Volgestouwde kasten hou ik ook niet van, het moet wel overzichtelijk blijven. Zo heb ik in de trapkast een kast met smalle planken waar 2 potten/blikken voor elkaar kunnen staan. Dat leek mij eerst heel onhandig maar blijkt lekker overzichtelijk. Wasmiddel en vaatwastabletten heb ik momenteel een beetje veel van op voorraad. De Lidl had een aantal keer achter elkaar gratis wasmiddel/vaatwastabletten met de app en in de boodschappenpakket die we kregen zat robijn en dreft terwijl de robijn van vorig jaar nog niet op was (gebruik ik alleen bij beddengoed) Scheelt dat die spullen wel op gaan. Ik moest alleen wat schuiven in de kast om ruimte te maken.
Ik ben niet van de voorraad is want de AH is mijn voorraadkast, de supermarkten zijn 7 dagen in de week open dus er is altijd wel een mogelijkheid om iets te halen. Moet goed opletten als iets opgaat dat ik weer nieuw in huis haal maar nee als de wereld vergaat zijn wij als eerste dood.
Nou echt hoor, had dus 2x bio volkoren penne en 1 aan gebroken, 2x normaal 1 aangebroken, 4 pakken spaghetti, 2x aangebroken bruine rijst, en van de tagliatelle en mie allebei 3 aangebroken dozen/pakken enz. Dus alles wat aangebroken is in een tupperware bak in het zicht alles wat nog dicht is er naast.
Bewaar je alle aangebroken verpakkingen dan ook in de voorraadkast? Dat staat bij mij in de keuken. Als een product op is in de keuken dan pak ik een nieuwe uit de voorraad en noteer het op het boodschappenlijstje. Tenzij er nog genoeg voorraad staat maar bij veel dingen is het 1 aangebroken verpakking in de keuken en 1 dichte verpakking in de voorraadkast.
Hier wel, keuken is te klein. Nouja moet hoog nodig eens ontdaan worden van onnodige zooi en handiger met ruimte omgaan. Is nog een jaren '80 keuken dus ik zit al mee te loeren met andere indelingen. Voorraadkast hoog met draadmanden in de keuken, LADES in kastjes, handiger opbergen van pannen (en vooral die deksels!). Andere bestekbak is nog maar t begin. Uitgaande van een huishouden met 2 volwassenen, soms wat bezoek..hoeveel koffiebekers heb je dan nodig? (we hebben een vaatwasser) Idem voor drinkglazen (maar daar mogen 2 kinderen wel bijgeplust worden). Theeglazen heb ik er genoeg van (en ook niet teveel)
Ik zorg dat er altijd wat lekkers als chips,koekjes,frisdrank,bier en wijn is voor als we onverwacht visite krijgen. Koffie cups en wc papier hebben wij altijd op voorraad. En in de vriezer hebben we altijd wel wat liggen mochten we om wat voor redenen geen boodschappen hebben kunnen doen. Verder halen wij 3x pwk boodschappen en dan halen we de boodschappen voor een paar dagen vooruit. Wasmiddel,schoonmaakmiddel etc is er altijd maar geen mega veel flessen gewoon genoeg om een tijdje vooruit mee te kunnen. Maar wij hebben geen tig pakken knorr gerechten of potten in huis..we eten veel vers en weinig uit pakjes. En vaak bedenk ik op de dag zelf wat wij eten. Jaren geleden hadden we vaak wel wat meer voorraad van dat soort dingen maar uiteindelijk was het dan vaak over datum omdat wij het niet gebruikten. Ik let trouwens wel op de aanbiedingen vd wasmiddelen,vaatwastabletten en koffiecups maar ik haal dan misschien het dubbele wat ik dan anders zou halen maar niet heel veel extra.
Een deel apart zetten en bijpakken als je tekort komt. Dan merk je snel genoeg welke hoeveelheid voor jullie werkt. Gedeelte dat je apart zet kan je er met verjaardagen nog extra bijpakken, dat hoeft niet in de keuken te staan voor dagelijks gebruik.
