Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw

oef ja, dat is altijd minder he. heb wel eens gehoord dat er vrouwen zijn die veel baad hebben bij die aleve (ofzoiets). jammer dat chocola niet helpt tegen menstruatiepijn xD

Gruffalo vindt dit leuk.
  2. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Lil wat fijn dat je nu je eigen plekje hebt. De tijd zal het leren hoe het verder zal gaan. Ni eerst tijd voor jezelf nemen!

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Inderdaad Lill, fijn om van je te horen en voorlopig lijkt het een goede beslissing allemaal. Fijn ook om je te kunnen focussen op je eigen ontwikkeling, al zal het ook zwaar zijn, opeens alleen. Heftige periode ook voor je vriend/ex, maar wie weet heeft hij het ook wel nodig om de man te kunnen zijn die jíj nodig hebt. En anders loop je vanzelf wel tegen iemand anders aan.

Ik heb op het moment wel heel erg kriebels merk ik! 't Is een paar maanden totaal weggeweest, maar ik was laatst bij een ontzéttend schattig kindje van een vriendin en nu is het weer terug hihi. Maar goed ik vind het dus ook heel fijn om even te kunnen focussen op mijn eigen ontwikkeling etc met studie op komst enzo. Dus nu is het weer voorpret :) Al weet ik niet hóe veilig we doen (temperaturen en vzku, maar er is natuurlijk altijd een kleine kans dat het dan alsnog misgaat) en dat vind ik ook wel weer spannend, want er is nu dus afgesproken dat ik aan het eind van dit jaar stop met werken om die opleiding te gaan doen. Mocht ik zwanger raken vóór maart, dan kan ik die opleiding dus niet afmaken. Dat zou wel heel zuur zijn want dat betekent ook dat ik een lange tijd waarschijnlijk geen werk zal hebben. Dat is dan weer níet fijn. Aan de andere kant zal alles ook wel weer goedkomen denk ik, daar heb ik nu wel weer vertrouwen in. En ik wil toch echt geen andere ac meer dus helaas.

maansneeuw vindt dit leuk.
  4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    haha, lastig he die tegenstrijdige gevoelens? ik ken het wel ja, aan de ene kant heb ik ook heel duidelijk een: ik had echt geen baby moeten willen met iemand die zijn verantwoording in het huishouden niet eens neemt - gevoel. Maar aan de andere kant is mn beste vriendinnetje nu bijna 30 weken en stond ik laatst in haar kinderkamer te huilen. Het verlangen is meestal weg, maar soms komt het ineens keihard terug.
    Maar goed, ik zal het toch aan de kant moeten zetten, want voorlopig zit ik niet te wachten op een (nieuwe) relatie. en over t algemeen begin je ook pas na een tijdje aan kinderen.. dus een jaar of 3 a 4 zit ik op zn minst wel aan denk ik.. dan zijn jullie allemaal allang weg hier xD

maar je eigen ontwikkelingen en studie is ook superbelangrijk Leraje. De rest kan altijd later nog (als het goed is)

5. Roseline

Roseline Niet meer actief

@Lill ik ben het met Suus eens. En fijn weer wat van je te horen:D..
    Het zal even wennen zijn om alleen zijn, maar als het uiteindelijk de juiste keuze is merk je het snel genoeg. Sterkte ermee...

@Leraje tja volgens mij speelt dat gevoel altijd wel een bepaalde gedeelte van de maand op, maar ik begrijp dat je nu keuze hebt gemaakt. Ik zou je zwangerschapswens dan toch even parkeer tot het later weer kan. Je hebt tenslotte nog wat jaartjes..:p

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Dank je wel Roseline, het is ook wel fijn om weer terug te zijn, ook al is het moeilijk. Het had verder ook niks met jullie te maken, maar de mogelijkheid tot een baby is alleen maar verder weg komen te staan en dat vind ik gewoon lastig

7. Roseline

Ik snap het meid, is gewoon hartstikke moeilijk.. dikke knuf voor jou

8. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Wat fijn Lill een eigen plekje! Neem goed de tijd voor jezelf en wie weet wat de tijd brengt;).

