Hahahahaha een slanghaak, mooie benaming ook Deze mensen hadden het dus in een kastje gepropt. Maar bedankt voor het antwoord
Ik voel me nutteloos als ik mijn zoon uit school kom halen om 3 uur en hij zegt dat hij op het schoolplein blijft spelen dus niet mee terug naar huis gaat. Hij kan makkelijk zelf alleen naar huis vanaf school maar vind het dat zo ongezellig voor hem dat ik er elke middag toch weer heen wandel (de laatste tijd dus vaak voor niets).
Mijn kat die een kwartier voor de voordeur staat te miauwen dat ze naar binnen wil. En als ze naar binnen mag, loopt ze linea recta via de achterdeur weer naar buiten.
Zo herkenbaar. Wij wonen nu voor een tijdje bij mijn schoonzusje, haar vriend en dochtertje in. Wij wonen nu dus met zijn zessen. Alles wat we dus in het huishouden doen is eigenlijk nutteloos. 2 rondstuiterende peuters die geen een dag hun kleding schoon kunnen houden, speelgoed overal en nergens en zelf opruimen ho maar. Beginnend bij de was, komt geen einde in zicht. Je blijft wassen, ophangen en vouwen. De vaatwasser draait overuren, laat staan dat je eigenlijk zowat iedere dag wel kan stofzuigen en het speelgoed overal vandaan kan plukken. Dit voelt zo nutteloos. Gelukkig zijn we nu met zijn viertjes om zo het werk te kunnen verdelen.
Oh ja nu ik de andere berichten lees weet ik er nog 1. Ik vind het nuttoloos maar doe het toch... Als dochter in bed ligt (middagslaapje en in de avond). Ruim ik al haar speelgoed netjes op en sorteer alles wat bij elkaar hoort en zet alles netjes weer in elkaar (bakje met alle balletjes, ton met blokken, vormpjes in vormenstoof enz) en zodra madam wakker is en beneden komt loopt ze meteen op de speelgoedhoek af, pakt alle bakken en kiept ze direct om. Haha ik heb 10 minuten nodig alles netjes bij elkaar te krijgen en dochter max. 10 seconden om alles weer door elkaar te krijgen. Never ending story
Ik ruim niet altijd op, regelmatig denk ik: Pas opgeruimd ik ga niet weer beginnen. Het valt me wel op dat kinderen zodra het netjes opgeruimd en overzichtelijk is ermee gaan spelen. Als ik niets opruim kijken ze niet naar het speelgoed om. Zelfs met de hond, overal haar speelgoed op de grond. Wordt niet naar omgekeken. Ik doe al haar speelgoed in de Bench, vloer weer netjes, ze staat op gaat naar haar bench en... gaat haar speelgoed pakken om ermee te spelen...
O ja... en de boodschappen? Ooit weleens achter de kassa gezeten, toen viel het me pas op hoe bespottelijk eigenlijk boodschappen doen is. Boodschappen vastpakken voor de eerste keer om in je wagen te doen. Op de band bij de kassa zetten (2de keer) Van de band in je tas/wagentje (3de keer) In je auto (4de keer) Al doe je dat allemaal tegelijk. Tassen in huis zetten (5de keer) Vervolgens alle boodschappen weer in je handen en op zijn plek zetten (6de keer) Er vervalt wel heel wat als je met een scanner door de winkel kan lopen...
Mn tijdelijke roodstand uit zetten om over 3 weken als de hypotheek helemaal rond is weer aan te mogen zetten. klinkt zo nutteloos als je al €30.000 eigen geld inlegt.