Het nog stééds niet zat zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJulia, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hahaha ja dat had ik ook ( bij nummer 1 dan ;)) was super nieuwsgierig, maar vond dat getrappel in m'n buik heerlijk!

Ja dat succes wensen vind ik ook altijd zo appart...
    "Nog sterke verder hè!"

Waarmee?!? Met lekker de hele dag te kunne uitrusten? Een wonder op de wereld zetten? Met je kersverse kindje knuffelen?

"geniet ervan". Vind ik altijd beter:D

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik vind zwanger zijn ook geweldig:)

Bij mn vorige zwangerschap doorgewerkt tot 36 weken, en ging allemaal van een leien dakje, ik had nog wel langer gekund. Bevallen met 38+5 en dan is het ineens voorbij! Ik had best langer van mn buik willen genieten.
    Nu ben ik nog niet zover, maar ik geniet wel echt van mn zwangerschap, ondanks dat ik sinds vorige week 100% in de ziektewet zit en niks mag alleen maar mag rusten ivm groeiachterstand van onze baby. Ik maak me wel regelmatig zorgen, en het is anders dan de eerste zwangerschap, maar ik geniet ook zo van ons meisje in mn buik!
    Zeker aangezien dit de laatste zwangerschap zal zijn, wil ik er 200% van genieten zolang het kan:)

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Van mijn eerse beviel ik met 39.5. Maar ik had het helemaal niet erg gevonden om een week (of twee:D) over tijd te lopen. Ik genoot nog volop van mijn buik, het getrappel en mijn verlof! Ik herkende me toen ook helemaal niet in het 'ik ben helemaal klaar met mijn zwangerschap gevoel'.
    Hopelijk heb ik dat nu ook weer, ik kijk iig al uit naar mijn verlof ;) Lekker genieten en uitrusten en heerlijk rommelen in huis, heerlijk!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wat ik ook lastig vind is dat iedereen continu vraagt hoe het gaat, en ik alleen maar kan zeggen: Goed:)
    Ik heb weinig bijzonders te melden verder. Ik voel me goed haha.
    Omdat mensen het zo vaak vragen lijkt het wel alsof je wel IETS moet mankeren.

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Echt hè?! Heel herkenbaar :)

Overigens is het bij mij persoonlijk niet zo dat ik nou heel erg 'geniet' van mijn zwangerschap. Ik voel me al 9 maanden niet anders dan anders, niet specifiek 'zwanger' ofzo. Wel probeer ik alles goed in me op te nemen omdat dit waarschijnlijk mijn enige zwangerschap zal zijn. Denk ik :)

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook 2 heerlijke zwangerschappen gehad en 2 makkelijke bevallingen (4 uurtjes en slechts 54 minuten en allebei thuis bevallen). Wij hebben 6 jaar in de MMM gezeten om 2 kindjes te krijgen. Ik zeg altijd dat wij moeilijk zwanger worden (mijn amh is heel laag en daardoor zit ik vervroegd in de overgang) maar als ik eenmaal zwanger ben dan gaat het echt van een leien dakje. Wij zijn compleet met 2 kinderen maar het zwanger zijn mis ik nog regelmatig.

7. soeza

soeza Niet meer actief

Ja haha, en dat mensen dan daarna vragen "ja? Gaat het echt goed? Heb je nergens last van dan?"
    Eh nee, eigenlijk niet.... Zou me bijna schuldig voelen dat ik niks te klagen heb voor hun :D

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mensen die je sterkte gaan wensen... In het Engels wordt dat tenminste nog "Good luck", dat klinkt toch al iets beter! (woon in Canada)

Maar de negativiteit van sommige familieleden heeft me ook wel een beetje geraakt hoor. Ik denk dat ze ons willen voorbereiden op het feit dat het best zwaar is allemaal, zeker in het begin als je niet goed weet wat er op je af komt en je leven op zijn kop staat. Maar zinsneden als "geniet nog maar even van het op de bank kunnen zitten", "de komende jaren slaap je amper" etc. etc. vind ik niet echt geruststellend als deze te vaak voorbij komen.
    Kijk, ik snap heus wel dat een kindje geen pop is. Het poept, piest, spuugt en huilt. Maar ik wil ook wel eens horen dat het ouderschap erg leuk is, dat je er heel veel voor terug krijgt, dat je je kinderen voor geen goud meer wilt missen, enzovoorts. En die kant wordt onderbelicht, omdat men ons met alle geweld op het ergste wil voorbereiden. Maar als die positieve kant niet bestond, zou niemand ooit aan een tweede kindje beginnen!

Zucht, mijn ergernis is vast hormonaal bepaald. :D

Overigens is het hier nu kwart voor 4 's-nachts en ik zat om 3 uur rechtop.
    Ach, even een paar uurtjes rondspoken en dan nog even wat slapen. Dat is het voordeel van met verlof zijn en nog geen oudere kinderen hebben! Ik neem het ervan hoor! :)

Deel Deze Pagina