Oh bijna ongesteld Gruffalo!! Spannend weer!!

Ik merk dat ik het weer erg spannend vind! Merk van alles in mn lichaam/buik. Had mezelf nog wel voorgenomen om niet v alles te voelen en mezeld gek te maken. Mislukt dus!! Ik 'moet' donderdag dan ongesteld worden. Maar liever niet ;)

Gruffalo vindt dit leuk.
  9. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Spannend hè Mar! Wat voel je dan? :D
    Over een paar dagen ben ik niet meer ongesteld en volgend weekend kunnen we beginnen :) Ik ben zo ontzettend blij! :)

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ohhh ik vind het ook spannend, voor jullie allemaal (ik lees wat stil mee en ben natuurlijk geen deel geweest van de club, maar ik ben er hoor), hoe alles gaat lopen. En voor mezelf, want we zijn nu echt wel 'bezig' en ik vind dat toch ook wel spannend. Het wordt opeens zo serieus ;)

11. Roseline

@Mar18 en @Gruffalo spannende tijd voor jullie allebei. Ik ga duimen dat het snel raak mag zijn...

@LizMe waar in de maand zit jij en wanneer mag je naar de gynaecoloog?

Ik ben al een week mega verkouden en hele erge keelpijn gehad. Echt niet grappig, maar ik voelde me voor de rest niet ziek. Mijn weerstand is weer heel erg slecht, pfff. Sinds gisteren weer erge buikpijn.:( Soms word ik echt niet blij van mijn lijf.
    Ik heb vandaag de hele berging uitgemest. Ik heb nu al last van opruim-woede en ook van eet-aanvallen:p. Mijn hormonen zijn lekker uit balans.

Gruffalo vindt dit leuk.
  12. Roseline

@maansneeuw tuurlijk ben je inmiddels ook een onderdeel van onze club geworden. Voor jou ook spannend dat jullie er nu ook echt voor gaan. Ik ga duimen voor jullie allemaal...:D

13. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Ohh nee keelpijn! Had ik twee weken terug!! Ellendig gevoel en idd niet zo ziek om thuis te blijven. Beterschap!!
    En die hormonen he... die zijn gewoon niet handig om te hebben... ppff af en toe he!

@maansneeuw Tuurlijk hoor je er bij!! Iedereen die meekletst toch!

Woehoe Gruffalo!! Leuk en veel plezier alvast hihi!
    Wat ik voel? Tja dat heb ik dus de ene keer wel voordat ik onfesteld ga worden en de andere keer niet... gevoelige borsten af en toe.
    Maar vd week precies een week na eisprong kleine steekjes enz in mn buik ter hoogte v baarmoeder. En dat is nu nog steeds af en toe. Vieze dingen ruiken... maarja dat heb je ook weleens zo af en toe.
    En ik heb weer gestunt met dingen vergeten! Het is echt te erg! Ik ben echt geen chaoot maar de laatste paar dagen wel! Viel ineens op! We wachten rustig af...... is het al donderdag!!!?

Roseline, Gruffalo en maansneeuw vinden dit leuk.
  14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Zo spannend, Mar18! Wanneer mag je van jezelf testen, donderdag pas?

15. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Haha ja maansneeuw! Ik probeer het echt tot donderdag af te wachten!

maansneeuw vindt dit leuk.
  16. Gruffalo

Succes ;)

17. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Oke meiden ik ga even bijlezen haha.

Fijn dat er weer wat meer gekletst word <3

Suus 83 wat ontzettend balen dat je baan ineens zo onzeker is geworden. Logisch dat je dan even moet wachten maar wat moet dat tegen je gevoel ingaan zeg L Hopen dat je snel meer weet

Roseline: Met mij gaat het redelijk goed. Ik had verteld geloof ik in de club dat ik in behandeling ben geweest voor een eetstoornis. Door al het gedoe met mijn schoonouders en de verhuizing was het lastig om me aan mijn eetplan te houden en merkte ik dat ik weer beetje wegzakte in de stoornis. Heb mezelf nu geprobeerd te herpakken en het gaat gelukkig iets beter. Van de 8 kilo die ik eraf had waren er weer 3 bij na de verhuizing. Jammer maar we gaan weer verder.

