Hoi dames, nog iemand met dit probleem?? Als ik aan het werk ben of afwassen of eerder welk fysiek jobke doe dan moet ik mij gergeld neerzetten om lucht te pakken en dan nog gaat dit heel moeilijk!!! Heb constant het gevoel dat er een zware druk tegen mijn longen opdrukt en heb er echt grote moeite mee. Iemand tips ofzo?? Thanks
Herkenbaar!! Heb het gehad maar ook als ik niets aan het doen was. Ben in het ziekenhuis door de hele molen geweest ervoor. Uiteindelijk zeiden de vk en longarts... de baby zal ongelukkig liggen.
Heeeeeel vaak gehad... ik merkte gelukkig al dat de babybillen dan zich een weg naar boven werkten.... even lekker uitrekken... draaien... nog even uitrekken... en.. weer lucht...
Ja vreselijk....en nu met de harde buiken is dat dus telkens, dan worden mijn longen en maag gewoon weggedrukt en krijg ik amper lucht. Heb ook astma, ging dus naar de huisarts, maar het waren niet mijn longen of luchtwegen, hij zei t is je baby die alles in de verdrukking duwt.
Had ik hier ook en begint nu alweer aardig op te spelen hier. Was (en is) bij mij een combi van al m'n organen die weggedrukt werden door Thirza, die erg naar binnen groeide, en een lage bloeddruk. Dat laatste, als dat bij jou ook aan de hand is, kun je wat verbeteren met zoethoutthee: werkt bloeddrukverhogend. Als het de baby is die lekker tegen je organen aan ligt te drukken, doe je er weinig aan, behalve goed op je houding letten en zien dat je goed rechtop blijft, zodat je longen zoveel mogelijk hun ruimte blijven houden...
Dat herken ik ook. Is heel lastig. Ik ben er snel moe door. Mijn kindje zit ook hoog. Ben al een beetje aan het aftellen terwijl ik straks mijn buik weer zal missen en omdat het bij ons waarschijnlijk bij twee kinderen zal blijven probeer ik mijn laatste weekjes ook maar heel veel te genieten.
hier ook lucht te kort. tijdens me bezigheden regelmatig even stil staan om adem te happen en bij te komen denk dat het er gewoon bij hoord heb het ook wle eens als ik gewoon zit trouwens
Hai, Ik heb er zelf (nog) geen last van, maar waar ik aan moest denken: is het misschien iets voor je een paar lessen yoga te gaan doen? En dan niet alle ingewikkelde houdingen natuurlijk, maar juist de ademhalingstechnieken? Wie weet leer je daar wat tips en trucs die je kunnen helpen. Ik vind yoga zelf in ieder geval wel erg prettig. Groetjes!
Ik zelf heb hier ook last van, al vanaf een week of 25. Nu ben ik 35 wk en heb t eigenlijk alleen in rust. Als ik op mijn linkerzij of rug lig krijg k soms opeens t gevoel alsof er een olifant op m'n borst zit.
Ik herken dit ook, vooral met warm weer. De verloskundige heeft mijn bloeddruk gemeten en bij mij is die nu vrij laag. Daar kan je echt van buiten adem raken. Succes meid!
Soms heb ik er ook last van. Ik ben er eigenlijk steeds vanuit gegaan dat de kleine de veroorzaker is want het komt echt in vlagen. Net als dat ik zo nu en dan een redelijke druk tegen mijn ribben voel. Ik gok dus dat meneer lekker hoog in mijn buik ligt.
Hier gaat het met momenten en hangt van het weer af en wat ik doe... Als het enorm warm is gelijk afgelopen dagen heb ik het moeilijker en heb dan moeite met kleine dingen zoals de was ophangen, stofzuigen, bedden opmaken,.... Ik vrees dat ik de rest van de zwangerschap er af en aan last van zal gaan hebben x
Ik heb er ook veel last van. Niet alleen als ik lig (wel het ergst) maar ook gewoon als ik zit of sta. Deze week begin ik met yoga en ik ben errg benieuwd of dat gaat helpen.
Dit heb ik ook een aantal weken, van de zwangerschapscursus leidster kreeg ik te horen dat de baby hoger gaat zitten doordat de baarmoeder niet meer groeit maar uitrekt naar boven waardoor de longen minder ruimte krijgen maar wel 1 liter bloed extra door het lichaam moet vervoeren. Het word daardoor voor de longen zwaarder en dat merk je terug in de ademhaling. Tip die ik heb gekregen; rustig aan doen en proberen geen zware dingen te doen.