Ik was het Lill die dat zei haha lief dat hij dat wil. Maakt het echt he bij Delta Lloyd en Ohra (en nog 1 maar die ben ik vergeten) mag dat in sommige gevallen en zwangerschap is 1 van die gevallen dus nu basis verzekering plus kleinste aanvullende gedaan bij delta lloyd ivm fysiotherapie (werk in de zorg dus soms echt nodig) en als ik zwanger word kan ik dit uitbreiden. En wat ik heel fijn vind je kan daar standaard kiezen uit alle zorgverleners zonder dat je extra hoeft te betalen (vind zo achterlijk dat ik dat vorig jaar moest voor andere verzekering, ze hebben veel te veel macht)
Nee nog niet, we hebben tot 27 december om alles rond te krijgen dus nog een maandje stressen Ik vind dit ook ontzettend moeilijk omdat je heel afhankelijk bent van de snelheid van anderen, hoe snel ze je spullen verwerken, hoe snel ze terugbellen etc. Kan ik slecht loslaten.. We hebben wel voorlopige koopakte getekend
Had ik idd ook hoor. Uiteindelijk hadden we binnen 4 dagen het verlossende woord van de bank zelf. Maar ja, toen moesten de verkopers ook nog een ander huis regelen ed. Uiteindelijk heeft tussen acceptatie bod en daadwerkelijk de sleutels krijgen 4 maanden gezeten..
Wachtbanken... ik heb helemaal geen zorgverzekering die daarop gericht is trouwens, kraamzorg zit gewoon in het basispakket toch? Ik zit vooral met mijn eigen risico in mijn hoofd, kan beter zo laag mogelijk zijn neem ik aan voor het geval een eventuele bevalling medisch wordt? Ik zal maar eens even zoeken bij mijn zorgverzekering Schattig Lill!! Hoe is het bij jou 1548?
Kak, ik wist niet dat een vrijwillige ziekenhuisbevalling niet in het basispakket zat Wtf wie verzint dat nou. Hoe duur is het om dat zelf te betalen? Weet iemand van jullie dat? Aanvullend pakket komt gewoon uit op 25 euro meer per maand = 300 euro, dat kan nog wel de moeite zijn mocht dat ziekenhuis heel erg duur zijn.
Een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie kost je 333,-. Voor kraamzorg betaal je 4,30 per uur in totaal dus 206,40 die je zelf moet betalen. Het gaat je echt lonen om je zorgverzekering daarop aan te passen. Ik heb nu 100 % bevalling vergoed + 75 % kraamzorg vergoed. Mijn premie gaat met 20,- per maand omhoog maar daarmee "bespaar" ik eind van de rit alsnog 250,-
Beste deal die ik kan vinden is 120 euro per maand bij deltalloyd, ik zit nu voor 97 per maand bij promovendum. Misschien inderdaad de moeite, dat krijg ik er dan wel uit. Als het in ieder geval lukt om binnen 5 maanden zwanger te worden, anders heeft het weinig zin -_-
Klopt, misschien kan je bij LizMe informeren waar zij is verzekerd? Zij geeft aan dat ze nog kan aanpassen bij een zwangerschap. FBTO is dan misschien wel een goede voor je? Daar kan je modules aan- en uitzetten. Volgens mij hoef je die pas bij 6 maand zwangerschap aan te zetten dus zolang je niet zwanger bent betaal je er ook niet voor.
Ik vind 120,- trouwens nog weinig, ik kwam overal uit op 130/ 140,- maar dan had ik wel een tandartsverzekering mee berekend.
Ik heb geen tandartsverzekering En independer geeft nog wat extra korting. Maar kom alsnog uit op 125 euro :\ Misschien nog wat extra korting als ik het in één keer betaal.
Zet hem nog niet aan bij delta lloyd! Neem eerst basis dan bij delta lloyd mag je ivm zwangerschap aanpassen.
Ik werk in de zorg en twee collega's van mij hebben bekkeninstabiliteit gehad en dan kun je in de zorg niet meer werken. Die hebben dus heel veel fysio gehad. Vandaar dat ik graag een verzekering wou voor als ik zwanger ben en niet pas als ik al bevallen ben. Meeste zit idd in de basiszorg maar zwangerschapscurcus, kraamzorg helemaal vergoed, vrijwillige bevalling ziekenhuis etc allemaal niet. Daarom heb ik gezocht op verzekering waarbij je dat aan kan zetten als je zwanger word. Anders is het zo pijnlijk als het niet zou lukken en je zit met zo'n verzekering. (vond ik voor mezelf dan)
Dank je meid. Ik denk maar zo: een goede voorbereiding is het halve werk.. hihi (en schijn bedriegt soms, het gaat niet altijd zo goed als ik doe voorkomen). Ik vind het fijn om er mee bezig te zijn en zoveel mogelijk al te kunnen regelen, maar op niet alles heb je invloed. Ik wil sowieso volgend jaar aan een kleine beginnen of ik helemaal ben opgeknapt of nog niet... de klok begint te tikken en ik wil niet mijn kans mislopen.
Ik had me trouwens ook in de verzekering zitten verdiepen.. grappig. Ik dacht dat ik het bij een ander topic had gelezen, maar goed. Ik zit bij de fbto en ik kan het aanzetten als ik zwanger word. Ik betaal alleen nu al 136 en dan komt er nog dik 13 euro bij elke maand!! Wat een geld trouwens, maar hoe zit het trouwens met partners, want wij hoeven toch niet alles te betalen??