Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oh heel schattig idee maar ik kan er echt niet tegen dat er dan een spelfout op staat, ik zou spontaan nee zeggen *bloos*

2. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Hahaha, grammar-nazi 😋
    Ik zag 'm ook, zit in het onderwijs dus dan heb je die afwijking automatisch geloof ik (spellingcontrole)

Wel echt een superleuk idee! Ook heel erg leuk om hèm ten huwelijk te vragen!

3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Owhhhh niet eens op gelet :eek: wat erg!!! Ik ga gelijk opnieuw maken. Zo duur was het nou ook niet. Was toe aan vakantie zeg toen ik hem bestelde :(

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Sorry, ik werk ook aan de taal/educatiekant :D vakidioot hihi.

5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Alleen maar goed hoor ;) blijf ik een beetje scherp.

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Hihi. Ff iets heel anders dan. Wij hebben een huis gekocht en hadden mail van de notaris. We waren van plan om een samenlevingscontract op te stellen en testamenten te maken enzo. Maar blijkt dat een geregistreerd partnerschap veel makkelijker en goedkoper is. Dus aan vl geopperd en hij zei zowaar dat ie dat wel goed vond (romantisch he? ;) ) haha.
    Maar het moest "geen groot ding worden" en hij wilde wel ooit nog kunnen trouwen. Kan er niks aan doen, maar voor mij voelt het wel een beetje als een groot ding :eek: hihi

7. Gruffalo

Hebben wij precies zo gedaan toen we ons huis kochten! Het is eigenlijk juridisch gezien hetzelfde als trouwen. Dus.... Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en huwelijk ;) Alleen niet zo noemen naar je man toe 😁
    Je bent nu alweer twee stapjes dichterbij! ;)

8. 1548

1548 Niet meer actief

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis Lill!

Ook wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan voor het huis, en inderdaad het is hetzelfde als trouwen. Bij het geregistreerd partnerschap heb ik ook de achternaam van mijn man aangenomen.

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Yes, topic weergevonden!

Ja, dat is dus kennelijk een optie :') maar mijn vriend vind dat dan wel weer 'een groot ding'. Wat ik snap. Ik moet ook wel ff slikken. Aan de andere kant heb ik mn vaders achternaam, maar geen contact meer met hem. Dus zou liever mn vriend zn achternaam hebben.

Als je dat niet nu doet, en je laat het later omzetten naar een huwelijk kun je dan alsnog je axhternaam wijzigen? Of is het een beetje nu of nooit

10. 1548

1548 Niet meer actief

Nee hoor, je kan er ook voor kiezen om bij een huwelijk zijn achternaam aan te nemen.

Een paar weken van te voren moet je in ondertrouw waar de papieren in orde worden gemaakt, de ambtenaar vroeg hoe ik mijn naam wilde (eigen naam - eigen naam + partnersnaam - partnersnaam + eigen naam), dus ik zeg oooh gewoon mijn eigen naam. Kijkt mijn (nu) man mij aan en vraagt waarom? Op dat moment dus gewijzigd haha..

We hebben er ook geen groot ding van gemaakt. Zijn erheen gegaan met mijn ouders, schoonouders en kinderen. Daarna bij ons thuis koffie met gebak. In de avond zijn we met zijn 4en uiteten geweest.

Trouwen is bij ons nog wel een puntje. Ik wil met zijn 4en trouwen in het buitenland op het strand, en mijn man wil in Nederland trouwen met iedereen erbij. Ach, we zijn 4 jaar verloofd, trouwen komt nog wel ;).

11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Owhhh dit is zo herkenbaar!! wij zijn ook bezig met een huis kopen en mijn vriend zijn uit het niets ineens. Zullen we ons dan laten registreren als partners? Ik helemaal blij eigenlijk omdat ik het toch wel romantisch zag en hij bedoelde het puur omdat het handiger is en minder geld kost xD We hebben er lang over gepraat en ik werd er emotioneel van omdat ik dacht dat het hem alleen over de papieren ging. Onzin natuurlijk ik weet dat hij ontzettend veel van me houdt maar ik wou graag dat hij het ook wou doen omdat hij 100% voor mij wil kiezen.
    Hij schrok ontzettend dat ik er emotioneel van werd en hij heeft wel 10x gezegd dat hij natuurlijk voor mij kiest maar dat hij het gewoon even makkelijk bekeek. Nu willen we ons gaan registreren als we 2 jaar samen zijn om het enigszins los te kunnen koppelen van het huis en het ook nog om ons gaat :)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw

Ja oke. Maar als je ervoor kiest om het bij geregistreerd partnerschap gewoon je eigen achternaam te houden, krijg je dan bij omzetten naar huwelijk weer dezelfde keuze?

Wij moeten die papieren ook 5 weken van tevoren uiterlijk inleveren. 9 november is het al zo ver :eek:
    Mijn vriend wilde nog even nadenken qua naam. Mag natuurlijk ook, tis niet niks.

Hahaha wel lastig dat je zo verschillend denkt over een huwelijk. Ik weet niet eens of wij wel gaan trouwen ooit.

@LizMe. Ik denk dat het voor mij ook meer inhoud dan voor hem. Maar als ik t met een huwelijk ga vergelijken dan krijgt ie een paniekaanval denk ik hahahaha. Tis voor ons nu puur uit kosten overweging en omdat het makkelijk is.
    En kmdat we natuurlijk van elkaar houden en ook wettelijk wel bij elkaar willen horen :)
    Ik ben iig nog steeds in shock :')

13. 1548

1548 Niet meer actief

Ja volgens mij kan je op dat moment nog besluiten om zijn achternaam aan te nemen.

Leuk, november is al bijna :D!

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Haha oh wij zijn al drie jaar getrouwd, we vonden het allebei een beetje onzinnig om zo'n geregistreerd partnerschap te doen en daarna nog te trouwen. Zelfde met kinderen trouwens, als ik al kinderen had zou ik ook niet meer trouwen. Heeft voor ons dan geen meerwaarde meer, dan ben je al zo'n commitment aangegaan. Maar goed mijn man is enigszins ouderwets hihi en ik stiekem een beetje romantisch. Maar voor eventuele baby's en koophuizen zitten we iig al goed.

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Kreeg net een berichtje; "ik zou het best leuk vinden als je je aan vreemde mensen voor zou stellen als *mijn voornaam* *zijn achternaam*"

En ik weet ook niet of we ooit gaan trouwen hoor.

16. 1548

1548 Niet meer actief

Aaaaah :D..

En maar beweren dat het geen groot ding is voor hem ;)

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Ja.. schattig toch
    Helemaal omdat ie meestal niet zo is <3

Goed. Genoeg topic geclaimt :) hoe is het met de rest van jullie

18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Lief hoor!

Ik heb de naam van mijn man officieel ook, maar ik gebruik altijd mijn eigen. Alleen als we samen ergens zijn, kunnen we zijn als de familie Achternaam. Vond hij leuk, oké prima ;)

19. Gruffalo

wow, na lang zoeken toch gevonden! Ik was jullie even kwijt!
    Nu we een club zijn, moeten we ons dan ook aanmelden als lid oid?

20. 1548

1548 Niet meer actief

Met mij gaat alles goed hoor, weekend!!

Ongeduldig aan het wachten op mijn ongi &#128513;&#128584;..

Hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina