Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hahah nou ja het is deels ook een gevoelsbeslissing: ik voel me er dan zó slecht onder dat mijn man nog niet echt wil, dat het voor mij geen optie is om het nu wel te doen. Al geeft hij mij die optie dus wel, dit is echt mijn keuze nu. Maar och dat gerammel, als ik maar weet dat het wel gaat gebeuren ooit, kan ik dat heel goed handelen! Het is vooral wat jij steeds ook hebt gruffalo, die onduidelijkheid over mag het wel, niet, wanneer wel of niet, dát zorgt bij mij voor zo enorm veel spanning en ups en downs. Dan is het veel moeilijker om het los te laten. Nu hebben we een heel duidelijk 'uiterlijk-tegen-die-en-die-tijd', én de optie dat bepaalde praktische zaken eerder afgerond zijn en we dan toch sneller ervoor gaan, én het gevoel waar ik steeds tegenaan zit te hikken dat ik gewoon heel veel behoefte heb aan ontspannen tijd voor onszélf, na alle stress van de afgelopen jaren. Dus alles in acht nemend lijkt het me echt de beste stap.

Enige waar ik wel moeite mee zou hebben, zou zijn als al mijn vriendinnen en schoonzusjes opeens binnen 2 jaar er baby's uit gaan knallen (nu is het zo dat de helft baby's heeft, en de helft niet en ook nog geen heel actuele plannen). Maar goed, mijn beste vriendin wil voorlopig sowieso niet (en misschien wel nooit), andere goede vriendinnen zijn op dit moment er nog helemaal niet mee bezig ivm werk en persoonlijke ontwikkeling (op gebied van angsten ed) dus ik hoop nog even ook wat kinderloze mensen om me heen te houden ;) Mochten die allemaal opeens toch ook beginnen, dan zou ik denk ik wel weer veel meer kriebels krijgen. Maar volgens mij hanteren die in ieder geval dezelfde termijnen als ik nu, zo niet langer.

Och ja, die hoogopgeleide vrouwen die veel te laat baby's maken... :p

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Is wel de bedoeling, al zal ik misschien af en toe moeten minderen om mezelf niet gek te maken ;)

Nu valt het hier trouwens ook heel erg mee met de kriebels, merk dat de kriebels m.b.t. andere wilde plannen (oa ook uit club ;)) nu op de voorgrond komen.

3. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

@ Leraje, welke wilde plannen bedoel je vanuit de club? De zolder opruimen? ;p
    Het klopt echt hè, hoogopgeleide vrouwen uit de grotere steden beginnen veel later met kinderen en krijgen minder kinderen. Terwijl hier op het platteland ik al 1 van de oudere moeders ben! Ze persen er met gemak het ene na het andere kind uit! Wij zijn nog maar bescheiden met 'maar' twee kindjes.
    Denk idd dat het wel scheelt in de kinderkriebels als je nog wat kinderloze vriendinnen hebt! Toch wel fijn lijkt me dat als je wil wachten. Het steekt elkaar toch wat aan dan.
    Bij mij is het vuur weer aangewakkerd. Ik wil strijden voor mijn derde kindje. Door jouw vraag herinnerde ik me dat mijn man overstag ging door het benoemen van de voordelen van een derde. Dus ik ga -net als op mijn werk - een PowerPoint presentatie maken met alle voordelen van een derde/een kindje! Was als grapje bedacht maar ik denk dat het op een leuke manier serieus kan gaan helpen om hem sneller over de streep te krijgen. Als jullie nog ideeën hebben voor de invulling.... :D

4. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik reageer morgen even op jullie...:D

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wat irritant, iedere dag zonder baby in mijn buik voelt als een dag teveel. Zucht.

Hahah heerlijk die PowerPoint, @Gruffalo, is die nog gelukt? :D

6. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Knap Leraje dat je er zo verstandig over kan nadenken. Ook al blijven de eierstokken rammelen Tis nooit geheel verkeerd soms een verstandige beslissing te nemen

Gruffalo ik moest even lachen om je powerpoint want ik zie je al helemaal presenteren!
    Ik denk altijd dat t goed is om de positieve punten te benoemen!
    Wat ik zelf merk is dat we en stukje vrijheid terug hebben ( beide kids zindelijk geen slaapjes gaan zo de deur uit en dan weer terug )en dat werkt bij mannen toch wel weer anders qua wennen. Die zien t eerder als een gewenning aan vrijheid

Mijn man vond t te druk en wilde echt een tijd er tussen maar was wel positief over een derde.

Positieve dingen voor in de presentatie : nog meer kinderkusjes en knuffels! ;)

7. Gruffalo

Oeh ja die natte kinderkusjes heerlijk! :D
    De PowerPoint was een groot succes. Muziekje eronder (Stevie wonder - isnt she lovely), hoop grappige plaatjes en gaaaan! Mijn man vond het superleuk! Hij vind het heel leuk dat ik het zo gedaan had. Wilde perse de PowerPoint bewaren en zei: ik kom er nog op terug.
    Dus natuurlijk niet erg concreet, maar volgens mij heb ik wel een punt erbij ;)

8. Roseline

Hoi meiden,

Ik heb jullie verhalen gelezen, maar ik heb niet echt de juiste woorden om er op te reageren. Vandaar dat ik dat ook nog niet had gedaan.
    Ik hoop dat het voor jou de juiste keuze is @Leraje... En @Gruffalo wat een leuk idee van die powerpoint, hihi. Ik hoop dat je man een leuke reactie terug gaat geven.

Ik had zelf een rare week, voor het eerst weer de hele week gewerkt en het gaat gelukkig goed. In eerste instantie te horen gekregen dat ik niet al mijn dagen terug kon krijgen, deze hebben ze nu aan een andere collega gegeven. De manier waarop was weer.... grom:mad:. Maar goed uiteindelijk kon ik de maandag en de donderdag gewoon op de groep blijven en in plaats van de dinsdag heb ik nu tijdelijk de woensdag als werkdag vanaf eind mei. Deze dag is eigenlijk van iemand anders maar die heeft onbetaald verlof voor een periode aangevraagd, dus ik moet afwachten wat er daarna gaat gebeuren.
    Verder heeft mijn moeder te horen gekregen dat ze parkinson heeft, dus dat was ook best een harde klap voor ons. Mijn moeder is er vooral zelf helemaal van slag van, super zielig natuurlijk:(. Ik hoop dat ze er op een goede manier mee om leert te gaan, maar het blijft geen leuk nieuws.
    De laatste tijd heb ik nog al wat voor mijn kiezen gehad en ik merk dat ik er momenteel beter mee kan om gaan, maar ik ben het ook vooral heel zat. Ik heb behoefte aan positieve dingen. Ik denk alleen dat ik zelf nog wel een klap te verwerken ga krijgen, als de mri uitslag binnenkomt (maar dat duurt nog even). Eerst even lekker op vakantie, even ontspannen en deze moeilijke periode een beetje proberen los te laten. Als de zon nou een beetje z'n best ging doen:D, ik vind het echt zo koud...

Nou meiden een fijn weekend allemaal:p:D:cool:.

9. Roseline

Ik zie dat we al een poosje niets van @Rozenquartz hebben gehoord. Zou het wel goed met haar gaan??

10. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Wat knap Leraje dat je daar zo goed over na denkt en een beslissing kunt nemen. Ook al heb je rammelende eierstokken;).
    Fijn dat jullie daar zo goed over kunnen praten.

Hihi Gruffalo!! Kan je er niet 1 voor mij maken maar dan voor een nr twee;). Zo grappig!

Wow wat erg Roseline!! Heel veel sterkte. voor jullie en je moeder.
    Wat een naar nieuws zeg!
    Hoop dat je goed kan ontspannen en tot rust kan komen op vakantie.
    Dikke knuffel!

11. Gruffalo

Jeetje Rosaline, wat vervelend allemaal. Sterkte gewenst. Ik hoop dat je moeder haar rust vind :(

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Sterkte, @Roseline! Dat is geen leuk nieuws :( Voor mij is het ook geen heel positief jaar, dus ik snap wat je bedoelt met dat je het zat bent en behoefte hebt aan positiviteit. Ik denk dan maar: het kan alleen maar beter worden.

13. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hè wat vervelend Roseline mijn opa had dit ook. Sterkte zeg
    Hopelijk vind je je rust op vakantie

14. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Roseline wat erg voor je moeder :( het is een nare ziekte maar ze kunnen gelukkig al heel veel tegenwoordig.
    Sterke voor jullie <3

Gruffalo ik heb in een deuk gelegen om je powerpoint, ik kan me voorstellen dat hij te persoonlijk is maar anders had ik hem graag willen zien haha

Even ego post.
    Ik bloed steeds eerder voor mijn menstruatie (oud bloed) en ik maak me er zo'n zorgen om :( je leest zoveel horrorverhalen hier op ZP over dat je dan niet zwanger kan raken of heeeel moeilijk.
    Bah voel me er echt rot onder.
    Nadat mijn spiraal eruit is gegaan begon het met 2 dagen voor menstruatie maar deze maand was het al 9 dagen voor de tijd.
    Ik ben bang dat het innesteling in de weg zal staan..

:(

15. Gruffalo

Haha Mar, ik maak ze op bestelling, stuur maar een pb, gewoon 3de vervangen door 2de! Hahaha, Grapje hoor!
    Liz, hoe gaat het verder met klussen enzo? Schiet het al op? De PowerPoint is idd erg persoonlijk, maar wie weet stuur ik hem nog wel eens ;)Hij werkt trouwens super goed. Mijn man begint vandaag steeds over een derde, ook tegenover de kinderen. Jeej :)
    Liz, ik weet niet waarom, maar ik krijg echt zo'n gevoel dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het is puur een gevoel. Je moet misschien ook eerst nog even uitproberen of het lukt? Ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Hier nog zo'n dramaqueen. Maar het kan toch ook je lichaam zijn die zijn eigen ritme zoekt na het spiraaltje?

16. Roseline

Bedankt meiden:oops:....

@maansneeuw de rest van het jaar hopen we dat het positief zal worden, dat hoop ik ook voor jou:D. Ik hoop in ieder geval af te sluiten met een zwangerschap, maar voor nu eerst duidelijkheid.
    Het kriebelt bij mij ook weer erg. Ik zie overal baby's en vrouwen met kinderwagens en dikke buiken. Dat wil ik ook...;)

17. Roseline

En wat de vakantie betreft. Ik moet nog 2 weekjes wachten voor we vertrekken, maar nog maar 4 daagjes werken... aftellen dus! Ik ben wel heel blij dat ik me eindelijk na een halfjaar (7 maanden zelfs) weer beter voel:D. Lichamelijk gaat het zo veel beter. Nu moet het gesnotter, gehoest enzo nog even stoppen, maar dat ligt aan het stomme weer. Het lijkt nog wel herfst, vandaag gelukkig weer wat beter!!

18. Roseline

Sorry dat ik niet de puf had om op iedereen te reageren. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen...

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    @Roseline Sterkte, wat moeilijk voor je moeder. Maar yay bijna vrij!
    @Gruffalo Wat ontzettend leuk van die powerpoint hahahah en wat reageerde je man leuk.

Ik maak me daar ook wel eens druk om hoor! Ik heb ook altijd spotting vooraf, soms twee dagen, soms wel zes. Maar eerlijk is eerlijk, afgelopen jaar had ik zelfs met spiraaltje er in en elke maand spotting tóch nog een innesteling weten te realiseren. Dus het hoeft blijkbaar helemaal niet zo'n probleem te zijn.
    Daarnaast heb ik in ieder geval twee kennissen die ook altijd spotting hebben (ook vanaf 7 dpo al) en die allebei al twee kinderen hebben. Het is geen geweldig onderzoek van mij maar dit anekdotisch bewijs laat zien dat het niet in de weg hóeft te staan ;)

Los daarvan kun je misschien toch vragen of de huisarts wil prikken voor progesteron ivm menstruatieklachten. Grote kans dat ie je gerust kan stellen...

Hier ook nog even egopost: Merk dat het idee van die pauze nu al goed doet, mijn man staat er veel meer open voor, komt zelf met opmerkingen van 'in die en die situatie is het ook wel leuk met een kindje erbij' en 'ik denk nu dat het misschien ook al wel eerder mag'. Dus dat de druk/verplichting eraf is maakt het al veel beter voor hem. Nu nog wat praktische zaken verbeteren die voor hem verschil maken en wie weet hoe lang het dan nog duurt; misschien niet zo lang als verwacht ;)

20. Roseline

Hi meiden, ik weet niets van spotting. Ik krijg zelf altijd 1 a 2 dagen voor mijn menstruatie bruine afscheiding en dan weet ik dat ik ongesteld ga worden.

@Leraje hopelijk komen jullie er samen uit... succes!

Deel Deze Pagina