Mar18: oehh spannend. Wat knap dat je het tot donderdag kan volhouden. Mijn duimen draaien voor je. Laat je het weten?

1548: wat super fijn om van je te horen joh. Fijn dat het goed met je gaat ondanks je bekken. Red je het qua werk nog en weet je of je een jongentje of meisje krijgt?

Lill: Ik denk dat het zeker goed van je is dat je op zoek bent gegaan naar iets voor jezelf. Ik denk dat je dan ook juist kan zeggen of er nog liefde zit of niet en zelfs liefde betekend soms niet eens dat je bij elkaar hoort. Pff wat lijkt me dat moeilijk om ineens weer alleen te slapen ja! Eerste tijd lekker aan jezelf denken! Je bent een topper <3 Ik vind het super fijn dat je hier weer bent en ik snap dat het heel confronterend kan zijn maar ik hoop dat je gezellig blijft meekletsen.

Gruffalo wanneer verwacht je je eisprong ongeveer? :)

Maansneeuw waar zit jij in je cyclus?

Ik had vorige maand heel erg hoop. Sinds oktober heb ik al dat ik oud bloed verlies voor mijn menstruatie. Toen 4 dagen en nu was het uitgebreid naar 9 dagen soms. Afgelopen maand had ik dat niet. Ik was zo ontzettend blij en had zoveel hoop hierdoor. Uiteindelijk 1 dag van te voren begon het bruin bloedverlies en ben ik de volgende dag gewoon ongesteld geworden. Voelde me echt even flink in de steek gelaten door mijn lichaam. Al maanden zoveel dagen van te voren bloeden en dan mag je eindelijk ervoor na de gyn en dan ineens maar 1 dag van te voren waardoor ik zoveel hoop had.

Dus ik baalde vreselijk vorige maand.

Maar goed we gaan gewoon ik moet de 25e naar de gyn en dan zien we het wel.

Ik verwacht mijn eisprong deze maand rond de 27e. Ronde 3!

Man wat duren die dagen tussen de spannende weken in lang!

18. Gruffalo

He Liz, wat jammer joh, dat je zoveel stress had dat je je niet meer aan je eetplan kon houden. Dat is heel begrijpelijk hoor! Het zijn ook hele stressvolle gebeurtenissen. Dus neem het jezelf vooral niet kwalijk!
    Ik heb ongeveer over een week mijn eisprong. Dat zal aankomende zondag of maandag worden denk ik. Heb nu al zin in om te klussen voor een kindje. Dat geeft het zo'n extra lading. Zo romantisch! <3

LizMe vindt dit leuk.
  19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Oeh spannend zeg Mar18, ik zal aan je denken die dag! Ga je dan wel meteen 's ochtends testen of zelfs dat niet? Ik weet nog niet wanneer ik zelf zou (willen) testen haha.

Wat naar van die stress, maar het is niet raar dat je juist op zulke momenten weer wat terugvalt. Hopelijk vind je gauw de rust om je eetschema weer op te pakken :)

Nu in de vruchtbare periode / rond de eisprong volgens mij. Ik merk het aan het slijm zeg maar, ovulatietesten heb ik nog niet zoveel aan gehad (ik gebruik ze om de dag, misschien ook niet heel handig). Dus benieuwd of het raak is straks :)

Veel succes bij de gyn LizMe, stom van vorige maand. Hopelijk is het gauw raak en doet je cyclus niet te raar

20. Roseline

@LizMe ik snap dat het balen is dat je aangekomen, maar op bepaalde momenten is het gewoon even moeilijk om sterk te zijn. Besef je dat dat wel eens kan gebeuren, hopelijk kan je er nu weer voor gaan. Sterkte ermee.

En spannend van de gyn, dat gaat ook al opschieten!!

Deel Deze Pagina