Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Jeetje wat heftig:$. Dikke knuffel voor jou

2. Roseline

Oh dat is een spannende keuze. Leuk:D. Ik zat er toevallig ook naar de kijken. Ik had deze optie even uitgezet, maar misschien moet ik hem volgend jaar ook maar aan gaan zetten...;)

3. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Ach wat heftig zeg :( Dat moet een klap in je gezicht zijn geweest. Ik zou wel duidelijk maken aan je man dat er niet alleen hulp voor jou moet komen. Dit is iets wat je samen moet doen. Hij moet ook leren begrijpen waar jouw gevoel vandaan komt en waarom dat niet zomaar uit te schakelen is. Ik ken een stel die in ongeveer dezelfde situatie zitten en die gaan samen met iemand praten. Heel veel sterkte met alles, het zullen nog wel moeilijke tijden worden.

LizMe, leuk zeg! Dat is weer een stapje dichterbij, spannend!

En inderdaad, wij vrouwen hebben met een hoop ongemakken en pijntjes te dealen en als die mannen even een snotneus hebben hoor je ze de hele dag! Maar ik zou niet willen ruilen, het is zo mooi en bijzonder als er een mensje in je buik groeit.

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw

Wow.. dat is wel keihard idd. Heel veel sterkte :(

5. 1548

1548 Niet meer actief

Ik had helemaal over je bericht heen gelezen :)..

Spannend hoor, leuk om mee bezig te zijn he :D

6. Roseline

Wisten jullie trouwens dat als je bmi onder de 18,5 is. Je minder kans hebt om zwanger te raken? Ik wist dat dus niet. Ik dacht altijd dat je cyclus in de war kon raken van onder- en overgewicht, maar ik heb gewoon een cyclus. De maand dat ik wat zwaarder was voor ik aan mijn dieet begon had ik juist geen cyclus of ik heb er eentje overgeslagen. Op het internet staat:
    Vetcellen produceren het hormoon oestrogeen, daardoor wordt je eisprong gestimuleerd.
    Ik ga toch een testen of ik wel een eisprong heb, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben (ik ga wel even van die testen halen). Hoef ik me de komende maanden ook niet druk te maken over een eventuele zwangerschap. Ik heb zo beetje alles wel tegen. Mijn gewicht, mijn leeftijd, voor het zingen de kerk uit enz. Nu weet ik helemaal heel zeker: Opknappen is nu het aller belangrijkste...

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Maar als je een gewone cyclus hebt, dan vindt er hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een eisprong plaats hoor! Dus dat zal wel goed zitten met dat oestrogeen.

8. Roseline

Ja, toch staat er ook dat je kwaliteit van je eitjes slecht kunnen zijn enz:$ en dat willen we ook niet...

9. 1548

1548 Niet meer actief

Lastig Roseline, ik snap dat je testen wil halen om te kijken of je een eisprong hebt maar een positieve ovulatietest wil niet zeggen dat de kwaliteit van jouw eitjes goed zijn.

Probeer zoveel mogelijk aan te sterken voor het moment dat jullie eraan gaan beginnen maar geniet er ook van. Klinkt stom maar ik bedoel te zeggen, zodra jullie er voor gaan, geniet dan ook van de voorpret. Jezelf afvragen of het deze ronde raak zou zijn. Fantaseer over namen. Bekijk geboortekaartjes. Dat soort dingen.

Nogmaals ik snap dat je je zorgen maakt over je gezondheid.

hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen :)

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ik zou het denk ik ook niet gaan testen, je maakt jezelf alleen maar onnodig gek. Stel dat je geen eisprong kunt vaststellen, wat dan? En dat je dingen tegen hebt wil niks zeggen, voor t zelfde geld ben je in 1 maand zwanger.

Denk dat je richten op je gezondheid idd een goede prioriteit is.

11. Roseline

Ik snap je, bedankt meid:D

Mijn vriend zei ook al je maakt te druk om van alles. Ik heb besloten om op yoga of Pilates te gaan om mijn hoofd leeg te maken en wat meer rustiger te krijgen. Ik merk gewoon dat sinds ik thuis zit ik alleen maar aan het denken ben (ik kan moeilijk ontspannen). Niet alleen hierover, maar over alles... piekeraar die ik ben!!

12. Roseline

Je hebt gelijk, meid. Ik ga het proberen los te laten...

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik heb het boek 'het nieuwe zwanger worden' van Claudia spahr toevallig (haha) thuis liggen. Ik weet niet hoe betrouwbaar haar bronnen zijn, maar ze zegt dat bezig gaan met meditatie, therapie, sport etc tegen stress, een hogere succes ratio heeft dan de mmm bij dezelfde vruchtbaarheid of problemen.. Vond het heel opvallend. Ze gaat ook veel in op goede voeding voor zwanger worden, al ben ik wat minder van het precies uitmeten van voedingsstoffen, ik ben meer van gevarieerd en dan is het vanzelf goed :p maar misschien interessant boek om te lezen?

14. Roseline

Thanks, ik zal er eens naar kijken:p

15. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Oh Emir, wat hard van je man. Het lijkt er op dat hij jouw kinderwens tot iets abnormaals/een probleem maakt en dat geheel bij jou neerlegt. Dat is niet oké. Je hebt echt geen probleem. Een kinderwens is iets heel normaals, zonder dat zou de mens uitsterven, om het maar even dramatisch te zeggen. Het is iets van jullie samen en iets waar jullie samen uit kunnen komen, niet jij alleen. Is mijn mening. For better or for worse toch? Heel veel sterkte en dikke knuffels gewenst!

16. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

En Lizme, leuk hè, die voorpret! goed (want verantwoordelijk) bezig!

17. Roseline

Mooi gezegd Gruffalo.. helemaal mee eens:(

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ik ben ff kwijt wie het nou was die dat zei over pakket aanpassen van zorgverzekering (Lizme? Uit mn hoofd). Dat zette mij ook wel aan t denken. Had t daar met mn vriend over. Letterlijk: zeg schat? Botte vraag, hoe groot schat je de kans dat ik volgend jaar zwanger ben want dan moet ik misschien mijn pakket van de zorgverzekering even aanpassen :')
    En hij: uuuuuuuuh.. daar moet ik over nadenken.

Nu blijk ik al heel goed verzekerd te zijn daarvoor dus was toch niet nodig datbie erover nadacht. Dus dat zei ik savonds in bed tegen hem. Zegt ie; maar ik wil er wel over nadenken.

Best lief eigenlijk <3

@Rosaline, vind echt knap van je dat je er zo goed mee om.gaat en alles zo goed mogelijk wil doen om straks de grootste kans te hebben. Heb ik veel respect voor :)

19. 1548

1548 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Hoe is het met jullie?

Hier heb ik de zorgverzekering voor ons beide aangepast. Ik wist niet dat je halverwege het jaar je pakket nog mag passen als je zwanger bent.

20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Dat verschilt geloof ik per verzekeraar. Ik kan dat niet

Deel Deze Pagina