Althans ik ervaar het hetzelfde. Mijn jongste mag volgende week dinsdag weer naar school.. de oudste pas die week daarop.

Chebu spannend dus! Gelukkig heeft ze het nog erg fijn daar binnen.

Guapetona ik houd bijna geen vocht vast gelukkig. Dus nee niet echt herkenbaar. Ik heb wel momenten dat ik wat vocht vast houd.

Mrs Blossem gelijk heb je hoor! Ik heb ook niet zon beschermer liggen. Als ze breken zien we dat vanzelf wel.

Missflower spannend allemaal he. Hopelijk doet het strippen morgen wat voor je!

Hier heb ik gisteravond mijn man de klossen weer onder het bed uit laten halen. Ik kan gewoon niet goed slapen op die hoogte en amper mijn bed uit komen. Hij zet die stomme dingen er maar onder als de kraamzorg dat persé wilt na de bevalling.

Hier dus nergens geen last meer van. Aan de ene kant denk ik, het is ook nog wel wat vroeg voor de baby om te komen, maar aan de andere kant kan ik niet wachten. In elk geval oke geslapen.

Ik hoef pas 8 mei weer naar de Gyn. Ik snap dat niet hoor.. normaal krijg je in deze fase van de zwangerschap elke week een controle maar nee ik om de twee weken. Dat is tot 38 weken standaard in het ziekenhuis geloof ik..

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hier ook alles rustig.
    Wel weer enorm beroerd geslapen.
    Vannacht weer paracetamol genomen omdat ik zo'n last had van buikpijn.
    vervolgens ook nog warme melk omdat ik niet in slaap kon komen.
    Nu nog steeds moe.
    Ik heb om 17.20uur controle.
    Hopelijk heb ik het lef om te vragen of al dat voor werk en de last en pijn die ik al heb gehad ergens toe geleid heeft en of ze even wil voelen.
    Voor werk ok, maar dit moet geen weken meer duren want dat houd ik niet vol.

19. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Goede morgen!

Nog geen baby's erbij dus??

@Aaroorda, de laatste loodjes mogen toch ook tegenvallen? Wij vinden misschien dat we niet mogen klagen o.i.d. maar last is last en je kijkt ook gewoon uit naar je kindje! Dus even mopperen mag best hoor! Tis ook niet niks wat wij vrouwen allemaal doen! :D

@Saabenjelle, ja als je al andere ervaringen hebt met geboortes eerder dan de 40 weken dan kan ik me voorstellen dat je ongeduldig wordt. Maar wie weet hoef je niet heel lang te wachten meer!!

@ Chebu, dat wordt dus even spannend dinsdag wat de beslissing gaat worden. heb je zelf een voorkeur??

@ Guapetona, vervelend dat je niet goed hebt geslapen. Dat drukke dromen heb ik ook. Veel korte vlagen van fragmenten en moet zoveel doen in mijn dromen! Maar droom ook altijd wel van ons kindje..dat is heerlijk! :)
    Maar je hebt wel veel kunnen doen gisteren zeg! Respect! Zoveel klusjes doe ik niet meer op een dag hoor..
    En over vocht vasthouden, ja sinds twee weken heb ik non stop aan mijn rechterhand tintelingen en lijkt het gevoel steeds minder te worden in de vingertoppen. Ook stijve vingers. Gisteren zelfs even van moeten huilen, omdat het helemaal doortrok naar mijn arm, schouder en nek. Ik weet ook niet goed (naast het drinken) wat je er aan kan doen! En inmiddels zijn mijn enkels ook verdwenen..dus heel lastig, maar die doen nog geen zeer gelukkig.
    Succes met je oudste vandaag in het ziekenhuis!

@ Mrs Blossom, fijn dat je beter hebt geslapen. Je hebt nu ook verlof toch?? Misschien dat dat ook rust geeft en je beter kan slapen!

@ MissFlower, spannend het strippen! Wie weet zet het door dan inderdaad. Ik heb ook echt alleen een bolletje naar voren. Zo leuk om daar steeds door gynaecologen door gecomplimenteerd te worden! :)

@ Channie, goed dat je gewoon kiest voor goede rust dus weg met die klossen. Wat je zegt: eronder kan altijd nog als het nodig is! En ik heb ook tot 38 weken om de twee weken controle gehad hoor. Zeker als alles in principe goed is, dan doen ze dit. Dus vanaf nu ga ik ook elke week.

@ Ivystoeter, sterkte vanmiddag bij je controle. Ik mag om 13.50. Ik ga niet vragen of er gecontroleerd kan voelen..als het begint dan merk ik het wel..en anders dan ga ik me misschien toch al eventueel verheugen (of teleurstellen) op ander nieuws.
    Maar als je zoveel last hebt zoals jij dan snap ik wel dat je wil weten of het misschien al ergens toe leidt!

@ hier, weer een goede nacht..ik mag wat dat betreft echt niet klagen zeg. Ik maak nog steeds zo mijn normale slaapuren. Wel steeds rond hetzelfde tijdstip wakker..
    Vandaag dus controle, lekker een badmoment voor mezelf gepland en verder niks bijzonders.
    Fijne dag!!

20. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Net controle gehad. Zit op 3cm maar bmm was nog net niet genoeg verweekt dus gel gehad. Nu om het uur een ctg en afwachten.

Deel Deze Pagina