Wij hebben geen grote keuken, er zit wel een voorraadkast onder de trap. Er staat wel wat voorraad maar niet overdreven veel, gewoon 1 pot/pak extra van: koffie, suiker, broodbeleg, bloem. Ik haal wekelijks de boodschappen, maak ik een bepaald recept waar ik iets niet van heb dan kijk ik of ik het kan vervangen voor iets anders en zo niet dan stap ik op de fiets of maak ik een ander recept. En als wij iets pakken wat op voorraad ligt dan schrijven wij het gelijk op de boodschappenlijst. Ik ga de kast indeling maar een keer veranderen er kunnen gerust wat glazen, mokken en gebakschotels naar boven. Dan kan ik de voorraadkast beter gebruiken. Voor verzorgingsproducten heb ik boven een kast met extra ruimte. Wasmiddel maak ik zelf, wc papier haal 2 grote pakken als het in de ab is, ook met tandpasta en tandenborstels etc. Wij gebruiken shampobars en een blok zeep. Laatst is een drogisterij hier gesloten en toen heb ik een voorraad gehaald.
Dat geldt zeker voor poeder? Ik heb zelf altijd vloeibaar en heb nog nooit gemerkt dat de kwaliteit minder was geworden. Nu heb ik daar ook hooguit 5 flessen van staan hoor, het hoeft ook geen complete winkel te zijn
Ik heb gelijk de vriezer maar eens opgeruimd n.a.v. dit topic. Er kwam een zak ingevroren aardbeien uit (die ik 2 jaar terug nodig had om ijs te maken) en een zak citroenschijfjes (die er zelfs al 3 jaar lag). Beide over datum (niet eens heel lang, dat viel mee), dus die zijn weg. Het was wel fijn alle gesneden groenten even geordend te hebben. Alles staat nu weer netjes op datum. Het oudste komt er nu eerst weer uit. Ik zal wel een nieuwe zak citroenschijfjes halen. In de zomer best lekker in de cola of water en functioneert gelijk als ijsklontje op warme dagen.
Ik ben zo’n type die altijd iets vergeet bij de bestelling dus ik heb bepaalde dingen altijd op voorraad. Rijst Pasta’s Kruiden Koffie Suiker Bloem Aardappels Broodbeleg : speculaas, chocopasta, leverpastei etc en dan heb ik in de schuur nog een grote vrieskist. Daar in ligt o.a 7 broden (voor 1 week) , diepvriesgroente, vlees, bladerdeeg etc ik heb echt geen zin om smiddags nog met 4 kinderen naar de supermarkt te moeten als ik iets vergeten ben. Dus dan flans ik iets simpels in elkaar.
Ik heb een grote voorraadkast met oa: Wc papier Wasmiddel Rijst Bloem Koffie Kruiden Suiker Koekjes Broodbeleg Macaroni Mie Drinken Verzorgingsproducten Aardappelen Gist
Ik ben van de voorraad. Ik ben zo'n figuur die veel dingen vergeet te halen waardoor ik steeds misgrijp + ik heb een gloeiende hekel aan boodschappen doen dus ik kom er liever niet te vaak. Als ik steeds naar de supermarkt moet om vergeten dingen te halen dan kom ik vaak ook met een hoop andere (onnodige/lekkere) zooi thuis. + Ik vind het wel handig om spul in huis te halen voor wanneer ik ziek ben of zo en geen boodschappen kan doen. Zoals door quarantaine . Echt een anti climax als je denkt lekker friet met frikandel en een flinke klodder mayo te gaan eten en je komt erop moment suprême achter dat je helemaal geen mayo hebt Ik heb precies op een lijstje hoeveel en van wat er in de trapkast staat. Als ik iets uit de trapkast haal voor gebruik dan gaat hij meteen op het lijstje. Ik heb gemiddeld 2 a 3 stuks per product. Van Sommige producten veel meer. Ook heb ik op papier staan wat er aan kliekjes, vlees enz in de vriezers liggen. Vind ik erg handig bij het bedenken wat we die week gaan eten en zo voorkom ik dat er dingen blijven liggen of dat ik veel dingen dubbel koop. Geplastificeerd lijstje met de meest voorkomende producten waar ik dan met een whiteboard stift de hoeveelheid bij zet. Iets gepakt? Even vegen en nummer aanpassen. Werkt hier super. Boven heb ik een inbouwkast met een voorraad verzorgingsproducten. Tandpasta, shampoo, douchespul, wasmiddelen enz. Denk wel voor een jaar. Honden en kattenvoer altijd een extra zak omdat ik soms te laat ben met bestellen en dus misgrijp. Vrijwel Alle spullen komen van acties. Meestal 1+1 gratis. Die koop ik dan groter in. Bespaard me een hoop geld. Of zoals een tijd terug: flessen omo en robijn voor 1 en 2 euro per fles IPV 6 euro per fles.
Wat zonde dat je het hebt weggegooid. Op zulke producten is de datum tenminste houdbaar tot. Dat betekent dat het ook daarna vaak nog prima te gebruiken is. Er wordt tegenwoordig zelfs campagne gemaakt 'kijk, ruik en proef', omdat er zoveel voedsel onnodig wordt weggegooid. Hoogst waarschijnlijk had je het nog prima kunnen gebruiken. Hooguit veranderd de textuur van het fruit heel iets (minder stevig na ontdooien), maar daar merk je in bijvoorbeeld een smoothie niets van.
Ik heb veel kastruimte en voorraad. - gedroogd fruit wordt heel veel gegeten en bestel ik in kilo's. Dadels, abrikozen, pruimen, rozijnen, vijgen, cranberries, moerbeien etc. - ook bestel ik veel havermout, noten, zaden en pitten, ook allemaal in kilo verpakkingen. - heb altijd wel pasta, rijst, gedroogde bonen en linzen. - potjes en wat blikjes, tomatenpuree, tomaten, maïs, bonen, gegrilde paprika etc. - veel verschillend meel, boekweit, haver, amandel, volkoren, gewoon etc. - in de vriezer heb ik groente, brood, en heel veel diepvriesfruit voor smoothies, alle soorten fruit wel die ik kan vinden. - verder nog aardappelen, uien, zoete aardappel, pompoen etc. - heel veel kruiden - dan nog wat crackers, maiswafels etc. Kook en bak veel dus heb altijd van alles in huis. Als er iets 1+1 is neem ik meer mee.
Poeder idd. Bij vloeibaar heb ik ellende gehad met een oude fles die nog van de flat van mn man kwam. Wit wasmiddel bij iemand die enkel zwart draagt, kan je t wel een beetje verwachten. Dus die was al jaaaaren oud bleek achteraf Een grote bak drap, denk je ff schudden en dan is t wel weer oke maar daar vond mn wasmachine wel wat anders van. Die heb ik maar bij de milieustraat gebracht, heb ook geen tegelvloer want kennelijk zou je er ook nog mee kunnen dweilen namelijk.
Vloeibaar kan gaan indikken kwam ik achter toen ik de schoonmaakkast bij mijn ouders ging uitmesten. Dat was wel bij flessen die al langer dan 5 jaar stonden.
Tja, het zij zo. Die aardbeien vond ik er niet zo smakelijk uitzien, maar idd, in een smoothie had je er niets van gezien. Ik zal wat kritischer zijn volgende keer
Ook al zitten er in een straal van 400 meter 3 supermarkten, ik houd onwijs van voorraad. Ik vind het zonde van mijn tijd om dagelijks naar een supermarkt te gaan. Mijn kinderen en ik zijn gek op bakken dus heb veel van dat soort dingen op voorraad. En om zelf te kunnen koken, veel kruiden (ketjap etc) en basis spulletjes zoals boter, tomatenblokjes, bouillonblokjes, suiker, pasta, knakworstjes, verse knoflook, ui en aardappelen etc. In de vriezer liggen hamburgers, snitzels, kroketten van de hanos in dozen. kip van de poelier en vlees van harry via internet als dat op raakt dan gaan we weer een rondje hanos en de poelier etc. Alleen gehakt en kipfilet haal ik wel wekelijks bij de supermarkt. Brood, wat groente, ijs, zak patat en fricandellen zit ook nog in de vriezer. Toen we corona kregen kon de jumbo 2 dagen later op zijn vroegst langskomen en we hebben die dagen nog vorstelijk gegeten Ik zou echt kriegelig worden zonder voorraad. Als ik wat minder impulsief zou zijn qua bakken en koken dan zou dat misschien wel kunnen werken.